globalmoto_duben_nolan





Téma: Moto a karpální tunel
 
22.2.2019 v 08:02
Máte někdo zkušenost s vlivem vibrací motorky na syndrom karpálního tunelu? Jde mi o to, alespoň mám ten pocit, že při jízdě na tříválci mi ruka začne ztrácet cit o dost dříve, než pokud jedu na dvouválci. Konkrétně na Traceru 900 dám tak 20 minut, na NC 750 přes 45. Jednoválec jsem zatím neměl možnost vyzkoušet. Je to náhoda, nebo to může nějak souviset? Že bych měl jít pravděpodobně na operaci vím, každopádně letošní sezona už je pro mě ukončena. Jen si říkám, jestli bych třeba nezvládl alespoň jednoválec, pokud by to nějak souviselo s jiným typem vibrací. Taky je samozřejmě možnost vlivu jiného úhlu držení řídítek, posedu, či co já vím čeho ještě. Proto se ptám, zda s tím má někdo nějakou zkušenost.
Předchozí
1 2
Následující

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 08:33 | Nahoru | #1
Je pravda, ze dvouvalec více vibruje, ale ze by to mohlo mít taky zásadní vliv si nemyslím. Ale jinak pokud jedu dlouho, tak zápěstí začne bolet i na ctyrvalci
Ale muzu ti určitě doporučit tohle https://m.motoobcho...se-aid-cerna-p15033/

Hodně to zápěstí uleví

1 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 08:41 | Nahoru | #2
Díky za nápad. Za ty prachy není důvod to nezkusit

1 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 09:05 | Nahoru | #3
Na aliexpresu to pořídíš za euro. Už bez toho nejezdim a to mám na moto plnohodnotnej tempomat

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 09:36 | Nahoru | #4
Možnosti je opravdu hodně. Pridávám další do portfolia možností. Mám pozitivní zkušenost s tímto: https://www.decathl...Htmt-2waAlj4EALw_wcB

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 09:43 | Nahoru | #5

OndraCB píše: Na aliexpresu to pořídíš za euro. Už bez toho nejezdim a to mám na moto plnohodnotnej tempomat



Souhlas, já koupil rychle od Oxfordu a do zásoby si nechal poslat 2 z aloše taky jsem si na to rychle zvykl, protože je neskutecna úleva jet s nataženou dlani

Naposledy editováno 22.02.2019 09:44:10

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 10:09 | Nahoru | #6
Ono to hodně souvisí i s páteří tudíž posez na moto atp

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 10:45 | Nahoru | #7
Ja tedy na karpal netrpim , ale nednobuch tomu asi dobre neudela. Kdyz slezu z duka po 100 km tak me brnej ruce jak z niceho jinyho.

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 18:59 | Nahoru | #8
To je důvod, proč nemůžu na motorku, ale ani kolo, "zalehnout". Jak dám hlavu dozadu a krční páteř se prohne, tak mi začnou brnět prsty. Při rovném posedu to přejde.

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 19:04 | Nahoru | #9
Mel jsem stejny problem, stacilo zvednout riditka o pet centimetru a uz jsem sedel jinak. Pomohlo to.

Moto a karpální tunel

22.2.2019 v 19:09 | Nahoru | #10
me pomohlo vymenit motorku z lehacky na sportourer... sedim vic narovnanej a s mensi vahou na rukach... motor temer stejny, vibrace taky...

(reakce na) Moto a karpální tunel

23.2.2019 v 18:02 | Nahoru | #11
L89> Také se přidám ke spokojením uživatelům z Číny za 2o kčs lehkost a úleva ruky !

Naposledy editováno 23.02.2019 18:02:47

(reakce na) Moto a karpální tunel

23.2.2019 v 18:14 | Nahoru | #12
Myschan> Také si nemyslím že je to z moto-vibrací. To by jsi musel jezdit 100.let aby se to ozvalo. Může to být celkově posed na tvé motorce třeba jak píší ( SKLOZAM * MATHEUS ). Také mně brněly ruce a bolela krční páteř při dlouhém cestování. Zkusil jsem snížit sedlo , zvednou a přiblížit řidítka více ke mne a pomohlo to úleva byla zřetelná.

1 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

24.2.2019 v 09:09 | Nahoru | #13
Já to mám taky,na to si časem zvykneš, můj brácha s tím byl a stejně se to vrátí,taky záleží co děláš za práci.Je to jedno z druhým.Mě to dělá víc levá ruka.Doktoři to řeší tím že mám změnit práci.Rada nad zlato

1 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

24.2.2019 v 11:24 | Nahoru | #14
Je to úhlem sedu, jak moc se opíráš o ruce a jejich úhlem víc než vibracemi motoru. Takže geometrií posedu danou výškou vs. jak je udělaná motorka.

(reakce na) Moto a karpální tunel

24.2.2019 v 15:16 | Nahoru | #15
tonda0> Přesně tak !

Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 13:51 | Nahoru | #16
Díky všem za názory a info, je pravda, že do práce jezdím ještě na skútru a tam to nepozoruju. Tam sedím vzpřímeně a lokty skoro u těla a předloktí kolmo. Taky je pravda, že má stará unavená páteř vystavená celodennímu sezení taky nic moc. Že to může souviset i s páteří mne nenapadlo.
Jinak taky miluju doktory, co řeknou změnit práci. Ale jak a kde, to už neporadí. Trošku jste mi vlili naději, že by to možná stálo za pokus ještě s jinou motkou s jiným posedem a úhly. Možná to někdo nepochopí, ale mně je skoro jedno, jakou moto, jen bych se ještě rád občas povozil na něčem, co jede a vrčí. A slyšel jsem názor, že prý problém s karpálem mají snad všichni, co sedlají brambory. Tak jsem z toho nějak odvodil ty vibrace.
Jo a tempomat z Aliho jsem už objednal, ještě jestli ho bude na co dát

2 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 14:07 | Nahoru | #17
Největší zabiják karpálního tunelu je odjakživa počítačová myš. Zejména u lidí, kteří pracují na počítači 8 hodin denně.
Ale má to poměrně jednoduché řešení: Myš musí být půl metru od hrany stolu, tzn. skoro až u monitoru, nikoli v úrovni klávesnice, židle výškově nastavená zhruba tak, aby pupík člověka byl výškově v úrovni hrany stolu, LOKET MUSÍ LEŽET NA STOLE a celá ruka od ramene po zápěstí musí být naprosto uvolněná. Dělám to tak 18 let a nebolí mě to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 16:07 | Nahoru | #18

WildOne píše: Největší zabiják karpálního tunelu je odjakživa počítačová myš. Zejména u lidí, kteří pracují na počítači 8 hodin denně.
Ale má to poměrně jednoduché řešení: Myš musí být půl metru od hrany stolu, tzn. skoro až u monitoru, nikoli v úrovni klávesnice, židle výškově nastavená zhruba tak, aby pupík člověka byl výškově v úrovni hrany stolu, LOKET MUSÍ LEŽET NA STOLE a celá ruka od ramene po zápěstí musí být naprosto uvolněná. Dělám to tak 18 let a nebolí mě to.



tuhle blbost rekni lidem ktery jsou v invalidnim duchodu protoze celej zivot delali se sbijeckou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 16:20 | Nahoru | #19
WildOne> celej zivot sedim u komplu stylem gauc hadra a jediny, co si hlidam je, abych mel podeprenej loket a zadny bolesti ani v zapesti, ani jinde se neobjervujou, jeden cas sem zkousel sedet "podle navodu" a vic rozlamanej sem nebyl ani kdyz sem to pustil stremhlav ze skaly na kole, tyhle rady sou naprd, celkovej posez u komplu je dost individualni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 16:48 | Nahoru | #20
wegas> Ale v zásadě říkáš to samá co já. Podepřenej loket - to je to podstatný.

(reakce na) Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 17:31 | Nahoru | #21
WildOne> jako jo, to kazdopadne, akorat proste ten zbytek okolo je spis takova omacka, aby se nereklo

(reakce na) Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 22:20 | Nahoru | #22

Monty12 píše: Já to mám taky,na to si časem zvykneš, můj brácha s tím byl a stejně se to vrátí,taky záleží co děláš za práci.Je to jedno z druhým.Mě to dělá víc levá ruka.Doktoři to řeší tím že mám změnit práci.Rada nad zlato


Až to budeš mít tak že od bolesti budeš brečet a chodit málem po čtyřech po stropě tak tu práci změníš během sekundy a ani nepípneš. To si nikdo ani neumí představit co to je za bolest, neměl jsem karpál ale entezopatii, což je zánět šlachového úponu v zápěstí. Pár let před tím jsem si ještě v Thajsku na Phuketu půjčil Hondu CBR, která má řidítka ještě níž než prdel na sedadle a během půl hodiny jízdy městem, řazení a rozjezdy na křižovatkách jsem nebyl schopen zmáčknout spojku, ta ruka tak ztuhla že se ani nehla jsem ji musel vždycky protřepat abych v ní měl vůbec cit. Takže řidítka jednoznačně nahoru a spojka maximálně hydraulika a žádné lanka. Zatím jezdím na Burgmanovi kde nemusím řadit tak mi to až tak nevadí ale už by to chtělo něco silnějšího po těch 180 tisících kilometrech, no uvidím s čím příjdou, já tak můžu jít bud' do silnějšího skútra nebo do FJR 1300 AS která má řazení tlačítkem na řidítkách nebo možná GT 1600 která má dost pružný motor a nemusí se často řadit.

Moto a karpální tunel

25.2.2019 v 22:34 | Nahoru | #23
Jsem s tím chodil asi rok na ambulanci bolesti kde se mi věnovala primářka z ARO a cpal jsem do sebe tabletky asi tři měsíce které normálně se měly používat maximálně 14 dní. Naštěstí jsem se z toho dostal, klep klep ale vypadalo to dost kurevsky blbě,to fakt nekecám.

Moto a karpální tunel

26.2.2019 v 06:26 | Nahoru | #24
Jo protřepávání ruky, aby začaly fungovat prsty, to znám. Proto jsem moto prodal, protože když jsem si uvědomil, že mi do cesty vběhne třeba srnka a já řeknu počkej, musím nejdřív protřepat ruku, protože jinak nezabrzdím ...

(reakce na) Moto a karpální tunel

26.2.2019 v 14:38 | Nahoru | #25

WildOne píše: wegas> Ale v zásadě říkáš to samá co já. Podepřenej loket - to je to podstatný.



ja tedy vetsinou loket podeprenej nemam. Nadruhou stranu je fakt ze kdyz clovek neni tupon, tak se nauci zpusob jak pouzivani mysi omezit na minimum. Je to i rychlejsi.

(reakce na) Moto a karpální tunel

27.2.2019 v 12:06 | Nahoru | #26
gugo> Tak jest , sbíječka je masakr , nebo taková roz-bruska vibrace jak z vibrátoru ( znám nejméně 6.případů ) co musely změnit zaměstnání.

2 reakcí na tento příspěvek Moto a karpální tunel

28.2.2019 v 09:41 | Nahoru | #27
No asi se odhodlám, zajdu k lékaři a uvidíme. Další problém je ten, že kdybych musel na operaci a byl doma, tak svého šéfa nepotěším. Na druhou stranu mám motorky raději než šéfa

(reakce na) Moto a karpální tunel

1.3.2019 v 01:15 | Nahoru | #28
Myschan> Jen jdi , pak budeš na marodce 3.měsíce a můžeš jezdit jak šílenec každý den.

Moto a karpální tunel

3.3.2019 v 12:50 | Nahoru | #29
Kdybych měl být doma 3 měsíce, tak ho asi jebne. I když ... Má to něco co sebe . Každopádně díky všem za rady. Práci kvůli věku už vyměnit nemůžu, takže jsem zatím vytipoval dva kandidáty. Suzuki Freewind, nebo Transalp 650. To vše zatím jen na základě úhlů posedu i vzhledem k marodnemu kolenu, kde nemůžu mít ostrý úhel, kvůli havárii z minula, kdy mi jeden tupec s dodávkou nedal přednost. Freewind mě láká cenou, Alp dvěma válci a lepším výběrem.

Moto a karpální tunel

4.3.2019 v 17:21 | Nahoru | #30
Zdar, jezdím taky na Traceru a pravá ruka mi taky trpne. Myslím si že je to dáno výškou řidítek. Když jsem měl Versyse, tak jsem tento problém neměl. Objednal jsem si zvýšení řidítek ,tak uvidím jestli bude nějaký rozdíl.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist