globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ejektor na výfuk
zajímalo by mě, jestli to někdo zkoušel. Je to jen nápad a uspořádáni a tvar bych musel vymyslet ale třeba to už někdo dělal. Na rozdíl od vyndání db killeru by to asi bylo legální. Jistě by to fungovalo jen za jistých podmínek. Problém vidím v tom, že rychlost proudění v koncové trubce asi bude i tak dost vysoká, także by se musela nejdříve snížit rozšířením aby byla výrazně nižší než kolem proudící vzduch.
No já vím, už aby bylo jaro

ejektor na výfuk

17.2.2019 v 08:54 | Nahoru | #31
Jo - měl jsem na mysli Lavalovu dýzu - jen bych nechtěl vidět ten výpočet - proměnná rychlost proudění.......takže i proměnná kinetická energie plynů.......a ještě proměnná v podobě aerodynamického ohřevu / zde spíše chladnutí.........to by bylo na dizertačku pro nějakou VŠ.
Jedinou výhodu tohoto řešení bych viděl v usměrnění plynu a k jeho zchladnutí (zmenšení odporu jen jako bonus s možným negativem v podobě kondenzace plynu)

Naposledy jsem něco podobného řešil při stavbě výfuku na závodní 2T motor.............tam se řešilo postupné urychlení, ustálení a vytvoření odporu............zkoušel jsem to zadat k propočtům na katedru univerzity........no, dopadlo to nakonec tak, že jsem se postupně dostal k člověku, který ty výfuky dělal doma dle praxí osvědčených zkoušek a dokázal to naladit na brzdě i bez jakékoli teoretické průpravy. Urychlení měl již vychytané - dělal jen tyto motory - ustálení (buď zcela vynechal, nebo vsazoval délku dle potřeby) a zúžení pro odpor bylo také již stejné pro všechny typy výfuku. Takže jsme měli několik výfuků a měnily se podle trati - rychlá zcela bez ustálení - jen urychlení s odporem........až po technickou trať s potřebou většího krouťáku pro výjezdy ze zatáček.......takže zvoleno nejdelší ustálení (zklidnění). Laborování zdar - je to nikdy nekončící boj, ale kdo si hraje, nezlobí. Nechápu, kde na to bereš čas.........já mám problém dodělat rozdělané projekty, takže poslouchám vrčící bábu a jen se hrozím toho, až jí rupne v bedně a vyhází mě to všechno do šrotu a nebo sběrného dvora

1 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

17.2.2019 v 09:50 | Nahoru | #32
kerut: proudeni vzduchu kolem motorky chtel usmernit do nakyho difuzoru a ejekcnim ucinkem by odsaval plyny z vyfuku - tzn by mu vysel kolem motorky tunel blanka :D taky mi chvili trvalo nez mi doslo co genialniho vymyslel

ejektor na výfuk

17.2.2019 v 10:52 | Nahoru | #33
Assassin> dik za vysvetleni, tohle by me fakt nenapadlo,... jezis...

Sese+Bruca> lavalka vam pojede az pro pkrit, coz si troufam tvrdit ze ve vyfuku neudelate,... jinak bude k hovnu, navic lavalka nic nevysava, jen se rozsiruje aby se neucpala razovkou cimz paradoxne podporuje expnzi (protoze se bavime o M>1)..

ohledne odporu spalin, do nejakych otacek je protitlak naopak dulezity k plneni, resit odpor ve vyfuku ma smysl od desitek tisic vejs (ujeceny dvoutakt pracujici v oblasti Nmax.. modely kolem pylonu napr.).. nemluve o tom ze absence odporu v potrubi povede k tomu ze to v nizkejch otackach nepotahne (ale vyssich to dosahno, to jo,.. fous..).. coz je defacto klasickej problem "ladenych" koncovek, resi se to tu furt..

jinac kdyby to melo k necemu vest, nebyl by az takovy problem zprevodovat z kliky kompresor a plyny jim odsavat.. stejne jako se pouziva kompresor z kliky pro sani (u vozidel teda mocne, ma to snad jen mercedes,.. ale letadla to mivala bezneuz za WW2, spolu s primovstrikem to zvysuje litrovej vykon solidne..).. a to ze se to nepouziva, je troufam si tvrdit prakticky dukaz teoretickeho tvrzeni ze by to nicemu nepomohlo

E: jinak jeste k plynum, ono je pro tepelnej stroj idealni vyexpandovat spaliny na teplotu a rychlost okoli - ale to samozrejme nejde ani u plynove turbiny, je to proste nemozne.. takze vzdycky zbude nejaka ast energie ktera nam utece ve spalinach (teplo+rychlost) do okoli.. a u moto/auta jsme presne v te oblasti, ktera uz moc vyuzit nejde (zvyfuku nam utece presne to, co uz nevyuzije ani proudovy letadlo).. jedine turbem ale to je takovy sporny, protoze to nezvysuje "tah"(vykon) nybrz ucinnost.. tzn sice spaliny vyuzije, ale jinym zpusobem nez bychom my chteli (kdyz pominu majitele hond NC co jezdi prakticky jen na vzduch )

Naposledy editováno 17.02.2019 10:59:44

1 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

17.2.2019 v 19:51 | Nahoru | #34
se-se, závidím garáž, pěkný. A jak tu zaznělo, také nechápu, kde na to bereš čas. Ale líbí se mi ta nezdolná chuť řešit, zdokonalovat a uvádět v praxi tvoje nápady

(reakce na) ejektor na výfuk

17.2.2019 v 20:07 | Nahoru | #35
strabonits> to mám u přítelky v domě 2x20m2, ve svym domě mám ještě větši. Pracuju 4 dny v týdnu od rána do večera pátek pro nutné vyřizování a vikend striktně volno. Před lety jsem makal i o vikendu ale pak jsem se rozhodl, že takhle ne a funguje to.

(reakce na) ejektor na výfuk

17.2.2019 v 20:10 | Nahoru | #36
assassin> no byl to takový okamžitý nápad a pak jsem si to hodně nahrubo z hlavy spočítal a vím, že by to nešlo z rozměrových důvodů. To jsem taky někde hned shora napsal.

2 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

18.2.2019 v 00:49 | Nahoru | #37
no kdyz uz ale resite tu rotaci, docela zajimava uloha by bylo pozkouset co to udela s vnejsi aerodynamikou - ruzny nasmerovani a roztoceni proudu z vyfuku tak aby to treba zklidnilo uplav za zadnim kolem, a za motorkou .. i kdyz to spis u sportu, nez u SeSeho stroje..

ejektor na výfuk

18.2.2019 v 04:49 | Nahoru | #38
ejektor je celej ten vehikl,když tě zastaví někde polda tak z toho musí ejakulovat

Naposledy editováno 18.02.2019 04:52:54

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 06:04 | Nahoru | #39
kerut> myslím, že kdyby se řešil úplav za motorkou, už by nám to dávno konstruktéři ukázali na strojích jezdící VC. A zatím jak vidno tak se spíše řeší přítlak na přední kolo, než víření za motorkou - pravděpodobně pohyb jezdce jim jakoukoli snahu o ideál vždy úspěšně zhatí.

ejektor na výfuk

18.2.2019 v 06:25 | Nahoru | #40
řeší výkon, ale jeho poměr ku hmotnosti asi moc ne I kdyby jsi jakoukoliv úpravou co tam máš dostal třeba +2koně, totálně by jsi to zabil tím zbytkem kolem co má + 20kg

ejektor na výfuk

18.2.2019 v 07:21 | Nahoru | #41
měl si ejakulaci ve výřivce ju?

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 07:29 | Nahoru | #42

kerut píše: no kdyz uz ale resite tu rotaci, docela zajimava uloha by bylo pozkouset co to udela s vnejsi aerodynamikou - ruzny nasmerovani a roztoceni proudu z vyfuku tak aby to treba zklidnilo uplav za zadnim kolem, a za motorkou .. i kdyz to spis u sportu, nez u SeSeho stroje..



U F1 se to presne takhle používalo, ale postupne se to ruzne omezovalo pravidly

Bruca: je mozny, ze tam maj neco omezeného pravidly taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 12:35 | Nahoru | #43
se-se> ty voe. ... přemístěny obě zadní kamery ... WTF

Vím, že toho máš na motorce hodně, ale zadní kamera (natož dvě), to mě fakt chytlo nepřipravenýho. To je hardcore.

1 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

18.2.2019 v 14:17 | Nahoru | #44
Assassin> jj, nejen u F1

Bozo> nahodou, zadni kemare misto zrcatek nemusi bejt na skodu.. a pri plnym zalehnuti by se mozna hodila i predni, aby si clovek neukroutil krk

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 15:11 | Nahoru | #45
kerut> Místo zrcátek říkáš? Tak to určitě dává větší smysl než kdyby měly být na parkování, jak jsem si to představoval

Já osobně z toho mám hrozně smíšený pocity. Motorka je už podle mě úplně nepojízdná kvůli váze. Zase ale ta SE-SEho píle a zapálení, to je naprosto neuvěřitelný a obdivuhodný. Na motorce jedna píčovina za druhou, ale čas od času se tam objeví nějaký geniální nápad, který nevidíš ani na nejdražších cesťácích co existujou (jo koukám na BMW K1600 za bratru 650 tisíc a žádný kamery tam nejsou).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 15:18 | Nahoru | #46
Bozo> prave, u SeSe stroje bych se ani nedivil kdyby do zrcatek ani nevidel pres vsechny ty palubni desky

ale ta predni kamera me napadla uz dyl, aby clovek nemusel kroutit krk a tocit oci v sloup aby pres ten stitek aspon trosku videl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 15:23 | Nahoru | #47

kerut píše: Bozo> prave, u SeSe stroje bych se ani nedivil kdyby do zrcatek ani nevidel pres vsechny ty palubni desky

ale ta predni kamera me napadla uz dyl, aby clovek nemusel kroutit krk a tocit oci v sloup aby pres ten stitek aspon trosku videl..



pritom staci nekaj lepsi stitek, za kterym se nemusis bradou dotykat nadrze

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 15:29 | Nahoru | #48
assassin>s takovou by to zachvilu vypadalo jak seseho stroj...
...ale myslim ze k realizaci nedojde, nez to legalne zpojizdnim, budou se implantovat druhy pary oci rovnou na helmu, a stejne do ty doby dojde ropa

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 17:40 | Nahoru | #49

Bozo píše: se-se> ty voe. ... přemístěny obě zadní kamery ... WTF

Vím, že toho máš na motorce hodně, ale zadní kamera (natož dvě), to mě fakt chytlo nepřipravenýho. To je hardcore.


co je na tom? jedna Go pro hero 5 nahrává a druhá, Čína Wifi, je napojena na jeden z tabletů na tankbagu a jen kouká dozadu

Jo a do bvšech 6ti zrcátek je perfektně vidě a stejně tak na všechny přístroje. Štítek je samozřejmě nastavitelný a vidím přes něj bezvadně - to proto že mám řidítka zvýšená o 6 - 7 cm

Naposledy editováno 18.02.2019 17:43:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 17:46 | Nahoru | #50

Bozo píše: kerut> Místo zrcátek říkáš? Tak to určitě dává větší smysl než kdyby měly být na parkování, jak jsem si to představoval

Já osobně z toho mám hrozně smíšený pocity. Motorka je už podle mě úplně nepojízdná kvůli váze. Zase ale ta SE-SEho píle a zapálení, to je naprosto neuvěřitelný a obdivuhodný. Na motorce jedna píčovina za druhou, ale čas od času se tam objeví nějaký geniální nápad, který nevidíš ani na nejdražších cesťácích co existujou (jo koukám na BMW K1600 za bratru 650 tisíc a žádný kamery tam nejsou).



Já jsem nevěděl že je nepojízdná, tak jsem s ní omylem najezdil 33 tisíc, tak pardon no

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 19:46 | Nahoru | #51
se-se> Teď jsem opravdu překvapenej, že na tom i jezdíš. Do teď jsem tě měl za člověka, kterej žije rejpáním se v motorce aniž by jí nějak zásadně využíval. Takže ty si překopal i podvozek, aby to tu váhu trochu zvládalo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 20:01 | Nahoru | #52

se-se píše: Já jsem nevěděl že je nepojízdná, tak jsem s ní omylem najezdil 33 tisíc, tak pardon no


A to už jsi po tak málo km měnil spojku?

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 20:29 | Nahoru | #53

Bozo píše: Do teď jsem tě měl za člověka, kterej žije rejpáním se v motorce aniž by jí nějak zásadně využíval. Takže ty si překopal i podvozek,...



to si nas pletes, to jsem prosim ja

nebejt brexitu asi bych se v ni zatim ani nerejpal,.. ..ale zrovna podvozek jsem prekopal, to jo, kdyz uz teda uvedeni do zpusobileho/prihlasitelneho stavu, tak se vsim vsudy rovnou

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 22:44 | Nahoru | #54

Bozo píše: se-se> Teď jsem opravdu překvapenej, že na tom i jezdíš. Do teď jsem tě měl za člověka, kterej žije rejpáním se v motorce aniž by jí nějak zásadně využíval. Takže ty si překopal i podvozek, aby to tu váhu trochu zvládalo?


pružení a tlumeni je přizpůsobené, převod do pomala, vyšší huštění, vyztužené držáky zadních stupaček protože nesou kufry, zcela změněná plotna horního kufru, prodloužený a vyhtužený boční stojan, zesílené kosti

Naposledy editováno 18.02.2019 22:57:28

(reakce na) ejektor na výfuk

18.2.2019 v 22:47 | Nahoru | #55

titus píše: A to už jsi po tak málo km měnil spojku?


unášela a bez QS se blbě řadila dvojka tak jsem vyměnil oboje lamely, zkontroloval koš a při tý příležitosti jsem vyměnil vypínací ložisko.a tyčku

ejektor na výfuk

19.2.2019 v 05:23 | Nahoru | #56
Na to se hodí pouze ono známé,lajk se diví a odborník žasne

ejektor na výfuk

19.2.2019 v 11:53 | Nahoru | #57
se-se Ja ti fandim!

1 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

20.2.2019 v 19:29 | Nahoru | #58
se-se: O hodně kreativnější a přínosnější je toto vlákno, než to vedlejší "Měnit či neměnit" (olej )
Držím palce, co záložní bezpečnostní katapult s padákem, to tě ještě nenapadlo? Dávám do placu.

1 reakcí na tento příspěvek ejektor na výfuk

20.2.2019 v 19:51 | Nahoru | #59
Je na tom raketoplánu ještě vůbec něco origo z výroby

(reakce na) ejektor na výfuk

20.2.2019 v 20:02 | Nahoru | #60
splasenytrubky> to tema je vo voleji ? ja myslel ze vo trenyrkach.. jeste ze jsem to nevotevrel zas bych se nic nedozvedel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist