globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: benzin v oleji
Zdravím.
Mám problém určit diagnózu u virážky 1100 tak se obracím na fórum zda jste se tím někdo už nepotkal.
Neustále mi černají svíčky, zadní válec se uchlastává rychleji. Do oleje se dostává benzín a celkově se problém zhoršuje (stále se to opakuje akorát s kratším intervalem).Při rychlém přidání plynu motorka reaguje až po pár vteřinách a pak zařve a vylítnou na moment otáčky bez zrychlení načež otáčky spadnou a začne pozvolna přidávat.
V rámci hledání problému bylo uděláno seřízení ventilů, kontrola a čištění karburátorů. Vyměněn podtlakový senzor. Vaměněna jedna cívka (přední válec,na zadním válci je cívka v pohodě).
Už dvakrát se karburátory synchronizovaly a seřizovala se směs. Ale po pár kilákách se to zase rozhází a problém se opakuje. Jde zní černej dým a po chvíli začne střílet. Olej přibejvá jako oživot a smrdí benzínem. V cestě pro vzduch uvnitř rámu i ve vzduchovej přírubách je uvnitř mastnota, nejspíš z odfuku motoru co je na předním válci.
Po všech akcích co jsem na tom už udělal bez výsledku jsem vyloučil zapalovací okruh a nenapadá mě nic než že to teče přez pístní kroužky. Upřímně, nechce se mi ani do rozborky motoru ani do nákupu kroužků co jsou drahý jak blázen dokud nezkusim vše ostatní. Jestli máte někdo nějaký nápad tak budu fakt šťastnej.
Dík míla

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2019 v 16:45 | Nahoru | #1
delal jsme jedno virago 1100 kde byl problem v karburatorech, po serizeni karburatoru se ukazalo, ze do vyfuku vali brutalni mnozstvi oleje kterej nasledne vykapava z vyfuku. Takze jsem mel komplet motor na stole a bylo vadne gufero vyfukoveho ventilu na prednim valci.

tvuj jediny postup ktery by jsi mel ted udelat je zmerit komprese, zapsat si hodnoty pokud budou plusminus stejny tak pak zmerit komprese pote co nalejes trochu oleje do valce. Pokud se hodnoty zvednou tak mas v haji krouzky... nicmene pokud do oleje pribyva velkym tempem palivo, pak ocekavam ,ze budes mit praskelj pist nebo neco podobneho a to prave zjistis pri mereni kompresi. Protoze pak jeden valec nebude mit kompresi a nebo bude ohodne mensi nez druha.
Navic pokud ti to hazi olej odfukem ven ze skrine do sani, tak ti tlakuje spodek motoru a to opet vypada spis na prasklej pist nez na ojete krouzky.

Pokud budes chtit vedet jak to vypada ve valci tak se daji za par stovek koupit male endoskopicke kamery, ktere prostrcis dirou pro svicku. sice to nema buhvijak HD obraz ,ale ledacos se s tim poznat da jeste pred samotnou rozborkou.

preju hodne stesti.
Vyndavat ten motor v domacich podminkach nebude urcite jednoduche a samozrejme vzdy se motor snadneji vyndava nez vraci.
Stacilo mi jen to, ze jsem jeste nemel na traverze zavesenou kocku a musel jsem ho zvednout na ponk sam. Predstava ze to mam casnovat sam bez pripravku z motorky tak nevim teda...nerikam ,ze to nepujde ,ale prijemna prace to rozhodne nebude.
A jen te dopredu upozornim, pokud se do toho pustis a budes pak opravenej motor vracet zpatky tak si nezapomen protahnout zadni koleno svodu ramem a kyvkou, protoze jakmile tam das motor tak to koleno tam uz nedostanes a budes muset motor znovu vycuknout ven.

jsem zvedavej cim to nakonec bude, tak doufam ,ze sem napises co jsi zjistil.

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2019 v 17:28 | Nahoru | #2
Kdybys sháněl endoskop, můžu doporučit https://www.dx.com/...2068525#.XF2tpOFAo3E
Sám ho mám a funguje OK. Na SV jsem se s ním díval do válců.

(reakce na) benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2019 v 18:12 | Nahoru | #3

crowack píše: Kdybys sháněl endoskop, můžu doporučit https://www.dx.com/...2068525#.XF2tpOFAo3E
Sám ho mám a funguje OK. Na SV jsem se s ním díval do válců.



jo jo...tohle taky funguje...a je to dostatecne ...sice z toho nejsou buhvijak super HD zabery v bezvadne kvalite, ale na to ze to strcis do tmy kde s tim kroutis na kabelu je to docela dobre. Motorka okamzite po startu hazela vodu vyfukem ven...
Motor byl par hodin po GO motoru. Dovezli to za mnou jestli bych se na to nemohl mrknout. Stim, ze at to moc nerozebiram, ze to zkusi uhrat na zaruku..takze jen jsme se podival kamerou do valce a bylo jasno.

(reakce na) benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2019 v 23:51 | Nahoru | #4

4confed píše: Dík moc.
To kukátko je za ty peníze boží věc, hned ho objednám.
Jinak ty komprese jsme zkoumali hned z kraje a byly ok, ale je fakt že za tu dobu co to řešim mohla vést jedna závada k druhé.
Dneska může být všechno jinak než vloni.I tak se mi to ale nezdá na ten ruplej píst to by toho voleje v sání byly asi mraky. ja to mam spíš takovej pravidelnej mastnej film všude. ne jako vohozený spíš jako sedlý z blbě spálený směsi s trochou voleje. Zato do tý spojky leje ten benzín neskutečně.
No nic, asi začnu čtvrtou extrakcí kerbeců (chyba bejvá nejčastějc lidská) a až příjde kukátko tak pohledem vnu válce.



a jinak vis, ze karburatory maji jednak jehlovej ventil, ale sedlo pro ten ventil je vyjmatelne a je za tim sitko a to sedlo je tesnene gumovym "O" krouzkem... Jen tak jestli nahodou nebudes mit chybu tady... protoze to navolno tect nemusi, ale kdyz to pak ma fungovat to tama muze zacit protejkat. toto jsou veci co se meni preventivne.
A jinak cistit ultrazvukem, protoze jinak nemas sanci.

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2019 v 10:54 | Nahoru | #5
Už tady prakticky všechno zaznělo, ale přidám i svůj názor:

Podle mě se ti to jednoznačně uchlastává. Odpovídá tomu benzín v oleji, černání svíček i tmavý dým z výfuku. S velkou pravděpodobností za to může karburátor zadního válce. Proto na zadním válci zčerná svíčka dříve a přední válec si nacucne jen přebytky benzínu, které se zachytí v sacím traktu.

Teď zjistit, co je příčinou. Jak byly měřené hladiny? Správně se mají kontrolovat na běžíícím zahřátém motoru po dobu několika minut. Při takovém měření by bylo pravděpodobně vidět, že hladina pomalu stoupá.

Už tady padlo upozornění, že vložka jehlového ventilu je demontovatelná a je utěsněná o-kroužkem. Ten stářím tvrdne, křehne a popraská a benzín pak obtéká okolo vložky. A na pogumované špici jehly nesmí být viditelný otlak, jinak jehla těsní náhodně. Takže znovu rozebrat a zkontrolovat a hladiny změřit jak jsem popsal.

Můžeš zkusit ještě jeden fígl: Vypustit karburátory. Pak je nechat naplnit čerpadlem a znovu každý vypustit do odměrného válce. Poznač si, kolik mililitrů z každého vyteklo. Pak motorku nastartuj a počkej, až se začnou projevovat příznaky. Vypni motor a znovu změř, kolik vyteče z každé plovákovky. S velkou pravděpodobností zjistíš, že je v některé nebo v obou benzínu víc.

Teoreticky mohlo i těleso karburátoru prasknout nebo mohla povolit některá z vnitřních záslepek, ale to se stává málokdy.

cuir: Motor se v Viraga vyndává celkem dobře, díky absenci rámu pod ním Dostat ho zpátky je opravdu těžší, ale ve dvou lidech je to pohoda. Ve dvou se i dobře přenáší a zvedá - má zhruba 105 kilo. A zadní koleno se opravdu rámem provléknout dá, ale je to jako dostávat ježka do klece. A motorka musí být na bočním stojanu (ale za to ruku do ohně nedám - je to hodně let co jsem to vyndával a vracel).

Naposledy editováno 09.02.2019 10:58:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník

TOPlist