Téma: Versys 650 - špatný start, zhoršování
6.2.2019 v 07:01
Zdar všem
přikládám odkaz na video k mému Versysu.
https://photos.app.goo.gl/Lb6gCvLX1LKywnySA
Čím dál hůře se startuje, nechytá na první dobrou. Motorka byla 4 dny před natočením vytáhnuta ven a nastartována (chytila ještě dobře), nechal jsem jí nastartovanou asi hodinku a pak dal zpět do vyhřívané garáže.
Poslední startování je na videu, kdy jsem docela potrápil baterku a vůbec se mi to nelíbí.
V technice se moc nevyznám, ale napadají mě dvě varianty čím by to asi mohlo být:
- špatná baterka (nechal jsem jí dobít a zatížit, kolega říká, že je ok)
- dobíjení nestíhá
Napadá někoho, co se s tímto dá dělat?
Děkuji
S pozdravem Kamik
přikládám odkaz na video k mému Versysu.
https://photos.app.goo.gl/Lb6gCvLX1LKywnySA
Čím dál hůře se startuje, nechytá na první dobrou. Motorka byla 4 dny před natočením vytáhnuta ven a nastartována (chytila ještě dobře), nechal jsem jí nastartovanou asi hodinku a pak dal zpět do vyhřívané garáže.
Poslední startování je na videu, kdy jsem docela potrápil baterku a vůbec se mi to nelíbí.
V technice se moc nevyznám, ale napadají mě dvě varianty čím by to asi mohlo být:
- špatná baterka (nechal jsem jí dobít a zatížit, kolega říká, že je ok)
- dobíjení nestíhá
Napadá někoho, co se s tímto dá dělat?
Děkuji
S pozdravem Kamik
ludia prestante plonkovne startovat v zime masiny naprazdno. ja teda technicky nie som, ale nechapem k comu je to dobre. to ze ti tam brutalne preblikava FI asi tiez nie je koser
napichni to na diagnostiku
skus nastartovat cez startovacie kable z auta
napichni to na diagnostiku
skus nastartovat cez startovacie kable z auta
Vždyť to startuje normálně, nevím co měla znamenat ta komedie na prvních 90% videa... Je to motorka, né raketoplán nebo ruská lokomotiva, abys musel dělat hodinovou předstartovní přípravu. To cvičení s čerpadlem má mít jako co za efekt?
Btw, když nikam nejedu, tak nestartuju. Brbláním na volnoběh se to nezahřeje a leda tak si zkurvíš svíčky (ale v poho, taky jsem si na to musel přijít sám).
Btw, když nikam nejedu, tak nestartuju. Brbláním na volnoběh se to nezahřeje a leda tak si zkurvíš svíčky (ale v poho, taky jsem si na to musel přijít sám).
Mě Versys dělal to, že studenej chytil na brnk, teplej taky, ale jak jsem někde stál cca hodinu, startér točil, benzín smrděl , ale motor nechytil. Vypl jsem zapalování, zapl a na druhý pokus chytil hned. Byl jsem v servisu, aby mi to píchli na diagnostiku a místo toho jsem dostal tuhle radu:
Diagnostika nám nic neřekne. Co tankuješ? Vyjeď 2-3 nádrže Shell V-Power - ten máme vyzkoušený a bude to v pohodě
Udělal jsem, jak řekli a od té doby je zase tak, jak má být.. Vyzkoušej a uvidíš..
Diagnostika nám nic neřekne. Co tankuješ? Vyjeď 2-3 nádrže Shell V-Power - ten máme vyzkoušený a bude to v pohodě
Udělal jsem, jak řekli a od té doby je zase tak, jak má být.. Vyzkoušej a uvidíš..
Tieto témy budú asi pribúdať so zimnými preštártovávačmi.
"Preštartovávam celú zimu, každý týždeň a motorka mi začala zle chytať, čím to je"
To je toto každý rok na jar, podobne ako prvosienky. Podĺa toho sa pozná, že zima už dlho nepotrvá - preštartovávačom začínajú odchádzať baterky
"Preštartovávam celú zimu, každý týždeň a motorka mi začala zle chytať, čím to je"
To je toto každý rok na jar, podobne ako prvosienky. Podĺa toho sa pozná, že zima už dlho nepotrvá - preštartovávačom začínajú odchádzať baterky

Vždyť to startuje normálně, nevím co měla znamenat ta komedie na prvních 90% videa
Ja bych rekl, ze zkousi startovat, ale nechce se mu roztocit starter. Proto se mu asi i rozblika a pak uz na furt sviti FI.
Motorka na prvni dobrou chyta, ale netoci starter. Mas spatne kontakt na baterce (odsroubuj a ocisti ocka na dratech i kontakty baterky), spatnou baterku (zkus baterku z auta) nebo neco se starterem (rozdelat, vycistit, zkontrolovat uhliky a promazat).
Nechat to hodinu nastartovany jen tak je volovina a rozhodne to motorce nepomuze.
Naposledy editováno 06.02.2019 16:37:00
Po sezóně vytáhnu baterku a startuju až na jaře. Nevidím jedinej logickej důvod pro startování v zimě. Navíc nechat běžet hodinu nezatíženej motor je taky dobrá práce. To je jako budit medvěda v půlce zimy a čekat,že nebude nasranej a zase v pohodě usne s palcem v puse.
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Ty vole kdbyste nechali ty motorky přes zimu bejt, tak si ušetříte takovejch zbytečností ... ale jak je psáno výše, na to asi musí každej přijít sám
Vyměň na jaře svíčky, natankuj Vervu 100 a užij si první jarní jízdy. Toť má rada.
Vyměň na jaře svíčky, natankuj Vervu 100 a užij si první jarní jízdy. Toť má rada.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 - špatný start, zhoršování
Vlnič píše: Vyměň na jaře svíčky, natankuj Vervu 100 a užij si první jarní jízdy. Toť má rada.
Ty vole jak starter uvidi novy svicky a uciti vuni Vervy 100, ihned se zacne vesele zase tocit

Naposledy editováno 06.02.2019 18:41:42
Čau, ako píšu vyššie , žiadne štartovanie bez jazdenia. tiež som tak oddrbal sviečky. Kúpil som nové a už som to nikdy, ale nikdy nerobil so žiadnou motorkou. Teraz keď už naštartujem tak jazdím. aspoň raz za mesiac to prebehnem, mám tam 95 nechcem aby mi to zalepilo karburátory. a hodinu nechať chuderu bežať na voľnobeh?????? To je týranie na to sú paragrafy.
Koudy01 píše: Ty vole jak starter uvidi novy svicky a uciti vuni Vervy 100, ihned se zacne vesele zase tocit
tak to je samozřejmý!

z toho videa nevidím, kolikrát se snaží mačkat starter, jen vidím, že jednou otočí klíčkem ve spínačce a pak 2x zabzučí a chytne, takže nechci soudit co s tím je.
Pokud skombinuje tvoji i mou radu, bude jezdit na jaře zvesela!

Hmm, takhle nějak sousedé trápí auto. Aby otevřeli garáž, když pro něco jsou, musí popojet 2 metry. Takže vcelku často nastartují, popojedou ty 2 metry a chcípnou, za pět minut to samé zpátky. Plus každý den jezdí kilák na zastávku socky. Jakmile je pár dní vlhko nebo zima, kupodivu auto nechce chytat, smrdí, běží na tři a nad otevřenou kapotou laborují, proč je zase rozbité.

Divali ste se vubec na to video? Mu to chyta bezvadne , kdyz se starter odhodla udelat aspon jednu otacku. Jinak jen vrci cerpadlo, zbesile blika FI a starter se bud jen lehce pootoci nebo neudela vubec nic.
Byt to baterkou, pohasnou mu asi budiky nebo cerpadlo zmeni zvuk. Myslim, ze bude neco se starterem.
Naposledy editováno 06.02.2019 19:44:46
Byt to baterkou, pohasnou mu asi budiky nebo cerpadlo zmeni zvuk. Myslim, ze bude neco se starterem.
Naposledy editováno 06.02.2019 19:44:46
Zdar všem
problém vyřešen.
Koudy dík za řešení, ostatní díky za názory.
Ve zkratce: Byl uvolněn kontakt na baterce a postupně se vyklepával.
Po očištění a dotažení:
https://photos.app.goo.gl/gZ4BKw7pGiVD157x6
problém vyřešen.
Koudy dík za řešení, ostatní díky za názory.
Ve zkratce: Byl uvolněn kontakt na baterce a postupně se vyklepával.
Po očištění a dotažení:
https://photos.app.goo.gl/gZ4BKw7pGiVD157x6
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Rád bych se něco přiučil a proto bych se rád zeptal:
"necháš moto běžet hodinu na volnoběh? Tak to si dobrý máčo " Co se prosím stane s motorem běžící na volnoběh?
"Navíc nechat běžet hodinu nezatíženej motor je taky dobrá práce" Co se prosím stane s motorem který běží nezatížený?
Jak poznám že už není zima?Jezdím i v docela chladném počasí,nerad bych si zničil motorku....
"necháš moto běžet hodinu na volnoběh? Tak to si dobrý máčo " Co se prosím stane s motorem běžící na volnoběh?
"Navíc nechat běžet hodinu nezatíženej motor je taky dobrá práce" Co se prosím stane s motorem který běží nezatížený?
Jak poznám že už není zima?Jezdím i v docela chladném počasí,nerad bych si zničil motorku....

1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Ja sa len chcem spýtať ci je to vlastnosť kawasaki motoriek alebo niečo ine... Totiž mne chytá na brnk... Ale s kamošmi sme boli v Taliansku (versys, z750, cbr)... No a po 13 hodinách a asi celkovo po dlhej jazde a nájazdu cez 500km keď je versyska zahriata tak ťažšie chytá... Musim proste dlhšie točiť aby chytila.. To isté robila aj 750ka..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 - špatný start, zhoršování
jandam> Muzes vyzkouset to, co pise Slam v prispevku #4.
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Není to jednoduché a má to mnoho aspektů.
V první řadě je to studený start se vším co přináší, navíc zbytečně - než se olej dostane všude kam je třeba, motor běží "nasucho".
Dále, motor při studeném startu a následném běhu bez zátěže na volnoběh dlouho běží v obohaceném režimu - v extrémních případech benzín jde přes kroužky do oleje a ředí olej. Pokud se v této fázi vypne motor, kdy nadměrné množství paliva splachuje ze stěn válců olejový film, složky spalin vznikající nedokonalým spalováním bohaté směsi (jsou kyselé a agresivní - google "alkalická rezerva oleje") jednak znehodnocují olej a jednak napadají stěny válce a spalovacího prostoru obecně. K tomu ze spalin vykondenzuje voda která je sama korozivní a navíc funguje např. pro oxidy dusíku a síry jako rozpouštědlo za vzniku příslušných kyselin.
Dále je tady samotný olej, který se sám i za hodinu běhu bez zátěže neohřeje na provozní teplotu (I když voda má 100, neznamená to, že už je zahřátý i olej!). To znamená hlavně to, že voda a benzín + další látky které se do něj dostanou při studeném startu se neodpaří - zůstanou v něm naakumulované, tzn. další degradace oleje.
Pak záleží na konstrukci alternátoru a samotné dobíjecí soustavy, některé motorky na volnoběh téměř nedobíjí a i za hodinu běhu na volnoběh nedobijou baterku na úroveň před startem, výsledkem je nakonec vybitá baterka.
Na závěr jeden příklad z praxe, můj děda měl v garáži 1000MB, a už s ní nejezdil, ale chodil jí takhle "pomáhat" - párkrát za rok ji nastartoval, a nechal hodinku bublat. Až ji jednou nemohl nastartovat - startér neotočil motorem. Tak napřed baterka, pak startér ven, pak se s tím zkusilo otočit klikou, no nehlo se to ani o milimetr - sundat hlavu, vanu dolů, až se rozebraly ojnice tak jsem zjistil, že písty se nepohybují ve válcích. Musel jsem je vyndat destrukcí - pístní kroužky přirezly k vložkám válců...
Kdo si o tom chce přečíst něco víc, toho bych odkázal např. na články Jiřího Čecha o motorových olejích, oleje.cz, d-fens.cz, škoda techweb (články, ne fórum) atd...
V první řadě je to studený start se vším co přináší, navíc zbytečně - než se olej dostane všude kam je třeba, motor běží "nasucho".
Dále, motor při studeném startu a následném běhu bez zátěže na volnoběh dlouho běží v obohaceném režimu - v extrémních případech benzín jde přes kroužky do oleje a ředí olej. Pokud se v této fázi vypne motor, kdy nadměrné množství paliva splachuje ze stěn válců olejový film, složky spalin vznikající nedokonalým spalováním bohaté směsi (jsou kyselé a agresivní - google "alkalická rezerva oleje") jednak znehodnocují olej a jednak napadají stěny válce a spalovacího prostoru obecně. K tomu ze spalin vykondenzuje voda která je sama korozivní a navíc funguje např. pro oxidy dusíku a síry jako rozpouštědlo za vzniku příslušných kyselin.
Dále je tady samotný olej, který se sám i za hodinu běhu bez zátěže neohřeje na provozní teplotu (I když voda má 100, neznamená to, že už je zahřátý i olej!). To znamená hlavně to, že voda a benzín + další látky které se do něj dostanou při studeném startu se neodpaří - zůstanou v něm naakumulované, tzn. další degradace oleje.
Pak záleží na konstrukci alternátoru a samotné dobíjecí soustavy, některé motorky na volnoběh téměř nedobíjí a i za hodinu běhu na volnoběh nedobijou baterku na úroveň před startem, výsledkem je nakonec vybitá baterka.
Na závěr jeden příklad z praxe, můj děda měl v garáži 1000MB, a už s ní nejezdil, ale chodil jí takhle "pomáhat" - párkrát za rok ji nastartoval, a nechal hodinku bublat. Až ji jednou nemohl nastartovat - startér neotočil motorem. Tak napřed baterka, pak startér ven, pak se s tím zkusilo otočit klikou, no nehlo se to ani o milimetr - sundat hlavu, vanu dolů, až se rozebraly ojnice tak jsem zjistil, že písty se nepohybují ve válcích. Musel jsem je vyndat destrukcí - pístní kroužky přirezly k vložkám válců...
Kdo si o tom chce přečíst něco víc, toho bych odkázal např. na články Jiřího Čecha o motorových olejích, oleje.cz, d-fens.cz, škoda techweb (články, ne fórum) atd...
Crowack - hezkýýý. Konečně pořádný rozbor.
K tomu smývání olejového filmu bohatou směsí - to je ale při každém startu, i když potom vyjedeš. Kondenzace vlhkosti - vlhko se sráží na chladném povrchu, tak když motor prohřeješ, není problém.
Samozřejmě nastartovat a za 2 minuty chcípnout je špatně.
K tomu smývání olejového filmu bohatou směsí - to je ale při každém startu, i když potom vyjedeš. Kondenzace vlhkosti - vlhko se sráží na chladném povrchu, tak když motor prohřeješ, není problém.
Samozřejmě nastartovat a za 2 minuty chcípnout je špatně.
To smývání olejového filmu bylo samozřejmě myšleno hlavně tak, že pokud se motor neprohřeje a vypne, válce bez filmu jsou náchylnější ke korozi atd...
Emocionální výblitky typu super sic atd, jsou samozřejmě trochu přehnané, moderní motory toho vydrží poměrně hodně, nicméně z principu to není dobře.
U některých motorů navíc ani nemusí být konstrukčně vůbec počítáno s tím, že je někdo nastartuje a pak nechá běžet na místě hodinu na volnoběh - vzducháče, krosky , starší konstrukce atd... z toho pak můžou vzniknout další problémy. Některé motory vůbec nemusí být schopny na volnoběh bez zátěže dosáhnout provozní teploty. Nejlepší způsob jak zahřát motor, je vyjet a mírnou zátěží (tzn. zlehka, nedávat tomu, přehnaně to nevytáčet, ale ani nepodtáčet) motor přivést na provozní teplotu, a pak už je možné "topit pod kotlem"...
Každopádně nejsem tribotechnik ani motorář a to co zde píšu jsou věci na které jsem přišel tak nějak "sám", pokud má někdo větší přehled o dané problematice a chce se mu o tom rozepsat, rád si dále rozšířím obzory...
Naposledy editováno 10.02.2019 14:50:29
Emocionální výblitky typu super sic atd, jsou samozřejmě trochu přehnané, moderní motory toho vydrží poměrně hodně, nicméně z principu to není dobře.
U některých motorů navíc ani nemusí být konstrukčně vůbec počítáno s tím, že je někdo nastartuje a pak nechá běžet na místě hodinu na volnoběh - vzducháče, krosky , starší konstrukce atd... z toho pak můžou vzniknout další problémy. Některé motory vůbec nemusí být schopny na volnoběh bez zátěže dosáhnout provozní teploty. Nejlepší způsob jak zahřát motor, je vyjet a mírnou zátěží (tzn. zlehka, nedávat tomu, přehnaně to nevytáčet, ale ani nepodtáčet) motor přivést na provozní teplotu, a pak už je možné "topit pod kotlem"...
Každopádně nejsem tribotechnik ani motorář a to co zde píšu jsou věci na které jsem přišel tak nějak "sám", pokud má někdo větší přehled o dané problematice a chce se mu o tom rozepsat, rád si dále rozšířím obzory...
Naposledy editováno 10.02.2019 14:50:29
crowack> Jojo,dnešní motory v motorkách,to je nemlich to samý jak 1000 MB...
K tomu elaborátu:
V první řadě studený start-ano,každý start snižuje životnost motoru,ale i v létě...
To co se děje s olejem je pravda,zase u každého startu.
Tyhle věci se ošetří jednoduše:Pravidelná výměna oleje.
Co ser týče zahřívání,můj názor je že je to spíš naopak.Na volnoběh motorka stojí a není ochlazována proudem vzduchu,a vodní čerpadlo má méně otáček a nevytváří takový tlak.Stání na místě by nemělo dělat problém ani strojům který si vyjmenoval ve svém druhé příspěvku,ani v létě,natož v zimě.Co by měli dělat v motorkáři v přecpaném Italském městě?Co se týče dobíjení,standardní alternátory jsou v dnešní době předimenzované a maximální výkon mají někde kolem cca 1500 otáček,což blízko volnoběžným.
Ono obecně by to znamenalo čekat na 20 stupňů,vytočit svíčky a protočit motor až zhasne kontrolka mazání a pak nastartovat.Pak máš jistotu že motoru neubližuješ.
Co se týká přímo těch zimních startů,jsou zbytečné pokud motorka stojí na suchém místě kde nedochází k prudkému kolísání teplot,Na druhou stranu,když to někdo několikrát za zimu nastartuje a nechá to zahřát,určitě motor nezničí.
Naposledy editováno 10.02.2019 15:10:37
K tomu elaborátu:
V první řadě studený start-ano,každý start snižuje životnost motoru,ale i v létě...
To co se děje s olejem je pravda,zase u každého startu.
Tyhle věci se ošetří jednoduše:Pravidelná výměna oleje.
Co ser týče zahřívání,můj názor je že je to spíš naopak.Na volnoběh motorka stojí a není ochlazována proudem vzduchu,a vodní čerpadlo má méně otáček a nevytváří takový tlak.Stání na místě by nemělo dělat problém ani strojům který si vyjmenoval ve svém druhé příspěvku,ani v létě,natož v zimě.Co by měli dělat v motorkáři v přecpaném Italském městě?Co se týče dobíjení,standardní alternátory jsou v dnešní době předimenzované a maximální výkon mají někde kolem cca 1500 otáček,což blízko volnoběžným.
Ono obecně by to znamenalo čekat na 20 stupňů,vytočit svíčky a protočit motor až zhasne kontrolka mazání a pak nastartovat.Pak máš jistotu že motoru neubližuješ.
Co se týká přímo těch zimních startů,jsou zbytečné pokud motorka stojí na suchém místě kde nedochází k prudkému kolísání teplot,Na druhou stranu,když to někdo několikrát za zimu nastartuje a nechá to zahřát,určitě motor nezničí.
Naposledy editováno 10.02.2019 15:10:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Laďák Kawasaki Versys 650 Kawasaki Versys 650 | Jarryf | 7 | 16.2.2019 v 21:52 parezi |
4racing Kladno Kawasaki Versys 650 | vopák | 2 | 8.2.2019 v 21:28 jandam |
Blbec na stare kolena-kazda rada dobra [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Egon74 | 46 | 30.1.2019 v 21:12 doucha |
Plexi MRA pro versys 650 Kawasaki Versys 650 | Struhadlo87 | 2 | 30.1.2019 v 13:45 SLEEPER |
Versys 650 střílí tlak pod nádrží Kawasaki Versys 650 | Marv84 | 27 | 30.12.2018 v 20:00 Ra-Do |