bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odborníci vidláci prosím poraďte
V rámci zimní údržby jsem se pustil do přední vidlice. Nechovala se zrovna správně. Byla měkká a špatně tlumila. Při brždění šla hodně dolů.
Vylil jsem něco, co připomínalo mazut. Vidle jsem rozebral, očistil benzínem a otřel hadrem. Olej jsem nalil podle návodu, ovšem objem 521ml, který je v návodu zaplňuje celou vidlici a nezbývá prostor pro pružení. Naliju-li hladinu dle návodu 97mm pod horní okraj, vidle pruží, je hodně tvrdá, ale téměř netlumí. S novým olejem 10W tlumí mnohem míň než s tou kolomazí, co tam byla. Po důkladném zkoumání jsem došel k závěru, že je vymačkané silonové pouzdro u toho vnitřního tlumícího pístku. Viz foto. Ale opravné sady, co jsem našel obsahují jen gufera, prachovky a bronzová futra. To pouzdro bych si vytočil, ale ani nevím, jak ho vyndat. Ta bronzová futra vypadají ok, páč vůli to nemá.
Díky za rady a podněty.

Naposledy editováno 02.02.2019 15:41:32

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

19.2.2019 v 15:42 | Nahoru | #1
Tak ta pružinka, kterou se mi tam nepodařilo nasadit tam smysl má.
Na kostkách a podobně rozbité silnici, při krátkých rychlých kmitech se to chová, jako by byla někde vůle. Je-li má teorie správná, je to právě tou pružinkou, která ventilek neuzavře okamžitě, takže dolů jde tlumič volněji a zpátky by měl jít tužšeji, ale díky absenci pružin až za pár milisekund, což se projeví jako ťuknutí, cvaknutí.
Takže při další rozborce se je tam pokusím vrátit, ale nevím jak. Nejspíš vyrobit na to nějaký nástroj. Nechce se mi ten vnitřek vylisovávat, nemuselo by to být nedestruktivní.

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

12.6.2019 v 21:09 | Nahoru | #2
Borntobewild>
Taxem dneska překonal lenost a a udělal jsem znovu rozborku-sborku. Pružiny jsem tam nasoukal Jsou dost poddajné, takže jsem je tam žroubovitým pohybem a tlačením postupně šroubovákem provlík a pak srovnal.
Teď to chodí perfektně. Projel jsem to po rozbitých cestách a tlumí perfektně
Nicméně záhada s objemem oleje zůstává. Dám-li podle manuálu 97mm pod hranu (když dám víc, nedá se už stlačit), je to nějakých 505ml místo předepsaných 521.

Naposledy editováno 12.06.2019 21:10:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist