vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Odborníci vidláci prosím poraďte
V rámci zimní údržby jsem se pustil do přední vidlice. Nechovala se zrovna správně. Byla měkká a špatně tlumila. Při brždění šla hodně dolů.
Vylil jsem něco, co připomínalo mazut. Vidle jsem rozebral, očistil benzínem a otřel hadrem. Olej jsem nalil podle návodu, ovšem objem 521ml, který je v návodu zaplňuje celou vidlici a nezbývá prostor pro pružení. Naliju-li hladinu dle návodu 97mm pod horní okraj, vidle pruží, je hodně tvrdá, ale téměř netlumí. S novým olejem 10W tlumí mnohem míň než s tou kolomazí, co tam byla. Po důkladném zkoumání jsem došel k závěru, že je vymačkané silonové pouzdro u toho vnitřního tlumícího pístku. Viz foto. Ale opravné sady, co jsem našel obsahují jen gufera, prachovky a bronzová futra. To pouzdro bych si vytočil, ale ani nevím, jak ho vyndat. Ta bronzová futra vypadají ok, páč vůli to nemá.
Díky za rady a podněty.

Naposledy editováno 02.02.2019 15:41:32
Předchozí
1 2
Následující

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 16:00 | Nahoru | #1
Ahoj.
Já si dělal před měsícem komplet repas na Varaderu a samozřejmě jsem vyměnil i ty teflonová pouzdra. Origo Honda stala cca 600 na jednu vidlici....takže žádná hrůza a rozhodně bych to nevyráběl nějak po domácku...

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 16:05 | Nahoru | #2
Na Bandita to stojí 900 na vidli, což taky není taková hrůza, ale já mám pocit, že zrovna tohle pouzdro tam není. A hlavně nevím, jak ho vyndat. V manuálu se nic nepíše ani to tam není jako díl rozkreslené.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 20:20 | Nahoru | #3
V první chvíli jsem myslel, že oslovuješ obyvatele našich vesnic

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 20:39 | Nahoru | #4
535xv>
To měl být takový jazykový vtípek.
Nicméně já bych potřeboval poradit s těma vidlema.

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 21:30 | Nahoru | #5
Není to žádné pouzdro, které bys mohl jednoduše vytočit. Je to zpětný ventil a pokud se ti podaří vydělat, tak vypadá takto:

Mohla ti vyskočit ta pružina, co drží kroužek v sedle. Sedlo - vnější díl - musí držet pevně v trubce. Vnitřní kroužek musí chodit s minimální vůlí po pístnici tlumiče. Ještě jsi mohl ztratit nebo poškodit těsnicí kroužek na pístu. Sestava vypadá např. takto:

Popis funkce je pěkný zde http://www.racetech...rs-how%20they%20work
Stlačování - ventil se otevře


Roztažení - ventil se zavře a olej může jen přes clonky


Po staru nebyly ventily plastové a vypadaly takto

Když je pístnice kuželová, mění se při stlačování mezera mezi pístnicí a ventilem a tím útlum

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 21:43 | Nahoru | #6

Olej jsem nalil podle návodu, ovšem objem 521ml, který je v návodu zaplňuje celou vidlici a nezbývá prostor pro pružení. Naliju-li hladinu dle návodu 97mm pod horní okraj, vidle pruží, je hodně tvrdá, ale téměř netlumí.



po naliti oleje jsi s vidlici zapumpoval aby ti klesla hladina a v pdostate jsi ji jakoby odvzdusnil ? Podle toho co popisujes mi prijde ze ne. A to bude tim padme cely tvuj problem.

Pak teda jeste neni 10w olej jako 10w... ale to je az druhorady...

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:08 | Nahoru | #7
Díky. Konečně někdo, kdo má přehled . Já myslím, že to mám právě po staru. Vespodu té pístnice je vlisované něco jako na té tvé spodní fotce. Ale pístnice není kónická ale normálně válcová.
Jestli jsem správně pochopil ten princip, tak ten mnou podezřeý kroužek, na obrázku žlutý s popiskami "check valve...", by měl mít minimální vůli vůči fialovému pístu a měl by být volně se pohybující nahoru a dolu, aby při stlačení a expanzi pouštěl olej jinou cestou.
Pokud já mám mezi tímhle žlutým kroužkem a fialovým pístem mezeru odhadem 0,5mm, je to špatně?
Ten ventil na spodní fotce je tedy nalisovaný v pístové trubce a měl by jít vylisovat ven a pak inkriminovaný kroužek/ ventil vyměnit?
Ještě je zajímavé, že v jedné vidli byla jen ta silná pružina jako je na druhé fotce, která evidentně slouží jako horní doraz a v druhé vidli byla kromě ní ještě jedna tenká, která tedy mohla uniknout z vnitřku toho zpětného ventilu.
Každopádně co ted? měl bych si asi vyrobit stahovák a ten spodek té pístnice (zpětný ventil) vylisovat a ten žlutý kroužek vyměnit.

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:10 | Nahoru | #8
cuir>
Jo, zacvičil jsem s tím důkladně. A gufero jsem dal až poté, co mi tamtudy začal vytékat olej ven, takže se dostal opravdu všude.
Olej Castrol Fork Oil SAE 10W.
Ale myslím, že ta tvrdost je subjektivní (Nemám to s čím porovnat) a není problém. . Problém je ta absence tlumení

Naposledy editováno 02.02.2019 22:13:56

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:43 | Nahoru | #9
Budeš muset pohledat, jestli nemáš nějaké díly ve vylitém oleji a dát ten ventil nějak dohromady. Možná seženeš a upravíš něco z jiné motorky, jestli se to na Bandita neprodává.
Poslední řešení je cartridge emulator od Racetech http://www.racetech...0%20Bandit/1995-2005
Originál ventil se vybrakuje ven a mezi píst a pružinu se nasadí jiný ventil, ale je to dost peněz.


Naposledy editováno 02.02.2019 22:43:40

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:50 | Nahoru | #10
Ve vypuštěným oleji 100% nic nebylo. Já myslím, že je prostě jen opotřebený ten kroužek, co tvoří ventil. A předchozí majitel to vyřešil hustou sračkou místo oleje. A můj největší problém teď je, vyndat to celé pouzdro ven. Myslíš, že je tam jen zatlačené silou? asi jo, šroubovací to nebude a ohřát se to nedá.

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:51 | Nahoru | #11
Taky to má wemoto od YSS a podstatně levněji http://www.wemoto.c...picture/fork_valves/

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:56 | Nahoru | #12
Za ty prachy si koupim novou pístnici.

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2019 v 22:56 | Nahoru | #13

Borntobewild píše: Ve vypuštěným oleji 100% nic nebylo. Já myslím, že je prostě jen opotřebený ten kroužek, co tvoří ventil. A předchozí majitel to vyřešil hustou sračkou místo oleje. A můj největší problém teď je, vyndat to celé pouzdro ven. Myslíš, že je tam jen zatlačené silou? asi jo, šroubovací to nebude a ohřát se to nedá.


Řekl bych, že budeš potřebovat soustružníka.

Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 22:58 | Nahoru | #14
Soustruh mám.
Nejsem nijak extra zručnej, ale tohle snad zvládnu.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

2.2.2019 v 23:57 | Nahoru | #15
kohlstein: myslim si ze cartridge emulator mu nepomuze - ten resi jen utlum pri kompresi - rebound zstava tak jak je v serii.

kazdopadne ten check valve co je na fotce vypada, ze je KO, jestli to co vidim je to co si myslim, ze vidim... urcite tude olej protekat nema = nemuze to fungovat.
jak je check valve upevnenej ve vidlici nevim. dobry je mit nejakou vidlici na zniceni, na podruhe uz je clovek chytrejsi

Naposledy editováno 03.02.2019 00:09:31

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 00:17 | Nahoru | #16
assassin> Máš pravdu, muselo by to tam být obráceně, aby ten emulátor škrtil při roztahování vidlice.
E: Vypadá to, že je v trubce zalisovaný ocelový kroužek a ještě je konec trubky slisovaný.

Naposledy editováno 03.02.2019 00:21:20

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 08:08 | Nahoru | #17
Takže se předpokládá, že ten check valve je tam na celou životnost vidle ?

Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 10:37 | Nahoru | #18
Tak ten check valve jsem nedestruktivně vyšťoural nožem. Ale co dál? Ten asi těžko seženu
Asi ho zkusím vytočit, s tím, že ty opěrné čumrlíky nebudou úplně přesné. Budu je muset něčím vyřezat.

Odborníci vidláci prosím poraďte

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2019 v 10:54 | Nahoru | #19
tak jedna pomerne easy zalezitost by byla vytisknout to :D

ale klidne bych to vysoustruzil - ty cudliky delaji jen distanci - tzn bych vysoustruzil ten krouzek a ty cudliky zvlast a treba prisouboval malyma soubkama (M2) apod...

nebo udelat silnejsi krouzek a zafrezovat 4 drazky, opet, cudlik nemusi mit valcovej tvar


Naposledy editováno 03.02.2019 10:58:40

Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 11:11 | Nahoru | #20
Takhle nějak si to představuju. Dopiju kafe a jdu točit

Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 13:33 | Nahoru | #21

Tak vytočeno a vyřezáno nožem.
Ještě to tam dostat.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 15:01 | Nahoru | #22
Tak hotovo!
Jedna vidle už vidlí jak má. Dík všem, především Kohlsteinovi.
Tu hladnu oleje jsem dal nakonec nižší místo předepsaných 97mm 160. Při těch 97 se ani kurtou nedala stlačit o víc než asi 40mm.
Dolejt to můžu vždycky už na mašině..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 15:15 | Nahoru | #23

Borntobewild píše: Tak hotovo!
Jedna vidle už vidlí jak má. Dík všem, především Kohlsteinovi.
Tu hladnu oleje jsem dal nakonec nižší místo předepsaných 97mm 160. Při těch 97 se ani kurtou nedala stlačit o víc než asi 40mm.
Dolejt to můžu vždycky už na mašině..


Asi to víš, ale pro jistotu... Měřils tu hladinu při trubce zajetý na doraz?

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 17:20 | Nahoru | #24
Marfy.VFR>
No, tybrďo, to asi bude ono. V návodu jsem to marně hledal a na těch různých youtubenávodech to ukazovali vytažený. Taky jsem se přiklonil k vytažený, páč se to víc blížilo k té hodnotě 521ml each leg, což je evidentně chyba v návodu.
Zkusil jsem dát 97mm při zatažený vidli a to vypadá nejlíp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 20:27 | Nahoru | #25
Kam jsi vratil tu tenkou pruzinku ??
Jak byl ten krouzek jistenej ve vidli ?
jak novy krouzek zajistis aby ti nejezdil nahoru a dolu ?

a jen teda pro uplnost... hladina se meri po naliti , odvzdusneni, uplnem stlaceni vidle a BEZ pruziny.
Tech 521ml pokud mas dobrej manual se tam musi vejit..to je udaj kterej pouzijes kdyz ten olej jen z vidle vypustis a nerozebiras ji a chces tam nalejt olej zpatky. Jeste nikdy se mi nestalo, ze bych po naliti uvedeneho mnozstvi a odvzdusneni nedolival nad uvedenou hodnotu abych dodrzel hladinu.
dik za info a jeste te poprosim mas nejakou kompelt fotku vnitrnosti a celkove sestaveni tlumicu? nez jen tyhle detailni fotky.

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 20:37 | Nahoru | #26
cuir>
Pružinku jsem tam nevracel. Neusadil bych jí tam aniž bych vylisovával to pouzdro, které drží ten ventil. Její smysl je podle mě pouze urychlení reakce.
V těch vidlích je nalisovaná příruba ve které je ten ventil vložený. Dostal jsem ho tam tak, že jsem ho ohnul. Ten starý šel ven dobře, také jsem na něj nemusel brát ohled. Ten nový jsem dal do hrnku a zalil vařící vodou.
Ten objem určitě nesedí. Buďto je chyba v návodu, nebo ty vidle nejsou originál. 521ml je opravdu po okraj při úplném vysunutí.
Z fotek by stejně nic nebylo.
Zkusím to nakreslit.


Naposledy editováno 03.02.2019 20:57:43

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 20:52 | Nahoru | #27
Je to klasická damping rod vidlice, takze takova parodie na tlumic..

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 21:10 | Nahoru | #28
assassin>
Parodie na tlumič je dost relativní pojem. Dělals někdy vidlici na Jawě 21 ?

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 21:55 | Nahoru | #29
a super...presne to jsem potreboval vedet..diky...prave mi nebylo jasny jak zarucis aby ti to nelitalo v tlumici nahoru a dolu... ale tim ze tam je pouzdro tak tim se to vysvetluje. Myslel jsem si totiz, ze to pouzdro budes mit poskozene (rozpadene) a proto ti vylitla ta pruzinka ven. Navic jsme cekal, ze to pouzro vylisujes ven vrchem tlumice. Ale je dost mozne ze se tam dava spodem a nasledne se tam zalisuje a je to proste na zivotnost a hotovo. Ono kdyz si vezmes ze to v druhovyrobe stoji 2500kc tak to neni zas takova raketa aby se to nedalo tady jednou za 10let koupit nove. Samozrejme original je trochu nekde jinde cenove..ale celkove jsem moc nechapal jak ses s tim popasoval, protoze co jsem zatim resil ja, tak jsem do tohoto "dodo" reseni nikdy nesel..ale taky to nejsou moje motorky, cili se do dobrocinejch akci nerad poustim. Vzdy se mi to vymstilo. Navic moje prace by mnohdy pri takovejch opravach prevysila cenu noveho dilu.
diky za tvoje vysvetleni..obrazek je vice nez dostacujici. Gratuluji k uspechu.

(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte

3.2.2019 v 22:04 | Nahoru | #30
cuir>
Čas ukáže, jak to bude fungovat a co to vydrží. Podle mě by si to mělo ještě sednout. Jednak by s měla zajet vůle toho nového ventilku na pístu a druhak by si měla sednout ta dosedací plocha, která těsní.
Nebo se mýlím a místo aby si to sedlo, si to klekne a já půjdu koupit nový trubky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budíky Suzuki GSF 600 Bandit George000 3 16.3.2019 v 14:46 nevo7
bandit 600 rozvod, brzdy Suzuki GSF 600 Bandit _Žaky_ 30 9.3.2019 v 11:07 2stroke
Kryty na ruce Suzuki gsf Bandit 650 Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... PanCajicek 6 8.3.2019 v 20:03 Borntobewild
Výběr první moto Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSF 600 Bandit, Yamaha FZ6 ... mike033 28 8.3.2019 v 10:30 aff
Sytic Suzuki GSF 600 Bandit Holi1 0 5.3.2019 v 18:02 Holi1


TOPlist