bmw_r1300gs_cartec

Téma: Kurská kosa

26.1.2019 v 07:48
Ahoj, letos se chystáme projet Kurskou kosu (Kaliningrad-Baltiysk-Klaipeda). Máte nějaké poznatky? Pakárna nebo čekání na Polsko-Ruských a Rusko-Litevských hranicích??
Díky

26.1.2019 v 08:45 | Nahoru | #1
samotná mořská kosa je dvoudílná,. Na jižní jsme byli v r. 2014 Lancruiserem až kousek od ruské hranice. Z Gdaňsku byl asfalt do osady asi kilometr před hranicí a pak jen cesta terrénem a hodně špatná. Dojet se dalo asi 100 m před hranici a pak po pěšině pěšky k plotu. Přechod tam není. Až do Gdaňsku jsme nenašli ani hospodu kde by se dalo najíst. Pak jsme jeli přes Litvu podél ruské vnitrozemské hranice, vede tam podle řeky písková jako že silnice. Na cestovní motorku to moc není ale zajímavý to je, prastaré vesničky s lidovou architekturou, pěkná příroda. Hranici střeži parkující policejní auta a asi si nás předávali, protoże při návratu na nás Poláci čekali kousek za hranici a kontrolovali nás. Ale s úsměvem a mile a řikali, že jedem od ruské hranice tak chtéjí vědět co jsme zač.
V r. 2017 jsme byli týden v Palanga (na pobřeži severně od Klaipedy) na motorce. Palanga je turistické městečko přesné ve stylu Itálie. Luxus ale nuda. Projezdili jsme asi všechny cesty v okolí 200 km. U ruské hranice je nádherná přírodní rezervace s cestami ucházejícími i pro cestovní motorku. Lidi všude příjemní. Na rozdíl od Poláků umí vařit a v každé zapadlé knajpě nám na počkání za směšný peníz něco dobrého uvařili. Samozřejmě jsme nevynechali ani severní Kurskou kosu. Jede se na ní přívozem z Klaipedy. Vede tam perfektní silnice ale je tam dost nabito. Za vjezd do rezervace se platí (vypadalo to jako hranice s Ruskem ale bylo to jen výběrní místo). Dojeli jsme aż k hranici ale neměli jsme vízum. V malém městečku jsme nakoupili fantastické uzené ryby u takového obyčejného okénka. Příjezdy k přívozu z obou stran byly dvouproudové a celé mastné od nafty a oleje, z každého druhého auta něco kape. Zřízenci mě naháněli ať jedu v pruhu a já že mě to ani nehne a ukazoval jsem na tu mastnotu a jel jsem prostředkem. Litva je placatá ale nám se tam líbilo, nádherný lesy. Bez varování konči asfalt a šotoliny jsou neuvěřitelně prašný. Nštěstí po nich jezdí jen občas auto, protože po průjezdu není vidět na 10 m.

Naposledy editováno 26.01.2019 08:48:56

26.1.2019 v 08:48 | Nahoru | #2
Byl jsem na Kose vloni.Jeli jsme z Klaipedy lodí na Kosu(5e) a projeli ji až k ruským hranicím(45km skoro stále lesem).Přechod byl prázdný,viděli jsme projíždět jen auta s ruskou spz.V ruské části jsme nebyli,tam potřebuješ víza.Z Polské strany nevím,tam už mohou jezdit kamiony.Jinak Kosa za mě hezká,jediná silnice skrz,domy už v severském stylu,dřevěné a barevné.Moře krásně čisté a desetimetrové písečné duny.Jen tam nikde není na pláži sprcha,ani pitná voda, mimo ty dvě obce co tam jsou pro rekreanty.

26.1.2019 v 08:53 | Nahoru | #3
já tedy myslím, že jižni část kosy se dodnes projet nedá

26.1.2019 v 09:02 | Nahoru | #4
Kosu z Polska jet nechci, tam končí silnice-to vím. Psal jsem Kaliningrad - Klaipeda. Pojedeme kosu z jihu na sever z Ruska do Litvy ( s vízama počítám-stojí cca 950,- na osobu.
Díky kluci

26.1.2019 v 09:21 | Nahoru | #5
Take jsme byli loni v cervenci. Litevska cast z Klaipedy po rusky hranice. Mestecka jsou turisticka, ale pekna. Na Balt moc hezky more, cisty, temer prazdne plaze. I ta sprcha se obcas nasla. V Litve jsme stravili pres 2 tydny, spani v dodavce na divoko.
Pokud te zajima studena valka doporucuji navstivit jaderna sila v byvale tajne zakladne v narodnim parku Zemaitijos.
Mame autem projetou temer celou Evropu a musim rict, ze Litva nas nadchla.

Naposledy editováno 26.01.2019 09:23:03

26.1.2019 v 10:00 | Nahoru | #6
Taky mám po Evropě hodně nalítáno, ale s kamionem . Díky za typ na sila. Chci z Klaipedy na Horu křížů, tak to můžu vzít kolem.

26.1.2019 v 14:05 | Nahoru | #7
Ahoj. Ak mas nervy na ruskych colnikov (3 hodky na hranici za Fromborkom) navsteva Kaliningradu a prejazd Kursskej kosy za to stoja. Prejazd hranic na kose bol celkom rychly. Ma to svoje caro. Na plazi capuju aj ceske pivo. Minimalna premavka a pekna priroda. Odporucam, len pozor na zver...

26.1.2019 v 14:41 | Nahoru | #8
S čekáním na čáře trošku počítám , díky.

26.1.2019 v 15:31 | Nahoru | #9
Byl jsem v Kaliningradu před cca 10ti lety kamionem. Zvyklý z cest do Ruska jsem pohranicnikovi vylepil dvě piva. Vzal mě do budky a rika-jsi tady poprvé. A já na to- Rusko jezdím 10 let,Kaliningrad poprvé. A on-zapomen,co je v Rusku,Moskva je daleko.Ma dáš 100,celník 300,transportní 300 a za dvacet minut jsi pryč. Tak jsem nemachroval,vysolil to a za 20 min byl pryč Zpátky prázdný a to stejně. Ale tenkrát byl rubl 1ku1 ke koruně,s dnešním kurzem to bude asi víc. Ale zas je něco jiného kamion a moto. Asi bych dal nějaký rubl všimné,ale ne tolik. Oproti LV-RU (Sebež) nebo EST-RU hranici byli fakt v klidu

26.1.2019 v 19:15 | Nahoru | #10
So vsimnym by som neriskoval. Hlavne nie aktivne. Maju tam vsade na to upozornenia. Nestojím o zbytocne problemy. Boli sme v 2014 cestou do Petrohradu. Colnici sa divili, preco tadial. Ze cez Kaliningrad sa do Petrohradu nechodi Len bolo treba dvukratnoe viza.

27.1.2019 v 07:34 | Nahoru | #11
Nějaká paní taky psala v cestopisu z kosy, hlavně nic nedávat jak bývalo zvykem. S kamionem to byla ,,povinnost´´ . Nedáš=nejedeš.