bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sníží přídavná světla výkon motocyklu
mohou mi přidavná světla snížit výkon motocyklu ?

Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 20:47 | Nahoru | #1
Výkon motoru to nesníží. Ale sníží se maximální rychlost, protože budeš mít větší odpor vzduchu a taky ty fotony, co se opírají do parabol ... Jsou to sice malé částice, ale musíš je urychlit na až na rychlost světla!
A pak je tu ještě jeden takový téměř zanedbatelný problém, že ti to možná nebude dobíjet a nakonec se zastavíš s prázdnou baterkou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 20:57 | Nahoru | #2
Kohlstein> Malá oprava. Alternátor (asi) musí dodávat více energie potřebné k napájení přídavných světel. Nutně musí potřebná energie scházet k pohonu motocyklu. To platí při plném plynu. Jinak se dá víc přidat, ale rozhodně to zvýší spotřebu. A spotřeba byla jednou z příčin zrušení povinného svícení aut ve většině evropských zemí. I když je to velmi zanedbatelné procento.

Sníží přídavná světla výkon motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 21:00 | Nahoru | #3
Má 16 rokov , tak prečo mu to nevysvetliš normálne ? Pamätal by si , že keď začínal , tak sa našli aj takí , ktorí vedeli a chceli .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 21:21 | Nahoru | #4
NemaLbc> Na těchto našich motorkách je altík s permanentními magnety. Veškerá energie, která se nespotřebuje v žárovkách a dalších spotřebičích, se maří pomocí regulátoru, dokud neklesne napětí na požadované volty. Takže můžeš mít rozsvíceno, kolik chceš, a pořád bude altík zatížený stejně, jenom nesmíš odběrem snížit napětí pod hodnotu, na kterou je nastavený regulátor.

1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 22:02 | Nahoru | #5
Ok, já mám AT s dospělým alternátorem. Nevím, co má Tomino371. Ale pokud má "magneto" je to tak.

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 22:11 | Nahoru | #6
Kohlstein> díky za vysvětlení!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 22:33 | Nahoru | #7
NemaLbc> Ne, nemáš. Naopak musíš mařit ještě víc energie, protože u motorek se vstřikováním musí být jistota, že bude dost šťávy už od volnoběhu právě pro tu stříkačku . Proto mají vstřikové motory 2x výkonnější altík než karburátorové.

Naposledy editováno 23.01.2019 22:35:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 22:41 | Nahoru | #8
Kohlstein> Nerozumím Ti. Klasický alternátor má buzený rotor a usměrněný střídavý proud ze statoru. Regulátor budí rotor v závislosti na výstupním napětí, které vyhlazuje hlavně akumulátor. Je to stejné jako v autě. Bez baterky není buzení rotoru a nelze nastartovat. Tedy pokud stoupne napětí, klesne buzení. Nic se nemaří. Alternátor běžné motorky je schopen dodávat i 35A, což by při 14V bylo 490W. To jen tak nezmaříš...

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 22:59 | Nahoru | #9
NemaLbc> vetsina motorek ma zkratovy regulator. Nereguluje se alternator buzenim. Proste to dava porad a je to zavisle akorat na otackach. Prepeti se resi v regulatoru tak ze se prebytecnej vykon premeni na teplo. Takze jestli ho vysvitis nebo vytopis je v zasade jedno.

2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 23:51 | Nahoru | #10
Známý fyzikální zákon:energii nelze zničit ani vyrobit.Energii lze jenom předělat(na jiný druh energie).Takže když zapojím více světel,tak energii odeberu z výkonu motoru.Tečka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

23.1.2019 v 23:58 | Nahoru | #11
NemaLbc> Že je to stejné jako v autě bys mohl napsat v případě BMW R...GS. Ale u tvojí Afriky je stator se třema fázema ve víku a rotor je bez drátů, žádné buzení se nekoná:

Sníží přídavná světla výkon motocyklu

24.1.2019 v 07:48 | Nahoru | #12
Taky jsem si to tak myslel.
https://www.motorkari.cz/tema/?t=188319

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

24.1.2019 v 08:20 | Nahoru | #13

Edrig píše: Známý fyzikální zákon:energii nelze zničit ani vyrobit.Energii lze jenom předělat(na jiný druh energie).Takže když zapojím více světel,tak energii odeberu z výkonu motoru.Tečka.



Ty nevis jak to na motorce funguje s elektrikou co ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

24.1.2019 v 08:22 | Nahoru | #14
Kohlstein> Díky za vysvětlení. Zase jsem o něco chytřejší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

24.1.2019 v 11:10 | Nahoru | #15
NemaLbc> Ono to s tím mařením energie v regulátoru nebude zas až tak horké. Spousta proudu jde do baterky a ohřeje ji. Proto musí být baterka v dobrém stavu, nesmí mít velký vnitřní odpor. Alternátor nemá v závislosti na otáčkách příliš strmou charakteristiku, protože indukčnost a zvýšená frekvence jdou tak nějak spolu. Je to relativně měkký zdroj, stačí trochu víc zatížit a na regulátor už moc výkonu nezbude.

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

24.1.2019 v 19:27 | Nahoru | #16

Edrig píše: Známý fyzikální zákon:energii nelze zničit ani vyrobit.Energii lze jenom předělat(na jiný druh energie).Takže když zapojím více světel,tak energii odeberu z výkonu motoru.Tečka.



Tu energii odebíráš u motorky furt a pak platí, co tu psal Gugo:

Takze jestli ho vysvitis nebo vytopis je v zasade jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

25.1.2019 v 16:30 | Nahoru | #17

Kohlstein píše: NemaLbc> Ono to s tím mařením energie v regulátoru nebude zas až tak horké. Spousta proudu jde do baterky a ohřeje ji. Proto musí být baterka v dobrém stavu, nesmí mít velký vnitřní odpor. Alternátor nemá v závislosti na otáčkách příliš strmou charakteristiku, protože indukčnost a zvýšená frekvence jdou tak nějak spolu. Je to relativně měkký zdroj, stačí trochu víc zatížit a na regulátor už moc výkonu nezbude.


On to ten regulátor neprotápí přímo v sobě, ale zkratováním cívky se ten výkon zmaří v ní. Od toho je asi odvozen i název "zkratový regulátor". Cívku zkratuje asi tyristor ještě před usměrňovací diodou a tím se v regulátoru velký výkon neztrácí a nemusí tak mít velký chladič. Kdyby se to mělo "protopit" v regulátoru, tak by chladič musel být hodně velký, vzhledem k pracovním teplotám okolí a rezervě před upečením polovodičů. Musí se vzít v potaz možnost jízdy bez dalších spotřebičů v otáčkách, kterou to musí samozřejmě vydržet. A vyzářit třeba jen 100 W v pasivním chladiči při vysoké okolní teplotě, to už chce pořádný chladič.
Baterka s tím vyzářeným výkonem nemá nic společnýho, pokud bude nabitá, tak do ní žádný proud nepoteče, a stejně to musí regulátor ukočírovat.

Naposledy editováno 25.01.2019 16:33:10

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

25.1.2019 v 17:54 | Nahoru | #18
mito7>

Cívku zkratuje asi tyristor ještě před usměrňovací diodou a tím se v regulátoru velký výkon neztrácí a nemusí tak mít velký chladič

No,to ale platí hlavně pro ,,lepší regulátory'' se zkratovou regulací řízenou tranzistory.

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

26.1.2019 v 19:30 | Nahoru | #19

NemaLbc píše: Kohlstein> Malá oprava. Alternátor (asi) musí dodávat více energie potřebné k napájení přídavných světel. Nutně musí potřebná energie scházet k pohonu motocyklu. To platí při plném plynu. Jinak se dá víc přidat, ale rozhodně to zvýší spotřebu. A spotřeba byla jednou z příčin zrušení povinného svícení aut ve většině evropských zemí. I když je to velmi zanedbatelné procento.



To platí u auta, ale ne u motorky, tedy 95% motorek.

Motorky mají zkratovy regulátor, takže alternátor jede na svůj plný výkon. A regulátor nepotřebný výkon mění na teplo

Sníží přídavná světla výkon motocyklu

29.1.2019 v 22:57 | Nahoru | #20
Jisti duchodci co me pisou PM by si meli mozna nekde nastudovat treba tady ikdyz tedy neni to tam uplne polopate, tak to snad pochopi a nebudou me neustale cpat svuj nazor ze pridane svetlo ubere vykon motocyklu.

Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 02:37 | Nahoru | #21
podle me debatujete dost vo hovne, vykon snizit nemuzou..
i kdyby byl altik zapojenej jakkoliv, a kdyby mela svetla takovej odber, ze by motor tocit jenom tim altikem a jeste je ani poradne nerozsvitil - "vykon" bude mit furt stejnej

1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 07:33 | Nahoru | #22
Výkon motoru, kterej se měří na brzdě bez příslušenství zůstává pořád stejný. Ale nám pro jízdu zbývá z toho výkonu jen to co zůstane po odečtení těchto spotřebičů.
To je jako "Po dobu mé vojenské základní služby se počet mých vlastních dětí nezměnil, počet nevlastních se sice zvýšil o dvě, ale ty mě nezajímají"

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 08:15 | Nahoru | #23
mito7> Pokusim se jeste jednou U vetsiny motorek je alternator s buzenim permanentnim magnetem, tudiz neni jak regulovat kolik elektricke energie vyrobi. To kolik ji vyrobi je primo umerne pouze otackam. Tema to asi nikdo regulovat nebude. Takze pokud altik vyrobi 200 W, tak od nejakych otacek vyrabi tenhle vykon porad.
Co se nespotrebuje na rezii motorky (zapalovani,ECU atd) a nevysviti se je potreba nejak zmarit. A to tak ze se to premeni na teplo.

Takze pokud mas na motorce vykon 11kW muzes z toho odecist 200W (porad) a je celkem jedno jestli budes svitit jednim svetlem nebo trema. Kdyby me nahodou nekdo nevereril, doporucuju vzit si klestak a mrdnout ho okolo kablu co jdou ze statoru, secist proudy pri ruznych rezimech sviceni a nesviceni.

2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 11:19 | Nahoru | #24
Mito,Mito..> vykon pro jizdu je sice zajimavej odbornej termin - nicmene kdyz pominu ze kluci maji akt pravdu ohledne zapojeni te elektriky a i "bez prislusenstvi" tam musi byt zatez/regulator (BTW nevim jak jinde, ale u hondyje to obycejny 3f mustek slozenej z neceho jako zenerky.. muzes si to premerit, chova se to na venek opravdu jako 6 diod, ni vic) , tak vodni pumpa, olejove cerpadlo, i vackova hridel jsou taky v podstate taky prislusenstvi, ne ? trosku zatuhlej retez, lehce pridrena loziska,dokonce i kazdy prevod v prevodovce muze mit malinko jinou ucinnost (a ta muze byt klidne na urovni desitek W jako zarovka)
tzn.narazel jsem na to ze ten dotaz je nejen absurdni ale i faktiky polozenej uplne spatne

gugo píše: doporucuju vzit si klestak a mrdnout ho okolo kablu co jdou ze statoru, secist proudy pri ruznych rezimech sviceni a nesviceni.


jj, to je dobrej dukaz a prakticky nejjednodussi mereni ze vsech moznych

Naposledy editováno 30.01.2019 11:21:00

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 13:16 | Nahoru | #25
kerut> Tady jde o to, že pohyb cívky (v tomto případě otáčení vinutí) danou rychlostí je v magnetickém poli bržděn silou, která je přímo úměrná velikosti magnetického pole. U permanentního magnetu je velikost magnetického pole konstantní a proto i síla, potřebná pro otáčení cívky je konstantní. Toto platí u alternátoru s permanentními magnety. U alternátorů s buzením je permanentní magnet nahrazen cívkou, která generuje magnetické pole o takové velikosti, kolik je do ní přivedeno proudu. Při malém odběru se budí málo a pohyb rotoru alternátoru je tedy bržděn menší silou, tzn. motor je méně zatěžován alternátorem a zbude tedy více výkonu k přenesení na kolo. Při velkém proudovém odběru, např. při rozsvícení přídavných světel, je větší odběr proudu, který vyžaduje silnější magnetické pole (tedy větší budící proud ) ve kterém se pohybuje cívka (zde vinutí) a tím stoupá i velikost síly, potřebné pro otáčení cívkou (rotorem alternátoru). Tím se více výkonu, generovaného motorem, spotřebuje na běh alternátoru a klesá množství výkonu (resp. přesněji velikost kroutícího momentu) k přenesení na kolo.
U motorek běžných jsou nároky na výrobu el.proudu malé a proto se vyplatí jednoduchý a blbuvzdorný alternátor s permanentními magnety, který vyrábí proud nezávisle na potřebě ridera. Pokud ho vyrobí víc než se spotřebuje, zbytek se protopí ve zkratovém regulátoru. V tomto případě by mělo platit, že velikost odběru proudu do spotřebičů se nijak neprojeví na výkonu, protože alternátor pořád jede na plný koule. U aut se používá alternátor s buzením, který vyrábí přesně tolik proudu, kolik je v danou chvíli potřeba. A v tomto případě ale taky platí, že čím větší odběr, tím méně powa zbývá pro pohon auta.

Pravdu tedy mají všichni, resp. každý jí má aspoň kousek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 13:59 | Nahoru | #26

kerut píše: Mito,Mito..> vykon pro jizdu je sice zajimavej odbornej termin - nicmene kdyz pominu ze kluci maji akt pravdu ohledne zapojeni te elektriky a i "bez prislusenstvi" tam musi byt zatez/regulator (BTW nevim jak jinde, ale u hondyje to obycejny 3f mustek slozenej z neceho jako zenerky.. muzes si to premerit, chova se to na venek opravdu jako 6 diod, ni vic) , tak vodni pumpa, olejove cerpadlo, i vackova hridel jsou taky v podstate taky prislusenstvi, ne ? trosku zatuhlej retez, lehce pridrena loziska,dokonce i kazdy prevod v prevodovce muze mit malinko jinou ucinnost (a ta muze byt klidne na urovni desitek W jako zarovka)
tzn.narazel jsem na to ze ten dotaz je nejen absurdni ale i faktiky polozenej uplne spatne

jj, to je dobrej dukaz a prakticky nejjednodussi mereni ze vsech moznych



To ze uvnitr je jen můstek ze “zenerek” jsi vydedukoval podle toho měření? Nebo ses si tim jistej? Protoze to co pises tam zvenku nameris i v pripade toho slozitejsiho regulatoru. U Suzuki v servisním manualu je schéma.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 15:16 | Nahoru | #27
assassin> hele mustek merenim, bejt tam jakakoliv slozitejsi polovodicova regulace (LDO stabik atd..) poznal bys to vylozene zenerky to nebudou ale ty diody v mustku budou mit propste nejak chytre upravenou/zakroucenou charakteristiku, aby fungovali jako hruba stabilizace, s tim ze teplo se jak uz nekdo spravne uvedl protopi vesmes na civkach (presneji na Rs vinuti) ne na diodach jinak postavit regulator kterej by fakt reguloval by problem asi nebyl, ale proc kdyz tohle funguje a jde tam par set W max (tech Gugovo 200W je rekl bych podstrelenejch, main fuse mam pokud si dobre pamatuju 35A.. a kdyby to nedal regl nemuseli by ji tam davat, takze 350W ztraty/sviceni tam asi bude..)

Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 15:41 | Nahoru | #28
A proč my to vysvětlujete, já už to pár let vím, jak se dnes reguluje výkon alternátoru u motorek. Zrovna to protopení na cívkách jsem výše psal já. Postni sem to schéma regulátoru ze suzuki, zajímalo by mě to. U Jawy 639 byl klasický alternátor s buzením. Tam to odebíralo z motoru jen tolik, kolik se spotřebovávalo, tzn. přídavný světla ubraly výkon pro jízdu. Možná by bylo zajímavý udělat nějaký regulátor, který by nefungoval jako zkratový, ale impulsní v sérii a odlehčil by motoru.

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 17:19 | Nahoru | #29
kerut> bych rek' ze dvaca bued mit neco okolo 200w. Litrova strikacka klidne300- 450w ...

(reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu

30.1.2019 v 17:44 | Nahoru | #30

kerut píše: assassin> hele mustek merenim, bejt tam jakakoliv slozitejsi polovodicova regulace (LDO stabik atd..) poznal bys to vylozene zenerky to nebudou ale ty diody v mustku budou mit propste nejak chytre upravenou/zakroucenou charakteristiku, aby fungovali jako hruba stabilizace, s tim ze teplo se jak uz nekdo spravne uvedl protopi vesmes na civkach (presneji na Rs vinuti) ne na diodach jinak postavit regulator kterej by fakt reguloval by problem asi nebyl, ale proc kdyz tohle funguje a jde tam par set W max (tech Gugovo 200W je rekl bych podstrelenejch, main fuse mam pokud si dobre pamatuju 35A.. a kdyby to nedal regl nemuseli by ji tam davat, takze 350W ztraty/sviceni tam asi bude..)



Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder Bella111 1 19.10.2021 v 14:27 callowsick
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder Ludo444 3 30.7.2021 v 20:12 kerut
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder Ludo444 3 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka


TOPlist