bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka na dojíždění do práce
23.1.2019 v 20:10
Ahoj všem,
potřebuji poradit s výběrem stroje na dojíždění do práce. Změnil jsem práci a tak místo lítání po Praze na skútru budu dojíždět mimo Prahu - cca 80km jedna cesta. Na zimu mám auto, až se oteplí - motorka. Strojů jsem vystřídal už dost, ale zatím to bylo hlavně o zábavě, kdy jsem neřešil spotřebu a podobné kraviny.
Takže trochu rozporuplné požadavky jsou: nízká spotřeba, aby to na tom moc nefoukalo (polokapota), ne supersport (jsem už starý) no a aby to trochu jelo (max. cca 200km/h). Jo a cena tak do 150, když míň tak lépe.
Ve výběru mám VFR800, Hornet 600F, MT07 s nějakým větším štítkem, NC asi ne - nežere ale nejede.
Má někdo další nápad?
Díky
Z.



(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

26.1.2019 v 17:13 | Nahoru | #61

Kohlstein píše: Jezdit se dá tak od května do září, otrlejší od dubna do října.


S tím bych zas tak úplně nesouhlasil, za mne se dá jezdit vždy, když jsou suché silnice a teplota nad nulou. (Což bylo u nás naposledy 25.12.2018.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce

26.1.2019 v 18:50 | Nahoru | #62
Gahan37> Já neříkám, že se na motorce nedá jet do práce, ale brzo ráno to většinou stejně stojí za hovno, všude se motají pitomci v autech, jedni jedou z opatrnosti jak posraní, druzí nervozní spěchají, hlavní tahy plné aut, na motorce mě z toho může jebnout, zvlášť když je to přes vesnice a půl města. Já mám rád silnici pro sebe. Jak se musím na motorce někomu přizpůsobovat, tak bych z toho radši slezl.
Odpoledne to samé. Jediná výhoda, že si třeba můžeš vybrat čas a neřešíš pár kiláků navíc.

Motorka na dojíždění do práce

26.1.2019 v 19:19 | Nahoru | #63
Kohlstein> amen...

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 10:50 | Nahoru | #64
Jezdím na motorce do práce posledních 15 let, většinou od konce března nebo začátku dubna do konce listopadu než začne mrznout. Dřív jsem jezdil celou zimu, když zrovna nebyl sníh. A snih je u nás dohromady tak 2 týdny v roce. Teď už jsem shnilej pohodlnej, tak v mrazu nebo dešti jedu autem.
Výhoda motorky je jednoznačná: Všechny kolony projedu svižně, nepopojíždím v nich. Spotřeba benzínu je poloviční, náklady na údržbu čtvrtinové.

Z mých zkušeností jednoznačně vol motorku s kardanem. Řetěz je opruz, je to jediná věc na moderní motorce, kterou o kterou je nutno se furt starat. Při delším denním dojíždění je potřeba ho namazat minimálně každý týden a po každé jízdě v dešti. Když se na to vysereš, protože je to opruz, životnost řetězu se výrazně zkrátí.

Většina motorek s kardanem je na ježdění do práce moc velká a těžká, ale nějaké středně lehké motorky pod litr se ale najdou.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 11:16 | Nahoru | #65
Kohlstein> Samozřejmě že to je z části jak píšeš, ale těch 20t ročně co namotam v tomhle provozu si myslím že je v zásadě dobra zkušenost a nácvik případných situaci které by jsem jen po víkendech nezažil. A když pak vidím některé kluky jak jedou v těch kolonách a kývají se ze strany na stranu obě nohy na zemi, nebo “nesmrtelný “na skútru co jedou mezi auty 60km/h ....krom toho mě ten čas i objem km nenutí tolik “prasit”
Má to pro i proti a každý to bere jinak

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 11:35 | Nahoru | #66

WildOne píše: tomasd.> 15 km zácpy tam a 15 km zácpy zpátky? Co z toho ...
To si radši počkat na víkend, najet 200 km po zajímavějších trasách a jízdu si jaksepatří užít.



no a co kdyby nekdo zatroubil a ty si sebou nekontrolvoatelne skubnul, to by teprve byla smula

Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 11:42 | Nahoru | #67
ja tedy nevim jestli ma smysl se dohadovat kdy ma smysl jezdit do prace na moto a kdy ne.
Hlavne pri predstave ze to nekdo hodnoti tak ze se da jezdit jen kdyz je sucho a teplo . Jezdit v listopadu je obcas voser ikdyz je sucho, ale byly doby kdy me to i bavilo

Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 12:00 | Nahoru | #68
Já dělám 12-ky takže na denní šichtu jedu na motorce jen když vím, že se na večer projedu, do práce to mám 10 km a z práce kolikrát i 200...
Ono taky záleží na tom, kudy do té práce jedeš, taková 80-ti kilometrová jízda po dálnici musí být bohovský relax...

Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 13:09 | Nahoru | #69
Tak teď je asi na Pražákovi, aby se vykváknul, odkud kam má namířeno.
Jestli je to od Prahy na Kutnou Horu, sice to tam úplně nejlíp neznám, ale ty dvě širší silnice, které tudy vedou, by mě nejspíš děsily. Jakože skoro furt rovně a v dědině v zatáčce dojedeš další kamion? A když se ti přilepí za zadní blatník nějaký idiot, kterého se jen tak nezbavíš, na to musí mít jeden fakt nervy.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 14:01 | Nahoru | #70
[quote=Deadman]...."....Spotřeba benzínu je poloviční...."....

tak to ti moto žere extra málo a plechovka hodně, já osobně mám spotřebu benzínu na km u auta a motorky stejnou
( akorát teda nafta // benzín )

Motorka na dojíždění do práce

27.1.2019 v 18:15 | Nahoru | #71
Já bych řekl, že na dojíždění do práce atd. to NCéčko v automatu není špatná volba. Avšak model po FL (od 2016) bude s cenou tak na hraně limitu.

Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 12:18 | Nahoru | #72
Na dojizdeni do prace sem mel st 1100 pan european s abs.da se to koupit za super penize,spolehlivy,dlouhy servisni intervaly,skvela ochrana proti vetru-desti,spotreba 6l a rozvasnit se taky umi

Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 13:02 | Nahoru | #73
..na jezdeni do prace skutr. Taky jsem tomu neveril, nez jsem si (i kvuli zene s Bckem) koupil 125tku. Ale ja to mam do prace jen pres mesto. Na 80 km streku by to chtelo maxi-skutr. A jeste cestou privezes domu nakup a basu piva...

Naposledy editováno 28.01.2019 13:02:58

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 16:44 | Nahoru | #74
Pro dojíždění do práce bych volil něco s kardanem. Ten čas co ušetříš na moto, nevrazíš do údržby. Jasně VFR pecka, ale stejně bych mrknul po něčem pohodlnějším s pěknou výkonovou rezervou. Pokud se nebudeš motat v Praze, tak třeba K1200 S s ESA, nebo možná i 1300 by do 150 mohla být dobrá alternativa. ESA žehlí středočeské silnice docela obstojně a když se budeš vracet unavenej z práce, tak bych pohodlí nezatracoval. Ještě třeba když začne pršet. Nebo třeba velký VFR, i když to bude s kačkama na hraně...

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 18:44 | Nahoru | #75
JimHawkey> ses si jistej ze stim kardanem nejak extra usetris ?

Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 21:41 | Nahoru | #76
Sportovní skútr. T max - štika, co v zatáčkách papa motorky, v kolonach se protáhne a na dálnici nemá problém. A perfektní ochrana proti počasí.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

28.1.2019 v 21:51 | Nahoru | #77
No osobně bych souhlasil akorát s tou ochranou proti větru . Navíc to má dost malá kola, což taky na většinu silnic není až taková výhra.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

29.1.2019 v 10:33 | Nahoru | #78
gugo> bylo to myšleno jako časová náročnost na pravidelnou údržbu. S čištěním a mazáním řetězu do servisu jezdit nebudeš, naopak kardan bych jednou za x tisíc do servisu hodil, abych se s tím nemusel drbat.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

29.1.2019 v 19:59 | Nahoru | #79

CB600 píše: No osobně bych souhlasil akorát s tou ochranou proti větru . Navíc to má dost malá kola, což taky na většinu silnic není až taková výhra.


Tohle není "your average scooter" , tohle je něco jinýho, svez se Nebo mrkni na recenze např. slavného Srsne

Motorka na dojíždění do práce

29.1.2019 v 20:02 | Nahoru | #80
V kardanu jednou za rok vyměníš olej.
...pokud není od BMW Tam se kvůli jednostanné vidlici jednou za pár let mění ložiska a u posledních X ročníků i celá hřídel s debilní gumovou spojkou. Starší modely měly pružinový tlumič záběru. Vlastní kříž tak moc netrpí.

Pořád lepší než každý týden mazat řetěz a každé 2 roky řetězovku měnit. Kardan výjde provozně dráž snad jen u debilního R1200GS.

Motorka na dojíždění do práce

29.1.2019 v 20:57 | Nahoru | #81
Co pořád máte s tím ručním mazáním řetězu? Kdybych lítal 3000+ km za měsíc, tak si tam dám buď Scottoiler nebo Cobrru

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

29.1.2019 v 21:49 | Nahoru | #82

JimHawkey píše: gugo> bylo to myšleno jako časová náročnost na pravidelnou údržbu. S čištěním a mazáním řetězu do servisu jezdit nebudeš, naopak kardan bych jednou za x tisíc do servisu hodil, abych se s tím nemusel drbat.



NO ja jen ze tady nekdo nedavno resil kardan na nejaky bawo a byl tam vymena a 80 tkm , pak mas vymenu oleje kazdejch 20tkm atd. Ja mam na retezu na kacene nejakejch 40 tkm a naftou jsem ho cistil tak mozna 3x a vobcas po offu wapkou. Bych rekl, ze jak mas kvalitni retez a kola, tak se to mazani precenuje (Jo abych nekecal tak obcas to namazu)

3 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 12:27 | Nahoru | #83
Ahoj, k tym spotrebam - vfr 800 2005 mi zere rovnako jak auto (mazda6 2L benzin 2013). Aj auto aj moto ma podla vsetkych na nete 7 litrovu spotrebu, len mne To zere 9. Asi tak.
Vfr super masina, len podla mna neni o spotrebe. A kupil som vfr1200f, slubil frajerke, ze osemkilo predam a po dvoch dnoch stiahol inzerat. Osemkilo je posledna prava vfr, tie endura a 12kilo len nieco prizivujuce sa na slave 90°v4 z roku 88.
Do roboty beham na zr7. Zerie tak 5litrov, na dochadzanie do prace mi staci úplne, mam to 20km od domu. Okolo 6-8°C prip. za Vydatneho dazda beriem auto. Jazdim 54/85/125 kmh podla gps a radarov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 12:32 | Nahoru | #84
BranoVFR> A ta mazda má turbo? Jak to jede?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 12:33 | Nahoru | #85
BranoVFR> VFR800 05 Ti bere 9? Zkus to napichnout na diagnostiku , moje prodaná 04 brala 6,8 a diagnostika zjistila přehraný mapy....nový majitel to přehrál do základu a jezdi za 5 říkal ...

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 13:48 | Nahoru | #86
80km to tě časem otráví a budeš stejně jezdit autem, i v létě je ráno kosa nebo každou chvíli chčije, v práci se pak furt převlíkat, kolena začnou bolet atd. Pár km je cajk, ale 80 je docela nálož po ránu, to bych jet nechtěl No uvidíš sám, když už, tk bych zvolil něco, kde se maximálně schováš.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 16:27 | Nahoru | #87
PetrL3>
Ne ne, ja mám rád benzín bez turba. Klasika, čo Japonci vedeli najlepšie. Takže už mám na výber len mazdu a Lexus. Už aj Honda šla u áut do turba. Ide to fantasticky. Mám niečo do 130tisic nabehane, auto je v super stave. Nepotrebujem nič výkonnejšie. To radšej na motorku, keď mi chýba rýchlosť.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

30.1.2019 v 16:28 | Nahoru | #88
Gahan37>
Díky, skúsim.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce

31.1.2019 v 19:40 | Nahoru | #89

SuperSic58 píše: 80km to tě časem otráví a budeš stejně jezdit autem, i v létě je ráno kosa nebo každou chvíli chčije, v práci se pak furt převlíkat, kolena začnou bolet atd. Pár km je cajk, ale 80 je docela nálož po ránu, to bych jet nechtěl No uvidíš sám, když už, tk bych zvolil něco, kde se maximálně schováš.


jj...to byla pointa...ale každý si na to musí přijít sám...mně stačilo 30km v jednom směru a byl to opruz...

Motorka na dojíždění do práce

31.1.2019 v 20:31 | Nahoru | #90
Honda CBF 600, 1000, nebo VTR 250 - 30 koní a malá spotřeba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist