Téma: Elektroinstalace
21.1.2019 v 17:52
Ahoj mám problém s mým strojem monster 600 1998/2001. Koupila jsem ho po rekonstrukci ale asi ne moc zdařilé. Svítí mi kontrolka benzinu a oleje pořád... Našla jsem pod sedlem ve změti kabelu jeden konektor který když jsem zapojila do druhého volného co se jen tak povaluje mezi řídítky tak zhasly ale olej ukazoval 169st. A ještě nesvítí brzdové světlo. Tedy občas jo ale spíš ne. Takže otázka komplet to předělat nebo dát někam na servis... Může to být jen to čidlo v nádrži a na tlak oleje? Podle čeho poznám který konektor kam patří? Zase se mi nechce za prepojeni pár konektoru dávat někomu šílený peníz
Tak děkuji všem za odpovědi... O víkendu jsem to rozpletla a zapojila podle manuálu. A krom čidla na hladinu benzinu které je asi stejně k.o. tak je už vše oka.
Naposledy editováno 06.03.2019 20:32:24
Tak děkuji všem za odpovědi... O víkendu jsem to rozpletla a zapojila podle manuálu. A krom čidla na hladinu benzinu které je asi stejně k.o. tak je už vše oka.
Naposledy editováno 06.03.2019 20:32:24
2 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
Kontrolujes hladinu oleje, aby sis kvuli nefungujici kontrolce nezadelala na vetsi problem?
Jinak k elektroinstalaci - stahnul bych servisni manual a prosel konektory podle neho at mas jistotu spravneho zapojeni. Zaroven je potreba konektory osetrit sprejem na kontakty. Pokud to ani potom nebude fungovat, tak uz to bude spis pro nekoho, kdy elektrice rozumi. No a pokud hodne uradoval domaci kutil a konektory jiz nejsou originalni, tak to uz spis taky bude na nekoho zkuseneho, protoze pribude prace se zjistenim odkud kam, ktery drat vede.
Jinak k elektroinstalaci - stahnul bych servisni manual a prosel konektory podle neho at mas jistotu spravneho zapojeni. Zaroven je potreba konektory osetrit sprejem na kontakty. Pokud to ani potom nebude fungovat, tak uz to bude spis pro nekoho, kdy elektrice rozumi. No a pokud hodne uradoval domaci kutil a konektory jiz nejsou originalni, tak to uz spis taky bude na nekoho zkuseneho, protoze pribude prace se zjistenim odkud kam, ktery drat vede.
1 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
tak pokud ti to prijde tak jednoduche, ze nechces za zapojeni par konektoru platit sileny penize, tak si to oprav sama a zadarmo. Respektive zaplatis za to svym casem... bud volnym casem a nebo casem ,ktery by jsi mohla venovat rodine a nebo konickum ci praci ve ktere vydelavas penize.
Ono zrovna opravit dojebanou elektroinstalaci i na blbe motorce neni zadna prdel, kdyz musis hledat kde nekdo pred tebou udelal chybu. Navic kdyz se v tom porejpe nekdo jako ty kdo vubec nevi a propojenim konektoru, ktere k sobe vubec nepatri akorat jeste neco odpali. Takze uz v elektroinstalaci neni jen chyba , ale jeste tam je treba nejaky spaleny obvod nebo neco dalsiho. Zkratka ne jedna zavada ,ale minimalne dve.
Takove opravy vyzaduji cas a cas se plati. Protoze nekdo kdo se tomu ty hodiny bude venovat tak nebude delat nic jineho a bud ho to musi uzivit, nebo si krati cas straveny s rodinou a nebo se obira o svuj volny cas ktery by mohl travit zabavneji..zkratka cas je drahej.
Nevim co delas za praci, ale docela by me to zajimalo. Mile rad bych ti napsal priklad ktery napasuji na tvoje zamestnani ktere te zivi s tim, ze sice potrebuji tvoji sluzbu, protoze tomu nerozumim ,ale jako neznalkovi mi prijde moc za to zaplatit silene penize.
Toto jsou zavady, ktere se muzou podarit odstranit za hodinu, ale klidne za 20 hodin. Vynasob si to hodinovou taxou servisaka a pokud ti to prijde moc..tak bohuzel... mas kobylu..musis mit na zradlo...A je taky potreba si uvedomit, ze nikdo nema vesteckou kouli a dopredu ti nerekne kolik to bude stat.
Jediny jak muzes resit pripadnou nakladnost opravy nad tve limity je, ze reknes..mam na tu opravu pouze 300kč pokud by to melo bejt drazssi tak dal nepokracujte..motorku si odvezu neopravenou.
300kc je jen priklad...nekde se zasmejou a reknou at to ani nevozis, protoze za pul hodiny nic neopravi. Nekde se tomu budou za ty penize venovat hodinu..ale i tak... aby se opravily tri nefunkcni veci v jedne domrdane eletrice... pocitej ze 5 hodin bude takovej hodne vydarenej cas..ale spis to bude vic...
jinak si stahni servisni dokumentaci najdes tam eletricke schema a muzes nad tim meditovat...treba se ti podari neco vykoukat...hodne stesti...
Ono zrovna opravit dojebanou elektroinstalaci i na blbe motorce neni zadna prdel, kdyz musis hledat kde nekdo pred tebou udelal chybu. Navic kdyz se v tom porejpe nekdo jako ty kdo vubec nevi a propojenim konektoru, ktere k sobe vubec nepatri akorat jeste neco odpali. Takze uz v elektroinstalaci neni jen chyba , ale jeste tam je treba nejaky spaleny obvod nebo neco dalsiho. Zkratka ne jedna zavada ,ale minimalne dve.
Takove opravy vyzaduji cas a cas se plati. Protoze nekdo kdo se tomu ty hodiny bude venovat tak nebude delat nic jineho a bud ho to musi uzivit, nebo si krati cas straveny s rodinou a nebo se obira o svuj volny cas ktery by mohl travit zabavneji..zkratka cas je drahej.
Nevim co delas za praci, ale docela by me to zajimalo. Mile rad bych ti napsal priklad ktery napasuji na tvoje zamestnani ktere te zivi s tim, ze sice potrebuji tvoji sluzbu, protoze tomu nerozumim ,ale jako neznalkovi mi prijde moc za to zaplatit silene penize.
Toto jsou zavady, ktere se muzou podarit odstranit za hodinu, ale klidne za 20 hodin. Vynasob si to hodinovou taxou servisaka a pokud ti to prijde moc..tak bohuzel... mas kobylu..musis mit na zradlo...A je taky potreba si uvedomit, ze nikdo nema vesteckou kouli a dopredu ti nerekne kolik to bude stat.
Jediny jak muzes resit pripadnou nakladnost opravy nad tve limity je, ze reknes..mam na tu opravu pouze 300kč pokud by to melo bejt drazssi tak dal nepokracujte..motorku si odvezu neopravenou.
300kc je jen priklad...nekde se zasmejou a reknou at to ani nevozis, protoze za pul hodiny nic neopravi. Nekde se tomu budou za ty penize venovat hodinu..ale i tak... aby se opravily tri nefunkcni veci v jedne domrdane eletrice... pocitej ze 5 hodin bude takovej hodne vydarenej cas..ale spis to bude vic...
jinak si stahni servisni dokumentaci najdes tam eletricke schema a muzes nad tim meditovat...treba se ti podari neco vykoukat...hodne stesti...
_Hans_> no právě je tam jen zmed kabelu v izolacce ani není poznat který je který a kam vede... Muselo to dělat nějaký prasátko... Jen prostě jsou tam dvě koncovky nezapojeny.... Zatím jsem s ní jela 3x mám ji chvíli... Brzdy už mám a teď budu dělat olej dávat origo airbox jsou tam KN filtry které se ani nevejdou pod nádrž nehledě na baterku která drží drc paskama 🙈 tak jsem myslela že když už tam budu třeba by to mohla být nějaká nezapojena kravina
1 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
Elektriku na malém Monsterovi jsem dělal, měli jsme ho doma. Není to nic dramatického. To nejpodstatnější máš tady na straně 200 a 217-220.
Pokud ti na těch obrázcích ta změť čárek bude připadat jako nový vzor na pletení, raději se do toho sama ani nepouštěj. Jestli ale čteš ve wiring diagramu jako v červené knihovně a máš doma dokonce i multimetr, pak ti držím palce a za chvíli máš hotovo.
To náhodné zapojování konektorů metodou pokus/omyl taktně přehlédnu a budu dělat, že jsi nic takového nepsala.
Jen jsem se ještě chtěl zeptat, kde ukazuje Monster teplotu oleje. Pokud si vzpomínám, nic takového jsme tam neměli.
Pokud ti na těch obrázcích ta změť čárek bude připadat jako nový vzor na pletení, raději se do toho sama ani nepouštěj. Jestli ale čteš ve wiring diagramu jako v červené knihovně a máš doma dokonce i multimetr, pak ti držím palce a za chvíli máš hotovo.
To náhodné zapojování konektorů metodou pokus/omyl taktně přehlédnu a budu dělat, že jsi nic takového nepsala.
Jen jsem se ještě chtěl zeptat, kde ukazuje Monster teplotu oleje. Pokud si vzpomínám, nic takového jsme tam neměli.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
vybouřená_mrkev> neni to teplota ale tlak. Červená kontrolka. Jenže po zapojení toho co jsem vlastně nepsala 😂 se na display objevilo 169 a znacka pro stupně Celsia
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
ŠtěpánkaNo> Jestli to má nějaký display, jsi si opravdu jistá, že to je M600? A jsou tam ty budíky, co tam mají být, tedy bez otáčkoměru, s mechanickým počítadlem km a se čtyřmi kontrolkami ve dvou řadách nad sebou? Jestli tomu nějaký kutil nadělil po škarpa tuningu novější budíky s displejem, tak tam je zase trochu jiné zapojení a zapojování konektorů metodou pokus omyl by tak bylo ještě o něco průserovější...
1 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
Tady bude sranda, elektrika na italstky motorce , pravdepodobne dojebana kutilem a nekdo kdo spojuje konektory jak ho napadne. Jsem zvedav co se doctu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
gugo> četl jsem i případy, kdy borci nakonec vytrhali komplet elektriku, do velký dřevěný desky natloukly hřebíky, nakoupily dráty,konektory...a natahali kopmlet nové svazky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
GL1> no vono u italsky motorky je to obcas nejlepsi reseni . Voni si Taliani moc s elektrikou nerozumej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
gugo> no oni si s ni nerozumi vubec
1 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
Vy to nějak prožíváte...Na italských motorkách jsem neviděl v provedení elektriky nějaký zasádnější rozdíl oproti japoncům...
Jinak,jak tu bylo napsáno,starý Monstery měli jen tlak oleje.Teplota bylo v novějších,tipnul bych od vstřikování.Pokud je tam budík s displejem,bude z něčeho jiného.Teplotu uměl S2R,Budík měl vlastní čidlo v zátce sítka olejového čerpadla.Všechy dráty v originálu mají specifickou barvu izolace,není problém dohledat kam co vede.
Jinak,jak tu bylo napsáno,starý Monstery měli jen tlak oleje.Teplota bylo v novějších,tipnul bych od vstřikování.Pokud je tam budík s displejem,bude z něčeho jiného.Teplotu uměl S2R,Budík měl vlastní čidlo v zátce sítka olejového čerpadla.Všechy dráty v originálu mají specifickou barvu izolace,není problém dohledat kam co vede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
Anti> no a ty barvicky prave italum moc nejdou. Ja jsem uz parkrat videl uplne jiny barvy kablu oproti schematu a nebypadalo to tak ze by si nekdo delal co chtel.
Videl jsem (treba na monsterovi) nestastne umisteny relatka blizko ramu v gumovym obalu, kterej se casem vyklepe a pak jen otazka kdy se to zacle slusovat.
Pak taky to original provedeni chcipaku na stojan, kdy ti prioste motorka pri vyklopenym stojanu chcipne (na neutralu) ... to se taky nikdo moc nenamahal , pritom staci pridat 1 diodu.
A to jsem tech Italek moc nevidel. Za me staci. Je fakt ze jsem mozna trochu zaujatej, protoze jednou jsem od italskyho kavovaru dostal ranu kdyz jsem si s klidem sahal na zelenozlutej
Videl jsem (treba na monsterovi) nestastne umisteny relatka blizko ramu v gumovym obalu, kterej se casem vyklepe a pak jen otazka kdy se to zacle slusovat.
Pak taky to original provedeni chcipaku na stojan, kdy ti prioste motorka pri vyklopenym stojanu chcipne (na neutralu) ... to se taky nikdo moc nenamahal , pritom staci pridat 1 diodu.
A to jsem tech Italek moc nevidel. Za me staci. Je fakt ze jsem mozna trochu zaujatej, protoze jednou jsem od italskyho kavovaru dostal ranu kdyz jsem si s klidem sahal na zelenozlutej
2 reakcí na tento příspěvek Elektroinstalace
Anti: no ja prave nedavno hledal chybu v eletrice na M600 a jako schema je ti stejne nahovno, kdyz ti nesedi batvy ani konektory s poctem pinu. Jediny na cem to sedelo byla RJ, ale tam sedel jen pocet a piny...nikoli barvy.. je teda mozne ze to nebylo original, ale i tak... nektera reseni obvodu bych oznacil at se k tomu nevyjadruji zcela vyhranene za "odvazna" no a proto se neni cemu divit , ze se to tak sere...staci se jen podivat jak jsou kable nasponovane kolem krku rizeni.. to stjene Triumph... to je stejna verbez...tam teda sedi aspon barevne zanaceni...
cuir> Já koupil jednotku z 848,kabeláž z 1098 a obojí narouboval na Elefanta.A to především díky sedícím barvám.Možná model od modelu.Mě naopak zaujalo předimenzování vodičů,použití těsněných konektorů,nebo pojistkovnice která je opravdu pojistkovnice s disponuje více jak jednou pojistkou..Slabůstky mají,stejně jak někteří Japonci...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
vybouřená_mrkev> jsou tam novější budíky. Je složená z 98 a 01...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroinstalace
ŠtěpánkaNo> Už rozumím. Je to puzzle z různých motorek, ročníků a možná i výrobců. Dej pak prosím vědět, až zabušíš nějakému motoelektrikáři na vrata s tvými úvodními slovy na rtech "Zase se mi nechce za prepojeni pár konektoru dávat někomu šílený peníz", s jakou ses potázala.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Origo výfuky na Monster 600 Ducati Monster 600 | TheMoses | 3 | 30.5.2023 v 20:41 honzabiker |
Synchronizace karburátorů Ducati Mo... Ducati Monster 600 | Ducati88 | 1 | 12.3.2022 v 13:08 Ariete |
Prosím o rady - koupě Ducati Monster [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600 | blahi | 55 | 14.8.2021 v 20:40 eMnatřetí |
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... | adrianosciro | 14 | 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild |
Jakou značku baterie doporučíte [1, 2, 3, 4] Ducati Monster 600 | chatra | 102 | 28.7.2020 v 12:05 kratkej01 |