globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: projde to
18.1.2019 v 22:55
Dobrý den, chtěl bych poradit ohledně přestavby KTM 950 SM (verze s karburátorem) na podobný styl který udělal Max Hazan. Rád bych věděl jestli by to šlo dostat na papíry, popřípadě co bych pro to musel udělat, úřední a právní věci a tak, hlavně co by mě ty úřední hovadiny nakonec stály, pokud by to prošlo. Konkrétně se jedná o odlehčení motorky, prý asi o 60 kg, nahrazení podsedlového rámu palivovou nádrží, změna umístění chladičů a olejové nádrže, změna "karoserie", přemístění baterky a to bude snad z hlavních částí všechno. Děkuji za rady.

.
Předchozí
1 2
Následující

projde to

18.1.2019 v 23:59 | Nahoru | #1
Podle mě je jediná cesta to udělat tak, aby oko laika nevidelo, že nějaká úprava byla. Třeba i jen kryty na ty chladiče na čas stk.
Jinak 60kg dolů určitě nedostaneš, už jen kvůli kabeláži, světlu atd.

projde to

19.1.2019 v 06:16 | Nahoru | #2
V kostce máš dvě možnosti:Oficiální a neoficiální.
V případě neoficiální bys musel alespoň na tu STK vše přikrýt originálními plasty a najít nějakého "shovívavého" technika který nebude řešit odchylky od originálu.
V případě oficiální cesty se připrav na maraton schvalování co bude stát balík peněz.Protože každý díl který bude odlišný od sériového by musel projít homologací.Každá taková zkouška je v řádech desítek tisíc a nikde není psáno že to automaticky projde.Co se týče úspory hmotnosti,kačeny jsou samy o sobě lehké,těch 60 kg je i podle mě nereálných.

2 reakcí na tento příspěvek projde to

19.1.2019 v 07:26 | Nahoru | #3
přestavba hezká

na stk bych s tím jít nechtěl-spoléhat se na milost technika,jestli to pustí ,na to bych neměl nervy.bez známosti pravděpodobně bez šance.

a pak k té hmotnosti-absolutně nereálné.vyhodil airbox,nahradil plastovou nádrž hliníkovým svařencem-tam neušetřil nic,i kdyby dal kované kola,lithium aku atd,tak by byl borec,aby dostal dolů 20kg,

60kg je sci-fi.

projde to

19.1.2019 v 09:49 | Nahoru | #4
A nebo s originalem udelat STK a pak rychle predelat. Potom mas 4 roky na jezdeni.
Vzhledem k tomu na co to budes asi pouzivat a jak to bude lítet to stejne dele jezdit nebude. Pokud ano tak si to jednou z opakujes.

1 reakcí na tento příspěvek projde to

19.1.2019 v 10:15 | Nahoru | #5
Musíš mať dve..Jednu na STK a druhú na jazdenie....

projde to

19.1.2019 v 10:39 | Nahoru | #6
Zakryt chladice, udelat drzak SPZ, samozrejme vsechna svetla homologovana, odrazky, kryt retezu a nevidel bych problem

projde to

19.1.2019 v 16:05 | Nahoru | #7
Tak ako písali kolegovia. Dať tam nejaké plasty po bokoch, svetla, smerovky, späťáky, jasné že gumy so vzorkom, ..... a nik snáď nebude hľadať 10 rozdielov oproti originál stavu.

2 reakcí na tento příspěvek projde to

19.1.2019 v 19:51 | Nahoru | #8
osobni zkusenost na STK pri dovozovce... technik si na svem vlastnim mobilu vygooglil jak vypada original a nazdar... vic ho nic nezajimalo... a to bylo vse dle platne legislativy a vse homologovane.

Vytknul mi kratky predni blatnik, neoriginal sedlo, natrubky na karburatoru, homologovane osvetleni ho nezajimalo..cinan tam prej napise cokoli a zkratka je to predelana motorka a takto v originalu nevypada tak nazdar...

(reakce na) projde to

19.1.2019 v 22:09 | Nahoru | #9

Woodie píše: Musíš mať dve..Jednu na STK a druhú na jazdenie....



Přesně tak, spousta lidí to takhle řeší...sice to leze trochu do peněz, ale ono v konečném důsledku je to levnější a hlavně mnohem rychlejší, než řešit ofiko přestavbu s českými úřady....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

19.1.2019 v 22:11 | Nahoru | #10
cuir> nejlepší je kámoš Němec nebo Polák a na něj to všechno přepsat a nic neřešit...

projde to

19.1.2019 v 22:31 | Nahoru | #11
Nebude lepší si tu Nudu koupit už hotovou?

(reakce na) projde to

19.1.2019 v 23:14 | Nahoru | #12

2stroke píše: cuir> nejlepší je kámoš Němec nebo Polák a na něj to všechno přepsat a nic neřešit...



to nejak nechapu... proc bych to mel prepisovat na polaka nebo nemce kdyz je to motorka co jsem si koupil a chci ji prihlasit na sebe a uzivat ji ?

projde to

20.1.2019 v 14:17 | Nahoru | #13
řekl bych, že největší problém budou ostrý hrany, co se STK týče. Jinak snad když to nebude nějakej super hlučnej vejfuk bez homologace, světla budou mít homo a tak, tak by to nemusel bejt zas takovej průser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

20.1.2019 v 14:41 | Nahoru | #14

Dolph-cz píše: přestavba hezká

na stk bych s tím jít nechtěl-spoléhat se na milost technika,jestli to pustí ,na to bych neměl nervy.bez známosti pravděpodobně bez šance.

a pak k té hmotnosti-absolutně nereálné.vyhodil airbox,nahradil plastovou nádrž hliníkovým svařencem-tam neušetřil nic,i kdyby dal kované kola,lithium aku atd,tak by byl borec,aby dostal dolů 20kg,

60kg je sci-fi.



hazan si to uplne z prstu necuca, ja tem 60kg na prestavbe co je na foto verim. ta alu nadrz je mensi. ta olejova je alu. puvodniho tam moc nezustalo...

(reakce na) projde to

20.1.2019 v 14:43 | Nahoru | #15

cuir píše: osobni zkusenost na STK pri dovozovce... technik si na svem vlastnim mobilu vygooglil jak vypada original a nazdar... vic ho nic nezajimalo... a to bylo vse dle platne legislativy a vse homologovane.

Vytknul mi kratky predni blatnik, neoriginal sedlo, natrubky na karburatoru, homologovane osvetleni ho nezajimalo..cinan tam prej napise cokoli a zkratka je to predelana motorka a takto v originalu nevypada tak nazdar...



chce to jit za technikem u ktereho to projde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

20.1.2019 v 18:04 | Nahoru | #16

assassin píše: hazan si to uplne z prstu necuca, ja tem 60kg na prestavbe co je na foto verim. ta alu nadrz je mensi. ta olejova je alu. puvodniho tam moc nezustalo...



tak jsem trošku pogooglil.......,no takže není to 60kg,ale píšou "asi 45kg",bez světel,blinkrů,zrcátek......což neříkám,že je málo,ale 60kg je prostě nereálné.

projde to

20.1.2019 v 22:04 | Nahoru | #17
Hlavně bych chtěl vidět takovou přestavbu v 17 letech, což je autorův věk. Ale třeba se podaří

(reakce na) projde to

21.1.2019 v 17:43 | Nahoru | #18

Dolph-cz píše:
a pak k té hmotnosti-absolutně nereálné.vyhodil airbox,nahradil plastovou nádrž hliníkovým svařencem-tam neušetřil nic,i kdyby dal kované kola,lithium aku atd,tak by byl borec,aby dostal dolů 20kg,

60kg je sci-fi.



Třeba zhubl o 40 kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

21.1.2019 v 17:51 | Nahoru | #19

Dolph-cz píše: tak jsem trošku pogooglil.......,no takže není to 60kg,ale píšou "asi 45kg",bez světel,blinkrů,zrcátek......což neříkám,že je málo,ale 60kg je prostě nereálné.



Jj pise, ze sundal 45. myslel jsem,ze tazatel vychazel z infa co je dostupne, nenapadlo me, ze si to vycucal z prstu - ja si jen pamatuju, ze to ma kolem 150ti kilo coz mi prijde fakt pekny. Cekal jsem puvodni hmotnost smr vetsi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

21.1.2019 v 17:55 | Nahoru | #20
assassin> na rovinu,mně se ani těm 45kg nechce moc věřit.i to je brutální číslo.
přece jen motor,rám,tlumiče,vše zůstalo původní.

výfuk,kola,aku,tam si dokážu představit sundat řekněme 15kg,ale kde našel dalších 30kg??jako fakt čumím,pocitově to musí být brutální rozdíl.

Naposledy editováno 21.01.2019 18:00:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

21.1.2019 v 18:11 | Nahoru | #21

Dolph-cz píše: assassin> na rovinu,mně se ani těm 45kg nechce moc věřit.i to je brutální číslo.
přece jen motor,rám,tlumiče,vše zůstalo původní.

výfuk,kola,aku,tam si dokážu představit sundat řekněme 15kg,ale kde našel dalších 30kg??jako fakt čumím,pocitově to musí být brutální rozdíl.



spis si myslim, ze zvazili rozdil hmotnosti u natankovany moto pred a po. ono tech 191 suchejch co udava ktem bude dost optimistickejch - ja mam treba u TL v dokumentaci 187kg sucha. Pak uz docela velkej rozdil udela i polovicni nadrz.

ono tam vlastne nic jinyho nez motor ram a tlumice nezustalo. na tech cca 160ti kilech je i janek se svym TLS a na pohled bys krom lehkejch kol rekl, ze to je normalni tele....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) projde to

21.1.2019 v 18:59 | Nahoru | #22

assassin píše: spis si myslim, ze zvazili rozdil hmotnosti u natankovany moto pred a po. ono tech 191 suchejch co udava ktem bude dost optimistickejch - ja mam treba u TL v dokumentaci 187kg sucha. Pak uz docela velkej rozdil udela i polovicni nadrz.

ono tam vlastne nic jinyho nez motor ram a tlumice nezustalo. na tech cca 160ti kilech je i janek se svym TLS a na pohled bys krom lehkejch kol rekl, ze to je normalni tele....



téma s teletem jsem sledoval a ten tam odlehčoval opravdu co se dalo a i nedalo.to šlo až do extrémů a dostal se na 160kg ,suchou hmotnost mají +- stejnou a kačenu stáhnul až na 150kg?

no tak asi nekecá,ale uvěřit se mi to nechce,možná,že míchali dohromady suché a mokré hmotnosti(tak jak píšeš),to se pak lehce plácá po zádech,že má s plnou nádrží o 45kg méně,když má nádrž menší o 10litrů......

(reakce na) projde to

21.1.2019 v 20:23 | Nahoru | #23

Dolph-cz píše: téma s teletem jsem sledoval a ten tam odlehčoval opravdu co se dalo a i nedalo.to šlo až do extrémů a dostal se na 160kg ,suchou hmotnost mají +- stejnou a kačenu stáhnul až na 150kg?

no tak asi nekecá,ale uvěřit se mi to nechce,možná,že míchali dohromady suché a mokré hmotnosti(tak jak píšeš),to se pak lehce plácá po zádech,že má s plnou nádrží o 45kg méně,když má nádrž menší o 10litrů......



Ta ktm je je modernější stroj, myslim, ze ten zaklad bude lehčí - to co Janek vse narocne odlehcoval to na tom SM ani neni mam za to ze hazan rekl ze proti origo smr shodil 100 liber a oni to berou proti zvazené tzn mokré hmotnosti - stejne jako vykon spis udávají na kole - a redaktor do článku doplnil hmotnost suchou, protoze to je ta co se uvádí v ofiko dokumentech.

Naposledy editováno 21.01.2019 20:24:04

2 reakcí na tento příspěvek projde to

22.1.2019 v 06:24 | Nahoru | #24
Me by zajimalo, co to je za povrchovku na tom ramu. Nejaka spinava matna barva? Nebo opiskovany, oslehat plamenem a je to tesne pred tim, nez to zrezne? Nebo nejaka kovarska barva?

(reakce na) projde to

22.1.2019 v 06:41 | Nahoru | #25
WenCa> Vypadá to zatím bez úpravy. Jsou vidět stopy po vaření. V místě olejové nádrže, u úchytů benzínové nádrže, nová rozpěrka u zadního tlumiče (asi pro uchycení svodů výfuku).
Zřejmě jsou to fotky ještě před barvou.

(reakce na) projde to

22.1.2019 v 09:54 | Nahoru | #26

WenCa píše: Me by zajimalo, co to je za povrchovku na tom ramu. Nejaka spinava matna barva? Nebo opiskovany, oslehat plamenem a je to tesne pred tim, nez to zrezne? Nebo nejaka kovarska barva?



Černej komax.

projde to

22.1.2019 v 11:01 | Nahoru | #27
Myslim, ze by tech -45kg nebo kolik mohlo byt i realnych (resp. +/- 150kg celkova vaha). Je tam pryc SAS, EPC, Keihin fcr 41(nebo 39), jiny svody 2-1 (jenom zamenou koncovek jde udelat 9kg - a to v pripade, ze budou porad 2), kovany kola (asi z 990smr), kotouce jsou taky jiny (minimalne unasec), svetla - budiky, podsedlak, bryle....atd, atd...ve finale tak ten ram s motorem zustal.

K tematu: s STK nebude vubec zadnej problem, protoze jestli majitel neresi "poladeni" za 200k+, tak snad pujde "poladit" i tu STK

2 reakcí na tento příspěvek projde to

22.1.2019 v 11:11 | Nahoru | #28
bobulus: kola jsou kovane marchesini - aftermarket (predni je 16,5)

(reakce na) projde to

22.1.2019 v 11:21 | Nahoru | #29
assassin>
pripadalo mi, ze jsou stejny jako ty origo kovany - takze ty 16.5 asi nebudou za takovou lidovku jako origo za 2000$


/edit: cifra

Naposledy editováno 22.01.2019 11:26:52

1 reakcí na tento příspěvek projde to

22.1.2019 v 11:43 | Nahoru | #30
bobulus: tenhle design s Y-paprsky je popularni, ma ho skoro kazdej vyrobce - ja mam takova kola z aprilie.
16,5 vpredu a 17vzadu je setup co se jezdi na SM - koupis na to SM slicky... coz je kvuli STK nesmysl, na 16,5kolo nesezenes vzorkovou pneu...

Levna sranda to nebude. Kazdopadne Hazan je muj oblibenej stavitel. Vetsinu tech veci dela sam, ruco... tzn jen nesklada motorky z dilu z katalogu. A jeho design mi prijde, ze ma hlavu a patu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mizí voda KTM 950 Supermoto Johnysamec 23 3.11.2022 v 12:56 Pepa919
Startér Ktm 950 sm KTM 950 Supermoto Gotie77 7 30.7.2022 v 13:13 mmks
Propad výkonu, laďák a směs lc8 KTM 950 Supermoto P-man 6 21.6.2022 v 10:14 slanyf
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Balkánek KTM 950 Supermoto S3164181 9 10.6.2021 v 11:14 Foresterr


TOPlist