motozem_rijen





Téma: Progresivní pružiny do přední vidlice
Jaké máte zkušenosti s výměnou původních pružin v přední vidlici za progresivní. Zajímají mne zejména konkrétní zkušenosti a názory pro moto Yamaha XT 660 Z Tenere a pružiny Wirth, nebo Wilbers. Zda a jak se vám, dle vašeho názoru výměna projevila. Díky za konstruktivní příspěvky a názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2019 v 18:17 | Nahoru | #1
Jiri_V> Za Vangelasem se určitě stav minimálně probrat tvoje požadavky, je opravdu vstřícnej a podle mě i ví o čem mluví a i kdyby to byla jenom konzultace tak se to vyplatí aspoň budeš mít víc informací z více zdrojů a pak se budeš moct rozhodnout. Co sem se s ním tak bavil, tak ty progresivní úplně nezatracoval, jenom na použití který sem chtěl já, že nejsou vhodný, ale třeba u nějakejch těžkejch cesťáku a chopperů prej to smysl dává. Já sem to měl docela jednoduchý motorka je stavěná na 70Kg řidiče a já mám 105Kg, tím pádem sem byl všude a pořád na dorazech. Vzhledem k tomu, že jezdím pouze silnici tak sem prostě přitvrdil, samozřejmě to byl z mojí strany experiment a docela dlouho sem váhal co dám, protože podle jeho slov na moji váhu třeba vzadu je cca 105N, což ale Ohlins nedělá, takže buď 100N nebo 120N, která nakonec vyhrála a nelituju, ta 100N by byla pořád měkká a to mám i na tý 120N utažený předpětí tak na 3/4. Každopádně sem si to musel vyzkoušet sám, protože on mě může vykládat co chce, ale dokud se na tom nesvezu, tak nevím jakej z toho budu mít pocit. Měl sem třeba strach, že už to bude moc tvrdý a uskákaný, ale není, když jezdím tady kolem komína, tak je to paráda a na dovolenou sem z předpětím ani nic nedělal a tím jak sem to zatížil kufrem tak to bylo na poměry naháče naprosto komfortní (a to sme loni projížděli Ukrajinou po těch jejich necestách). No a neposlední aspekt je cena, když si vezmu, že mě čistě pružiny stály 5400Kč. U tebe je problém jak psal assassin ta univerzálnost, ten podvozek bude buď dobře fungovat na silnici a špatně v terénu a nebo naopak, takže z pohledu laika by ty progresivní byly ideální volba, sice to nebude úplně ono ani v terénu ani na silnici ale bude to lepší. V takovým případě by byl ideální adaptivní podvozek, kde si navolíš tuhost a jedeš, ale to už převyšuje cenu většiny motorek. Jo a nechcu kecat, ale řekl bych, že Ohlins progresivní nedělá vůbec.

Palomoto> Neříkám, že je to nějak divoký, ale to že výrobce něco dává do prvovýroby ještě neznamená, že je to ta nejlepší varianta, ale spíš, že je to nejlevnější varianta, která bude tak nějak fungovat. Výrobce do mojí Kawy taky dal ve výrobě pružiny stavěný na 70Kg Japonca a brzdy z koloběžky a já s tím teď mám starosti.

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

20.2.2019 v 07:27 | Nahoru | #2
aaamoto> to tvrdím i já, že z výroby a to obzvlášť u strojů v ceně pod 300.000 žádný zázrak nečekej. A to ani u progresivních. Ale také jsem už měnil pružiny na několika strojích a vždy to bylo znatelně lepší a to jak v terénu, tak na silnici. Pokud nejsem spokojen, tak bych vůbec naváhal a zkusil to. Ty cca 3500 snad nikoho nepoloží a funguje to.
Zrovna v mém XT660R byly progresivní pružiny, ale s Hyperpro se to nedá vůbec srovnat. Na silnici lepší a v terénu mnohem lepší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Při jizde zaskube Yamaha XT 660 Z Tenere Michalv33 9 28.9.2020 v 12:13 Michalv33
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 80 17.8.2020 v 20:47 posoldikml
Cestovní enduro do 50k, se kterým s... [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XL 650V Transalp, S... Marksuperb 36 1.7.2020 v 14:31 kotzitzaq
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 8 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda
Albánsko - pocity, rady, trasy (S'j... Yamaha XT 660 Z Tenere rabdzi 24 3.3.2020 v 13:47 wp_thunder

TOPlist