motozem_rijen





Téma: Progresivní pružiny do přední vidlice
Jaké máte zkušenosti s výměnou původních pružin v přední vidlici za progresivní. Zajímají mne zejména konkrétní zkušenosti a názory pro moto Yamaha XT 660 Z Tenere a pružiny Wirth, nebo Wilbers. Zda a jak se vám, dle vašeho názoru výměna projevila. Díky za konstruktivní příspěvky a názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

19.2.2019 v 08:11 | Nahoru | #1

aaamoto píše: No já sem loni přes zimu řešil podobný dilema, nakonec sem se stavil tady v Brně za panem Vangelasem . Pominu jeho názor na výrobce progresivních pružin ať už je to Hyperpro, Yss, Wilbers..., kdy je to podle něho jednoduše šmejd s čímž nemám zkušenosti, ale podle jeho slov už nějaký namontoval a za dva, tři roky byly někteří zákazníci zpátky, protože pružiny byly unavený. Každopádně mě přivedl na myšlenku, která mě před tím nenapadla a díky níž sem se nakonec rozhodl pro lineární Ohlins vzadu z původních 90N na 120N a v předu z 7.8N na 9N a rozhodně to nebyla chyba, motorka není nijak uskákaná ani tvrdá, ale už nejde na dorazy jako před tím(samozřejmě se všechno odvíjí od hmotnosti já cca 105Kg bez oblečení). No a abych ho citoval v čem že je u progresivních pružin problém, tak je to to, že člověk neví jak se bude podvozek chovat, ono je hezký, že na začátku je pěkně měkkej a pak ztuhne, ale při krizový situaci, když se potřebuješ na podvozek spolehnout, tak nevíš, v který poloze (komfortní/sportovní) zrovna seš a tím pádem je ta motorka tak trochu nepředvídatelná.

Ahoj, díky za konstruktivní příspěvek, takových zde bylo pomálu. Tip na toho "Vangelase" jako "brňák" určitě využiji. Faktem je, že při mém pátrání jsem zjistil, že na moji motorku Ohlins progresivní pružiny na předek nenabízí, pouze lineární... Stále ale nemám dost informací o progresivních pružinách od majitelů cestovních endur, mojí kategorie "660ccm" , a jejich zkušenosti mimo silnice... Většina referencí je silničních a zde převládá pozitivní hodnocení ohledně zlepšení jízdních vlastností. Mne zajímá, zda zase nebude v terénu progresivní pružina při větších propérováních příliš tvrdá a nebude odskakovat, tedy případné zhoršení jízdních vlastností mimo silnici...Možná ten Ohlins ví, proč dělá na Tenerku lineární...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2019 v 18:17 | Nahoru | #2
Jiri_V> Za Vangelasem se určitě stav minimálně probrat tvoje požadavky, je opravdu vstřícnej a podle mě i ví o čem mluví a i kdyby to byla jenom konzultace tak se to vyplatí aspoň budeš mít víc informací z více zdrojů a pak se budeš moct rozhodnout. Co sem se s ním tak bavil, tak ty progresivní úplně nezatracoval, jenom na použití který sem chtěl já, že nejsou vhodný, ale třeba u nějakejch těžkejch cesťáku a chopperů prej to smysl dává. Já sem to měl docela jednoduchý motorka je stavěná na 70Kg řidiče a já mám 105Kg, tím pádem sem byl všude a pořád na dorazech. Vzhledem k tomu, že jezdím pouze silnici tak sem prostě přitvrdil, samozřejmě to byl z mojí strany experiment a docela dlouho sem váhal co dám, protože podle jeho slov na moji váhu třeba vzadu je cca 105N, což ale Ohlins nedělá, takže buď 100N nebo 120N, která nakonec vyhrála a nelituju, ta 100N by byla pořád měkká a to mám i na tý 120N utažený předpětí tak na 3/4. Každopádně sem si to musel vyzkoušet sám, protože on mě může vykládat co chce, ale dokud se na tom nesvezu, tak nevím jakej z toho budu mít pocit. Měl sem třeba strach, že už to bude moc tvrdý a uskákaný, ale není, když jezdím tady kolem komína, tak je to paráda a na dovolenou sem z předpětím ani nic nedělal a tím jak sem to zatížil kufrem tak to bylo na poměry naháče naprosto komfortní (a to sme loni projížděli Ukrajinou po těch jejich necestách). No a neposlední aspekt je cena, když si vezmu, že mě čistě pružiny stály 5400Kč. U tebe je problém jak psal assassin ta univerzálnost, ten podvozek bude buď dobře fungovat na silnici a špatně v terénu a nebo naopak, takže z pohledu laika by ty progresivní byly ideální volba, sice to nebude úplně ono ani v terénu ani na silnici ale bude to lepší. V takovým případě by byl ideální adaptivní podvozek, kde si navolíš tuhost a jedeš, ale to už převyšuje cenu většiny motorek. Jo a nechcu kecat, ale řekl bych, že Ohlins progresivní nedělá vůbec.

Palomoto> Neříkám, že je to nějak divoký, ale to že výrobce něco dává do prvovýroby ještě neznamená, že je to ta nejlepší varianta, ale spíš, že je to nejlevnější varianta, která bude tak nějak fungovat. Výrobce do mojí Kawy taky dal ve výrobě pružiny stavěný na 70Kg Japonca a brzdy z koloběžky a já s tím teď mám starosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Při jizde zaskube Yamaha XT 660 Z Tenere Michalv33 9 28.9.2020 v 12:13 Michalv33
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 80 17.8.2020 v 20:47 posoldikml
Cestovní enduro do 50k, se kterým s... [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XL 650V Transalp, S... Marksuperb 36 1.7.2020 v 14:31 kotzitzaq
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 8 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda
Albánsko - pocity, rady, trasy (S'j... Yamaha XT 660 Z Tenere rabdzi 24 3.3.2020 v 13:47 wp_thunder

TOPlist