globalmoto_duben_nolan





Téma: Progresivní pružiny do přední vidlice
Jaké máte zkušenosti s výměnou původních pružin v přední vidlici za progresivní. Zajímají mne zejména konkrétní zkušenosti a názory pro moto Yamaha XT 660 Z Tenere a pružiny Wirth, nebo Wilbers. Zda a jak se vám, dle vašeho názoru výměna projevila. Díky za konstruktivní příspěvky a názory.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2019 v 18:13 | Nahoru | #31
Ahoj,
kukni na ten německý link. Je tam porovnání charakteristik jednotlivých výrobců. Máš tady i výcuc toho nejdůležitějšího Já jsem na základě tohoto nakonec šel do Hyperpro, i když vyšly nejdráže. Pružiny jsem měnil kvůli změně a ne kvůli úspoře. Měnil jsem na Transalpu, za mne výměna pružin byla jedna z nejdůležitějších a také povedených položek.
Hyperpro má měkký nástup, tedy žehlí i drobné nerovnosti, ale na konci se nejvíce brání, takže se tolik nenoří.

tuhost pruziny, pocatecni a koncova.... plus tam mas graf... tzn vlastne vse..

http://www.v-stromfo...iewtopic.php?t=24028

Original: 7,3 linear
Hyperpro: 6,9 – 14,3
White Power: 7,4 – 9,4
Wilbers: 6,5 – 9,5
Promoto: 6,5 – 9,5
Wirth: 8,0 – 11,0

http://forum.xt660.cz/viewtopic.php?t=1731

Naposledy editováno 29.01.2019 18:13:57

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

29.1.2019 v 21:08 | Nahoru | #32
PetNed>
Super odkaz, co jsem jich už prošel a na tenhle jsem ještě nekápnul, tohle má již nějakou vypovídací schopnost, i když to není přímo pro moji motorku...Dobré pro základní srovnání vlastností různých pružin.

Naposledy editováno 29.01.2019 21:11:26

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny do přední vidlice

29.1.2019 v 22:41 | Nahoru | #33
Jiri_V>
Až se budeš rozhodovat a budeš brát v potaz i cenu, tak Hyperpro dává k pružinám i olej. Nevím kolik stojí ta pixla, ale je v ceně. Hlavně nemusíš řešit viskozitu.

https://www.mxtech-e...650-V-TRANSALP-00-06

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

30.1.2019 v 08:49 | Nahoru | #34
PetNed>
Půjdu asi do WIRTHu, má je na ebay obchodník ca za 128,-E včetně 1l oleje a dvou simeringů , plus 15,-E doprava...a komunikoval jsem také přímo s p. Wirthem, výrobcem, ohledně správné délky, ten je prodává sám za 119,- beze všeho, teď vím, že bych měl dostat 635 mm dlouhé a při přestavbě se vyhodí vložky, protože moje originální Tenere pružiny jsou kratší ca 580mm. Potřeboval jsem tu informaci, abych nedostal nějaké krátké, jako jeden hoch z fóra, asi dostal "péra" na Tenere s ABS, ta má o 50 mm kratší zdvihy pružení...

2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2019 v 20:18 | Nahoru | #35
No já sem loni přes zimu řešil podobný dilema, nakonec sem se stavil tady v Brně za panem Vangelasem . Pominu jeho názor na výrobce progresivních pružin ať už je to Hyperpro, Yss, Wilbers..., kdy je to podle něho jednoduše šmejd s čímž nemám zkušenosti, ale podle jeho slov už nějaký namontoval a za dva, tři roky byly někteří zákazníci zpátky, protože pružiny byly unavený. Každopádně mě přivedl na myšlenku, která mě před tím nenapadla a díky níž sem se nakonec rozhodl pro lineární Ohlins vzadu z původních 90N na 120N a v předu z 7.8N na 9N a rozhodně to nebyla chyba, motorka není nijak uskákaná ani tvrdá, ale už nejde na dorazy jako před tím(samozřejmě se všechno odvíjí od hmotnosti já cca 105Kg bez oblečení). No a abych ho citoval v čem že je u progresivních pružin problém, tak je to to, že člověk neví jak se bude podvozek chovat, ono je hezký, že na začátku je pěkně měkkej a pak ztuhne, ale při krizový situaci, když se potřebuješ na podvozek spolehnout, tak nevíš, v který poloze (komfortní/sportovní) zrovna seš a tím pádem je ta motorka tak trochu nepředvídatelná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

19.2.2019 v 06:32 | Nahoru | #36
aaamoto> sice to zní rozumně, ale řekl bych, že to nebude tak divoký. Dnes se prý dávají progresivky (ne tak dobré kvality a rozsahu jako doplňkové) skoro do všeho už z výroby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

19.2.2019 v 08:11 | Nahoru | #37

aaamoto píše: No já sem loni přes zimu řešil podobný dilema, nakonec sem se stavil tady v Brně za panem Vangelasem . Pominu jeho názor na výrobce progresivních pružin ať už je to Hyperpro, Yss, Wilbers..., kdy je to podle něho jednoduše šmejd s čímž nemám zkušenosti, ale podle jeho slov už nějaký namontoval a za dva, tři roky byly někteří zákazníci zpátky, protože pružiny byly unavený. Každopádně mě přivedl na myšlenku, která mě před tím nenapadla a díky níž sem se nakonec rozhodl pro lineární Ohlins vzadu z původních 90N na 120N a v předu z 7.8N na 9N a rozhodně to nebyla chyba, motorka není nijak uskákaná ani tvrdá, ale už nejde na dorazy jako před tím(samozřejmě se všechno odvíjí od hmotnosti já cca 105Kg bez oblečení). No a abych ho citoval v čem že je u progresivních pružin problém, tak je to to, že člověk neví jak se bude podvozek chovat, ono je hezký, že na začátku je pěkně měkkej a pak ztuhne, ale při krizový situaci, když se potřebuješ na podvozek spolehnout, tak nevíš, v který poloze (komfortní/sportovní) zrovna seš a tím pádem je ta motorka tak trochu nepředvídatelná.

Ahoj, díky za konstruktivní příspěvek, takových zde bylo pomálu. Tip na toho "Vangelase" jako "brňák" určitě využiji. Faktem je, že při mém pátrání jsem zjistil, že na moji motorku Ohlins progresivní pružiny na předek nenabízí, pouze lineární... Stále ale nemám dost informací o progresivních pružinách od majitelů cestovních endur, mojí kategorie "660ccm" , a jejich zkušenosti mimo silnice... Většina referencí je silničních a zde převládá pozitivní hodnocení ohledně zlepšení jízdních vlastností. Mne zajímá, zda zase nebude v terénu progresivní pružina při větších propérováních příliš tvrdá a nebude odskakovat, tedy případné zhoršení jízdních vlastností mimo silnici...Možná ten Ohlins ví, proč dělá na Tenerku lineární...

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

19.2.2019 v 09:44 | Nahoru | #38

Palomoto píše: aaamoto> sice to zní rozumně, ale řekl bych, že to nebude tak divoký. Dnes se prý dávají progresivky (ne tak dobré kvality a rozsahu jako doplňkové) skoro do všeho už z výroby



progresivni se tam davaji uz veky (ja je mel v TL1000 z roku 97) - je to proste univerzalni pruzina co pokreje jezdce od 60kg do 100kg - alespon "nejak"
ty "tuningovy" bejvaj treba trochu tuzsi, tzn budou pro piloty 80-120kg a vic to vyhovuje evropanum....

Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2019 v 09:48 | Nahoru | #39
Jiri_V:

bohuzel univerzalni pruzina ktera bude super v terenu i na silnici, solo i v jednom atd neexistuje - progresivni se snazi takovou byt, ale vis jak je to s univerzalnima vecma - umi vsechno, ale vsechno tak nejak mizerne.

linearni pruziny se vyberou podle hmotnosti pilota a toho co a jak jezdi... pokud prijdes s pozadavkem, ze chces jezdit teren i silnici, sam i nabalenej na cesty - tak ti nikdo zadnou linearni ohlins pruzinu nevybere, protoze to je proste blbost...

kdyz nekdo na okruhu opravdu techniku resi, tak se meni pruziny i sucho/mokro....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2019 v 18:17 | Nahoru | #40
Jiri_V> Za Vangelasem se určitě stav minimálně probrat tvoje požadavky, je opravdu vstřícnej a podle mě i ví o čem mluví a i kdyby to byla jenom konzultace tak se to vyplatí aspoň budeš mít víc informací z více zdrojů a pak se budeš moct rozhodnout. Co sem se s ním tak bavil, tak ty progresivní úplně nezatracoval, jenom na použití který sem chtěl já, že nejsou vhodný, ale třeba u nějakejch těžkejch cesťáku a chopperů prej to smysl dává. Já sem to měl docela jednoduchý motorka je stavěná na 70Kg řidiče a já mám 105Kg, tím pádem sem byl všude a pořád na dorazech. Vzhledem k tomu, že jezdím pouze silnici tak sem prostě přitvrdil, samozřejmě to byl z mojí strany experiment a docela dlouho sem váhal co dám, protože podle jeho slov na moji váhu třeba vzadu je cca 105N, což ale Ohlins nedělá, takže buď 100N nebo 120N, která nakonec vyhrála a nelituju, ta 100N by byla pořád měkká a to mám i na tý 120N utažený předpětí tak na 3/4. Každopádně sem si to musel vyzkoušet sám, protože on mě může vykládat co chce, ale dokud se na tom nesvezu, tak nevím jakej z toho budu mít pocit. Měl sem třeba strach, že už to bude moc tvrdý a uskákaný, ale není, když jezdím tady kolem komína, tak je to paráda a na dovolenou sem z předpětím ani nic nedělal a tím jak sem to zatížil kufrem tak to bylo na poměry naháče naprosto komfortní (a to sme loni projížděli Ukrajinou po těch jejich necestách). No a neposlední aspekt je cena, když si vezmu, že mě čistě pružiny stály 5400Kč. U tebe je problém jak psal assassin ta univerzálnost, ten podvozek bude buď dobře fungovat na silnici a špatně v terénu a nebo naopak, takže z pohledu laika by ty progresivní byly ideální volba, sice to nebude úplně ono ani v terénu ani na silnici ale bude to lepší. V takovým případě by byl ideální adaptivní podvozek, kde si navolíš tuhost a jedeš, ale to už převyšuje cenu většiny motorek. Jo a nechcu kecat, ale řekl bych, že Ohlins progresivní nedělá vůbec.

Palomoto> Neříkám, že je to nějak divoký, ale to že výrobce něco dává do prvovýroby ještě neznamená, že je to ta nejlepší varianta, ale spíš, že je to nejlevnější varianta, která bude tak nějak fungovat. Výrobce do mojí Kawy taky dal ve výrobě pružiny stavěný na 70Kg Japonca a brzdy z koloběžky a já s tím teď mám starosti.

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

20.2.2019 v 07:27 | Nahoru | #41
aaamoto> to tvrdím i já, že z výroby a to obzvlášť u strojů v ceně pod 300.000 žádný zázrak nečekej. A to ani u progresivních. Ale také jsem už měnil pružiny na několika strojích a vždy to bylo znatelně lepší a to jak v terénu, tak na silnici. Pokud nejsem spokojen, tak bych vůbec naváhal a zkusil to. Ty cca 3500 snad nikoho nepoloží a funguje to.
Zrovna v mém XT660R byly progresivní pružiny, ale s Hyperpro se to nedá vůbec srovnat. Na silnici lepší a v terénu mnohem lepší

Progresivní pružiny do přední vidlice

9.4.2019 v 22:59 | Nahoru | #42
Hlavne napíš,čo si tam nakoniec dal a ako si spokojný. Ja myslím, že spokojný budeš každopádne.

Naposledy editováno 09.04.2019 23:00:20

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny do přední vidlice

22.4.2019 v 12:43 | Nahoru | #43
hele a ty progresivni pruziny, nerozhodi to pak treba ale chovani te motorky natolik, ze zkratka zlepsite predek, zadek stoji za prd a pak to dela neplechu? mozna kdyz oboji stoji za prd je lepsi nez napul ne?

(reakce na) Progresivní pružiny do přední vidlice

23.4.2019 v 07:23 | Nahoru | #44

ZdeněkS píše: hele a ty progresivni pruziny, nerozhodi to pak treba ale chovani te motorky natolik, ze zkratka zlepsite predek, zadek stoji za prd a pak to dela neplechu? mozna kdyz oboji stoji za prd je lepsi nez napul ne?


Toť dobrá otázka, která mi také vrtá hlavou. Proto ještě váhám a zatím jsem výměnu těch předních pružin za Hyperpro neprovedl.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz

TOPlist