bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50
17.1.2019 v 21:04
Vzhledem k obsahu následujících otázek nezakládám téma v technické sekci, ale právě tady, protože otázky se budou vztahovat jednak ke konkrétní motorce a konkrétní baterii v ní z výroby zabudované.
Na úvod - mám AT CRF1000L, RV 2017 s original olověnou gelovou baterií YUASA YTZ14S a k ní od Ježíška nabíječku CTEC typ MXS 5.0. Nabíječ má mezi různými režimy nabíjení i režim označený zkratkou AGM, což je v manuálu k nabíječce vysvětleno následovně: "Používá se k nabíjení většiny akumulátorů AGM, jako je např. Optima a Odyssey". Co je technologie AGM se dá dohledat na netu... Uvedená nabíječka má pro komfortní nabíjení i propojku, která může být stabilně zapojená paralelně na svorkách baterie. V případě potřeby je tedy teoreticky možné skrze onu propojku vyvedenou někam na přístupné místo (např. pod sedlem) zahájení nabíjení, aniž by bylo nutné vyndavat baterii z motorky. Nemá cenu se tady přesvědčovat o tom, že zrovna u AT se baterie nevyndavá úplně komfortně, tudíž by se shora naznačená možnost vyloženě hodila, ale.... (teď přijdou ony dvě moje otázky):

1) uvedená baterie YUASA YTZ14S je nebo není konstrukčně typ AGM ? Na těle baterie to sice napsané není, ale někteří její prodejci na svých www stránkách uvádí, že tento typ baterie je AGM konstrukce. Čert aby se v tom vyznal..

2) když jsem se ptal servismanna u prodejce Hondy, tak předchozí odpověď neznal. Ale zase mi řekl, ať už to budu nabíjet kterým chci režimem, tak ať baterku při nabíjení alespoň jedním pólem odpojím od kontaktů motorky, protože by pulzní nabíjení nabječky mohlo poškodit elektroniku motorky, která zůstává i při vypnutém klíčku pod napětím. Kdybych měl tohle dělat, tak bych ale přišel o onu lákavou možnost nabíjení motorky bez protivného vyndavání (nebo odpojování) baterie v její ne zrovna dobře přístupné schránce.

Má někdo z vás osobní zkušenost s touto nebo podobnou sestavou? Co věcného si o problému myslíte?
Pozn.: odpovědi typu: "Moc to řešíš" nebo "Já nenabíjím vůbec", popř.: "Jezdi celý rok a nemusíš nabíjet" apod. mě opravdu nezajímají...

Naposledy editováno 17.01.2019 21:25:20

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

17.1.2019 v 21:48 | Nahoru | #1
Pozn.: odpovědi typu: "Moc to řešíš" nebo "Já nenabíjím vůbec", popř.: "Jezdi celý rok a nemusíš nabíjet" apod. mě opravdu nezajímají...

Ctek je nejchytřejší z nejchytřejších,hravě si s tím poradí

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

17.1.2019 v 22:09 | Nahoru | #2
Moc to řešíš
Jakákoli nabíječka pro AGM baterky nabíjí v podstatě konstantním proudem s limitem napětí někde kolem 14,4V. Za provozu tam z alternátoru a regulátoru leze daleko větší bordel, na který je elektronika konstruovaná, tak není důvod, proč by měla zdechnout zrovna při nabíjení slušnou nabíječkou.

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

17.1.2019 v 22:19 | Nahoru | #3
No ten AGM režim tam právě šťouchá nestandardních 14,7 V, což je malinko zvýšené napětí, které je ale údajně správné pro nabití baterií typu AGM.

Naposledy editováno 17.01.2019 22:21:37

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

17.1.2019 v 22:57 | Nahoru | #4
Bud v klidu, ta elektronika neni opravdu konstruovana s rezervou tri desetiny voltu

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 07:02 | Nahoru | #5
...."....Uvedená nabíječka má pro komfortní nabíjení i propojku, která může být stabilně zapojená paralelně na svorkách baterie...."....
...."... ať baterku při nabíjení alespoň jedním pólem odpojím od kontaktů motorky..."...
tak tam dej ještě odpojovač baterie a máš to v ažuru
http://offroad.az-zb...pojova%c4%8d+baterie

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 08:06 | Nahoru | #6

HornisGSX píše: Au budu uplne blbej koupim si hondu!!!


Tak podle tvejch vykriku uz bys ji mel davno mit..

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 08:34 | Nahoru | #7

ynzha píše: Bud v klidu, ta elektronika neni opravdu konstruovana s rezervou tri desetiny voltu


Jo, to já ti rozumím. V případě těch 0,3V ale já nemám strach o elektroniku motorky, ale spíš jsem měl na mysli potřebné napětí pro AGM baterie při nabíjení. U elektroniky motorky bych se spíše zamýšlel rizikovostí specifického pulzního stylu nabíjení. Ale pravda je, co jsi napsal sám v jednom z předchozích příspěvků - že totiž tam za běžné jízdy v provozu asi fakt leze kdeco, takže si není tím nabíjením baterie bez odpojení od elektrorozvodu motorky třeba moc lámat hlavu.
Zůstává tedy pro mě dál nezodpovězená otázka, zda tahle konkrétní baterie je nebo není typ AGM, to se zatím nikdo věci znalý nevyjádřil...

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 08:55 | Nahoru | #8
Je to agm

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 09:06 | Nahoru | #9
1) je to AGM technologie,
2) pokud nabíječka poběží v režimu dobíjení nebo udržování, tak nevadí přímé spojení s elektroinstalací motorky.

Baterka se má od motorky/auta odpojovat tehdy, když se buďto nabíjí obyčejnou trafo nabíječkou klasická aku s volně šplouchajícím elektrolytem, protože tahle obyčejná nabíječka je díky fyzikálním zákonům schopná při nabití aku a zapomenutí ji vypnout navyšovat napětí hóóódně nad 15 V. Nebo se má aku odpojit tehdy, když se nabíjí až moc chytrou nabíječkou polomrtvá baterie a nabíječka kvůli tomu spustí "opravný" program, kdy do baterky pouští krátké impulsy o hodně Voltech, aby aku probrala a pulsy opravila její chem. složení.

Pokud výrovce k nabíječce přidal i servisní kabel, tak rovnou počítá s tím, že aku bude trvale zapojena na elektroinstalaci motorky nebo auta a v režimu nabíjení/udržování do baterky žádnou divočinu pouštět nebude. Některé nabíječky dokonce umí přes cigaretovou zásuvku popovídat si s ŘJ , že se bude nabíjet baterka a ŘJ jinak s klíčkem odpojovanou zásuvku aktivuje.

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 09:15 | Nahoru | #10
Děkuji především assassim a vilemx, hodně jste mě kamarádi uklidnili Samozřejmě děkuji i ostatním, kteří přispěli svými podnětnými věcnými postřehy. Ten jeden přísvěvěk "mimo" vůbec hodnotit nechci, protože ten se obsahem svého sdělení ohodnotil myslím sám dostatečně

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 16:06 | Nahoru | #11
Mam doma optimate 4 dual kde jdou zvolit dva rezimy nabijeni STANDARD (napeti az 22V pro desulfataci baterky) a CAN-bus (napeti az 16V).
Pokud nabijim v motorce nechavam zapnutej CAN-bus (i kdyz zadny CAN-bus v motorce nemam).

Jinak viz navod, je to tam vcelku dobre popsane, urcite pohledej i pro CTEC
https://www.bohemiabike.cz/files/files/f1106-navod-optimate-4-duaL.pdf

Udajne by to melo i rozpoznat pripojenou baterii v motorce, a nepovolit ve standartnim rezimu spustit rezim desulfatace, ale...

"Program CAN-bus může také být použit pro nabíjení akumulátoru vyjmutého z vozidla, nemůže ale oživit akumulátory ve stádiu sulfatace. Pro oživení sulfátovaného akumulátoru zvolte program 1(standard) a následujete instrukce pro velice vybité a zanedbané akumulátory."

Mam takhle pripojene 2-3 mesice na moto pres zimu a zatim vzdycky v pohode, jde s tim nabijet i autobaterka primo ve voze, ale trva to znacne dele

Pokud je akumulátor hluboce vybitý (a možná se stupněm sulfatace), je nezbytně nutné odpojit akumulátor z vozidla před připojením nabíječky pro oživení. Speciální režim oživení nabíječky se nespustí pokud systém zjistí, že je akumulátor stále připojen k elektrickému okruhu vozidla dávající tak nižší odpor než akumulátor sám o sobě. Navíc pokud hluboce vybitý akumulátor není vyjmut pro oživení, může dojít buď k poškození elektroniky vozidla nebo akumulátoru.

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

18.1.2019 v 19:55 | Nahoru | #12
Ať je příspěvek ukončený s dostatkem podkladů, tak pro úplnost dodávám i kopie části návodu přímo od Cteku MXS 5.0

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

20.5.2020 v 09:19 | Nahoru | #13
Zajimalo by mě, jestli je možno použít tuhle nabíječku na ATAS 2019, je tam nějaká ta Lion baterka, přes zimu se bude nabíjení hodit a tuhle nabíječku mám doma.

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

20.5.2020 v 18:31 | Nahoru | #14
Oldag> Mě pomohl Assassín a já tobě.Atas nemám ale baterku a nabíječku ano.Nabíjím,používám v klidu a vše v pohodě!!!!Používám ikonu ,,motorka".


A NESMÍŠ!!!!!Zapnout ten recond!!!!!

Naposledy editováno 20.05.2020 18:36:39

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

20.5.2020 v 19:18 | Nahoru | #15
Super, dík. Nerad bych odrovnal baterku, tak se radši zeptám. V Hondě nevěděl, tak zkouším tady.

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

27.5.2020 v 09:35 | Nahoru | #16
CTEK baterku neodrovná protože je chytrý

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

27.5.2020 v 10:03 | Nahoru | #17
No což to on CTEK chytrý asi je, ale v technickém popisu možných nabíjených baterií opravdu typ Li-On nemá, takže se Oldag zeptal zcela logicky. Že je chytrý na olověné baterie, ještě neznamená, že si dokáže poradit i s Li-Ion bateriemi. Kromě motorky mám koníčka i letecké modeleření, kde se v posledních 15 letech hodně věcí motá kolem různých baterií (Pb, NiCd, NiMh, Li-Pol, Li-Ion) a běžné nabíječky určené k nabíjení Pb, NiCd a NiMh si s Li-Ion bateriemi neporadí. Resp. je nabijí, ale postupně i zmaří, protože mají pro ukončení nabíjení jiný algoritmus díky odlišné vybíjecí křivce a odlišné detekci dosažení plné kapacity.
Možnosti jsou dvě"
1) buď jsou Li-Ion baterie pro AT vyrobené tak blbovzdorně, že je možné je nabíjet běžnými nabíječkami (musely by mít v sobě pro tyto účely nějaký el. obvod upravující parametry) pro Pb gelové baterie (CTEK apod.) a zároveń by to ale znamenalo, že je možné ve starších afrikách původní běžné Pb gelové baterie vyměnit za nový typ Li-Ion (starší i novější typ AT samy dobíjejí stejným způsobem, pouze se vymění baterie za nový Li-Ion typ) nebo
2) novější AT s Li-Ion baterií z výroby nabíjejí jiným způsobem (jsou schopny už z výroby detekovat odlišný způsob dosažení plné kapacity tohoto typu baterie) a pokud se tato Li-Ion baterie bude nabíjet nabíječkou, která na to nemá dostatek chytrosti, tak se časem taková baterka zmaří

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

8.6.2020 v 21:27 | Nahoru | #18
RE: CRF1000 a Ivos - nepiste sem HLUPOSTI!

DO NOT USE A TRADITIONAL BATTERY CHARGER ON LITHIUM ION BATTERIES (model 2018+)

SK/CZ manual pre Hondu CRF1000L 2018 strana 167 (cca).

V skratke: nenabijas OLOVO ale Li-ion t.j. bateria ma elektroniku mozes ju poskodit.

Ma tam ist HY110
A) problem zohnat ako pozeram
B) cena: Li-ion su DRAHE - 330Eur - 500Eur.
Ved skus sa spytat v Honde . Ja by radsej dal 80Eur na Li-ion nabijacku ako 400Eur za novu bateriu.

Link: https://www.bike-pa.../100335/F_37/2/32359

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

8.6.2020 v 21:58 | Nahoru | #19
A co to je traditional charger?

Ja je mozny, ze se ty liion baterie prodávají jako náhrada klasických i do starších motocyklu ? Ten starší motocykl neumi baterku nabijet jinak nez olovenou.

Jestli honda tu origo baterku prodává za 400E tak vas bere pekne na hůl, to se nedivím, ze se vam snazi prodat i ctek jako speciální nabijecku na lionky.

Ale jestli ta hondacka nabijecka stoji 80E tak se s vama vsadim o 100e, ze kdyz ji koupim a zmerim jak nabijí tak to bude to same jako ostatni chytre nabijecky, co proste jen limituji napětí na 14+-V a pak pri poklesu proudu pod nakou hodnotu vypnou.

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

8.6.2020 v 22:39 | Nahoru | #20
Kupoval jsem lionku do mé motorky za 80 eur...Jestli chce Honda 400 eur, tak to se prostě vyplatí

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

8.6.2020 v 22:43 | Nahoru | #21
Saints> Co teď? ?

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

9.6.2020 v 00:04 | Nahoru | #22
Saints> U některých endur Hodna v manuálu psala, že se nemají provozovat mimo silnice

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

9.6.2020 v 09:07 | Nahoru | #23
Tak teď jsem z toho jelen, jsem na tom stejně jako na začátku, ještě mám imax b6 na všechny baterky, asi budu používat tuhle nabíječku

Naposledy editováno 09.06.2020 09:08:52

CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

9.6.2020 v 09:25 | Nahoru | #24
Taky jsem resil, jak nabijet baterku v ATASU a pouzival jsem na to modelarskou BC-6. Jen jsem ji potreboval i na modelareni a ne jen v garazi, takze jsem koukal cim dalsim to doma nabijet. Mel jsem jeste obycejnej CTEK, ale podle popisu v uvodni fazi zjistovani stavu baterky do ni pere 15,8V, coz mi na li-ion prijde moc, takze jsem ji vymenil za CT5 Powersports. Ta ma program na lithiove baterie, kde v uvodni fazi kontroly nepouziva napeti 15,8V ale jen 14,4V.





Takze doporucuju se prvne podivat, jak pracuje nabijecka, kterou mate doma a pokud pouziva rezimy s vyssim napetim, radsi bych ji na lithiove baterky nepouzival.

Naposledy editováno 09.06.2020 09:27:50

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

9.6.2020 v 10:56 | Nahoru | #25
Niektory majitelia chceli kupit "obycajnu" YTZ14S moto bateriu do CRF1000 2018+ ale ma iny rozmer...
Li-ion ak sa pokazi nekupis ju hocikde, taktiez hladali nahradu za "HY110" ale nieco tusim bolo v UK alebo Australii ...
YTZ14S (olovena) - sa montuje do vela motoriek a namiesto tejto vies nudzi pouzit aj YTZ12S alebo TTZ12S (plnis si ju, v Afrike je ale sikmo co nieje uplne OK)

Link k HY110 od vyrobcu: https://www.eliiypo...20180308_Release.pdf

Na Africa Twin 2018+ kupit radsej LITHIUM nabijacku lebo ak sa Vam posere niekde na Ukrajine lebo ste chceli usetrit par Kč ... tak to bude potom drahe.
Lio-ion bateriu nabijete obycajnou nabijackou ale zivotnost namiesto napr. 6 rokov bude len 2-3r.

YTZ14S (Olovo) - pre Africa Twin 2016-2017 nabijajte kazdy mesiac ak nejazdite - moze umriet aj 2 rocna po 3 mesiacoch nenabijania.

CTEK LITHIUM XS, 12V, 5A - 2 490 Kč - su aj lacnejsie ale kupim taku ktoru mozem pouzit aj na auto.
kapacita (Ah): 5 - 60Ah/ udržovací režim 120Ah
https://www.battery-...lithium-xs--12v--5a/

CTEK CT5 POWERSPORT LITHIUM - 1 570 Kč
kapacita (Ah): 5 - 25Ah

(reakce na) CRF1000L 2017 a nabíječka CTEK MXS 50

9.6.2020 v 16:02 | Nahoru | #26
Saints> Ty musíš být buďto robot nebo šprt, že sem kopíruješ výkřiky z manuálů a ceníků? Na UKR se už pos..alo tolik motorek, že bych z toho vědu nedělal. Natož, abych tím strašil ostatní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist