Téma: Olej
16.1.2019 v 23:31
Zdravím,koupil jsem od jednoho chlápka Drz 400 sm a zjistil jsem že tam je už pár let starý olej. Je na něm najeto sice sotva 2 tis ale i tak. Teď ho budu měnit a tak se se chci zeptat jestli to mám normálně klasicky zahřát a pak vypustit nebo bez zahřátí ? Jde o to že nějak nechci ublížit motoru tak proto se ptám.

Naposledy editováno 04.08.2019 08:48:25
Předchozí
1 2
Následující

Olej

16.1.2019 v 23:45 | Nahoru | #1
Olej by se měl vypouštět vždy zahřátý aby zřídnul a lépe vytekl

Olej

17.1.2019 v 00:44 | Nahoru | #2
Tolik se toho neboj. Létat celou sezónu na starém oleji pro motor není ideální, ale ta chvilka, než to zahřeješ, tomu nic neudělá.

Olej

17.1.2019 v 07:55 | Nahoru | #3
děláš všechno ve svym životě takle pintlich ?
neni to žádnej kosmo-materiál, a určitě bude lepší, když to uděláš klasickou zahřívací procedurou...

Olej

17.1.2019 v 08:53 | Nahoru | #4
Jestli motor stal, tak bude vsechen olej stecenej do vany... Vysral bych se na nejaky startovani a jen ho vypustil...

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 08:57 | Nahoru | #5
Tak a ted si vyber jak to udelat. Protoze je olej za tu dobu steceny do vany tak by byla blbost motor startovat a pohonit olej v motoru kdyz se tak dole,ze to. Ale aby lepe vytekl, tak ho to chce zahrat.

Takze rozdelej pod motorem ohen a pak to vypust

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

17.1.2019 v 09:03 | Nahoru | #6
KubaLC8> hele, za valky, v zime na vychodni fronte nemci taky rozdelavali ohen pod motorama letadel... A stalo se co? No hovno

Edit: vsak je jedno jak dlouho ten olej bude vytekat ne? Venku je stejne hnusne, tak to muze nechat poradne vykapat

Naposledy editováno 17.01.2019 09:05:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

17.1.2019 v 09:11 | Nahoru | #7
Karaya1> ono i pozdejc se topil pod vetraskama a jak to obcas dopadlo? Obcas nejaka shorel

(reakce na) Olej

17.1.2019 v 09:16 | Nahoru | #8
HornisGSX> nesmi se moc fajrovat no

Olej

17.1.2019 v 10:57 | Nahoru | #9
je to jedno, já osobně přes zimu nechávám starej a měním až na jaře, vypouštím studenej. Ale netvrdím, že je to to nejlepší

Olej

17.1.2019 v 11:17 | Nahoru | #10
Zahrej to

Olej

17.1.2019 v 13:45 | Nahoru | #11
Tak nevím no , zase když bude zahřátý a já to vypustim tak to sebou stáhne více nečistot ne ?

Olej

17.1.2019 v 13:56 | Nahoru | #12
ja by som ten motor nahrial fenom a vypustil
smarja...celkom uprimne - ked sa trochu otepli, tak sa chod na 10 km previezt a potom to vypust. Vypustat studeny olej znamena to ze to bude tiect vecnost a otazka je ci to vobec vytecie vsetko. Co ale v zasade tiez vobec nevadi

Olej

17.1.2019 v 16:54 | Nahoru | #13
A co kompromis, když máš takové obavy?
Vypusť to teď za studena, dej nový olej s filtrem, samozřejmě nastartuj a nech prohřát. Až to půjde, pojezdi a pak vyměň znova, normálně za tepla, po ujetí nějakých 500km jak se dělá po záběhu.

Olej

17.1.2019 v 17:31 | Nahoru | #14
Jestli ti to nedá a chceš mít jistotu tak ho vypusť za studena to co půjde dolej ho novým ten zahřej znova ho vypust a dolej zase nový. Ale podle mě je to zbytečné

Olej

17.1.2019 v 17:43 | Nahoru | #15
ten olej není vyjetej, normálně až budeš jezdit tak se jdi projet a až se vrátíš tak ho vyměň,není to jogurt aby se skazil,určitě mu není nic čím by měl poškodit motor

Naposledy editováno 17.01.2019 17:44:53

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 18:25 | Nahoru | #16
Twl, to jsou donekonečna debaty. A proč to má zahřát? Když to má všechno sedlý dole ve vaně? Copak odposledka co vypnul motor se stalo něco jinýho jako když by ho vypnul teď po zahřátí?
Nyní to má dokonale všechno stečený dole a vypustí víc než kdyby to znovu rozcákal po skříni a hlavě. A že to tolik neteče? No co, času má dost, ať to nechá otevřený třeba 3 dny, ne?

(reakce na) Olej

17.1.2019 v 18:52 | Nahoru | #17

t_freedom píše: Twl, to jsou donekonečna debaty. A proč to má zahřát? Když to má všechno sedlý dole ve vaně? Copak odposledka co vypnul motor se stalo něco jinýho jako když by ho vypnul teď po zahřátí?
Nyní to má dokonale všechno stečený dole a vypustí víc než kdyby to znovu rozcákal po skříni a hlavě. A že to tolik neteče? No co, času má dost, ať to nechá otevřený třeba 3 dny, ne?


Klidně bych ten olej zahrál, ale ne jízdou 10 km to by bylo na spálení rukou při výměně. DRZ nemá ani moc vanu, olej se vypouští nejdřív z rámu a potom z motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 19:18 | Nahoru | #18
pokud se nepletu, tak se většinou uvádí ( nebo alespoň dřív v manuálech uváděly 3 množství )
výměna oleje ...x,x litru
výměna oleje + filtru ....x,x litru
olejová náplň ( do "čistého" motoru ) ...x,x litru
takže pokud motor nerozebereš a znovu nesložíš, tak tam nějaký starý olej zůstane, ať vypouštíš olej teplej nebo studenej

Řěšil bych výměnu oleje třeba u starých ( 70er ) motorek s turbem, ale u běžných motorek to nemá cenu přehánět. Dodržet správný olej a servisní interval musí stačit.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 20:22 | Nahoru | #19
Jak tady píší, tak olej stekl do spod a tak je uložení vaček a celkově vrchní část motoru v riziku. Je proto nejspíš nutné sundat ventildekl a nový olej nalít tudy, abys nezadřel.
No a teď vážně: třeba do manuálních převodovek aut se dává olej jako doživotní naplň a auta si olej chroustaj i desítky let. Nehledal bych v tom vědu a už i při koupi se moto určitě startovalo, takže starý olej koloval. Zahřál bych to a pak klasicky vyměnit
GL1> turbo motory měly úplně stejnej postup...

Furt nechápu proč se to má ohřát

Naposledy editováno 17.01.2019 20:44:50

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 21:02 | Nahoru | #21
já bych byl v tomto případě taky pro variantu vypustit za studena, koupit levný olej splňující požadovanou specifikaci, napustit, najet 1000km a znovu vyměnit i s filtrem.

Olej

17.1.2019 v 21:33 | Nahoru | #22
... Kvůli 3tkm... A pár letům co to stálo?...ničemu to asi neublíží...

Olej

17.1.2019 v 21:52 | Nahoru | #23
vypouštím raději za studena, jediná nevýhoda je delší čas

2 reakcí na tento příspěvek Olej

17.1.2019 v 22:41 | Nahoru | #24
Tak ono hlavně záleží na stylu jezdce. Kdo chcipá klíčkem měl by vypouštět za studena a kdo chcípákem tak za tepla. Pak se to ještě někdy rozděluje jestli jezdí v kůži nebo v textilu . No asi tak
Ventil-TP> já chcípám zásadně přes zařazenou rychlost a jezdím v pleteném svetru po babičce

(reakce na) Olej

17.1.2019 v 22:54 | Nahoru | #26

Ventil-TP píše: Tak ono hlavně záleží na stylu jezdce. Kdo chcipá klíčkem měl by vypouštět za studena a kdo chcípákem tak za tepla. Pak se to ještě někdy rozděluje jestli jezdí v kůži nebo v textilu . No asi tak



Amen!

Udělej to dle chuti - zahřej či nezahřej, prostě vypusť a nalej novej. Hotovo.

(reakce na) Olej

17.1.2019 v 23:03 | Nahoru | #27

Motogpmania píše: Ventil-TP> já chcípám zásadně přes zařazenou rychlost a jezdím v pleteném svetru po babičce



Tak Ty ten olej ani nevypouštěj, jen dolejvej

(reakce na) Olej

17.1.2019 v 23:45 | Nahoru | #28
fockewulf> napustit, ...jak napustit
t_freedom> ...turbo motory měly úplně stejnej postup...

myslel jsem to v kompletu celkového oživení po několika letech

(reakce na) Olej

18.1.2019 v 08:51 | Nahoru | #30
GL1> ach so... To asi ano, tam bych si dal asi taky trochu majzla. Na druhou stranu, to turbo při pouhým nastartování a lehkým projetí nedostává žádnou čočku. To jsou na tom vršky a klika asi hůř, než k nim dojde tlak.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvoďák šejdrem Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E Pedl 4 15.10.2019 v 13:14 Pedl
Karburátor Keihin fcr 39 Suzuki DR-Z400 SM Buggan 1 9.9.2019 v 15:05 Propiska7
Malá výška jezdce - výběr motorky Suzuki DR-Z400 SM pankalhotaq 11 6.9.2019 v 14:34 Metric
DR-Z 400 Brno a okolí Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S Libor67 1 4.6.2019 v 09:54 Bemonkey
Úprava ovládacích prvků na řídítkác... Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E voTTe 17 8.4.2019 v 13:06 voTTe

TOPlist