bbg_listopad_2





Téma: KLR 650 převodovka
16.1.2019 v 04:00
Ahoj,

na KLR 650 rv 1990 mám hodně opotřebené drážkování pro pastorek sekundáru na výstupní hřídeli převodovky. U těhle starých modelů je pastorek na hřídeli jištěn jen plechovou podložkou, což není nejlepší řešení. Nová výstupní hřídel tohoto typu už navíc nejde sehnat.

Novější modely mají jiné vnitřnosti převodovky s výstupní hřídelí, na které je pastorek jištěn normálně matkou. Vím, že výstupní hřídele mezi sebou nejsou vzájemně záměnné.

Otázka je, zda je možné za sebe zaměnit sestavu vstupní a výstupní hřídele a ozubených kol? Případně, zda by bylo třeba vyměnit ještě jiné komponenty řazení - mám na mysli hlavně řadicí vidličku 4/5, která se v průběhu let vyráběla ve více provedeních (ale snad vždy byla nasazená na stejné tyčce)?

Nemáte někdo zkušenost s touto záměnou?

Díky za odpovědi!

KLR 650 převodovka

16.1.2019 v 06:10 | Nahoru | #1
Nemůžu to napsat na 100% ale podle mě bez problémů.Vzhledem k tomu,že bloky se neměnily.Spíš se divím že nejde vyměnit jen hřídel.

KLR 650 převodovka

16.1.2019 v 06:42 | Nahoru | #2
Výstupní hřídele prohodit nejdou, koukni na obrázek (první modely KLR650 mají obdobnou hřídel jako KLR600 na obrázku).

KLR 650 převodovka

16.1.2019 v 15:45 | Nahoru | #3
Podle katalogů a servisních manuálů (manuál na r.2008 jsem vložil) mi vychází, že záměna je za určitých podmínek možná.
Na webu jsem mrknul pro nějaké porovnání sem
https://www.motorcyc...1999-klr650-off-road
https://www.motorcyc...1990-tengai-off-road

- vstupní hřídel s pastorkem je na r.99 stejný, takže na spojku to půjde
- řadicí bubínek je na 99 stejný
- ložiska jsou na 99 stejná
- rozdílný je ten výstupní hřídel, kola (liší se počtem zubů, ale na vstupní hřídel by to pasovat mělo), ke kolům řadicí vidličky
Hodně štěstí při výběru!

KLR 650 převodovka

16.1.2019 v 15:46 | Nahoru | #4
Mám tam převodovku z KLR600a tu hřídel jsem prodal jednomu na 650.Neozval se tak asi sedí.Pak tam mám ještě jednu komplet z 650,sehnal jsem celý bloky i s převodovkou s hřídelí na matici...Škoda že mě nenapadlo to porovnat...

KLR 650 převodovka

15.2.2019 v 20:42 | Nahoru | #5
Tak si odpovim sám, za předpokladu, že nechci vybrušovat karter, tak to kompatibilní nejni. TVL, kam já sem s tou KLR voči dal, zlatý DR/XT...

KLR 650 převodovka

16.2.2019 v 06:44 | Nahoru | #6
Zkus to rozvést.Vybrušovat kartery?V čem je rozdíl?Myslíš DR které umírá "na hlavu" nebo XT kde jsou problémy s pětkovým kolečkem?
Pokud bys chtěl starý model hřídele,tak mám...
Tihle píší vzájemnou kompatibilitu bloků na skoro všechny ročníky

Naposledy editováno 16.02.2019 06:53:20

KLR 650 převodovka

17.2.2019 v 19:36 | Nahoru | #7
V levym karteru je vybrání pro dvojkový (krajní) kolečko na vstupní křídeli převodovky. U starších modelů má kolečko 17 zubů, u novějších 18 (starší převodovka má kratší první tři kvalty), takže je větší a do vybrání se nevejde. Ten rozdíl ve velikosti hlavový kružnice je celkem malej, takže by stačilo karter o cca 1,2mm vybrousit (je tam asi 4mm stěna, takže masa relativně dost), ale nakonec sem se rozhod se do toho nepouštět...

Co se srovnání s DR/XT týče, já vim, že i Suzuki a Yamaha maj zas svoje problémy - ono obecně, velký jednobuchy nejsou zrovna synonymem spolehlivosti a životnosti. Ale u KLR-ka je těch přešlapů IMHO nějak víc. Třeba ten vyvažovák, ten je vážně na nobelovku. A nejhorší je, že všechny tyhle přešlapy nejsou vyvážený žádnou výhodou v jízdních vlastnostech, spíš naopak...ale zas na druhou stranu, furt lepší mít KLR než nějaký moderní pseudoenduro s dvouválcem a nadváhou

KLR 650 převodovka

17.2.2019 v 19:46 | Nahoru | #8
Oni počítají s tím,že ten pajšl vyvažováku po X kilometrech prostě vyměníš.Jenže český človíček jezdí dokud se to nevysype.Každopádně se to dá pořešit tak jak jsem to udělal já...Mě osobně KLR sedlo z všech těch strojů nejlépe...
V tom případě nechápu,proč píšou zaměnitelnost bloků...V Březnu přijede jeden člověk na instalaci ozubených kol.Předpokládám že má nový model.Starou převodovku mám doma,tak se kouknu jak to je...

KLR 650 převodovka

17.2.2019 v 20:51 | Nahoru | #9
Ani uživatelská příručka, ani jeden ze dvou servisních manuálů, který mam k dispozici, žádnej interval výměny "pajšlu" nezmiňuje. Po kolika km bys to doporučoval měnit?

KLR 650 převodovka

18.2.2019 v 15:52 | Nahoru | #10
Ono hlavně je potřeba hlídat napnutí řetězu,a až napínák nadoraz tak řetěz vyměnit.Pokud se jezdí s volným řetězem,vymačkají se i řetězová kola,hlavně to na klice.Problém je především originální napínák který praská.
Pokud je to seřízené a nevytahané ani nevymačkané,funguje to korektně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KLR 650 zadní odpružení Kawasaki KLR 650 JohnnyS08 11 28.11.2019 v 22:42 JohnnyS08
Dobijeni KLR650 Kawasaki KLR 650 F.i.s.h.men 1 31.7.2019 v 09:17 F.i.s.h.men
Těsnění - poznává to někdo Kawasaki KLR 650 dfrau10 11 27.7.2019 v 11:23 dfrau10
Thermo bob, neboli bipass termostatu [1, 2, 3] Kawasaki KLX 650, Kawasaki KLR 650 Dacann 71 24.7.2019 v 09:43 Dacann
Spolehlivé cenduro nebo nějáký spol... Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Kawasaki KLR 650, Cag... Káreo 25 16.7.2019 v 18:14 Michaelgelo

TOPlist