globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autotune powercommander
 
8.1.2019 v 06:10
Zdar. Potřeboval bych vysvětlit funkci Autotune k powercommanderu. Chápu to dobře, že s autotune nepotřebuji ladit na dynamometru (motorové brzdě)?

Naposledy editováno 08.01.2019 09:12:47

Autotune powercommander

8.1.2019 v 06:27 | Nahoru | #1
na valcích se nic naladí, na autotune se vyser a nech odladit na motorové brzdě a nemusíš řešit autotune.

Autotune powercommander

8.1.2019 v 07:31 | Nahoru | #2
Válce = motorová brzda, popřípadě dynanometr

Autotune powercommander

8.1.2019 v 08:10 | Nahoru | #3
novej: nahradit to zcela nedokaze. umi to jen merit smes - hodnotu lambda, tzn ti muze doladit smes na tebou zadanou hodnotu... coz nemusi byt vzdy spravne naladenej motor. ruzni ladici maji ruzne pristupy... nekteri treba smes "neresi" a zajima je ciste jen namereny vykon - tzn pro ktere nastaveni nameri nejvetsi vykon to je pro ne ok a je fuk co pritom ukazuje lambda (zjednodusene).

ale jo, je to urcita cesta jak z toho vynechat ladeni na brzde a ten proces zautomatizovat...

Autotune powercommander

9.1.2019 v 09:59 | Nahoru | #4
Zdar měl jsem Autotune k Powervision (takovej powercommander jen na Harleye) , tam šlo o to , že normální lambda sleduje jen úzké pásmo AFR-poměr paliva a vzduchu , ten Autotune dovoluje připojit širokopásmové lambda sondy, které čtou skutečnou hodnotu AFR. U Powervisionu to fungovalo tak , že sis nastavil určitý Log. mode a když se při jízdě ohřál motor tak krabička začala zaznamenávat hodnoty AFR , ale i z různých čidel. Po ujetí třeba 50/100/200km jsi zastavil a vybral upravit Mapu a krabička optimalizovala hodnoty AFR podle stylu jízdy. Takže takové ladění na brzdě , ale v provozu , což může být i lepší , než teorie někde v servisu. Samo že se to všechno ukládalo a po připojení Powervisionu k PC jsi mohl vše upravovat ještě podle sebe - AFR , předstih , volnoběh , omezovač. a spoustu dalších věcí a pak to zas přehrát do Řídící jednotky. S Powercommanderem to bude asi fungovat podobně , ale ten jsem neměl. Jo a ten Autotune byl natvrdo v motorce , kdežto Powervision se mohl sundat , protože mapu přehrával přímo do Jednotky.

Autotune powercommander

9.1.2019 v 16:30 | Nahoru | #5
Tak funguje to tak, ze si nastavis tzv. AFR tabulku a podle toho jak ti smes vyhodnoti lambda sonda tak ti nasledne na to jednotka tuto smes upravi na pozadovanou hodnotu.
Vyhodu vidim hlavne v tom, ze se to umi prizpusobovat aktualnim podminkam.
Ale i tak naladit podle toho mapu znamena hodne zkouset a najet hodne kilometru. Me tohle ladeni trvalo vicemene celou sezonu.
Jednoduseji to asi rict neumim.
Pripojenim prijdes o moznost u PC prepinat mapy, protoze tu jednu prave pouziva tahle jednotka.
Pro me to byla jedina moznost. Renomovaneho ladice jsem nesehnal co by se tomu venoval a na DK mam svuj nazor po par hovorech s nima. Koukali na me jak na ufo uz jen kdyz jsem jim rekl ze mam Instalovany PC V pro jinou moto. V te dobe se pro moji nedelal.

2 reakcí na tento příspěvek Autotune powercommander

2.9.2019 v 10:56 | Nahoru | #6
Tak po sezoně s powercomanderem a autotune můžu napsat strohou recenzi. Namontováno na BMW R1200GSA vzducháč. najeto 6000km.
Je to jednoduchý, jen jsem to namontoval, nic neladil a hned jezdil.
Maximálka se zvedla o cca 10km/hod (k hovnu), Pověstný propad výkonu kolem 4tis otáček úplně zmizel. Zátah od podtočení až do červenýho naprosto super, konstantně, plynule.
Výkon jsem něměřil ale pocitově ve srovnání před/po a za jízdy s ostatníma motorkama (dvouvačka a LC) se navýšil opravdu znatelně.
Za mne to nejsou vyhozený peníze, troufnu si říct že lepší než Chiptuning

Naposledy editováno 02.09.2019 10:57:18

(reakce na) Autotune powercommander

2.9.2019 v 11:07 | Nahoru | #7
novej> a na kolik to celý vyšlo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autotune powercommander

2.9.2019 v 11:26 | Nahoru | #8
novej> Chiptuning a power comander je co? :D
Osobní zkušenost s autotune nemám, ale bavil jsem se s ladičem co mi dělal motorku, a tak nějak jsem pochopil, že je to docela drahej bazmekt, kterej pořádně nefunguje, asi to bude lepší jak bez něj, ale odladění se nic nevyrovná. Pokud jsi to nenecham změřit, tak víš prd co tam máš. 10km/hod maximálka, to Ti udělá třeba vítr, řetězovka...to jsou hodnoty co nejsou o ničem vypovídající. Třeba máš aktuálně motorku dost chudou a dojebáváš si pomale motor, nebo zase moc bohatou....chtělo by to vidět hodnoty před a po nasazení autotune. Třeba to funguje....a třeba taky ne

(reakce na) Autotune powercommander

2.9.2019 v 11:37 | Nahoru | #9

Sonicek píše: novej> Chiptuning a power comander je co? :D
Osobní zkušenost s autotune nemám, ale bavil jsem se s ladičem co mi dělal motorku, a tak nějak jsem pochopil, že je to docela drahej bazmekt, kterej pořádně nefunguje, asi to bude lepší jak bez něj, ale odladění se nic nevyrovná. Pokud jsi to nenecham změřit, tak víš prd co tam máš. 10km/hod maximálka, to Ti udělá třeba vítr, řetězovka...to jsou hodnoty co nejsou o ničem vypovídající. Třeba máš aktuálně motorku dost chudou a dojebáváš si pomale motor, nebo zase moc bohatou....chtělo by to vidět hodnoty před a po nasazení autotune. Třeba to funguje....a třeba taky ne



Jen jestli nemota jablka a hrusky. Redpektive PC a autotune. Me to tak prijde.
Pokud ma autotune tak neni problem zjistit jak bohatou smes ma...
Nicmene bez nastaveni to autotune tak nejak postrada vyznam.
Navic funkce plne laditelbe jednotky nikdy mit tahle kombinace nebude. Ale ja jsem s ni spokojeny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist