Padací rámy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi
Čaute...
potřeboval bych poradit, jestli někdo nebude vědět...
Mám tu Kawu Ninju 600 z 99´ roku, karbecy a manuál uvádí povolit šroubky bohatosti o jednu otáčku od utažení.
Když jsem rozebral karbecy, byly všechny čtyři šr. bohatosti povoleny o 3 - 3,5 otáčky...???
Jinak vše je origo, jak filtr sání, trysky i výfuk...
A dostáváme se k otázce...: Není v manuálu chyba? Nebylo by to poprvé ... Nepatří tam, že se mají šroubky povolit o 2,5 až 3 otáčky? Nebo o kolik?
Jestli ne, proč to někdo takle nastavil...,
Nemáte někdo stejnou motorku? Nepamatujete si někdo nastavení...? díky
Předchozí
1 2
Následující

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

4.1.2019 v 22:04 | Nahoru | #1
Normální je někde v rozmezí 1 až 2 otáčky. Pilotním šroubem se přidává do sání velmi bohatá směs. Aby to na ty 3,5 otáčky správně jelo, musela by být menší volnoběžná tryska nebo něco přicpaného. Kolik byly nastavené volnoběžné otáčky?
Edit dole

Naposledy editováno 05.01.2019 09:45:41

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

4.1.2019 v 22:26 | Nahoru | #2
Kolega to přivezl, že při přechodu z volnoběhu do otáček motor zacuká, to by odpovídalo špatně nastavené volnoběžné směsi, myslel jsem, že je jen přicpaný, motorka asi půl roku stála...
Na kolik otáček měla nastavený volnoběh nevím, ale nezdálo se mi, že by byly nějak vysoké, pravda, byla zima...
Na Hondě jsem měl 1,5 - 2 ot. co si pamatuji, takže ta 1. otáčka by snad seděla...
Jen mě zarazilo, že někdo nastavil všechny čtyři na 3 otáčky...

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 07:29 | Nahoru | #3
V mém manuálu se tedy píše 3 otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 08:40 | Nahoru | #4
Rok zpátky jsem rešil také karbece , odvezl jsem to mechošovi . Když jsem si moto přebíral vytáhl jsem z něho pár info pro případ že bych si to příště udělal sám.
Takže otáčky trysky byly nastaveny na 2-2,5otáčky .Hlavně podotkl že tyto otáčky se mění dle dalších parametrů: otevřený výfuk , filtr vzduchu.
Za pul roku se to zase ucpalo tak jsem to rozhodil dle rad umyl karbece zašrouboval trysky podle starých otáček a moto zase předlo jak kotě. A příčina cukani byla ta že se ucpávala volno. tryska, přesněji ta dírka v karbecu. Vyřešil to origo výfuk.

Naposledy editováno 05.01.2019 08:41:37

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2019 v 09:51 | Nahoru | #5
Máš to asi plus mínus dobře, základ je ty tři otáčky, protože tam mají toho zašpičatělého pilota:

Malou trysku bys poznal tak, že při správně seřízené směsi přidáš plyn, zaklapneš, ale otáčky se budou snižovat pomalu, protože v tom přechodu bude chudá směs.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 11:32 | Nahoru | #6
Jo, motorka má originální filtr i výfuk, tak jak to sem Japonci homologovali...
Hlavní trysky jsou stejné, jak se píše v manuálu.
Otáčky při ubrání padaly normálně, jen při přidání se to zakuckalo...

Díval jsem se na ten třetí manuál shora:
https://www.motorkar...saki%20ZX-6R%20Ninja

Na padesáté straně je jedna otáčka: Pilot screw 1.0 turns out

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 11:34 | Nahoru | #7

barman píše: Rok zpátky jsem rešil také karbece , odvezl jsem to mechošovi . Když jsem si moto přebíral vytáhl jsem z něho pár info pro případ že bych si to příště udělal sám.
Takže otáčky trysky byly nastaveny na 2-2,5otáčky .Hlavně podotkl že tyto otáčky se mění dle dalších parametrů: otevřený výfuk , filtr vzduchu.
Za pul roku se to zase ucpalo tak jsem to rozhodil dle rad umyl karbece zašrouboval trysky podle starých otáček a moto zase předlo jak kotě. A příčina cukani byla ta že se ucpávala volno. tryska, přesněji ta dírka v karbecu. Vyřešil to origo výfuk.



Nějak jsem nepobral jak jsi to pak nastavil? na ty 2-2,5 otáčky...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 11:38 | Nahoru | #8

Gumik píše: V mém manuálu se tedy píše 3 otáčky.



Který manuál máš stažený? je jich tam víc...

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 14:57 | Nahoru | #9
]Na každým karbecu jsem nejdříve zasrouboval vol.trysku na doraz a počítal otáčky. Při kompletaci děláš to samý , zašroubuješ trysku na doraz a povolíš předepsaný otáčky.



Naposledy editováno 05.01.2019 15:35:55

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

5.1.2019 v 19:49 | Nahoru | #10
Ano, tohle chápu, ale trošku Tě zklamu, volnoběžná tryska je vedle hlavní trysky v plovákové komoře, to co jsi označil je "Pilot screw" tedy šroub bohatosti směsi, a ano, o něm se bavíme...
A vypadá přesně tak, jak sem vložil "Kohlstein" v příspěvku č. 5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

6.1.2019 v 08:19 | Nahoru | #11
kuzmič> Mám stažený manuál pro moto po faceliftu. Na první straně je žlutá motorka. je osmí od vrchu.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

6.1.2019 v 18:30 | Nahoru | #12
Ačkoliv není moc možností, jak to v tomto počasí otestovat, ale neodpustím si otázku co to nastavit podle manualu, vyčistit a zkusit jak to pojede? Třeba jen nějakej filuta do toho vnesl kus svého génia a myslel si, že to takhle líp pojede. Ono to nejspíš nějak funguje, ale nejspíš to asi hodně žere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 6.1.2019 v 19:06 | Nahoru | #13
kuzmič> V tom případě je potřeba si ujasnit, jaký máš modelový rok.
Osazení a nastavení modelu G (1998) a H (1999)


Osazení a nastavení modelu J (2000)

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

6.1.2019 v 19:27 | Nahoru | #14
Osobne si myslim, ze to origo nastaveni uz moc nefunguje, kdyz jde uz o 20let stare motorky s desitkama tisic km na hrbu. Ja davam lambdu do vyfuku a tocim se sroubkama tak aby to ukazovalo naky cislo co se mi libi :) da se dneska poridit za par supu a to ladeni je o dost jednodussi..

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 07:11 | Nahoru | #15
Gumik> Koukal jsem na to, tahle motorka to není, jedná se o verzi před faceliftem, ale díky moc...!!!

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 07:14 | Nahoru | #16

petr.machy píše: Ačkoliv není moc možností, jak to v tomto počasí otestovat, ale neodpustím si otázku co to nastavit podle manualu, vyčistit a zkusit jak to pojede? Třeba jen nějakej filuta do toho vnesl kus svého génia a myslel si, že to takhle líp pojede. Ono to nejspíš nějak funguje, ale nejspíš to asi hodně žere.


No, ono to asi nakonec tak dopadne, že to tu budu mít až do jara...

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 07:58 | Nahoru | #17
Kohlstein> JO...!!! V tom bude zakopaný pes...
V techničáku píšou jen datum první registrace, tak modelový rok zjistím snad jedině z VIN...?
Ale podle natryskování mi to pasuje na tu jednu otáčku....
Když jsem vyndával "piloty" tak na jednom byla v sedle podložka a na ní teprv gumička, takže obráceně... Takže to moh někdo nastavit na 3 otáčky podle jiného modelu...

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 08:03 | Nahoru | #18
assassin> Jo, s tím zásadně souhlasím, beru to jen jako výchozí informaci, od které se dá odrazit... A nastavit to na čísla, která se mi líbí, to by se mi taky líbilo...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 08:53 | Nahoru | #19

assassin píše: Osobne si myslim, ze to origo nastaveni uz moc nefunguje, kdyz jde uz o 20let stare motorky s desitkama tisic km na hrbu. Ja davam lambdu do vyfuku a tocim se sroubkama tak aby to ukazovalo naky cislo co se mi libi :) da se dneska poridit za par supu a to ladeni je o dost jednodussi..


Kolik to dneska stojí? Kde se to kupuje? Jaké číslo se ti líbí?

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 09:45 | Nahoru | #20

Kohlstein píše: Kolik to dneska stojí? Kde se to kupuje? Jaké číslo se ti líbí?


To bych taky rád věděl

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 11:06 | Nahoru | #21

Kohlstein píše: Kolik to dneska stojí? Kde se to kupuje? Jaké číslo se ti líbí?



Vzal jsi mi to z huby 😁 tak povidej assassine... taky me to zajima 😁

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

7.1.2019 v 11:07 | Nahoru | #22
Taky by mě zajímalo kde se dá ta levná lambda sehnat, já myslel že to stojí dcl dost

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

9.1.2019 v 12:42 | Nahoru | #23
...sorry, ale nemohl jsem si to odpustit

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

19.1.2019 v 09:52 | Nahoru | #24
Jak to dopadlo, nastal nejaky posun? Ja jsem se ted pres zimu odhodlal k vycisteni karbu, to obnaselo je cele rozebrat, aby se vesly do lazne ultrazvukove cisticky. Po slozeni jsem je nastavil na vychozi hodnoty. Cim je vlastne dane to,ze se v prubehu zivotnosti motoru sroubek postupne povoluje? Muze ze to postupna ztrata komprese na valcich, nebo to, ze vyrobce pocita, ze se postupne ucpava (zarusta) a je treba vic benzinu. Mozna blbej dotaz, ale zajima me to .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2019 v 10:00 | Nahoru | #25
petr.machy> Dle mě je to postupnou změnou komprese na jednotlivých válcích. Když seřizuješ klapky ať to děláš jakýmkoli testrem tak to seřizuješ na základě podtlaku v sání. A ten je dán tlakem ve válci. Jak se ti opotřebením mění v každém válci tlak, tím se mění i podtlak v sání.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

21.1.2019 v 10:30 | Nahoru | #26

Kohlstein píše: Kolik to dneska stojí? Kde se to kupuje? Jaké číslo se ti líbí?



ja pouzivam starsi logger od 14point7.com

ted u nich vyjde nejlevneji asi spartan2 - kontroler s LSU 4.9 bosch - 125usd z toho ti leze linearni vystup a ten si uz bud zpracujes po svem, nebo nejakej univerzalni budik (treba u nich 50usd)

ale da se toho najit spousta, jen to ted uz nesleduju, takze nemam prehled. (znackovy = drazsi se daji sehnat od vsech vyrobcu co se toci kolem FI - dynojet, innovate atd)

vetsinou to pouzivam se samodomo odsavackou do koncovky (okopiroval jsem "pasivni" konstrukci od innovate)


u karburatoru vetsinou nastavuju AFR 13,5 - 14. zalezi co to pak dela pri mirne otevrenem plynu, nastavit volnobeh na stechiometrickou smes a pak aby to jelo AFR 13 se v praxi nepodari, takze volim kompromis s bohatejsim volnobehem.
u vstrikovani 14-14,5, ale taky zalezi, jak to pak vypada ve vyssich otackach/zatizeni. zas nema smysl nad tim nejak extra badat, nastavis to ve 20ti stupnich uplne tip top a zmeris to o tyden pozdeji s 10C a je to jinde... ty korekce v jednotkach taky nejsou uplne presny.

Naposledy editováno 21.01.2019 10:31:05

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

22.1.2019 v 13:48 | Nahoru | #27
No, teď jsem byl víc v práci, než v garáži....
Podle rozměrů trysek v manuálech to vypadá na verzi s jednou otáčkou povolení šr. bohatosti, ty co mají mít 3 otáčky, mají jiné trysky...
Membrány byly zablemcané silikonem...
Vnitřní karbecy mají větší trysky, než vnější, takže trochu bohatší směs, a také jiné jehly, podle čísel v manuálu, takže jehly někdo přeházel...
Tipuji, že tenčí jehly patří do vnitřních a tlustší do vnějších karbeců, teď jsou pomíchané, kam to někomu pasovalo....
Kuwa, že já se na to nevyse.u...
Jo a ještě jsou malé ventilové vůle, takže ...

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2019 v 22:14 | Nahoru | #28
kuzmič> Na obrázku je sice Keihin, ale Mikuni je obdoba.
V manuálu jsou různé velikosti Main Air Jet - tento vzdušník ani kanálek nesmí být přicpané


Stejně tak vzdušník pro volnoběžný okruh. Pokud se přicpe, tak se volnoběžným kanálkem nasává málo vzduchu a kvůli malému ejektorovému účinku i málo benzínu. Pak je možné, že někdo korigoval nedostatek této směsi povolením pilotního šroubku o dvě otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

22.1.2019 v 22:26 | Nahoru | #29
assassin> Tak ceny jsou jasné, s číslama souhlasím. Ještě mi řekni, sonda je vyhřívaná jak? A pak ji máš zašroubovanou do té odsavačky, kde proudí plyny skrz osovou díru kolem sondy a ven druhou dírou kolmo k ose, kde se odsají ejektorovým účinkem?

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

23.1.2019 v 09:27 | Nahoru | #30
assassin> 2t se s tím nechá změřit taky? Tenkrát jsem slyšel že sonda moc dlouho ten olej nedá.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ZX-6R 2008 PC V + Quick Sh... Kawasaki ZX-6R Ninja Mimicek95 3 5.2.2019 v 20:35 StiefTomas
Pěna pod kapoty Kawasaki ZX-6R Ninja Edye 12 2.2.2019 v 11:18 Yellec
K-tech vs Wilbers Kawasaki ZX-6R Ninja Gumik 19 15.1.2019 v 19:25 caba29
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 21 8.1.2019 v 15:03 FJRPEPA
ZX6R - Fuel cut valve Kawasaki ZX-6R Ninja Gumik 2 30.12.2018 v 13:14 Kohlstein

TOPlist