bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alu kufry - svařované nebo nýtované
3.1.2019 v 23:05
Konečně se snad před sezonou dohrabu k pořízení novej kufrů. Jenom nevím jestli raději svařované nebo nýtované. Furt mudruju možná nad blbostma, ale nerad bych udělal chybu...
Dík za chytrý rady, bando.
Předchozí
1 2
Následující

4 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované

3.1.2019 v 23:25 | Nahoru | #1
Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...-bumot-defender-evo/

Alu kufry - svařované nebo nýtované

3.1.2019 v 23:26 | Nahoru | #2
Je to jedno jde o estetiku. Spis bych resil upnuti na motorku ať to je rychle a uzamykatelne.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 06:09 | Nahoru | #3
Sám jsem řešil, páč jsem chvíli myslel, že budu velkej cestovatel. Zvolil jsem - protože jsem za nejlepší považoval - držáky Bartus a kufry Rambler (svařované) a nikdy jsem neviděl nic lepšího, ani hezčího. Uchycení na puky a sundání bez přehánění ... minuta?

1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 08:05 | Nahoru | #4
Tak k těm kufrům můj poznatek.
Jelikož je potřebuji cca 10 dnů v roce a nechtělo se mi do toho vrážet tolik peněz vyrobil jsem si je sám jednoduché a praktické.
Hliníkový plech mi ustřihli přímo u prodejce v Salvatoru - střechy. Kamarád mi to ohnul a pak druhý svářeč hliníku svařil.
Uchycení to jsem zatím moc nevyřešil ale už se na tom pracuje. Zatím na tři šroubky zezadu natvrdo. Otvírání klasicky bez pantů.
Hlavní váhu kufrů ponese (ještě ve výrobě - foto z původní moto) dělaný držák kufrů a kufry jsou na něm položeny.
Ale co mě u těch nových kufrů vadilo jsou zámky. Trčí ven a stačí kleště nebo větší šroubovák a máte obsah vybraný.
Proto jsem zvolil jiný bezpečný velmi levný systém.
Mám na oba kufry stejný klíč a pokud by se do něj někdo chtěl dostat a nebo celý sebrat musel by je odnést i s motorkou. Odemknutí a zamknutí během vteřiny.
Cena jednoho cca 1000 Kč.
Omlouvám se za foto asi bude veliké.


Naposledy editováno 04.01.2019 08:20:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 08:10 | Nahoru | #5

Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote] no vidis... ja bych zase doporucil nikdy nebrat kufry, kde nejde sundat horni viko je to neprakticke, pripadne kdyz se naboura, panty jsou akorat na obtiz (kvuli srovnani). a k te poznamce o tom, ze je hlavni nebrat upevneni s puky - naprosta kravina. po osazeni velkyma otocnyma "maticema", je demontaz kufru otazkou nekolika vterin a neni na to potreba zadne naradi, takze mohou byt celkove sirsi, nez je sirka masiny. plus dalsi vyhody... kdybyste radeji tem lidem tak neblbli hlavu. a mimo jine - ta tva cena je pekna pumelice, dekuju pekne...

Naposledy editováno 04.01.2019 08:18:58

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 08:40 | Nahoru | #6

Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote]
Nýtované kufry mají tu výhodu, že když je poškodíš, stačí to roznýtovat a oprava je jednodušší. Celkově jsou i levnější na výrobu. A pokud dáš před snýtováním dílů do spojů silikon, tak jsou pak jednak vodotěsné a také je tím výrazně zpevníš. Způsob kotvení bych určitě vymyslel nějak, aby se daly kufry jednoduše sundat. Svoje první hliníkáče jsem měl taky napřed napevno a časem mi to začlo vadit, tak jsem to předělal. Výsledkem bylo, že každý kufr držel "jen jeden šroub", montáž a demontáž byla otázkou pár vteřin. A jestli má být víko odjímatelné nebo ne... Záleží na každém, komu co vyhovuje. Ale když máš pant, je to podle mě pohodlnější. Když to chceš spravit, tak ho prostě odnýtuješ, žádná hrůza.
Když vidím, jak to dnes někteří hrotí, tak se směju. Hliníkové kufry nejsou žádná věda, naopak je to jeden z nejjednodušších výrobků a divím se, že zatím žádný výrobce za tu dobu nepřišel s nějakou zásadní inovací a pořád jsou to jen hranaté kysně s povrchovou úpravou buď nějaký černý komaxit nebo jsou v surovém stavu namořené, ještě s otlaky z ohraňováků z výroby (hnus).

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 09:02 | Nahoru | #7

Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote]

Nýtovaný spoj je vždy pevnější a pružnější než svár, Pořád se nýtují letadla, ponorky, lodě, mosty a je výhoda snadné opravy.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 09:41 | Nahoru | #8
Toto bude jistě podobná diskuse, jako BMW nebo KTM a podobně Nic nenutím, jen názor někoho, kdo už na motorce někde byl. Za mě na silnici klidně plastové dobré kufry, třeba vím, že Hepco Becker udrží z nuly odložené přetížené Varadero. A pruží, nezkroutí se...

Pro mě bude vždycky lepší koupit si něco opravdu pevného, čímž maximálně předejdu poškození . Když máš kufr, který přežije beze změny většinu provozních havárií (OK, v kilu o pařez to bude horší, ale motorka na boku s nimi neudělá nic), než abych měl samodomo nýtované kufry z celofánu, které budu lepit po prvním odložení endura.

Všem doporučuji, běžte se na všechny kufry nejdřív podívat a prostudujte detaily. Jak dobře se vám otevírá, jak psal kolega - jak hezky je to svařené a jestli nejsou vidět rýhy od ohraňováků apod., jak je řešené těsnění víka (a jak bude fungovat po první ráně...). A jak pěkně a pevně je udělané uchycení na moto.

Pravidelně mi chodí nabídky od Číňanů, abych prodával značky typu Quoro a že mi rádi udělají stejné s mým brandem, za méně, než bych ho kdy vyrobil doma... Ale já takové věci nabízet nechci, jistě už to dobře a ve velkém dělá spousta jiných lidí

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 10:24 | Nahoru | #9
Nýtované jsou ještě tmelené, takže zatékání nehrozí.
Tuhost nevím, ale mám svařované, protože jednak se mi výtované nelíbí a druhak vevnitř jsou ty nýty docela vysoké.
Kufry mám na pevno na puky, na moto 3x za rok a během vejletu jsem neměl potřebu je sundat, když tak malá gola a imbus, práce na 5 minut oba kufry.

Víka mám sundávací a až letos, po 5 sezónách se mi to vymstilo, kdy jsem jedno víko v itálii ztratil. Ale asi jsem ho blbě zavřel.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 11:42 | Nahoru | #10
urcite je nejrozumnejsi, jak tu psal Buellrider, si kufry nejdrive poradne prohlednout, osahat a tak. jinak samozrejme plati kolik lidi, tolik chuti. PS: nejses sam, kdo ma neco odjeto a vyzkouseno. takovych nas tu je nemalo.

Naposledy editováno 04.01.2019 11:58:17

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 11:54 | Nahoru | #11
já měl na gs begry, tudíž svařované, víko oddělávací, uchycení na puky s velkou vnitřní "maticí".
Montáž dve minutky i s překotrolováním všeho.
pevnost odolnost jednoduchost vodotěsnost, mrdou o ze jem je netestoval.
nesnižuju práci nýtařů ale řešit to zas, jdu zase za bystřou pro jeho begry

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 12:47 | Nahoru | #12
Rohal> Také jsme kdysi kvůli vysněné výpravě do Afriky sháněli kufry. Nakonec jsme si zahráli na Krtečka, co obíhal zvířátka, aby mu udělaly kalhoty. Ve fabrice nám prodali za hubičku vyřazené ALU plechy, Kamarád nás nechal za brigádu na statku zaskákat si na jeho ruční ohýbačce. Další člobrda - svářeč, když při práci zjistil, kam s nimi pojedeme a s jakou snahou je vyrábíme, tak se vzdal honoráře. Takže nejdražší byly zámky s pružinovým předpětím dovření víka. No a protože 6 týdnů jsem v nich vezl samé nepotřebné blbosti, furt se o ně nohama mlátil a kvůli nezvyku jsem jedním kufrem trefil vyčnívající skálu, málem skončil buďto na dně propasti nebo pod protijedoucím Defíkem, tak po návratu domů šly z motorky navždy dolů a už skoro dvacet let slouží jako skladovací bedny v dílně

Ale k tématu - kufr byl svařovaný. Zadní díl a dno (jeden ohnutý kus do L ze silnější tabule) náraz vydřel, ale zdeformovalo se přední čelo i bok (spolu s druhým bokem byly ty tři strany jeden kus do U ze slabší tabule). V nejbližší dědině mi domorodci půjčili na vyklepání část zlomené poloosy a listového péra, šutr jako kovadlina byl už maličkost. S opravou nýtovaného bych asi měl větší problém, než tu čtvrthodinku s "kladivem". Při používání hlavně mimo cesty by se mi asi o vnitřní nýty mrdlaly věci. Jo a také to nechce podcenit špinění, my to řešili vylepením vnitřku velkými samolepkami.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 16:01 | Nahoru | #13
Na bejvalé Dakarce sem měl Touratech kufry a jednou to po nich jelo asi 20 metrů. Dokonce mám důkaz ve svých fotkách. 4 fotka (Sequoia National Park). Zrcátko v hajzlu a odřený roh toho kufru. Tenkrát sem jel po mostě kde byly jakoby vyvýšené pruhy na kola pro auta a já jel uprostřed a chtěl na ně najet (asi 10 cm) Nešlo to ve tmě vidět a tušim měl sem asi 4 piva v sobě Kufr šel normálně otevírat i zavírat.
Loni v květnu sem skočil do 800GS ADV a bylo to i s origo kuframa. V létě sem se udělal na mokré trávě a mašina jela asi 5 metrů po levém boku. Kufr ulítnul a zkroutil se jak vrtule. Naštěstí to šlo jakž takž poohýbat zpět a pak důkladně doma na dílně. Dnes bys nepoznal že byli ohlé. Nicméně origo BMW kufry jsou jak z alobalu a také plánuji asi opět Touratech nebo se mi docela líbí ty Baumoty jak tu dal BUELLRIDER. Vypadaj hodně pevně a i jsou pěkný. Akorát se mi moc nelíbí ten pant a otevírání do boku. Já vozím na jednom kufru vak na vodu a když otevřu kufr tak mám tekoucí vodu. Každý má své vychytávky. Tohle vlákno bude asi do jara a lidi se tu začnou hádat o volovinách.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 16:10 | Nahoru | #14
a nenýtuje se pro to že spoj je pružnější a absorbuje tepelnou roztažnost materiálů

1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 20:09 | Nahoru | #15
Dotaz na @fra
Ja sel cestou nytovaneho kufru pevnostnima nerezovyma nytama a to predevsim z duvodu jejich mozne opravy kdyz je nekde rozflakas at uz na "punk" na ceste nebo vymeny jednotlivych dilu aniz bys musel kupovat hned cely novy kufr.

Jak moc je snadné odvrtat nerezové pevnostní nýty v hliníkovém plechu ???

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 21:20 | Nahoru | #16
kratkej01> s dobrym vrtakem a vhodnym prumerem je to hned protoze odvrtas hlavu nytu a zbytek vyklepnes ven. Neposkodis tim podklad a de to hezky ... nejednou jsem to musel delat pri vyrobe - davam totiz z vnitrni strany sedlarskou podlozku do ktere se nyt vtahne a netrci ti nic ostreho do kufru a nejednou se mi stalo ze ruka s nytovackou byla rychlejsi nez ta s podlozkou tak sme musel nyt odvrtnout a dat novy ... byt je pevnostni tak odvrtat jde dobre

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 21:35 | Nahoru | #17
Nýtované jdou snáz opravit po pádu. Puky jsou OK, ale existujou i sofistikovanější metody upnutí na držák viz třeba AluMilanek

e-co se špinění a nýtů týče-to řeší vnitřní taška, velice praktická věc.

Naposledy editováno 04.01.2019 21:37:23

Alu kufry - svařované nebo nýtované

4.1.2019 v 23:23 | Nahoru | #18
Buelrider> A mohl nych vědět kolik kilometrů jsi najel s nejlepšími kufry Bumot? Na Varaderu máš plastový a pár tvých výletů (pár bude tuším i správné číslo) mimo silnice bylo s taškama. Takže tady jen fabuluješ, protože tohle prostě prodáváš aniž bys to měl podložené reálnou zkušeností...

Alu kufry - svařované nebo nýtované

5.1.2019 v 23:10 | Nahoru | #19


Naposledy editováno 06.01.2019 23:08:42

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

6.1.2019 v 15:30 | Nahoru | #20

Buellrider píše: ..............Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.........



V čem by ty puky měly někoho štvát?

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

6.1.2019 v 15:31 | Nahoru | #21

Eso_Rimmer píše: no vidis... ja bych zase doporucil nikdy nebrat kufry, kde nejde sundat horni viko je to neprakticke, pripadne kdyz se naboura, panty jsou akorat na obtiz (kvuli srovnani). a k te poznamce o tom, ze je hlavni nebrat upevneni s puky - naprosta kravina. po osazeni velkyma otocnyma "maticema", je demontaz kufru otazkou nekolika vterin a neni na to potreba zadne naradi, takze mohou byt celkove sirsi, nez je sirka masiny. plus dalsi vyhody... kdybyste radeji tem lidem tak neblbli hlavu. a mimo jine - ta tva cena je pekna pumelice, dekuju pekne...



(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Alu kufry - svařované nebo nýtované

7.1.2019 v 11:20 | Nahoru | #22
Já sem teď objednal big Husky přijdou mě dobře řešené, vařené, dvojité těsnění, dobrý zámky, sundavaci víko, a hlavně dělají i nosiče což úplně všichni nedělaji,dělají víc velikosti, s výřezem, tašky do nich, brašny nahoru atp

Naposledy editováno 07.01.2019 11:23:30

Alu kufry - svařované nebo nýtované

22.1.2019 v 12:45 | Nahoru | #23
Mam uplne nejlevnejsi variantu nytovanych od alumilanka a na cestach s nima vic jak 70 000km. Po sesti letech stale super, nezateka nikde. Za me za ty prachy extratrida.

Alu kufry - svařované nebo nýtované

22.1.2019 v 14:10 | Nahoru | #24
Kolik stojí jeden kufr?

Alu kufry - svařované nebo nýtované

22.1.2019 v 22:32 | Nahoru | #25
mám taky od Milánka, sice ne kufry, jen kastlík na nářadí, ale individuál "na míru", s jeho prací, přístupem a cenou maximální spokojenost

Alu kufry - svařované nebo nýtované

7.4.2019 v 20:41 | Nahoru | #26
Díky všem, kdo přispěl radou nebo názorem do tohohle tématu.
Nakonec jsem se na začátku března rozhoupal a objednal nýtované kufry u Dana na www.kibex.cz
Netrvalo to ani tak dlouho na to, že se vyráběly na zakázku a od pátku jsou doma.
Materiál 2mm hliník, pevnostní nýty, všechno těsněné silikonem. Vybral jsem si barvu a vyšel mi vstříc i ohledně rozměru. Nakonec jsem od něj vzal i sadu na uchycení na moto.
Sakra, teď to vypadá, jako bych z toho měl provizi Ne, fakt nic z toho nemám, jenom radost, že už jsou konečně doma.

Díky všem ještě jednou a ať Vám to jezdí...

Edit. překlepy

Třeba to někomu pomůže, až se bude rozhodovat jako jsem se rozhodoval já...

Naposledy editováno 07.04.2019 20:43:30

Alu kufry - svařované nebo nýtované

8.4.2019 v 06:43 | Nahoru | #27
Pěkné, na kolik to celé vyšlo?

Alu kufry - svařované nebo nýtované

9.4.2019 v 00:09 | Nahoru | #28
Oba kufry na 8.400 Kč celkem včetně lakování na přání, sada na uchycení za litránek.
Jsem spokojenej.

1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované

9.4.2019 v 09:15 | Nahoru | #29
Za 8400 včetně komaxu to jsou asi nejlevnější kufry na trhu ne?

(reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované

9.4.2019 v 09:37 | Nahoru | #30
fockewulf> Jo, jo... Já ti úplně nevím, nešel jsem prioritně po ceně, i když neříkám, že mě nezajímala.
Prostě se mi líbila možnost nakombinovat si barvy a tloušťka materiálu 2mm.
Dan mi ve všem vyhověl. Upravil rozměr na 25 cm šířky (měřeno samozřejmě na víku kufru). Barvu jsem chtěl černej mat - doposud dělal jenom lesklý varianty, ale nebyl problém. Vršek jsem chtěl ve tmavší stříbrný - taky OK.
Fakt jsem spokojenej
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist