Dík za chytrý rady, bando.
4 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...-bumot-defender-evo/
1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované
Jelikož je potřebuji cca 10 dnů v roce a nechtělo se mi do toho vrážet tolik peněz vyrobil jsem si je sám jednoduché a praktické.
Hliníkový plech mi ustřihli přímo u prodejce v Salvatoru - střechy. Kamarád mi to ohnul a pak druhý svářeč hliníku svařil.
Uchycení to jsem zatím moc nevyřešil ale už se na tom pracuje. Zatím na tři šroubky zezadu natvrdo. Otvírání klasicky bez pantů.
Hlavní váhu kufrů ponese (ještě ve výrobě - foto z původní moto) dělaný držák kufrů a kufry jsou na něm položeny.
Ale co mě u těch nových kufrů vadilo jsou zámky. Trčí ven a stačí kleště nebo větší šroubovák a máte obsah vybraný.
Proto jsem zvolil jiný bezpečný velmi levný systém.
Mám na oba kufry stejný klíč a pokud by se do něj někdo chtěl dostat a nebo celý sebrat musel by je odnést i s motorkou. Odemknutí a zamknutí během vteřiny.
Cena jednoho cca 1000 Kč.
Omlouvám se za foto asi bude veliké.
Naposledy editováno 04.01.2019 08:20:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alu kufry - svařované nebo nýtované
Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote] no vidis... ja bych zase doporucil nikdy nebrat kufry, kde nejde sundat horni viko je to neprakticke, pripadne kdyz se naboura, panty jsou akorat na obtiz (kvuli srovnani). a k te poznamce o tom, ze je hlavni nebrat upevneni s puky - naprosta kravina. po osazeni velkyma otocnyma "maticema", je demontaz kufru otazkou nekolika vterin a neni na to potreba zadne naradi, takze mohou byt celkove sirsi, nez je sirka masiny. plus dalsi vyhody... kdybyste radeji tem lidem tak neblbli hlavu. a mimo jine - ta tva cena je pekna pumelice, dekuju pekne...
Naposledy editováno 04.01.2019 08:18:58
Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote]
Nýtované kufry mají tu výhodu, že když je poškodíš, stačí to roznýtovat a oprava je jednodušší. Celkově jsou i levnější na výrobu. A pokud dáš před snýtováním dílů do spojů silikon, tak jsou pak jednak vodotěsné a také je tím výrazně zpevníš. Způsob kotvení bych určitě vymyslel nějak, aby se daly kufry jednoduše sundat. Svoje první hliníkáče jsem měl taky napřed napevno a časem mi to začlo vadit, tak jsem to předělal. Výsledkem bylo, že každý kufr držel "jen jeden šroub", montáž a demontáž byla otázkou pár vteřin. A jestli má být víko odjímatelné nebo ne... Záleží na každém, komu co vyhovuje. Ale když máš pant, je to podle mě pohodlnější. Když to chceš spravit, tak ho prostě odnýtuješ, žádná hrůza.
Když vidím, jak to dnes někteří hrotí, tak se směju. Hliníkové kufry nejsou žádná věda, naopak je to jeden z nejjednodušších výrobků a divím se, že zatím žádný výrobce za tu dobu nepřišel s nějakou zásadní inovací a pořád jsou to jen hranaté kysně s povrchovou úpravou buď nějaký černý komaxit nebo jsou v surovém stavu namořené, ještě s otlaky z ohraňováků z výroby (hnus).
Buellrider píše: Svařované kufry budou vždy pevnější, než nýtované. Taky víc vodotěsné... Nezkroutí se po pádu. Ale jsou taky dražší vyrobit.
Hlavní je nebrat kufry na přidělání na pevno, na puky. To tě bude brzo štvát.
Přijď se podívat, jak vypadá kvalitně udělaný kufr naživo. Z fotek se pozná prd. Důležité jsou detaily...
http://www.motorkaru...efender-evo/ [/quote]
Nýtovaný spoj je vždy pevnější a pružnější než svár, Pořád se nýtují letadla, ponorky, lodě, mosty a je výhoda snadné opravy.
Pro mě bude vždycky lepší koupit si něco opravdu pevného, čímž maximálně předejdu poškození . Když máš kufr, který přežije beze změny většinu provozních havárií (OK, v kilu o pařez to bude horší, ale motorka na boku s nimi neudělá nic), než abych měl samodomo nýtované kufry z celofánu, které budu lepit po prvním odložení endura.
Všem doporučuji, běžte se na všechny kufry nejdřív podívat a prostudujte detaily. Jak dobře se vám otevírá, jak psal kolega - jak hezky je to svařené a jestli nejsou vidět rýhy od ohraňováků apod., jak je řešené těsnění víka (a jak bude fungovat po první ráně...). A jak pěkně a pevně je udělané uchycení na moto.
Pravidelně mi chodí nabídky od Číňanů, abych prodával značky typu Quoro a že mi rádi udělají stejné s mým brandem, za méně, než bych ho kdy vyrobil doma... Ale já takové věci nabízet nechci, jistě už to dobře a ve velkém dělá spousta jiných lidí
Tuhost nevím, ale mám svařované, protože jednak se mi výtované nelíbí a druhak vevnitř jsou ty nýty docela vysoké.
Kufry mám na pevno na puky, na moto 3x za rok a během vejletu jsem neměl potřebu je sundat, když tak malá gola a imbus, práce na 5 minut oba kufry.
Víka mám sundávací a až letos, po 5 sezónách se mi to vymstilo, kdy jsem jedno víko v itálii ztratil. Ale asi jsem ho blbě zavřel.
Naposledy editováno 04.01.2019 11:58:17
Montáž dve minutky i s překotrolováním všeho.
pevnost odolnost jednoduchost vodotěsnost, mrdou o ze jem je netestoval.
nesnižuju práci nýtařů ale řešit to zas, jdu zase za bystřou pro jeho begry
Ale k tématu - kufr byl svařovaný. Zadní díl a dno (jeden ohnutý kus do L ze silnější tabule) náraz vydřel, ale zdeformovalo se přední čelo i bok (spolu s druhým bokem byly ty tři strany jeden kus do U ze slabší tabule). V nejbližší dědině mi domorodci půjčili na vyklepání část zlomené poloosy a listového péra, šutr jako kovadlina byl už maličkost. S opravou nýtovaného bych asi měl větší problém, než tu čtvrthodinku s "kladivem". Při používání hlavně mimo cesty by se mi asi o vnitřní nýty mrdlaly věci. Jo a také to nechce podcenit špinění, my to řešili vylepením vnitřku velkými samolepkami.
Loni v květnu sem skočil do 800GS ADV a bylo to i s origo kuframa. V létě sem se udělal na mokré trávě a mašina jela asi 5 metrů po levém boku. Kufr ulítnul a zkroutil se jak vrtule. Naštěstí to šlo jakž takž poohýbat zpět a pak důkladně doma na dílně. Dnes bys nepoznal že byli ohlé. Nicméně origo BMW kufry jsou jak z alobalu a také plánuji asi opět Touratech nebo se mi docela líbí ty Baumoty jak tu dal BUELLRIDER. Vypadaj hodně pevně a i jsou pěkný. Akorát se mi moc nelíbí ten pant a otevírání do boku. Já vozím na jednom kufru vak na vodu a když otevřu kufr tak mám tekoucí vodu. Každý má své vychytávky. Tohle vlákno bude asi do jara a lidi se tu začnou hádat o volovinách.
1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované
Ja sel cestou nytovaneho kufru pevnostnima nerezovyma nytama a to predevsim z duvodu jejich mozne opravy kdyz je nekde rozflakas at uz na "punk" na ceste nebo vymeny jednotlivych dilu aniz bys musel kupovat hned cely novy kufr.
Jak moc je snadné odvrtat nerezové pevnostní nýty v hliníkovém plechu ???
e-co se špinění a nýtů týče-to řeší vnitřní taška, velice praktická věc.
Naposledy editováno 04.01.2019 21:37:23
Eso_Rimmer píše: no vidis... ja bych zase doporucil nikdy nebrat kufry, kde nejde sundat horni viko je to neprakticke, pripadne kdyz se naboura, panty jsou akorat na obtiz (kvuli srovnani). a k te poznamce o tom, ze je hlavni nebrat upevneni s puky - naprosta kravina. po osazeni velkyma otocnyma "maticema", je demontaz kufru otazkou nekolika vterin a neni na to potreba zadne naradi, takze mohou byt celkove sirsi, nez je sirka masiny. plus dalsi vyhody... kdybyste radeji tem lidem tak neblbli hlavu. a mimo jine - ta tva cena je pekna pumelice, dekuju pekne...
(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
Naposledy editováno 07.01.2019 11:23:30
Nakonec jsem se na začátku března rozhoupal a objednal nýtované kufry u Dana na www.kibex.cz
Netrvalo to ani tak dlouho na to, že se vyráběly na zakázku a od pátku jsou doma.
Materiál 2mm hliník, pevnostní nýty, všechno těsněné silikonem. Vybral jsem si barvu a vyšel mi vstříc i ohledně rozměru. Nakonec jsem od něj vzal i sadu na uchycení na moto.
Sakra, teď to vypadá, jako bych z toho měl provizi Ne, fakt nic z toho nemám, jenom radost, že už jsou konečně doma.
Díky všem ještě jednou a ať Vám to jezdí...
Edit. překlepy
Třeba to někomu pomůže, až se bude rozhodovat jako jsem se rozhodoval já...
Naposledy editováno 07.04.2019 20:43:30
1 reakcí na tento příspěvek Alu kufry - svařované nebo nýtované
Prostě se mi líbila možnost nakombinovat si barvy a tloušťka materiálu 2mm.
Dan mi ve všem vyhověl. Upravil rozměr na 25 cm šířky (měřeno samozřejmě na víku kufru). Barvu jsem chtěl černej mat - doposud dělal jenom lesklý varianty, ale nebyl problém. Vršek jsem chtěl ve tmavší stříbrný - taky OK.
Fakt jsem spokojenej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 5 | 12.2.2024 v 19:03 elvis78 |
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 72 | 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf |