globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VAPE na Jawu 350/638
Ahojte. Takže jsem po poslední podzimní cestě na jeden válec po cestě z STK dospěl k závěru, že pořídím VAPE. Přes elektroinstalace a zapalování jsem mimo mísu.

Proto mě zajímá:
1)Proč jsou nabízeny dvě verze? viz. odkazy níže
2)Jaké jsou nevýhody a výhody každé z nich?
3)Prý jsou po montáži Vape mimo provoz kontrolka dobíjení (Chybí relé, nebo co) a vypínání motoru klíčkem, nebo chcípákem(teď nevím co z toho a proč)?
4)Má velké VAPE a jeho alternátor větší výkon než ten originální alternátor z Jawy(nedohledal jsem parametr originálu a neumím to změřit a už ani nemůžu-rozebraný motor).
5)Je v těch sadách v odkazech vše k montáži, nebo je třeba ještě něco dokupovat? (podotýkám, že montáž dělat já nebudu-eletřina je pro mě sprosté slovo)
6)Pokud ví někdo o obchodech s lepšími cenami, tak sem s nimi.

https://www.motojeli...50-638-640-d2482.htm
https://www.motojeli...wa-350-638-d3358.htm
Tu motorku si nechám, takže nechci šetřit na špatném místě, ale samozřejmě není třeba vyhazovat peníze zbytečně! Zatím jen sonduju-kupovat budu až na konci zimy.

1 reakcí na tento příspěvek VAPE na Jawu 350/638

4.1.2019 v 22:15 | Nahoru | #1
Sofío, jak já to chápu - udělal to Dolph tučně, na co se ptá - ty to ale o pár příspěvků vejš vysvětluješ - že se jedná o změnu předstihu která ale vzniká "samočinně" díky nějaké elektromagnetické charakteristice mezi palcem a snímačem (elektrice nerozumím, tak samozřejmě nevím přesně o co mezi těma věcma jde) ale chápu to tak že třeba při 800 otáčkách bude předstih dejme tomu 3,1 zatímco při 5 000 bude třeba 2,9. Změny hodnot jsem si samozřejmě vycucal z palce - může to být i naopak - protože nevím co se přesně elektromagneticky v tom vapetu děje a i kdybych to věděl, nejspíš bych z toho moc neusoudil. Ale prostě tam třeba dochází k nějakému "zpoždění" které roste s otáčkama ale které podle mě díky své titěrnosti nemá na chod dá se říct pomaluběžného jawího motoru žádný nehorázný dopad. Prostě je to bezvýznamná veličina o které se Sofía jen zmínil že ve "vědeckých jawích kruzích" se o tom ví My nevědci štelujeme předstih pomocí nepřesných drážek na nějaké tyčce strkané k pístu vykuchanou svíčkou a odtrh zkoušíme papírkem na cigáro páč spároměrky mají záhadnou vlastnost se vždycky někam ztratit (myslím ty dva plíšky spojený nejtkem z origo jawí vejbavy)

(reakce na) VAPE na Jawu 350/638

5.1.2019 v 19:29 | Nahoru | #2

Bimbam píše: Sofío, jak já to chápu - udělal to Dolph tučně, na co se ptá - ty to ale o pár příspěvků vejš vysvětluješ - že se jedná o změnu předstihu která ale vzniká "samočinně" díky nějaké elektromagnetické charakteristice mezi palcem a snímačem (elektrice nerozumím, tak samozřejmě nevím přesně o co mezi těma věcma jde) ale chápu to tak že třeba při 800 otáčkách bude předstih dejme tomu 3,1 zatímco při 5 000 bude třeba 2,9. Změny hodnot jsem si samozřejmě vycucal z palce - může to být i naopak - protože nevím co se přesně elektromagneticky v tom vapetu děje a i kdybych to věděl, nejspíš bych z toho moc neusoudil. Ale prostě tam třeba dochází k nějakému "zpoždění" které roste s otáčkama ale které podle mě díky své titěrnosti nemá na chod dá se říct pomaluběžného jawího motoru žádný nehorázný dopad. Prostě je to bezvýznamná veličina o které se Sofía jen zmínil že ve "vědeckých jawích kruzích" se o tom ví My nevědci štelujeme předstih pomocí nepřesných drážek na nějaké tyčce strkané k pístu vykuchanou svíčkou a odtrh zkoušíme papírkem na cigáro páč spároměrky mají záhadnou vlastnost se vždycky někam ztratit (myslím ty dva plíšky spojený nejtkem z origo jawí vejbavy)



Ja, ja... tak nějak .

Možná občas mluvím jako tatar, ale to bude asi profesní deformace.

Já to beru v podstatě tak, jak je to psáno výše... tedy musíme z mého pohledu rozlišovat, jestli je jedná o změnu předstihu vlivem nějakého účelně vřazeného prvku (zařízení k tomu určeného), nebo jestli se jedná o vlastnost systému, kterou nemůžeme ovlivnit.
První případ nějaké řízené regulace by znamenal, že charakteristiku změny předstihu můžeme měnit nastavením uvedeného zařízení... což jsou třeba rozdělovače u starých škodovek, kde dole v rozdělovači byla odstředivá změna předstihu (kterou lze měnit změnou závažíček nebo pružinek) a k tomu tam byla ještě přiřazení podtlaková od karburátoru (změna předepnutím vratné pružiny pod membránou). Obě mějí nějaký význam, proto tam jsou.
Oproti tomu VAPE má vlastnost změny předstihu jako svou vnitřní vlastnost, kterou nemůžeme přímo ovlivnit (nějakým doštelováním), můžeme jí nějak kompenzovat nebo se s ní prostě smířit (viz Jawa). Přesnější vysvětlení provedl kolega Menhir.

Takže odpověď pro Dolpha:
Dle dokumentace od výrobce VAPE předstih mění, ale není tam k tomu žádné nastavitelné zařízení, jedná se o vlastnost systému. Za sebe jen dodávám, že jsem to nikdy neměřil a nezjišťoval, prostě jsem se s tím smířil, protože to neumím ovlivnit (a nutno říci, že je to pro Jawu vyzkoušené a funkční řešení) a ve svých tvrzeních se přímo opírám o dokumentaci výrobce, kterou jsem doložil a citoval. Mám tedy svědomí čisté .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist