1 reakcí na tento příspěvek Čidlo klepání BMW R 1200GS
Tady pěkně popsáno
Naposledy editováno 30.12.2018 19:55:59
Každý motor má kompresní poměr navržený pro benzín s jistým oktanovým číslem. Dnes je to převážně 95. S tímto palivem a k tomu navrženým kompresním poměrem a defaultně nastaveným předstihem bude spalovat s nejvyšší účinností, ovšem návrh musí taky počítat s nejčastěji používaným jízdním režimem - zatížením a otáčkami. Nikdo dnes nebude pro Evropu stavět motor s malým kompresním poměrem optimalizovaným pro např. 90 oktanů, protože by se tím ochudil o účinnost. Stejně tak vysoký kompresní poměr určený např. pro 100 oktanů zůstane nevyužitý při spalování benzínu s 95 oktany, protože se musí snížit předstih.
Úkolem čidla klepání je hlídat detonace, protože řídící jednotka drží předstih na defaultně nastaveném optimu z hlediska účinnosti, tedy i na hranici klepání. V okamžiku, kdy detekuje detonační spalování, snižuje rychle předstih zážehu a následně předstih postupně zase zvedá.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS | fajgara | 7 | Dnes v 19:21 ja1 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS | RobocopCAP | 20 | 5.4.2024 v 19:42 Anetoska |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Hlučná spojka BMW R 1200 GS | Cenda28 | 3 | 3.3.2024 v 21:06 yzf07 |