globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čidlo klepání BMW R 1200GS
30.12.2018 v 19:04
Zdravím všechny,chtěl bych vědět k čemu slouží čidlo klepání na BMW R1200GS.Děkuji za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo klepání BMW R 1200GS

30.12.2018 v 19:08 | Nahoru | #1
No, když čidlo zjistí, že se klepeš strachy, tak zastaví motorku abys neudělal průser

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo klepání BMW R 1200GS

30.12.2018 v 19:45 | Nahoru | #2
Čidlo klepání detekuje detonační spalování, takzvané klepání. Při zjištění klepání se zvětší předstih, aby se palivo zapálilo dříve než se samovznítí. Díky snímání ŘJ drží předstih na hranici klepání a motor tak může schroupnout i palivo horší kvality s nižším oktanovým číslem.

Tady pěkně popsáno

Naposledy editováno 30.12.2018 19:55:59

(reakce na) Čidlo klepání BMW R 1200GS

30.12.2018 v 20:23 | Nahoru | #3
titus> presne tak kdyz cislo zjisti ze se klepes hruzou odpoji valce vytahne slapatka....pokud uz se ale majitel posral transformuje bmw do trikolky

(reakce na) Čidlo klepání BMW R 1200GS

30.12.2018 v 21:09 | Nahoru | #4
dave-lister> Předstih se snižuje, pokud chceš zabránit detonacím. Druhou větu nemáš dobře.
Každý motor má kompresní poměr navržený pro benzín s jistým oktanovým číslem. Dnes je to převážně 95. S tímto palivem a k tomu navrženým kompresním poměrem a defaultně nastaveným předstihem bude spalovat s nejvyšší účinností, ovšem návrh musí taky počítat s nejčastěji používaným jízdním režimem - zatížením a otáčkami. Nikdo dnes nebude pro Evropu stavět motor s malým kompresním poměrem optimalizovaným pro např. 90 oktanů, protože by se tím ochudil o účinnost. Stejně tak vysoký kompresní poměr určený např. pro 100 oktanů zůstane nevyužitý při spalování benzínu s 95 oktany, protože se musí snížit předstih.
Úkolem čidla klepání je hlídat detonace, protože řídící jednotka drží předstih na defaultně nastaveném optimu z hlediska účinnosti, tedy i na hranici klepání. V okamžiku, kdy detekuje detonační spalování, snižuje rychle předstih zážehu a následně předstih postupně zase zvedá.

Čidlo klepání BMW R 1200GS

31.12.2018 v 10:13 | Nahoru | #5
Beranidlo má pravdu.

Čidlo klepání BMW R 1200GS

31.12.2018 v 14:27 | Nahoru | #6
Jen neplést snižuje-zvyšuje poloha pístu v okamžiku zážehu a smenšuje-zvětšuje předstih z hlediska času. Pravdu tak mohou mít oba

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo klepání BMW R 1200GS

31.12.2018 v 14:32 | Nahoru | #7
Mě ve škole učili že se předstih zvyšuje, neboť je potřeba zapálit směs dříve než se samovznítí teplem a tlakem.

(reakce na) Čidlo klepání BMW R 1200GS

31.12.2018 v 18:47 | Nahoru | #8

dave-lister píše: Mě ve škole učili že se předstih zvyšuje, neboť je potřeba zapálit směs dříve než se samovznítí teplem a tlakem.



Snižuje ... Opravdu. Ve škole vědí píču... Však víš jak to je

Detonační hoření nerovná se samozápal. Detonační hoření vzniká po zapálení směsi hlavně na hranách s vyšší teplotou(špatný odvod tepla), ve chvíli kdy se probíhající expanzní zvyšuje náhle tlak. V místech hran a hůř chlazených částí spalovacího prostoru vzniká detonační hoření až po zápalu. Řešení je snížit předstih a nenechat tolik času na nárůst tlaku... Zpozdit hoření

Naposledy editováno 31.12.2018 18:57:38

Čidlo klepání BMW R 1200GS

2.1.2019 v 21:20 | Nahoru | #9
[

Naposledy editováno 16.02.2019 20:32:10

Čidlo klepání BMW R 1200GS

3.1.2019 v 09:37 | Nahoru | #10
Nejsou to moje slova , ale myslím , pěkně napsáno.

Čidlo klepání je to piezokeramický snímač s malou směrovou citlivostí, umístěný v bloku zážehového motoru a měřící jeho hluk, vyvolávaný průběhem spalování. Signalizuje vznik detonačního spalování, charakterizovaného prudkým růstem tlaku , které při delším působení může poškodit motor. Čidlo je spojeno s elektronickou řídicí jednotkou motoru, která omezí předstih zážehu a zabrání vzniku klepání. Použití více čidel klepání, např. u každého válce, umožňuje selektivní regulaci zapalování každého válce podle jeho okamžitých provozních podmínek. Motor s čidlem klepání může spalovat i palivo nižšího oktanového čísla, jemuž se trvale přizpůsobí předstih zážehu, poněkud se ovšem sníží výkon.

1 reakcí na tento příspěvek Čidlo klepání BMW R 1200GS

4.1.2019 v 18:21 | Nahoru | #11
Děkuji všem za odpověď i těm co nevědí o čem je řeč(titus,Hornis).

(reakce na) Čidlo klepání BMW R 1200GS

4.1.2019 v 19:14 | Nahoru | #12
FM12> Kdo nic neví jsi evidentně ty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 Dnes v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist