bbg_listopad_2





Téma: kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin
22.12.2018 v 18:56
Ahoj, jsem už z toho marod. Koupil sem si po Transalpu novou Afriku, myslím jako fakt novou :). Nemůžu se smířit s kmitáním řídítek. Originál pneu se mi nelíbily, nejezdím úplně offroad, ale delší trasy - řekněme lehký enduro - turistický trasy mimo asfalt. Docela narychlo jsem vybral Pirelli Scorpion mt 90. Docela v širokém rozsahu řekněme 30-90km /h (tedy většinu času) když pustím řídítka, tak začnou kmitat. Není to moc, kmity se nezesilují, ale není to uplně málo. Při garanci v 1000 km jsem si myslel, že to v origo servisu vyřeší, ale přes opakovanou diskuzi, mě odbyli s tvrzením, že to dělají všechny Hondy, že nevědí co s tím, ani na ustředí Hondy. Prakticky mi řekli, že se jedná o standardní chování. Prý převáželi kolo. No změna veškerá žádná. No nemůžu se s tím smířit. Tady jsem to prolezl - temáta pneu, ťuklé ráfky, dotažení krku řízení , tlumiče, a téma, že bez kufrů to nedělá.... přátelé je to nové moto, nové pneu a dělá to z kufry i bez...Možná mi pomůže i Vaše zkušenost, jestli Vám to na Africe dělá také, nebo ne (prosím napište jaké pneu máte). Moc mi to pomůže. (PS: a vedlejší dotaz(nechci zakládat nové téma) čidlo teploty okolního vzduchu v klidu ukazuje přesně a při jízdě cca o 2°C více, jezdím i v zimě a nyní kolem nuly mi to docela mrzí. Vyjádření hodny opět negativní tj. 2°C na orientačním měřidle není reklamaci. :(


Naposledy editováno 22.12.2018 18:57:47
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 09:21 | Nahoru | #61
spravovani rukavic atd. to jsou cinnosti, ktere treba na rovinkach bezne praktikuju, vc. sundavani a nasazovani bryli. Takze ze nekoho sere, ze se mu masina za takovy prachy trese, mi prijde docela logicky. Samozrejme kdyz odmyslim vliv obuti.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 09:40 | Nahoru | #62

oldyno píše: spravovani rukavic atd. to jsou cinnosti, ktere treba na rovinkach bezne praktikuju, vc. sundavani a nasazovani bryli. Takze ze nekoho sere, ze se mu masina za takovy prachy trese, mi prijde docela logicky. Samozrejme kdyz odmyslim vliv obuti.


Tak může si tam vrazit 17" kolo, snížit zdvihy na 130 a přitáhnout nastavení vidle na max. Potom kmitání samo zmizí.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 09:50 | Nahoru | #63
Tak pokud to delaj vsechny motorky s 19 kolem a poradnyma zdvihama . Nicmene jsem 3sezony zpet jezdil okufrovany XT 660 (plastaky 22l), "silnicni" gumy a to se taky ani nehlo. Ted mam stevio, gumy sjety od predchoziho majitele na hruzu, taky silnicni, predni oskakana a taky drzi od 140-0 jak pribity, s topcasem.
tak teda nevim jak to potom je. A nebo se smirit s endurovlozkama na silnicnich a je pokoj, pokud je to opravdu gumou

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 10:18 | Nahoru | #64
oldyno> Píšu to v nadsázce, protože asi tak pět let, co probíhá až davové šílenství při úprku směrem k velkým endurům s 21", se množí specifické dotazy a stížnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 22:30 | Nahoru | #65
Eso_Rimmer> Taky nechápu co tady řeší. Chlupatý gumy budou na asfaltu vždycky hučet a vibrovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

21.10.2019 v 21:04 | Nahoru | #66
dave-lister>
Chlupatý gumy budou na asfaltu vždycky hučet a vibrovat.

No tak přesně to vybrování tady řešíme,ono to není vybrovat,ale rozkmitání z ničeho postupně až pomalu na dorazy...
A jak píše Oldyno , občas se na rovným asfaltu těch řidítek pouštím,protože si buť zapínám rukávy,ventilačky nebo se dloubu obouruč v nose...

No a že by to dělali všechny motorky na chlupatejch gumách jsem bohužel nezaznamenal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 06:41 | Nahoru | #67
petr1000001> Asi mám dřevěný ruce, já tam prostě žádný vibrace necítím.
Oldyno: jak chceš ze sedla Stelvia hodnotit vibrace na Africe?

Když chci perfektní svezení na silnici tak si asi koupím nějakou silniční motorku. Dost nechápu motorkáře který si koupí Africu a jezdí jen po silnici a potom brečí nad tím jak má moc měkký pérování a jak vibruje přední kolo nebo že na ní přiliš fouká.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 07:54 | Nahoru | #68
Honda má pověst kvality a spolehlivosti a mají tenhle přístup? no to je dost bída...

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 08:15 | Nahoru | #69
dave-lister> nehodnotil jsem vibrace (na africe jsem nikdy nejel), ale reagoval jsem na "Pustil jsem řidítka,pár vteřin nic a pak se to roztancovávalo víc a víc,to jsem čumněl...", takto si vibrace nepředstavuju.
Jinak máš s tím stelviem pravdu, hodnotit vibrace je ode mě totálně mimo - když jsem si pořídil robertka na 2 kolech.

Naposledy editováno 22.10.2019 08:18:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 20:03 | Nahoru | #70
dave-lister>
Ahoj
Tak ještě jednou a v klidu...
Když máš alespoň jednu ruku položenou na řidítku tak ŽÁDNÉ VIBRACE NEJSOU,oni nejsou ani když se jich pevně držíš....
Nejde o vybrace ani do řidítek,ani do stupaček...jde o to že ta guma - ( a Pirelka MT90 není žádnej ježek ) prostě po tom,co řidítka pustíš chviličku nic nedělá a pak se roztancujou řidítka že nechytit je,tak půjdou na dorazy a já na držku...
Takže né vibrace,ale rozkmitání řidítek od předního kola.
A ano,dělá to pneumatika ... speciálně jí asi taky nepřidá když je obržděná na schůdky...
když byla fungl,tak jsem si toho všimnout nestihl,ale je možné,že to dělá i nová...
Každopádně je to guma na asfaltu se skvělou přilnavostí ..
a ani nehučí (rozhodně né tak jako Bridgestonka AX 41 )

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 21:22 | Nahoru | #71
Pneumatika to dělat nebude, zkus změnit nastavení pružení atp, vem za sebe spolujezdce a uvidíš že to dělat nebude

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 22:08 | Nahoru | #72
Modří, oranžoví, červení, zelení i žlutí vědí, že tohle rozkmitání je šílená alchymie, kterou sice matfyzák dokáže spočítal, ale jen praktik odstranit

Je to kombinace pneumatiky, výšky a sjetí vzorku, tlaku, vyvážení, vycentrování a napětí v drátech, nastavení vidle, její vůle ve futrech, souososti sestavení, rychlosti jízdy, povrchu vozovky, stavu a utažení ložisek v krku, nastavení zadního centrálu, úhlu vidle a závleku, rozložení hmotnosti na kola, šířku a hmotnost řídítek, atd.

Tohle všechno má vliv na tuhost v krutu vidle, resp. součet všech deformací a setrvačných sil od rámu až po gumu. Pokud se rezonance celé konstrukce dostane do shody s rychlostí otáčení kola, je vymalováno, resp. rozkmitáno a v nejhorším i ustláno.

Čím delší a měkčí vidle vs. čím větší kolo vs. širší a těžší řídítka, tím náchylnější - a enduro s 21" kolem na drátech, vidlí dlouhou jako týden a širokými řídítky s ALU chrániči na kocích je tedy asi nejvhodnější kandidát. U silnic s malým kolem a krátkou tuho vidlí k rozkmitání častěji dochází při jeho odlehčení, kdy se vidle vysune, resp. při dopadu z jízdy po zadním, kdy dostane pěkný šťouchanec - impuls.

Ruka na konci řídítka funguje jako tlumič, který tlumí malinké kmity. Proto stačí i jen jedna ruka lehce položená. Pokud tlumiš zmizí, pidi kmity se začnou nasčítávat, až přerostou v pěkný tanec.

Naposledy editováno 22.10.2019 22:12:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.10.2019 v 22:38 | Nahoru | #73
petr1000001> A myslíš že to co tu popisuješ je závada nebo vlastnost motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.10.2019 v 18:48 | Nahoru | #74
dave-lister>
Když to dělá jenom některá guma v určitém stavu,tak to bude rozhodně na pitchu motorkou....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.10.2019 v 19:57 | Nahoru | #75
petr1000001> Podle mě řešíš 3.14čoviny...

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.10.2019 v 20:09 | Nahoru | #76
dave-lister>
Tak je fajn,že na to nejsem sám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.10.2019 v 20:20 | Nahoru | #77
dave-lister>
Svejk1 se zaptal a já si dovolil mu zdělit moje poznatky a zkušenost...
Zároveň jsem nebyl jediný,dal jsem si teď tu práci počítat- třeba od tebe dostal 6 rozumu před mím příspěvkem a dalších 6 jsi sem přidal po něm asi už jen pro to ,
aby jsi si se mnou mohl dopisovat...
Už mně ale nebavíš,tak na tebu dál odmítám reagovat...

Naposledy editováno 23.10.2019 20:20:57

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.10.2019 v 20:36 | Nahoru | #78
petr1000001> Beru na vědomí.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 10:13 | Nahoru | #79
Se nehadejte
A nedělá to treba i blbá aerodynamika? Jak to fuci mezi brylema atp?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 17:50 | Nahoru | #80
foxdive>
ok,nebudu
Dotaz : A myslíš že to co tu popisuješ je závada nebo vlastnost motorky?
Už jsem asi blbě pochopil jako navážení se , co si to jako vůbec myslím...

Myslím že v tomhle případě má ta guma největší vliv,další věci co tu popisuje třeba v posledním příspěvku Vilemx samozřejmně taky.
Je to blbý,když to začne dělat fungl nová motorka,která ještě neležela a nikde žádné vůle nemá...
Nastavení podvozku s tím souvisí asi stejnou měrou 1:1...
Před pár lety to tu řešil někdo i s XJRem ( taky jsem se debaty zůčastnil... ) ale u mne to XJRko dělalo právě rozhozeným podvozkem...
totálně jsem na něm změnil geometrii tím že jsem tam dal kratší ( skoro 10cm ) usd vidle z R1 a tím jsem změnil úplně všechno,
úhel krku řízení , rozvor , rozložení váhy a bylo vymalováno...
Tam jsem se mohl držet oběma rukama a stejně se ve vysoké rychlosti v přímém směru začala vlnit od řidítek jako prase,
tam pomohla jen rychlé modlitba proložená kurvama a do prdele.....
( neplést si s měkým rámem,to když se "kroutí" v zatáčce je zase úplně něco jiného... tam stačí držet a topit...ona to zvládne..., stejně tak jako v téhle diskuzi nejde o nějaké vibrace od motoru do řidítek, ...
Tohle rozkmitání řidítek je prostě drsnej úkaz ,... v tomhle případě ( afra ) je to jemný nástup a jde o to že se rozkmitají tím že je nedržíš,stačí mít položený jeden prst na jednom řidítku a nenastoupí to,zatímco na tom XJRu když to přišlo,tak jsem se mohl držet jak jsem chtěl, na hrbatém podkladu za přejezdem jesm se pak jednou už neudržel,ale to vím jen z policejního protokolu...
Celej ten několika hodinovej výlet jsem vymazal z hlavy bez jediného náznaku vzpomínky...
A to jsem byl prý při vědomí,ani vrtulník si nepametám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 18:37 | Nahoru | #81
petr1000001> Proc jsi tam ty R1 vidle nechal, kdyz se to s nima chovalo tak mizerne jak pises? To nebyl zrovna upgrade....

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 23:19 | Nahoru | #82
assassin>
upgread to byl,jen jsem si je nějak nezvládl pořádně nastavit
Např. v Anglii je to celkem běžná přestavba a když se podaří,co podařit se má,podaří se taky nastavit a pak to šlape
No a k mé smůle musím říct,že jsem je tam zas tak dlouho nenechával ...
Celkem jsem to asi posral- přes zimu jsem to překopal,pak vyrazil no a dá se říct,že jsem to sfouknul za den
Ráno přesun Praha / Strakonice ,před Benešovem se mi to rozvlnilo jako prase a to si pamatuju,ale dobrý ,nějak jsem to zažehnal ( pomohla asi ta modlitba)
Do Starkonic jsem přijel před polednem ( moto sraz ),postavil jsem stan a ještě se mi povedlo -jak byla moto nízká a centrální stojan vysokej ,ho zabořit do hlíny při tom rvaní na něj tak,že mi z něj spadla do trávy Klíííd, postavil jsem ji zpátky,rozhlédl se- skoro všichni odjeli na nějakou spanilou jízdu,když jsem přijížděl...nikdo nikde..
Co budu dělat ?? Teď je jedna-naliju se a ráno pojedu domu rovně jak mátoha,to tak.
Kolem parádní silnice,ještě se vyseru ( zaplať pánbůh-na sále to ocenili..) a tradá proletět se po okolí..
Na bráně jsem mávnul na kámoše co tam trhal lístky a dál nevím,total okno...
Netuším ani kam jsem odbočil z kempu na silnici-doprava / doleva ?? To už nevím,ale dle protokolu jsem boural někdy ve čtyři,takže jsem vymazal komplet tři hodiny bujarého ježdění a vím úplný hovno,co se dělo...
Ale pro těch pár co zůstali v kempu to mohla bejt prdel..Přijel kokot s pražskou spzkou ,motorka mu spadla jen ji zaparkoval,postavil stan a zmizel ,pak už jsme ho neviděli No bylo to pak náročný období.. Měsíc ve špitálu ( o tom že jsem přilětěl vrtulníkem ani nevím,což mně teď už asi sere nejvíc ) a půl roku doma...rozdrcená kyčel + krček na 2x a zlomený obratel..
No obratel mněl loni kámoš ( taky motorka ) a běhá,to bude dobrý a "zlomená noha" ? pche ruku jsem mněl 2x za sebou jako malej a pohoda...
Hovno,...noha je vopruz a do teď mně umí omezovat,ale nedám se ,zrovna jsem přišel z hokeje,bruslit jde,ale obléknout si fusekli je někdy problém...
Takže jsem tam ty vidlice zas tak dlouho nenechával,ale chtělo je to jen pořádně nastavit a možná nelítat jak magor,ale copak to jde
Rok na to jsem vrátil originály a dal si na ní Most a super,další rok jsem ji vzal do Brna a megasuper,no a ten další,0km ... za ty čtyři roky jsem na ní pak nenajel dohromady ani tisícovku i když už zas fungovala 1A ... Letos v Březnu jsem koupil Africu a teď na ní mám přes 12tis
Na XJRu další nula, nějak jsem se zasek...když jesm ho kupoval ( podruhé po 10ti letech ) jsem čekal dva měsíce s přepisem na své narozky,aby mněla v TP to co já v občance,s tím,že si ji nechám nadosmrti... no a málem jsem to sfouknul v témže roce..... furt je to pro mně nejhezčí motorka a proto si ji nechávám i v profilovce,mám ji rád,ale už na ní nemám potřebu jezdit,na jaře ji asi pustím do světa,ale furt to odkládám,nechce se mi do toho

Naposledy editováno 24.10.2019 23:31:48

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 23:31 | Nahoru | #83
No tak to je dobry, tohle bych fakt nechtel. No tak preju hodne stesti v dalsim jezdeni, nevim jestli by se mi jeste na silnici chtelo

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.10.2019 v 23:35 | Nahoru | #84
assassin>
Asi to za ty léta přijít muselo,no a i na Africe lítám po silnici jako magor,ale už to není 14tis otáček a plnej :.-)
I pro to mi vyhovuje,ale ještě mi nikdo neujel
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Outletový prodej motorek Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 24 Včera v 13:18 dave-lister
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 85 10.12.2019 v 22:14 ktmdriver1
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 27, 28] Honda CRF1000L Africa Twin joules 837 29.11.2019 v 07:33 Foggino
E10 - Honda Africa Twin [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin Foggino 64 26.11.2019 v 12:30 ramlik
Írán 2020 Honda CRF1000L Africa Twin kosa1500 19 5.11.2019 v 18:32 titus

TOPlist