Téma: kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin
22.12.2018 v 18:56
Ahoj, jsem už z toho marod. Koupil sem si po Transalpu novou Afriku, myslím jako fakt novou :). Nemůžu se smířit s kmitáním řídítek. Originál pneu se mi nelíbily, nejezdím úplně offroad, ale delší trasy - řekněme lehký enduro - turistický trasy mimo asfalt. Docela narychlo jsem vybral Pirelli Scorpion mt 90. Docela v širokém rozsahu řekněme 30-90km /h (tedy většinu času) když pustím řídítka, tak začnou kmitat. Není to moc, kmity se nezesilují, ale není to uplně málo. Při garanci v 1000 km jsem si myslel, že to v origo servisu vyřeší, ale přes opakovanou diskuzi, mě odbyli s tvrzením, že to dělají všechny Hondy, že nevědí co s tím, ani na ustředí Hondy. Prakticky mi řekli, že se jedná o standardní chování. Prý převáželi kolo. No změna veškerá žádná. No nemůžu se s tím smířit. Tady jsem to prolezl - temáta pneu, ťuklé ráfky, dotažení krku řízení , tlumiče, a téma, že bez kufrů to nedělá.... přátelé je to nové moto, nové pneu a dělá to z kufry i bez...Možná mi pomůže i Vaše zkušenost, jestli Vám to na Africe dělá také, nebo ne (prosím napište jaké pneu máte). Moc mi to pomůže. (PS: a vedlejší dotaz(nechci zakládat nové téma) čidlo teploty okolního vzduchu v klidu ukazuje přesně a při jízdě cca o 2°C více, jezdím i v zimě a nyní kolem nuly mi to docela mrzí. Vyjádření hodny opět negativní tj. 2°C na orientačním měřidle není reklamaci. :(


Naposledy editováno 22.12.2018 18:57:47

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 20:44 | Nahoru | #31

Dolph-cz píše: přesně tak.....a co teprve pneumatiky,co mají klidně i 3 tečky?červenou,bílou,žlutou...,je to celé hovadina,jak nám příjde na servis pitomec načtený na internetu a začne poučovat,kde má být tečka,tak se mu směju do ksichtu....

jj, internetovi borci, to je kapitola sama o sobe. naposledy jsem ho chvilku poslouchal, dvakrat mu odpovedel a pak jsem to nevydrzel... prisel jsem k nemu, podal jsem mu montpaku a rekl mu: "je to na vas, evidentne vite lip nez ja co a jak". a sel si udelat kafe. twl, to bys neveril, jak valil voci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 21:04 | Nahoru | #32
Eso_Rimmer> To ano, ale stroj nepřečte značku na černý gumě. Proto tam je ta barevná tečka aby věděl že tam tu gumu dává správně.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 21:20 | Nahoru | #33

dave-lister píše: Eso_Rimmer> To ano, ale stroj nepřečte značku na černý gumě. Proto tam je ta barevná tečka aby věděl že tam tu gumu dává správně.

to ale nikdo nerozporuje... jen tu rikame to, ze kdyz se da znacka jinam, nez k ventilku, stane se tak akorat velky kulovy. problemy je potreba hledat v nekvalitni pneu, ne v umistneni znacky. to sezere max. par gramu zavazi navic

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 21:40 | Nahoru | #34
Gumy jsou všelijaké a motorky taky. Nějak jsme si odvykli, že jízda na mašině může být divoká sama o sobě. Už jsem tohle video dával k MT-09.


A někdy to skončí hodně špatně


Naposledy editováno 23.12.2018 22:07:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.12.2018 v 04:52 | Nahoru | #35

StB píše: Na CBF mi to dělalo taky ve velkém rozsahu rychlostí, ale nejvíc mezi 60-70 km/h. Zkoušel jsem kde co, ale bylo to přední pneu a to už od nové a vyvážené a ani ojetí nepomohlo. V polovině životnost jsem ji vyměnil a byl klid.

Znamy se takto trapil s kmitanim riditek na varaderu. Rovnez prosel bezvysledne nekolik servisu a po vymene gumy byl klid. Tenkrát to ale nebyly Pirelky.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.12.2018 v 07:52 | Nahoru | #36
Mam na Africe ty originalni Dunlopky, najęto 15tis. km, nikdy to nekmitalo. Na jare pujdu do nejakych nowych pneu, jeste nevim, ktere to budou.
Chtel bych spis silnicni, co vydrzi strasne moc km

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.12.2018 v 08:52 | Nahoru | #37
Pokud to jsou takové ty vibrace které rozkmitají řidítka pouze pokud je pustíš tak bych z toho nedělal vědu.
Trochu by mohlo pomoct dotáhnout ložiska krku řízení nebo namontovat tlumič řízení.
Jinak zatím jsem neměl motorku která by sjížděla přední pneumatiku tak, aby nebyla oskákaná. Ale za jízdy to většinou nic nedělalo.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.12.2018 v 08:59 | Nahoru | #38
Kohlstein> Ten musel byt ostrouhany jak brambor. Jak ho ta motorka tlacila pred sebou... hustyy

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

24.12.2018 v 10:04 | Nahoru | #39

Kov píše: Znamy se takto trapil s kmitanim riditek na varaderu. Rovnez prosel bezvysledne nekolik servisu a po vymene gumy byl klid. Tenkrát to ale nebyly Pirelky.


Pravda,u mé CBF to bylo pneu zn. Maxxis.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

25.12.2018 v 13:01 | Nahoru | #40

Eso_Rimmer píše: nic ve zlym, ale kolik gum jsi takhle testoval, vyvazoval, prezouval a pod.? me jich takhle prosly rukama stovky. kdyz mas chybu v plasti (praskly kord a pod.), pneu se jevi jako perfektne vyvazena, ale pri zatizeni se skrouti a dela psi kusy. to, ze das barevny cudlik jinam, nez k ventilku, ma za nasledek pouze o trosku vetsi pocet zavazi. ale nemuze ti to rozhodit motorku. chyba byla v pneumatice, ne v tom, ze jsi dal barevny puntik jinam.



Vždyť jsem napsal že chyba byla, je v pneumatice. Dělalo to pořád, jen když to bylo s puntíkem u ventilku tak to bylo horší a o hodně, než když se to otočilo naproti.
Bavím se pouze o této vadné pneumatice. S mechanikem jsme to testovali a dělaly různé pokusy. Netvrdím že tenhle způsob bude fungovat všebecně, na tu moji vadnou pneumatiku ale zafungoval. To je celé. Pneumatika byla zcela nová....a puvodní, zcela sjetá, to nedělala.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

25.12.2018 v 14:35 | Nahoru | #41
Už toho nechte s těma tečkama, vždyť to je už hrozný všeobecně, ale ne vždy pravidlem mají tečky tyto významy: červený puntík většinou nejvyšší bod radiální házivosti, bílý kroužek je pozitivní výstupní kontrola, zelený žlutý a sem tam někdy i modrý puntík je nejlehčí místo na pneu. Ale co výrobce to jeho značení a ještě ne na všech typech pneu, někdy to výrobci používají jen na typ a rozměr pneu co padaj z linky jako kusy pro automobilky do prvovýroby. Pokud by se chtěl někdo honit za co nejlepším vyvážením pneu tak se dá nejprve na vyvažovačku samotný ráfek na kterém se určí nejlehčí místo, potom se nazuje guma znova hodí na vyvažovačku a pak dle uvážení se pneu znova odmáčkne z ráfku a patřičně pootočí, ale stejně výsledek pro běžného uživatele nebude znatelný, leda pokud by byl nakopnutej ráfek a ještě nějaká mizerná guma kde by se objevoval nevývažek někde od 50gr vejš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

25.12.2018 v 14:41 | Nahoru | #42

JiriK84 píše: Pokud by se chtěl někdo honit za co nejlepším vyvážením pneu tak se dá nejprve na vyvažovačku samotný ráfek na kterém se určí nejlehčí místo, potom se nazuje guma znova hodí na vyvažovačku a pak dle uvážení se pneu znova odmáčkne z ráfku a patřičně pootočí, ale stejně výsledek pro běžného uživatele nebude znatelný, leda pokud by byl nakopnutej ráfek a ještě nějaká mizerná guma kde by se objevoval nevývažek někde od 50gr vejš.



no konečně rozumný dodatek.....,každý druhý má nakopnutý ráfek(což může rozhodit dovážení klidně od 50g i víc)ale bude trvat na tečce proti ventilu aby eliminoval 5g.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

25.12.2018 v 22:33 | Nahoru | #43

Dolph-cz píše: no konečně rozumný dodatek.....,každý druhý má nakopnutý ráfek(což může rozhodit dovážení klidně od 50g i víc)ale bude trvat na tečce proti ventilu aby eliminoval 5g.



Když zadní stejně ani nevyvažuju a u předního mi stačí 1 5g závaží, proč si přidělávat starosti, stejně tak tu gumu musím nějak natočit, tak fakt nevidím důvod to dělat jinak než nalajnovat tečku a ventilek...

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

30.12.2018 v 13:02 | Nahoru | #44

Mr.Dreamer píše: Výrobci tak značí nejlehčí část gumy a je dobré ji s ladit s nejtěžší částí kola (tam, kde je ventilek).



Odkdy je nejtěžší místo zrovna u ventilku?

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

4.2.2019 v 17:59 | Nahoru | #45
Stalo se, že mám od podzimu taky novou Afriku. Zatím najeto cca 3.000 km na původních gumách z výroby a kmitání jsem nepozoroval ani při pomalém ani při rychlejším do cca 140km/hod. Teploměr jsem sledoval jen okrajově a měl jsem pocit, že ukazoval tak o 1st víc než byla realita - porovnáváno s různými ukazateli teplot podél cesty....
A ještě můj dotaz na tebe- jestli máš horní kufr s brzdovým světlem? Hledám zkušenosti s napojením.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

7.2.2019 v 17:05 | Nahoru | #46
Jezdím Mitas E07 nebo Continental TKC 80 a žádný kmitání nepozoruju. Tyto gumy nemaj ani žádný tečky tak že je tam dám jak mi přijdou pod ruku samozřejmě směr otáčení si pohlídám Jinak kola nevyvažuju a nic nekmitá. Na nevyváženejch sem jezdil už dávno na Yamaha XT pak na Transalpoj ted na CRF a fakt nepoznám že by bylo něco jinak než když to vyvážený je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

7.2.2019 v 20:23 | Nahoru | #47
Brkytom> Záleží jak jedeš rychle. Nevyvážený kolo je znát kolem 130km/h, pak chvíli klid a někdy kolem 180km/h znova.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

7.2.2019 v 21:14 | Nahoru | #48

dave-lister píše: Brkytom> Záleží jak jedeš rychle. Nevyvážený kolo je znát kolem 130km/h, pak chvíli klid a někdy kolem 180km/h znova.

Co jsem tak zaslechl, tak to jsou násobky cca 60 km/h (rezonance, nebo jak to je správně řečeno z pohledu fyziky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

7.2.2019 v 21:20 | Nahoru | #49

vilemx píše: Co jsem tak zaslechl, tak to jsou násobky cca 60 km/h (rezonance, nebo jak to je správně řečeno z pohledu fyziky)

nejsou. je to cca 90, 110. 130. mezi se to vzdy trochu uklidni. vys to overene nemam.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

8.2.2019 v 06:25 | Nahoru | #50
Tak tento rychlostní úsek jezdit po zadním a je to vyřešené
Hodně dělá posed, nastavení, styl držení a řízení, výkon atp a pak samo stav moto

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

8.2.2019 v 10:12 | Nahoru | #51

Eso_Rimmer píše: nejsou. je to cca 90, 110. 130. mezi se to vzdy trochu uklidni. vys to overene nemam.


Mně to skáče i kolem šedesátky . Proto jsem přivítal snížení rychlosti v obci na 50, hned to míň drncá , rezonance ještě nenastává
Ty násobky rychlosti se liší hlavně podle průměru kola a stavu pneu-ráfek a tuhosti pneu-vidle

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

11.2.2019 v 15:02 | Nahoru | #52
dave-lister> No má cestovní rychlost je do 130km/h má drahá polovička pak nestíhá :) jezdil sem s vyváženejma kolama i bez vyvážení a fakt nepoznám žádný rozdil. Navíc mi přijde že když chceš vyvážit moto kola někde v pneuservisu tak to ani neuměj. Prostě někam plácnou zavaží a jebou na to. Od tý doby co mi poškrábali celej zlatej ráfek v pneuservisu tak tam už nejezdím.Přezouvám doma.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

30.8.2019 v 13:31 | Nahoru | #53
Zdravim, me to dela nova Afra taky,mam rok 18 model 19 gumy jsou tam od vyrobce,, Bridgestone Adventure A41,, a kolem 55-70 pri ubranem plynu taky kmita,a presne jsem si myslel ze po servise v 1000km to sptavy ,,hlasil jsem to ,ale nic,ted mam najeto skoro 7000,dela to furt musim zmenit gumy a zkusim to nechat precentrovat a vyvazit, rikaly mi ostatni ze to muze dalat i retez,, tak nevim

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

30.8.2019 v 20:03 | Nahoru | #54
pepazon75> jsem si myslel, ze uz maji mouchy vychytane.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

17.9.2019 v 13:00 | Nahoru | #55
Kdepak mouchy Je to prostě gumou, buď je "oskákaná", což bych se po 7000km vůbec nedivil :D, nebo špatně vyvážená, nebo prostě blbě vyrobená. Nechápu, proč tam prostě nezkusíte dát jinou a hned byste měli po problému. Já měl ten problém taky, tak jsem přezul a je to cajk. Za tohle fakt Honda nemůže.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

17.9.2019 v 13:34 | Nahoru | #56
Kapku to bude kmitat při ustálené rychlosti vždycky. Pod plynem to přestane... Změna pneumatiky nepomůže. Je to vlastnost...... dělají to všechny AT. Taky je potřeba cca 25 tkm udělat přední vidle. Taky to lze vylepšit nastavením vidlí.

Naposledy editováno 17.09.2019 13:37:02

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.9.2019 v 23:28 | Nahoru | #57
Mě to dělá také, mezi 60-70km/h. Myslel jsem že to děla původní originál Dunlop,ale dal jsem teď nové Pirelli Trail II a dělá to pořád. Afrika nová 2019, najeto cca 7tis. Nechal jsem převážit jak původní tak nové pneu,tím to není.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

16.10.2019 v 22:02 | Nahoru | #58
Ahoj
Už jsi to vyřešil??
Já to mněl na AT taky...obul jsem Pirellky MT90 a guma myslím super ( přesně jsem je tam dal od 0km motorky, ty z fabriky šli rovnou dolů ...)
Přilnavost na asfaltu super v hlubokých náklonech,v blátě jsem si sice párkrát (4x) ustlal,ale protože se to učím a zkouším to i s tím,že s ní fláknu...
No ale k věci,všiml jsem si toho až po nějaké době,kdy už jsem mněl přední kolo obržděné na schůdky a přičítal jsem to tomu...
Pustil jsem řidítka,pár vteřin nic a pak se to roztancovávalo víc a víc,to jsem čumněl...
Ale koukám,že to asi dělají MT90ky obecně...dal jsem tam ted Bridgestone AX41 a dobrý,pro změnu to přední kolo hučí jak turbína že se můžu pos*at...
Příště dám asi Michelinky anakee wild , mněl jsem je loni na první offmotorce XT660z a spokojenost obrovská,jen mi vydrželi jedno Rumunsko a zpět s návštěvou Fagara a Alpiny tak jsem myslel že se po 3tis km sjíždí neúměrně hodně... spíš ale jen jezdím jak prase
Každopádně,když máš alespoň jednu ruku položenou na heftu,nestane se nic,možná by to vyřešil tlumič řízení... je to ale na mrtvici,přes to si je možná pořídím znovu,nájezd 9tis byl 3násobný oproti dalším dvou zmiňovaným...
Říkal jsem si,jezdím málo,gumy si užiju i když bych je vyhazoval po 3tis. ,ale už mám najeto za letošek přes 12 tis a kupovat na to troje gumy se mi už tak moc nechce,takovou spotřebu jsem nemněl ani na okruhu

Naposledy editováno 16.10.2019 22:12:38

2 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

17.10.2019 v 22:31 | Nahoru | #59
co je to za modu zkouset kmitani riditek bez drzeni? tim spis na ne uplne silnicnich pneu... nechapu, co se divite. reste to tehdy, kdyz to bude kmitat pri drzeni.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

18.10.2019 v 08:12 | Nahoru | #60
Eso_Rimmer> Touha po dokonalosti
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 73 18.10.2019 v 22:33 ktmdriver1
africa twin crf1000 Honda CRF1000L Africa Twin PRCO-XTZ 25 30.9.2019 v 21:45 MirSe
Někdo na vyjížďky z Karvinska a oko... Honda CRF1000L Africa Twin jurasikora 9 27.9.2019 v 17:36 Martin_R1
Dálný východ a kvalitní servis [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin justyn 70 26.9.2019 v 23:40 Eso_Rimmer
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 27, 28] Honda CRF1000L Africa Twin joules 834 25.9.2019 v 07:45 STEPEC

TOPlist