Téma: kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin
22.12.2018 v 18:56
Ahoj, jsem už z toho marod. Koupil sem si po Transalpu novou Afriku, myslím jako fakt novou :). Nemůžu se smířit s kmitáním řídítek. Originál pneu se mi nelíbily, nejezdím úplně offroad, ale delší trasy - řekněme lehký enduro - turistický trasy mimo asfalt. Docela narychlo jsem vybral Pirelli Scorpion mt 90. Docela v širokém rozsahu řekněme 30-90km /h (tedy většinu času) když pustím řídítka, tak začnou kmitat. Není to moc, kmity se nezesilují, ale není to uplně málo. Při garanci v 1000 km jsem si myslel, že to v origo servisu vyřeší, ale přes opakovanou diskuzi, mě odbyli s tvrzením, že to dělají všechny Hondy, že nevědí co s tím, ani na ustředí Hondy. Prakticky mi řekli, že se jedná o standardní chování. Prý převáželi kolo. No změna veškerá žádná. No nemůžu se s tím smířit. Tady jsem to prolezl - temáta pneu, ťuklé ráfky, dotažení krku řízení , tlumiče, a téma, že bez kufrů to nedělá.... přátelé je to nové moto, nové pneu a dělá to z kufry i bez...Možná mi pomůže i Vaše zkušenost, jestli Vám to na Africe dělá také, nebo ne (prosím napište jaké pneu máte). Moc mi to pomůže. (PS: a vedlejší dotaz(nechci zakládat nové téma) čidlo teploty okolního vzduchu v klidu ukazuje přesně a při jízdě cca o 2°C více, jezdím i v zimě a nyní kolem nuly mi to docela mrzí. Vyjádření hodny opět negativní tj. 2°C na orientačním měřidle není reklamaci. :(

Naposledy editováno 22.12.2018 18:57:47
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:13 | Nahoru | #1
Pirelli Scorpion mt 90 mi na KTM990Adv kmitala někde kolem 50-70km úplně neskutečně. Byla na nové motorce od výroby, servisák prodejce tenkrát ze mě dělal debila při servisu v 1000km, když jsem to chtěl reklamovat. Tak jsem to s ním neřešil a už jsem tam nikdy nešel - pneu jsem zahodil, použil jinou (TKC80) a byl klid.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:14 | Nahoru | #2
Kde je to čidlo umístěné? Na moto ho mám pod maskou vepředu a když zastavím tak se od chladiče/motoru pěkně ohřeje, ale za jízdy je to ok. Nestačí ho jen někam přesunout?

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:17 | Nahoru | #3
zkusit kolo převážit někde jinde, to že to dělají všechny hondy je fakt super odpověď servisáka, ke kterému bych nedal už ani odrážedlo.
Na to čidlo zřejmě za jízdy fouká vzduch od motoru ?

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:24 | Nahoru | #4
_zdenda_> čidlo je na vnitřní straně před řídítky vpravo od displeje. Je normálně vidět, když zastavim, tak se přehřeje i o 8 stupňu, ale při jízdě o ty 2°C, ale je tam fakt volně mělo by to chladit, je to pouze "za větrem". Spíš mi zajímalo, jestli se toho všimnul někdo další. Trochu míň by mě to štvalo, kdybych věděl, že to je tak od výrobce... No posunout nevím, to se spíš naučím odčítat je to teda pakárna od soudruhů z japonska

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:25 | Nahoru | #5
_zdenda_> Ty kráso, skoro bych byl rád kdyby to bylo těma Pirellkama, zas by byl život veselejší, díky !

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:27 | Nahoru | #6
nekdy muze byt spatna sarze gum a hazi jako o zivot. koupil bych novou predni do foroty, nechal prezout (predpokladam, ze ti kolo jen tak nekdo nepujci), nechal vyvazit a vyzkousel. klasicka nevyvazenost se v drtive vetsine projevuje nejdrive v 90, pak ve 110 a pak ve 130. je to fyzika, tu clovek neoblbne kdyz to kmita od zacatku (predpokladam, ze jsi to nezkousel plne nalozenej a ve dvou, to pak kmita spousta motorek], je v drtive vetsine chyba v plasti. tim spis u nove motorky. cidlo bych zkusil premistit, u svy 990 to budu delat taky, desne keca

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 19:56 | Nahoru | #7
pokud to má rovné kolo,rovné tlumiče a rovný rám-což předpokládám,že jo,tak to podle mně musí dělat pneumatika.30km/h je příliš nízká rychlost na to,aby se projevila jiná chyba,než pneu.....

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 20:06 | Nahoru | #8
Tak tam zkus nazout zpátky tu původní silniční pneu.
Kam jezdíš v takový zimě? Zima by ani tolik nevadila jako ten déšť.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 20:59 | Nahoru | #9
Na Africe máme Pirelli scorpion Trail 2 a žádný kmitání nepozoruji. I na původních fabrickejch hrůzách žádný kmitání. Chyba bude v tvých Pirelkách. O kolik proměřuje za jízdy teploměr jsem neřešil, v Zimě prakticky na Afře nejezdím.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 22:22 | Nahoru | #10
Kolik máš na té pneu najeto? Počkal bych jak se trochu ojede, zkus přitvrdit zadek ještě, pokud kmitá jenom po pusteni řidítek a ještě na nové gume, tak bych z toho hned tragédii nedělal zkus ju trochu víc ojet a do ty doby nedávej ruce z řidítek

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 22:44 | Nahoru | #11
Na CBF mi to dělalo taky ve velkém rozsahu rychlostí, ale nejvíc mezi 60-70 km/h. Zkoušel jsem kde co, ale bylo to přední pneu a to už od nové a vyvážené a ani ojetí nepomohlo. V polovině životnost jsem ji vyměnil a byl klid.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

22.12.2018 v 22:45 | Nahoru | #12
dělaly mi to tři z pěti mt90...většinou to začalo po cca 1000 km od nazutí, ale u jedné hned od nové.
poslední to nedělá a má cca 2500 km, tak uvidím
jinak je to skvělá guma, se kterou můžeš "přes hranu", tak jsem to neřešil, jen nebylo vhodný mezi 50-80 pustit řídítka...stačilo mít položený jediný prst a nerozkmitalo se

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 09:47 | Nahoru | #13
Afriku mám druhou a čidlo nefunguje ani u jedný, zkoušel jsem ho i dát ven na pruvan a nic ,na té první + - 10 stupnu mám i fotky pro servis , čidlo mi vyměnili a furt to samý. jedině zkusit z něčeho jiného.

kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 10:18 | Nahoru | #14
Ahoj,
mám novou ATAS s origo gumama a žádné, byť nepatrné, kmitání nepozoruju. Myslím, že to bude těma pneumatikama.

-rst-

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 10:58 | Nahoru | #15
Můj názor je, že čím víc chlupatá guma, tím víc je náchylná k oskákání. Stačí i malý výstupky a už se to klepe. Pokud chceš pohodlí, musíš si koupit hladký silniční gumy.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 12:19 | Nahoru | #16
Čau,mě to na nový Africe,s původníma ,tušim tam byly Dunlopy,kmitalo mezi 60-70 taky.A fest,skoro by mě to shodilo.Přezul jsem na Metzelery a mam klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 14:48 | Nahoru | #17

Svejk1 píše: _zdenda_> Ty kráso, skoro bych byl rád kdyby to bylo těma Pirellkama, zas by byl život veselejší, díky !



Ta Pirellka by měla mít na bočnici puntík, většinou červený, nasaď ji tak, aby umístění puntíku odpovídalo umístění ventilku. Výrobci tak značí nejlehčí část gumy a je dobré ji s ladit s nejtěžší částí kola (tam, kde je ventilek). Kolo by tak mělo mít rovnoměrnější rozložení váhy a vyžadovat minimum závaží. Ideální by bylo, pokud by sis mohl od někoho s Afrikou půjčit kolo, pak budeš hned vědět...
Měření teploty v pohybu je vždy problém, když se pohybuješ, přidáváš energii. Honda to samozřejmě měla vyřešit, ale připadá mi reálné, že pouze energie způsobená rozdílem rychlosti vzduchu a senzoru zkreslí výsledek.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 15:32 | Nahoru | #18
Není to náhodou opačné? Puntík je nejtěžší místo a měl by být naproti ventilku?

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:06 | Nahoru | #19

Svejk1 píše: _zdenda_> Ty kráso, skoro bych byl rád kdyby to bylo těma Pirellkama, zas by byl život veselejší, díky !



Zcela určitě je to gumou , měl jsem to samé. Reklamaci jsem ani neřešil, bó by mě to neuznali. Nakonec se podařilo vyvažit tak ( značka co ma být u ventilku je na opačné straně) , že se s tím jezdit dá, ale tak či onak to tam je, ale je to únosné. Při aktivní jízdě to cítit skoro není, jen při stalé rychlosti....naštěstí už mám zadek sjetý a Pirelli už nechci.

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:09 | Nahoru | #20

foxdive píše: Není to náhodou opačné? Puntík je nejtěžší místo a měl by být naproti ventilku?



Ne, u ventilku. Jenže když to kmitá, tak se zkouší to co píšeš ty......tohle házení teď dělá relativně dost gum, co slyším. Fakt hodně....a rozmezí klidně 40-80 km/hod.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:35 | Nahoru | #21
kdyz nebude vadna guma, muzes dat puntik kam chces a jen se to dovazi. v zadnym pripade to nemuze mit vliv na to, co mu predni pneu dela. jinak by se to melo umistovat k ventilku.

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:38 | Nahoru | #22
Urcite guma, ale za ty kecy od servisaku by si neco poslechli, liny hovada

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:43 | Nahoru | #23

KubaLC8 píše: Urcite guma, ale za ty kecy od servisaku by si neco poslechli, liny hovada



vsude je to podobny... staci si vzpomenout, jak v autorizaku uctovali klukovi s novou masinou vycentrovani predniho kola s oduvodnenim, ze to KTM neproplati. nejsmutnejsi na tom bylo to, ze dotycny volal po par kilometrech tam, kde to koupil s tim, ze mu to kmita. mel pockat na prvni tisicovou prohlidku a pak ze se to vyresi. jj, vyresilo se to castkou na fakture. tak se s nima pekne pohadal. ze bych si koupil Hondu? snad uz se veci tak nejak zmenily...

1 reakcí na tento příspěvek kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 16:50 | Nahoru | #24
Taky mě to potkalo. MS 1200 S ,zadní nová guma, dvakrát převážení, od 60-130km, nakonec jsem nasadil ojetou a pohoda, nová na vyhození.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 17:14 | Nahoru | #25

Eso_Rimmer píše: kdyz nebude vadna guma, muzes dat puntik kam chces a jen se to dovazi. v zadnym pripade to nemuze mit vliv na to, co mu predni pneu dela. jinak by se to melo umistovat k ventilku.



Mám jinou zkušenost. Mně to házelo a vše bylo jak má být....pak se to dalo přesně opačně, dovážilo se to, zavaží tuna, ale bylo značně lepší. Ale i tak to stálo za houbelec...prostě guma špatná.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 18:14 | Nahoru | #26

DZARDINO píše: Mám jinou zkušenost. Mně to házelo a vše bylo jak má být....pak se to dalo přesně opačně, dovážilo se to, zavaží tuna, ale bylo značně lepší. Ale i tak to stálo za houbelec...prostě guma špatná.

nic ve zlym, ale kolik gum jsi takhle testoval, vyvazoval, prezouval a pod.? me jich takhle prosly rukama stovky. kdyz mas chybu v plasti (praskly kord a pod.), pneu se jevi jako perfektne vyvazena, ale pri zatizeni se skrouti a dela psi kusy. to, ze das barevny cudlik jinam, nez k ventilku, ma za nasledek pouze o trosku vetsi pocet zavazi. ale nemuze ti to rozhodit motorku. chyba byla v pneumatice, ne v tom, ze jsi dal barevny puntik jinam.

Naposledy editováno 23.12.2018 18:16:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 18:15 | Nahoru | #27
Eso_Rimmer> Jednou jsem slyšel názor že ta tečka tam je pro strojový nazouvání. Podle toho ten stroj pozná outside případně směr otáčení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 18:18 | Nahoru | #28

dave-lister píše: Eso_Rimmer> Jednou jsem slyšel názor že ta tečka tam je pro strojový nazouvání. Podle toho ten stroj pozná outside případně směr otáčení.

smer otaceni pneu je znaceny sipkama, nebo outside a inside, pripadne nijak (pak je jedno, jak se nazuje), pripadne jako u debil*, to kdyz da vyrobce na plast slona a jakym smerem jde, tak se ma pneu otacet (tusim, ze to mival/ma Metzeler). o tom, ze by to znacil puntik, jsem neslysel.

Naposledy editováno 23.12.2018 18:20:27

(reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 20:29 | Nahoru | #29

T.R.46 píše: Taky mě to potkalo. MS 1200 S ,zadní nová guma, dvakrát převážení, od 60-130km, nakonec jsem nasadil ojetou a pohoda, nová na vyhození.

zadní kolo ani vyvazovat nemusíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kmitání řídítek na nové CRF1000 Africa Twin

23.12.2018 v 20:37 | Nahoru | #30

Eso_Rimmer píše: nic ve zlym, ale kolik gum jsi takhle testoval, vyvazoval, prezouval a pod.? me jich takhle prosly rukama stovky. kdyz mas chybu v plasti (praskly kord a pod.), pneu se jevi jako perfektne vyvazena, ale pri zatizeni se skrouti a dela psi kusy. to, ze das barevny cudlik jinam, nez k ventilku, ma za nasledek pouze o trosku vetsi pocet zavazi. ale nemuze ti to rozhodit motorku. chyba byla v pneumatice, ne v tom, ze jsi dal barevny puntik jinam.



přesně tak.....a co teprve pneumatiky,co mají klidně i 3 tečky?červenou,bílou,žlutou...,je to celé hovadina,jak nám příjde na servis pitomec načtený na internetu a začne poučovat,kde má být tečka,tak se mu směju do ksichtu....
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 73 18.10.2019 v 22:33 ktmdriver1
africa twin crf1000 Honda CRF1000L Africa Twin PRCO-XTZ 25 30.9.2019 v 21:45 MirSe
Někdo na vyjížďky z Karvinska a oko... Honda CRF1000L Africa Twin jurasikora 9 27.9.2019 v 17:36 Martin_R1
Dálný východ a kvalitní servis [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin justyn 70 26.9.2019 v 23:40 Eso_Rimmer
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 27, 28] Honda CRF1000L Africa Twin joules 834 25.9.2019 v 07:45 STEPEC

TOPlist