Mam motorku z holandska a resim problem, kdy mam na stitku ramu a na krku stejne cislo CB500***** ale na motoru je vyrazeno CB550******* takze pocitam ze motor je z modelu CB550 four coz bude asi problem pri prihlaseni,ze? Pripadne je mozne, ze to takto ma byt? K motorce mam vsechny doklady z odhlasky z holandska i puvodni technicak z roku 1977
Diky za postrehy
Prvotní postřehy - originalita málo pravděpodobná, ne však úplně nemožná, - někdo dal do 500 motor 550, zapsal/nezapsal do TP ? - zřejmě chceš dávat na bílé, to nedokážu posoudit, na zelené by to mohlo jít, záleží, kde by jsi testoval.
https://nl.wikipedia...ki/Honda_CB_500_Four
https://de.wikipedia...ki/Honda_CB_500_Four
Asi to tu chce konfrontovat i nějakou fotku a údaje z TP.
v nizozemským techničáku není typ motoru napsanej, je tam jen číslo rámu a to sedí
další věc, je, že je tam rok výroby 1974, ale první přihlášení je až 1977, tak nevím jestli je třeba možnost, že tam prostě pak už dali motor z 550, ale v jejich techničáku o tom není žádnej záznam.. fakt nevím, jestli to jet vrátit nebo si to nechat a potom se s tím otravovat...
2 reakcí na tento příspěvek Prihlaseni CB 500 four
do vyhledávače vepiš www.rdv.nl, pak si najdi položku " Vraag gegevens op", je to vpravo od té dvojice obrázku nizozemských espézetek, klikni na to, otevře se stránka kde do žlutého políčka vepíše nizozemskou SPZ a potvrdíš
otevře se záznam, obsahující základní technické údaje
typ motoru tam uveden nebude, ale s největší pravděpodobností tam bude uveden výkon a objem, pak budeš mít jasno v tom, co tam má skutečně být...ani nemusíš platit Hondě za vyjádření :-
Bohužel jiné členské státy nemají podobné veřejně přístupné weby, hodně by to pomohlo.....většina členských státu používá při přeregistracích vozidel datové rozhraní EUCARIS II, bohužel příslušný modul který umožňuje ověřovat online základní údaje napříč registry nemají české úřady k dispozici...
Naposledy editováno 18.12.2018 11:45:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prihlaseni CB 500 four
peterJ: Odkaz na web pro kontrolu registrace, vyplň žlutý chlívek bez mezer a bez pomlček:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx
Našel jsem nějakou fotku motorky s NL značkou na webu, výsledek vypadá např. takto
Pokud je tam jiný motor, domnívám se, že to bez předchozího schválení nezaregistruje nikde v EU, napříč EU je ta legislativa stejná, odchylky od původního schválení lze vyřešit jen novým schválením, informace o novém schválení je pak obsažena v dokladech
Pokud nejde o nějaký mezityp nebo evidenční chybu, může jít o motorku zbastlenou za účelem dosažení zisku...
Naposledy editováno 18.12.2018 13:07:04
3 reakcí na tento příspěvek Prihlaseni CB 500 four
tak te´d jen přemýšlím jak dál, ale to už je asi jen na mě
buď rozklepat 550 na 500 a nebo naložit a odvézt zpátky...
každopádně díky všem za příspěvky !
Tak to záleží na tom, jak velký jsi perfekcionalista, jestli chceš čistou 500, asi odvézt zpátky, pokud se nedopátráš, že jde o nějaký ceněný originál model, tak jak vyjel z fabriky. Pokud se rozhodneš si nechat, ten rozklep bych nechal až jako úplně poslední možnost
já bych to nikam nevozil, zkus se zeptat akreditovaného zástupce Hondy , může jít o nějaký mezityp...nebo to dej na bazoš a přidej si 15 tis....ale uvědom si že ty motorky se už nevyrábí a jejich cena jde nahoru každým dnem.....rozhodně je to lepší investice než babišovi státní dluhopisy
Naposledy editováno 18.12.2018 23:09:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prihlaseni CB 500 four
peterJ píše: Tak jsem zkoušel doporučený odkaz, ale není tam skoro nic vyplněného, nic co by mi napovědělo.
tak te´d jen přemýšlím jak dál, ale to už je asi jen na mě
buď rozklepat 550 na 500 a nebo naložit a odvézt zpátky...
Předpokládám, že jsi to nepřivezl až z Holandska sám. Takže ten, kdo to sem tahá, by v tom měl umět chodit a znát cestu, jak to přihlásit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prihlaseni CB 500 four
motorku prodá i s protokoly, kde je napsáno že motocykl plní podmínky zákona 56/2001 Sb...
Pak ještě najít registrační místo kde úřednice registru dělá ještě další 2 funkce, například řidičské průkazy nebo přestupky a nemá čas zkoumat skutečný stav věci a motocyklům se nevěnuje, proto je pravděpodobné že bude akceptovat to , co tam napsal technik....
Pak se může stát, že se to přihlásí ale po 4 letech to jiný technik STK stopne a vykáže to jako závadu typu B...TP bude jen na 30 dnů a pak je konec, buď se to uvede do původního stavu nebo se to bude muset přestavět a navštívit kvůli tomu jednu z technických zkušeben a zaplatit si protokoly...
Také se na to může přijít až po letech...
Osobně se domnívám že se na to přijde hned, navíc u těchto starších motocyklů zpravidla chybí technické údaje jako zatížení náprav nebo max. rychlost, ty se pak musí získávat od výrobce nebo z databází technických zkušeben...slušná STK to dělá tak, že tam zasílá požadavek - elektronický formulář který se jí vrátí vyplněný a částku naúčtuje žadateli...Pokud to bude od Hondy nebo Deklry objeví se tam jiný typ motoru a je vymalováno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prihlaseni CB 500 four
Ty motory jsou fyzicky zaměnitelné. Na venek jediný patrný rozdíl je ovládání spojky. Původní CB500 měly vypínání spojky přes šroubový mechanismus zabudovaný v levém deklu, zvenku je vidět štelovací šroub.
Novější CB550 mají přidané na vstupním hřídeli převodovky malé mazací čerpadlo a vypínací mechanismus se musel přestěhovat napravo pod víko spojky, která je taky jinak konstruovaná.
Pokud by žadatel dokázal přesvědčit Hondu aby tak učinila, s potvrzením výrobce by pak absolvoval technickou prohlídku v rozsahu provedených změn a změna typu motoru se pak dá zapsat do dokladů...podle všeho se změní i některé technické parametry...výkon a otáčky, max,. rychlost případně hluk, pokud se v dov výroby měřil dle předpisu EHK a hodnoty bude výrobce znát......tuto změnu údajů by však musel výrobce uvést v potvrzení...dle mého názoru vy se to nepatrně projevilo i na hodnotě motocyklu, který by nebyl historicky původní, ale to je spekulace...
Druhou možností je individuální přestavba. Problém je v tom, že přestavovat a schvalovat může český úřad pouze to, co je zapsáno v českém registru...s nevyhovující evidenční kontrolou a vykázanou odchylkou od původního schválení to do registru nikdo nezapíše, ale možná se hluboce mýlím...
K přestavbě je nutné doložit protokol technické zkušebny, na motorky se zaměřuje nová zkušebna TZV, nebo jinak www.technicka-zkusebna.cz.
Také to udělá TUV nebo DEKRA CZ a,s.
Někde jsem četl že to v podobné situaci technik registru snad někde v Karviné udělal tak, že vozidlo byt bylo nevyhovující zapsal do evidence a pak ve 2- kroku ty nedovolené změny následně schválil a tk to celé zlegalizoval.
Naposledy editováno 19.12.2018 11:45:41
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 | JakubZaremba | 7 | 5.7.2023 v 14:36 combust |