Téma: Díly pro GO na fichtla Jawa 20
4.12.2018 v 13:23
Ahoj, přes víkend jsem se pustil do fichtla (Jawa 20). Říkal jsem si, že když už tam dávám to bezkontaktní zapalování, ať to má aspoň nějakou úroveň, že udělám kliku, výbrus, a píst s kroužkama. A teď k věci. Koukal jsem na internet, že se prodávají sady obsahující díly na GO (třeba tady https://www.extremebike.cz/Sada-generalni-opravy-motoru-Jawa-50-d262.htm https://www.extremebike.cz/Sada-generalni-opravy-motoru-Jawa-50-d20.htm ). Mě jako pohodlnému člověku by se samozřejmě líbilo si tuhle sadu objednat a jeden večer to v garáži přeházet a mít hotovou generálku bez toho, aniž bych objížděl, kde mi udělaji kliku, válec atd a skoro bych řekl že i za větší peníze. Nejde mi v tomto případě o peníze, ale spíš, jestli někdo z Vás má osobní zkušenosti třeba s touto sadou. Jestli ty díly nejsou nějakej vyloženej šmejd. Všichni víme, jak to bylo s kvalitou kladívek, kondenzátorů, uhlíků atd. Některý součástky ve mě budily dojem, že to je lisovaná tma.
Nechci na tom jezdit závratný kilometry, ale mám ve zvyku z předchozích Jaw, že po GO motoru se do něj nesmí 10 let šáhnout . Chápu že u fichtla člověk nikdy neví pouhou minutu dopředu, ale celý to opakovat by byl vopruz.

Anebo pak druhá varianta, že to odvezu do Votic (jsem z Tábora) a tam mi to taky udělá + dokoupim chybějící díly atd. A navíc v tomto případě si vůbec nedělám iluze o tom, že to pán z Votic může klidně nakupovat z Číny a Taiwanu, takže bych na tom byl stejně jako v prvním případě, jen za víc peněz .

Uvítám Vaše názory, připomínky odkazy. Díky.

Naposledy editováno 04.12.2018 13:38:28

Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 13:34 | Nahoru | #1
Něco podobného mě taky výhledově čeká, takže jsem zvědav na názory ostatních. H.

1 reakcí na tento příspěvek Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 13:39 | Nahoru | #2
V té sadě je polskej válec, to je spíš nic než moc, kliku neznám, ložiska + gufera bych dal lepší a ta sada bílého těsnění stojí zahovno. Ono celkově extremebike není nejlepší eshop.
Pořádná GO tě vyjde draho, ale vyplatí se to. Zrovna dělám stejnej krumpl, ale s úpravama.

Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 13:49 | Nahoru | #3
já bych do takové sady nešel, je to asi to nejlevnější co jde sehnat a vyloženě mne rozesmáli zakrytované ložiska pro kliku v té druhé sadě. Repasovaný originál bude asi vždycky lepší. Kdysi mne lákalo zkusit nějakou cestovní sadu od stejskyho jestli je ještě dělá.. to by bylo jistě zajímavější investice než polský a turecký pseudo-díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 13:54 | Nahoru | #4
No ty zakrytý ložiska mě taky dojaly . Já právě nechci na tomhle šetřit a klidně si připlatím. Je to sice hezká vidina, že by mi dodávka PPL přivezla díly a já je nemusel nikde shánět. Ale Nejradši bych slyšel radu ve smyslu "tohle a tohle jsem tady objednal a vydrželo to porci km bez šáhnutí … ". Pak půjdu a koupím to taky.

1 reakcí na tento příspěvek Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:06 | Nahoru | #5
Koukal jsem na toho Stejskyho - pokud je to ten pan Miroslav Stejskal z Orlice, pokusím se mu napsat za kolik dělá go kliky + výbrus a dále jaké díly používá.

(reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:07 | Nahoru | #6
Stáhni si příručku, tam najdeš ložiska a gufera (do deklu spojky dej kryté ložisko a zaslep mazací díru, přestane to slintat olej) + šrouby.
Výbrus k Baškovi, díly beru z fichtlkrámku. Kliku pokud bude třeba tak CKR, spojku ferodo a tu lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:08 | Nahoru | #7
petr.machy> U něj bych se o kvalitu nebál. Ještě můžes zkusit Standu Hrbka, tam budeš za jiný peníze, ale nevim jak je na tom aktuálně časově.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:16 | Nahoru | #8
DRN.> Supr, to jsou pro mě cenné rady. Já to naposledy dělal v roce 2007 a od té doby se hodně změnilo . Díky.

(reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:25 | Nahoru | #9
petr.machy> Na trhu s dílama změnilo k horšímu, fakt musíš dobře vybírat. Podobně teď upadaj simsony......
Ještě koukni sem.

Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 14:32 | Nahoru | #10
Já mám podobnou zkušenost z Jawy 634, ještě když jsem tam měl obyč zapalování, tak kladívka mi vydržely celých 400km, uhlíky a kondíky tak nějak podobně. Takže si o kvalitě nedělám žádný iluze. Vždycky je nejcennější rada toho, kdo má zkušenost, ví jak to funguje a s jakým nájezdem km, to se většinou na google nedočtu .
Námětů a možností mám díky této diskuzi celkem dost, to jsem přesně potřeboval, takže díky, a klidně sem budu dávat poznatky, co a jak se povedlo/nepovedlo... .

1 reakcí na tento příspěvek Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 19:44 | Nahoru | #11
jestli jsi už dělal jak píšeš jawy, tak se divím, že neznáš i jiné eshopy, kde se ještě snad dají dohledat jiné díly. Dělal jsem renovace několika velkých jaw a čezet a jedna 555 mě taky čeká. Jinak ty pajkovy stránky jsou super.

1 reakcí na tento příspěvek Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 20:02 | Nahoru | #12
petr.machy: cena te sady je hodně příjemná, když vezmu v potaz, že go klikovky ( oprava čepů, výměna ojnice CKR s jehlovým ložiskem) výjde na cca 1200+, výbrus jak kde 300-500, výroba kvalitního pístu 300-500 (s pístem z fichtlkrámku mám špatnou zkušenost. Byl udělaný z nějakého bláta a hodně se teplotně roztahoval), asi bych si dal pouze dvoukroužkový píst v rámci snížení tření. Na kliku v žádném případě NE krytá ložiska. Pokud budeš muset měnit nějaké ozubené kolečka převodovky, tak sháněj staré kolečka a nekupuj ty novodobé náhražky. Polský válec "jsem slyšel" že má tak fušeracky vyvrtané kanály, že jeden může jet dobře a druhý špatně, je to kus od kusu, raději bych šel do výbrusu původního a hlavně pokud nasadíš válec s vrtáním 40mm a použiješ původní hlavu,tak budeš muset odfrézovat vnitřek ( průměr ) hlavy ( detonační štěrbinu ) pro píst 40mm. Kdybys to neudělal, tak ti větší píst rozmlátí hlavu. Spojku ferodo, ikdyž opět původní má mnohem tvrdší zuby, ale kdo by se dneska dupal s korkama do spojky (jedině starou spojku a nechat osadit ferodem.

(reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

4.12.2018 v 21:40 | Nahoru | #13
Duxik> Takže, mezitím jsem si vzpomněl ještě na chlapíka od nás z dílny, co tomu docela hoví a vesměs se shoduju s tvými poznatky. Objednal jsem ojnici CKR, a on mi na lisu v práci přelisuje čep a vymění ojnici, vystředí kliku. Na výbrusy má někoho, kdo to vozí přímo do Divišova, případně to dělá jakýsi pan Slunečko od nás z Mladé Vožice (který to údajně také vozí do Divišova, ale s přirážkou) - prej má dobrou zkušenost, ty motory jedou, zatímco od okolních firem tady od Tábora byly s výbrusama problémy.
Ano, je mi jasné, že u zakrytých ložisek nemůže fungovat mazání, tak jsem si objednal takový, jaký mají bejt.
Další věc, co mám v čoudu je startovací kolečko (ta volnoběžka při nakopávání prokluzuje). Jinak nemám důvod do převodovky šahat, takže krom výše zmíněného udělám jen výmenu gufer, těsnění a ta Ferodo lamely na spojce + pružiny, seigrovky, primární řetěz atd. Výsledek je ten, že jsem po návštěvě Fichtl krámku o 3000 lehčí, protože si člověk vzpomene na spoustu kravin, co tam je ještě třeba a najednou je v košíku 30 položek .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

5.12.2018 v 20:10 | Nahoru | #14
cmiral> Jak říkám, poslední GO byla na 634 v roce 2007, to ještě existovala mototechna v Táboře. Všechny díly jsem bral odsud a po původu jsem nijak nepátral. Mimochodem kroužky, písty, ložiska a převodovka z té doby mi na Jawě fungují pořád. Takže nějaká kvalita tam nejspíš byla, řekněme, že třinda najela těch 18000km. Jinak nejsem kdoví jaký renovátor, spíš to dělám pro to, aby sme na tom mohli s mrňousem do lesa a tak nějak se držet originálního stavu s velkýma rezervama . Na fichtl si ošahám díly, pak mě čeká ještě mustang.

(reakce na) Díly pro GO na fichtla Jawa 20

5.12.2018 v 21:07 | Nahoru | #15
petr.machy> ok, mám motoráře, který je hodně stará škola a se vším si poradí v nepřemrštěných cenách a chodí sám po burzách, hrabe se v bednách a nepindá jako novodobí renovátoři kolik s tím měli práce a shánění. Já na motory nemám čas, jezdím daleko za prací bez výmluv, tak jsem si pořídil kvalitní vercajk z etovaru a motor mu aspoň na hrubo připravím. Tak ať se daří.

Díly pro GO na fichtla Jawa 20

8.12.2018 v 18:09 | Nahoru | #16
Ahoj pokud bych dělal já postupoval bych (pár motorů Jaw jsem už pro sebe poskládal a stále jezdí:)):
Motor nechal vyčistit: http://www.cisteni-hliniku.cz/
Ložiska + gufera (SKF): http://www.loziskahrk.cz/
Renovace kliky + válce: http://www.motoserv...k.ic.cz/Kontakt.html
Díly které naznám že je potřeba vyměnit: www.google.cz

Díly pro GO na fichtla Jawa 20

9.12.2018 v 10:56 | Nahoru | #17
no to chemické čištění je naprosto zbytečný luxus, soryjako, a potom už nastupují jen guleleštiči. Trocha lidského sádla vyčistí skoro všechno taky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti s VAPE Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang Fichtel 21 7.12.2018 v 18:31 cmiral
Papíry z Jawy 50/20 na jawu 50/23 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang jonopnn 12 5.12.2018 v 22:25 Kohlstein
Jak zrušit Jawa 50/20 Pionýr FJRPEPA 28 19.11.2018 v 10:03 CRF1000
Divně karbonovaný píst a válec Pionyr Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... Jenik789 23 19.11.2018 v 09:13 Jenik789
Od kolika mohu mít řidičák ? Jawa 50/20 Pionýr, Simson S 50, Jawa 50/23 Mustang Killer2002 8 7.11.2018 v 14:35 -JAWISTA

TOPlist