bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s řazením
28.11.2018 v 14:29
Zdarec,potřeboval bych radu,koupil jsem si virago 535 r.v. 1998 a mám problém s řazením,vždy když chci zařadit tak to jde přes zuby jakoby se nedotáhlo lanko (spojka je seřízená jak na páčce spojky tak u motoru).Je vyměněn olej (castrol 10w40 pro mokrou spojku) a lamely (stary byly naprosto stejny jak novy).

Edit:Při zařazené rychlosti,zmáčklé spojce a přidání plynu se motorka ani nehne.

Naposledy editováno 28.11.2018 14:32:18

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením

28.11.2018 v 18:46 | Nahoru | #1
Nedávno se tady, ale v jiném tématu řešilo něco podobného! Zaznělo tam, že některé oleje mají tendenci tak trochu lepit. Zkusil bych jinou značku oleje, i já mám špatnou zkušenost s oleji zn. Castrol. Používám oleje zn. Valvoline a do starších motorek dávám raději olej s větší viskozitou tedy 20W50. Jinak dělá to i při zahřátém motoru? Ono v tomto počasí to trvá o dost déle, než se vzduchem chlazený motor pořádně zahřeje!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

28.11.2018 v 19:03 | Nahoru | #2
udinar> Olej,všude čtu jen olej nicméně ná starým oleji to bylo úplně stejny (nevím kterej tam byl) a pochybuju,že by na tom bívalej majitel jezdil v takovým stavu...
Jinak blbě to řadí jak studeny tak zahřáty.
Ted mě tak napadá,že když jsem sundával stary lamely tak šli trochu hůř od těch plechů,může to mít souvislost ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

28.11.2018 v 22:54 | Nahoru | #3
Jarda354: Tak příčina je asi jasná, spojka ti nejspíš trochu unáší. To jde pak řazení vždycky ztuha. Jen zjistit proč.
Může ti lepit ten olej - ale pokud to dělal i jiný, bude příčina jinde. Že byly lamely s plechama slepené je normální.
Můžeš mít v drážkách koše vykousané záseky - pak nejdou některé lamely od sebe i když spojku vymáčkneš. Kontroloval to někdo při výměně lamel?
A nejspíše to prostě bude blbě seřízené. Jak se to seřizovalo "u motoru"? 535 má seřizovací šroub (jestli mě paměť neklame) pod deklem, na přítlačném talíři. Nejdřive vyrobíš šroubem vůli na lanku, pak na talíři povolíš kontramatku, šroub dotáhneš na dotek s vystavovací tyčkou, čtvrt až půl otáčky povolíš a matku zakontruješ. A pak znovu seřídíš vůli na lanku na 1-2 mm za tepla. Jestli ani tohle nepomůže, tak by to měl projet nějaký zkušený majitel pěttřipětky, jestli jen nejsi zvyklý na jiné chování řazení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

29.11.2018 v 17:31 | Nahoru | #4
1100Virago> Tak to bude nejspíš špatně seřízeny na přítlačným talíři.
Jinak teda díky za pomoc

(reakce na) Problém s řazením

29.11.2018 v 19:34 | Nahoru | #5
Jarda354: Tak abych nakonec nebyl za špatného rádce, kouknul jsem do servisního manuálu:



Seřizuje se to tak, že vyrobíš na lanku vůli, povolíš kontramatku na přítlačáku a páčku A na obrázku 43 posuneš co nejvíc dopředu. A pak utahuješ šroub, dokud výstupek na páčce nesedí proti značce B na obrázku 43. Šroub zakontruješ a pak znovu zatlačením na páčku ověříš, jestli se vrací ke značce. Pokud ne, seřízení opakuješ. No a nakonec seřídíš vůle na lanku.

Problém s řazením

29.11.2018 v 23:59 | Nahoru | #6
ešte malý poznatok z veterána JAWA 250 kývačka, tam bola podobná spojka ale len s troma prítlačnýmy pružinami. Skús vymeniť prítlačné pružiny na tanieri všetky za nové. Možno sú niektoré unavené a tým pádom ti nezaberie spojka rovnomerne (časť prítlačného taniera sa bude opierať o lamely pri radení, taktiež ti môže spojka kĺzať pri nedostatočnom tlaku pružín na tanier, ak sú unavené). A tiež ja pravda, že aj olej môže spôsobiť zlepenie lamiel pri prvom zaradení (cukne). To je ako na Kývačke, treba po státí v garáži zaradiť pred štartovaním rýchlosť 1 alebo 2 a potlačiť moto cca pol metra tam a späť pri zatlačenej spojke, mali by sa lamely odlepiť a už potom by malo byť radenie rýchlostných stupňov bez problémov.

Problém s řazením

1.12.2018 v 12:12 | Nahoru | #7
Paráda,ještě jednou díky objednám díly a za týden se na to vrhnu.

Problém s řazením

1.12.2018 v 12:34 | Nahoru | #8
Mě tyhle problémy vždycky dost překvapujou... Na většině motorek, ať s mokrou nebo suchou spojkou, se dá přeci docela snadno, pokud to člověk jen trochu umí, řadit nahoru téměř úplně bez spojky. Při správným vystihnutí vůle v ozubení.
Jestliže píše, že mu na místě spojka netahá tak to asi slepenejma lamelama, nebo osekaným košem nebude.
Píše že to teď koupil a mám za to, že než mu radit výměny oleje a všeho možného, bude lepší poradit aby si to ošahal a naučil se s tím. Každá převodovka chce svý... Ital, BMW, japonec... Každej to má trošku jinak a správný grif je někdy zásadní cesta.

(reakce na) Problém s řazením

2.12.2018 v 19:42 | Nahoru | #9
Jarda354> s čím jsi před tím jezdil? Není to Tvoje první motorka?
Protože se mi stalo, že kamarád měl naježděno spousty kilometrů v autech, v kamionech a najednou si koupil motorku, hned ho vyplašilo, že řazení jde ztuha a pokaždé jakoby křupe přes zuby, projel jsem se na tom a konstatoval, že to je normální...
Takže následoval výklad, že motocyklová převodovka jaksi neobsahuje synchronizační kroužky jako v autě, takže řazení je tvrdší a potřebuje trochu naučit, jak psal kolega t_freedom...
Jestli pomůže seřízení, ber můj příspěvek za bezpředmětný...

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením

2.12.2018 v 20:26 | Nahoru | #10
To nebude o grifu,pár motorek už jsem sedlal a nikdy to nic takovýho nedělalo...a není to moje první motorka (je druhá ) prvně jsem měl virago 125 a na ní jsem najel přes 7K km a vše v pohodě.
Nejspíš to bude jen blbě seřízeny na tom talíři jak už tady kolega psal.(přece jenom spojku jsem dělal prvně)

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením

3.12.2018 v 07:52 | Nahoru | #11
Takže ty když stojíš na místě, vrčí to, cvakneš kvalt, tak je všechno vpohodě? Necukne, netahá?
Ale při řazení za jízdy drbeš o zuby?
Ikdyž to nenatočíš, máš tam kvalt a chceš to zatlačit, tak to taky jde, spojka vystaví?
Nějak tomu nerozumím.... Za prvé, pritlačný pružiny jsou tlačný a přitlačák vystavuješ silou proti, ikdyby byla pružina snížená, co na tom? Vystavíš ho i tak. Když je unavená pružina, bude ti to spíš klouzat než cokoli jinýho.
Osekanej koš by se projevoval furt, i na místě... Slepený lamely by se taky projevovaly na místě.
Moc mi to nedává smysl

Naposledy editováno 03.12.2018 07:52:47

(reakce na) Problém s řazením

3.12.2018 v 08:56 | Nahoru | #12

Jarda354 píše: To nebude o grifu,pár motorek už jsem sedlal a nikdy to nic takovýho nedělalo...a není to moje první motorka (je druhá ) prvně jsem měl virago 125 a na ní jsem najel přes 7K km a vše v pohodě.
Nejspíš to bude jen blbě seřízeny na tom talíři jak už tady kolega psal.(přece jenom spojku jsem dělal prvně)


Takže tys nejdřív vyměnil spojku, aniž bys to pořádně seřídil? o_O

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

3.12.2018 v 16:57 | Nahoru | #13
t_freedom> Vše je v pohodě jen při řazení z N na 1 nebo 2 to dělá neskutečnej rachot jak kdybych tu spojku ani nemačkal.(Ale při chodu a zařazené rychlosti nemá tendenci někam ujíždět)

Problém s řazením

3.12.2018 v 18:55 | Nahoru | #14
Když jsi měnil lamely tak jsi kontroloval i plechy zda nejsou prohnuté?Kontroloval jsi složení, první plech v drážce je jiný a musí být zajištěn drátem (je podložen talířovou pružinou).Pokud jo, tak bych před seřízením vyměnil komplet lanko spojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

3.12.2018 v 19:55 | Nahoru | #15
Jarda354> natoč to... Jakej neskutečnej... Protože pokud to netahá do záběru vystavený, nebude to nic s lamelama ani plechama ani osekaným košem.
Převodovky na moto maj mezi 1 a 2 nejdelší chody přes N... tzn. že konkrétně při řazení s neutrálem to fakt chce bejt rychlej a znát ten grif a dynamiku s dobrým načasováním. Krom toho to co ti šlo na jiný, může bejt na týhle zase jinak.
Dokážeš řadit nahoru bez spojky? Umíš to?
Jinak to poskládání lamel a plechů jak piše kolega nademnou je hodně důležitý. Jeden z plechů bývá bombírovanej, prohnutej a funguje jako pružina, aby rozhodil celý osazení při vystavení přítlačáku(nebo tam něco předpruženýho jako pavouk, nebo jinej systém je) . Jestli si to otočil, nebo pokládal jinak, nerozhazuje to dost rychle plechy a lamely a může to působit dojmem, že to nevystavuje. Podle mě by to ovšem při zařazení za 1na hnulo dost mašinou... Ale možný je vše

Naposledy editováno 03.12.2018 20:11:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

3.12.2018 v 20:27 | Nahoru | #16
t_freedom>Já bych řekl že mezera je stejná mezi každou rychlostí jen mezi 1-2 je ,,značený'' neutrál(nechápu teda na co to má v tomto případě vliv).Ten první plech je přitlačovaný talířovou pružinou a má omezený chod pomocí drátěné pojistky,ta když tam nebude bude mít spojka tendenci unášet.

Problém s řazením

3.12.2018 v 22:04 | Nahoru | #17
K mašině se odstanu nejdřív o víkendu,tak pokud bude čas tak něco nafotím a natočím.Jinak nahoru řadit bez spojky umím,jde mi čistě jen o to řazení z N.
Jinak poskládany to je správně a plechy tuším prohnuty nebyly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením

4.12.2018 v 07:53 | Nahoru | #18
Menhir> taky nebudu nic tvrdit na hulváta, ale přišlo mi že trefit "opravdovej" neutral a falešnej je rozdíl, z toho usuzuju, že by tam mohlo v dráze kol bejt trochu víc prostoru.
Třeba na ZRX1100 jsem za studena cejtil vždy při řazení z 1. na 2.kvalt, že to drbne o zuby, což se za tepla později výrazně zlepšilo. Čím rychleji a 'důrazněji' se ten pohyb udělal, tím to šlo líp.
Duckna chce taky 'důrazný' řazení... Nejde ani tak o sílu jako o rychchlost a dynamiku toho pohybu.
Pokud dokážeš ve zlomku vteřiny, bavíme se opravdu o např. 0.3s, zaseknout kvalt směrem nahoru bez spojky, mělo by to i se spojkou netrvat o moc dýl. Některý lidi maj mezi vystavením a řazením prodlevu jak ve V3S a to prostě už drbeš boční ozuby.

(reakce na) Problém s řazením

5.12.2018 v 00:17 | Nahoru | #19
t_freedom> Dráha řadičky je stejná pro všechny rychlosti,daná aretačním kolečkem a mechanizmem, neutrál je mezi každou rychl. stejně uprostřed na vrcholu(značený jen jeden), ale máš pravdu v tom že kola v převodovce můžou být při řazení v/mimo záběr v jiný okamžik dle drah na bubínku ale nikdy ne současně.Já teda ale pochopil že nemá problém řadit z 1 na 2 ale jen z N na jednu z nich, což je na všech mokrých spojkách a moto převodovce vždy za studena trochu natvrdo,já třeba nastartuji nechám běžet cca 1-2 minuty,vymáčknu spojku, trochu přidám párkrát prudce plyn a pak teprve řadím.

Problém s řazením

23.10.2023 v 09:40 | Nahoru | #20
Ahoj, zkusím navázat na toto téma. Virago 535, při řazení nahoru se tak v 50% případů z diferenciálu ozve kovová rána a řazení je tak trochu na sílu. Dělá to studený i ohřátý motor. Trochu tomu pomůže meziplyn. Spojku jsem seřídil a vyměnil jsem i pružiny. Virago mám poprvé, třeba je to normální
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 Včera v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist