bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Zdravím vespolek. Jsem zoufalý, prosím o radu
Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 06:44 | Nahoru | #31
V_i_c_i> Není to kámen úrazu, úplně lehce protáhneš ventilek ráfkem a pak postupuješ dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 06:49 | Nahoru | #32

dave-lister píše: V_i_c_i> Není to kámen úrazu, úplně lehce protáhneš ventilek ráfkem a pak postupuješ dál.



Tak se nekdy zastav mi ukazat jak to lehce protahnes u sajdovy pneu Heidenau.

Naposledy editováno 26.11.2018 06:50:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 07:40 | Nahoru | #33
V_i_c_i> A v čem je ta pneumatika jiná než ostatní?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 08:11 | Nahoru | #34

PetNed píše: cuir> Pošli mi rposím link na to udělátko. Já jsem to obešel pomocí režné nitě a kolíku na prádlo. To tvé vypadá životaschopně. Díky. Petr



zatim se mi neprethnul. Ono se za to taky nijak vyrazne nerve... je to jen o tom, ze das dusi do plaste, nasadis na rafek, nasledne prostrcis to lanko dirkou v rafku a nasroubujes to na ventilek a ventilek si nastrcis do dirky. Slouzi to jen k tomu, ze neresis, ze ti ventilek pri manipulaci zaleze dovnitr a muzes ho tak snadno vytahnout. Takze moc nechapu jak to muze nekdo prervat :D

odkaz na ten vytahovak ventilku:
https://www.motorete...lku-drc-cerveny.html

ten drzak te patky jsem nikdy nepotreboval nicmene bych asi spis volil toto..
https://www.motorete...ead-keeperaquot.html

montpaky pouzivam taky od DRC
https://www.brumla.c...drc-230mm-e46224.htm

no a pokud nekomu zalezi na rafku protoze ho ma barevnej eloxovanej. Coz na MX je uplne k nicemu...tak pak se da pouzit toto:
https://www.motorete...prezouvani-pneu.html

ja v batohu vezu 3 ty klasicke DRC paky, vytahovak ventilku a novou dusi. Nelepim nikdy... propichlou dusi doma vyhazuju.

ty DRc paky maji teda jednu nevyhodu a tou je, ze se z te rukojeti uvolni ten stredovej plastik a pak je v ruce bez rukavic velice nepijemna a podarilo se mi o vzniklou hranku utrhnout puchyr na dlani od riditek :D Ale tak za blbost se plati noo

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 08:22 | Nahoru | #35
cuir> To sice nerveš, ale ta vlákna se postupně přelámala a hrozilo, že si propíchnu duši nebo ruku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 11:03 | Nahoru | #36
cuir> A není lepší si ten ventilek heftnout matičkou? Taky to moc nechápu ten přípravek, jelikož vždy jsem se obešel bez něj. Až na pár šrámů si dokáži přezout svépomoci, ale stejně raději zajedu do pneuservisu, abych si zbytečně neničil ráfek. Dakarovou Mitasku, která je fakt dost tvrdá bych ručně nazouvat opravdu nechtěl

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 11:42 | Nahoru | #37

Merhaut píše: Pro ty, co mají mindrák z bydliště nebo pracoviště: občas měníš jen duši



(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 11:53 | Nahoru | #38

Lifer píše: cuir> A není lepší si ten ventilek heftnout matičkou? Taky to moc nechápu ten přípravek, jelikož vždy jsem se obešel bez něj. Až na pár šrámů si dokáži přezout svépomoci, ale stejně raději zajedu do pneuservisu, abych si zbytečně neničil ráfek. Dakarovou Mitasku, která je fakt dost tvrdá bych ručně nazouvat opravdu nechtěl


pokud se bez toho obejdes tak ses proste sikovnejsi, me to pohodli, ze nemusim resit, ze mi plast sednul misto na rafek, na rozsirene misto duse prave kolem ventilku a pak to tam nejak lovit a zklepavat zkratka za to stoji. Navic pak nemusim bejt nijak extra vic opatrnej abych tu dusi u ventilku nenabral pakou, protoze to krasne zastrcim do plaste a mam tam dost mista. Pouzil jsem ho uz asi 30x a jeste mi nepraskl jediny vlasek z toho lanka.
Ja nerikam, ze je to nutnost a ze bez toho to nejde... ale proste to usnadni praci a za ty prachy a to misto co to zabira v batohu mi to vyhovuje.

Do konce roku mi ma dojit prezouvacka na pneumatiky, alemyslim si, ze cross budu stejne prezouvat rukama. Jedine co, tak si masinou pomuzu odrazit patku at po tom nemusim skakat jak panna po vocasu a pak si to chytnu na stul... ale kvuli dusi to pojedu asi jen pakama...jeste nevim. Masinu jsme zatim nemel a nikdy s ni neprezouval, tak jsem na to zvedavej a docela se na ni tesim :)

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 12:06 | Nahoru | #39

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 13:52 | Nahoru | #40
lobo6> Vždyť to jde snadno i s duší jako poslední věc. Když ventilek hned nezapadne tak stačí trochu mont pákou nadzvednout pneu s duší a ventilek pak zapadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 15:04 | Nahoru | #41

dave-lister píše: V_i_c_i> A v čem je ta pneumatika jiná než ostatní?



Má kurevsky tvrdé boky a ráfek na mé M72 má klasické dráty s tím ochranným gumovým páskem nad niplema. Tedy je opravdu porod ten ventilek prostrčit skrz ráfek, protože ta pneu se nehne a prsty také ohneš jen jedním směrem.

E: A ventilek tam jen tak nepropadne kvůli tomu ochrannému pásku.

Naposledy editováno 26.11.2018 15:38:13

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 15:36 | Nahoru | #42
A nebo si postav přezouvačku A nejlépe se statickou vyvažovačkou zároveň. Já mám jednu rozdělanou a termín dokončení mám "než ji budu potřebovat"
Ještě chybí dodělat přezouvací rameno, páka na odražení pneu z ráfku a vyvažovačku.




1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 15:51 | Nahoru | #43
Myslím, že za dob Mašity a spol. to dokázali přezout v polních podmínkách na šestidenní v čase někde kolem minuty.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 16:04 | Nahoru | #44

FJRPEPA píše: Myslím, že za dob Mašity a spol. to dokázali přezout v polních podmínkách na šestidenní v čase někde kolem minuty.



Za těch dob ty pneu ale taky byly jiné. Třeba takovou Mitas SW07 přezuji za pět minut a ještě u toho udělám jedno pivo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 16:34 | Nahoru | #45

V_i_c_i píše: Má kurevsky tvrdé boky a ráfek na mé M72 má klasické dráty s tím ochranným gumovým páskem nad niplema. Tedy je opravdu porod ten ventilek prostrčit skrz ráfek, protože ta pneu se nehne a prsty také ohneš jen jedním směrem.

E: A ventilek tam jen tak nepropadne kvůli tomu ochrannému pásku.


Ta gumová ochrana je u každého kola s niplema ve prostřed. Pokud budeš nasazovat gumu s vloženou nafouklou duší není to takový problém.

Naposledy editováno 26.11.2018 16:35:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 16:42 | Nahoru | #46

dave-lister píše: Ta gumová ochrana je u každého kola s niplema ve prostřed. Pokud budeš nasazovat gumu s vloženou nafouklou duší není to takový problém.



Jen opakuji, že dostat duši do pneu pokud je jednou polovinou nasazená není problém. Ale následně potom dostat ventilek skrz ráfek kde se sere ta ochrana protože větší díru do ni udělat nemůžeš (není na to dost široká) už je celkem velký problém.
Samo že u nějakého širokého kola s normální pneu nebo babety to problém není, ale zrovna u 4"x19" s pneu s tvrdým bokem to je kurva problém. A pokud ne tak se opravdu zastav, rád se přiučím. A teď to nemyslím nijak zle.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 17:10 | Nahoru | #47
V_i_c_i> Až budu doma hodím sem link na YouTube.
Duši vkládám jako první do pneumatiky a lehce nafukuji. Pak nasadím ventilek a obouvám gumu na ráfek. Ta 4"-19 je skoro stejně široká jako endurácká 90/90-21.

Naposledy editováno 26.11.2018 17:19:39

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 23:06 | Nahoru | #48
Asi to moc dobře neumím podat aby to pochopil každý tak tady je odkaz akce od 3 minuty
a pro Merhauta je jednoduché si přeci celou pneu svléci než se trápit s protahováním ventilu, třeba také pro dukladnou kontrolu pláště při defektu nebo otočení směru pro lepší záběrovou hranu.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

27.11.2018 v 06:59 | Nahoru | #49

Rendyd píše: Nejošemetnější místo je právě u ventilku, tam ráda duše skočí pod plášť. Proto vždycky začínám tam, abych měl jistotu, že ji nemám skřípnutou. Pak lehce nafouknu, nahodím zbytek pláště, přifouknu ještě trochu a s celým kolem z půl metru bouchám o zem po celém obvodu, aby případně duše vyskočila dovnitř. Pak zkontroluji obvodovou rysku pláště, zda je všude stejně naskočený a dofouknu na tlak.



Tak než u ventilku, je rozhodně rozumější začínat od haltru.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

27.11.2018 v 22:09 | Nahoru | #50
lobo6> takhle je to nejjednodušší. U většiny mx motorek je navic haltr kousek vedle ventilku a né naproti. Tím je to ještě o něco jednodušší

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

27.11.2018 v 22:41 | Nahoru | #51
V_i_c_i> Takhle obouvám pneumatiku já.

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

28.11.2018 v 13:18 | Nahoru | #52
Podle me v tom videu nema dusi, ale mouse. Tedy zadny ventilek skrz rafek neprotahuje. Kouknu jeste na PC, na mobilu to mam maly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

28.11.2018 v 14:37 | Nahoru | #53
V_i_c_i> Tak to se omlouvám, najdu jiný video.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

28.11.2018 v 15:53 | Nahoru | #54

dave-lister píše: V_i_c_i> Tak to se omlouvám, najdu jiný video.



Pro me za me nemusis. S prezouvanim nemam problem a jak nekdo dava bez problemu ventilek do rafku u sajdove pneu bez strihu stejne asi nenajdes. A u jinych pneu s tim taky nemusim moc bojovat. Jen jsem ti oponoval ze davat predem dusi tento problem neresi.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

28.11.2018 v 16:05 | Nahoru | #55
Podle mne to děláš moc zbrkle a třeba to rveš šroubovákama nebo bůhví čím. Chce to opravdu hladké a nejlépe takové rozpláclé montpáky. Nebo třeba koupit hodně bitelné duše. Ty tenké jsou k hovnu .... ale zase levné

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

28.11.2018 v 17:24 | Nahoru | #56
Video jsem nenašel, ale tady jsem udělal pár fotek jak to dělám já. Gumu zpět jsem nasadil bez použití montpák. Nejprve jsem naklonil pneu a protáhl ventilek, zajistil na dva závity, pak natlačil gumu jednou patkou na ráfek a následně druhou patku. Nafoukal a hotovo.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

29.11.2018 v 09:36 | Nahoru | #57
Na "Jawabláznech" máš návod, jak se to má správně montovat.
Je to ukázané na obyčejné motorce, ale princip je stejný.
Strana 1052, příspěvek č. 31549.
S navlékáním ventilku - je potřeba si to vyzkoušet, jak to u kterého případu půjde líp.
Jo, "duklácký" limit na výměnu přední nebo zadní duše jsou čtyři minuty.
Myslí se doba od zastavení po rozjetí motocyklu...takže trénujte .

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

29.11.2018 v 16:15 | Nahoru | #58
Tady jsem to snad nafotil trochu lépe aby postup každý pochopil. Gumu jsem namačkal na ráfek pouze rukama bez použití nářadí.


Naposledy editováno 29.11.2018 16:16:02

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

3.12.2018 v 13:38 | Nahoru | #59
Pár fotek, jak dělat gumy:
1. vysápeme kolo z motorky




2. na rovném místě položíme kolo bubnem důle na vhodnou podložku:




3. vyšroubujeme ventilek ,odšroubujeme matici ventilku a případně odlepíme patku pláště od ráfku:















4. připravíme si nářadí - v origo výbavě ČZ je kromě dvou montirajzní eště jedna, která se svým druhým koncem zahákne za špice kola :





5. plášť naproti ventilku sešlápneme tak, aby se jeho patka dostala do prohlubně ráfku:





6. demontáž začínáme u ventilku:





7. pokračujeme montirajznama tak dlůho, až je plášť natolik volný, že jej můžeme z ráfku vytáhnout rukama - jednou nohou přitom stojíme na náboji kola:









8. vyjmeme duši:





9. plášť dáme patkou do prohlubně a onutím přes ráfek jej sundáme:










10. klouzkem řádně posypeme a potřeme vnitřek pláště i duši (může se použít i zásyp na dětské prdýlky):














11. pokud je plášť směrový, dáme jej do správné polohy patkou do prohlubně naproti ventilku tak, aby montáž probíhala opět bubnem k podložce:





12. plášť navlékneme na ráfek:




13. ventilek duše strčíme do díry v ráfku - můžeme si pomoct třeba kusem drátu nebo tenkým šroubovákem:




14. ventilek zachytneme maticí jen na kraji:










15. dušu cpeme do pláště "nastojato" - protože jinak se nezachytí za hranu ráfku a furt nám vylézá ven:





16. plášť naproti ventilku vmáčkneme do ráfku (můžeme si pomoct montirajznů), na to místo na plášť si klekneme a rukama plášť postupně navlékáme na ráfek, pokud to jde. Pak si jednou nohou stoupneme na náboj kola a druhou nohou našlapáváme plášť. Ve finále už oběma nohama:



































17. po namontování pláště zatlačíme ventilek nadoraz do ráfku, čímž zamezíme skřípnutí duše patkou pláště, ten by pak na ráfku seděl křivě, nesedl by tak, jak má:










18. nafoukneme dušu na předepsaný tlak a zkontrolujeme, jestli plášť dobře sedl do ráfku:





19. matici ventilku úplně nedotahujeme, protože pokud se nám náhodou protočí plášť na ráfku, poznáme to podle nachýleného ventilku. Pokud bychom matici utáhli, může se nám ventilek urvat bez varování:




20. při nasazování kola na unašeč si můžeme zařadit rychlost, aby se nám unašeč neprotáčel a kolo se snáze nasadilo:




Plášť se snažíme nasadit pokud možno bez použití nástrojů (pouze rukama a nohama) proto, abychom patku pláště nepoškodili.
Tož třebas vám to v nečem pomože, protože nikde sem neviděl návod, jak se to má dělat - bez servisu... . [/quote]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

3.12.2018 v 16:18 | Nahoru | #60
Zdenalbenal> Teoreticky ano, ale prakticky by jsi u přezouvání gum na novější a větší motorky, než je ta Čiza, skončil u obrázku 3c, protože by ti při pokusu srazit patku pláště z ráfku ruply sandály
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist