globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: píst po go nevypadá dobře
25.11.2018 v 09:19
zdravím,
mám DT po go, ale jak jsem sundal výfuk na vypálení tak jsem se podíval zespodu a píst vypadá jak před výměnou. Čím by to mohlo být, že se stalo toto? Po go 1500km. Mám to vyměnit?
díky za rady





1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

27.11.2018 v 15:08 | Nahoru | #31
Pokud jsi to na záběh vzal do lesa, tak nechápu, proč jsi tomu dělal go. Já ředím 1:40 na 14000km zaběhlímu simsonovi, takže jsi si motor dokurvil sám.

Naposledy editováno 27.11.2018 15:09:57

píst po go nevypadá dobře

27.11.2018 v 18:58 | Nahoru | #32
Ono jestli jsi ten výfuk nechal (po go) zasranej karbonem,tak jsi tomu taky moc nepomohl.

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

27.11.2018 v 20:36 | Nahoru | #33
Taková motorka není pro každého, musíš se o ní hodně starat a vybrat dobrej servis. Pokud chceš jen jezdit, kup si 4T dvácu.

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

27.11.2018 v 20:49 | Nahoru | #34
Tak přes ten bordel se to bude i výborně chladit K tomu mazání 1:40 a na problém je zaděláno

E: A do trojky by mohla být ještě chudá směs

Naposledy editováno 27.11.2018 20:50:21

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

27.11.2018 v 20:51 | Nahoru | #35
všem se popř. omlouvám, ale myslim, že tu nezazněla dost podstatná věc, a to jakej olej si tam vůbec lil v tom poměru 1:40 ? Castrol Power Racing 1 ?
Důkladně si to zahřál, než si tomu dal nějakou zátěž ? Jakej píst si koupil, kdes dělal nicasil, kolik byly vůle válec VS píst, kdo a kde se to měřilo ?
Takový nedůležitý věci ale víš jak, radši se zeptám...

Naposledy editováno 27.11.2018 20:53:07

píst po go nevypadá dobře

28.11.2018 v 21:29 | Nahoru | #36
Na tento olej (Castrol Power Racing 1) se prý už zadřelo hodně Nikasilů. Je s ním údajně nějaký problém. Mám v regálu několik litrů, ale radši jsem ho vyřadil na mazání něčeho nenáročného..

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 10:18 | Nahoru | #37
_Michal> na zabeh to jelo jen po polnackach, už je to dávno zajety

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 10:18 | Nahoru | #38
dave-lister> chci jezdit, ne se odrážet díky výkonu 4t

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 10:19 | Nahoru | #39
V_i_c_i> chladič je čistej, motor je zespodu špinavej , ale na zabeh byl čistej.

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 10:21 | Nahoru | #40
SojkinXR6R> olej Castrol power racing, Shell 2t. Všechno plná syntetika. Zahříval jsem to a po chvilce jsem tomu až dával. Píst Vertex.

píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 14:01 | Nahoru | #41
Tak to je jasný no ten Castrol je prostě shit a timhle se to jen a zase potvrdilo, i jak píše Mito.
Je to už nějakej čas, co byla ta aféra okolo tohohle oleje, ale asi to tu pořád koluje a prodává se to. Chápu, ne každej se v tom pohybuje tak, aby to věděl.
To že je něco plná syntetika, jak vidíš, nic neznamená, takže na ten Shell bych se taky vykašlal. Dle mě začíná platit pravidlo, že všechny tyhle světoznámý značky to prostě šulej a budou šulit dál, platíš jen za značku, ale s kvalitou to nemá nic společnýho.
Takže nebuď blbej a kup si Mogul moto 2T :) má to stejný specifikace jako třeba Motorex pro 2T, ale je 3x levnější. Divný co :)

píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 14:26 | Nahoru | #42
Já jsem nakonec zvolil Motul 800 a jsem spokojenej. Ve výsledku je to "levný" provoz s ohledem na možné škody v případě špatného mazání.

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 15:20 | Nahoru | #43

mustangač píše: dave-lister> chci jezdit, ne se odrážet díky výkonu 4t


Tak se o to musíš starat. Čistit výfuk, kontrolovat karburátor, kontrolovat chlazení atd.

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 15:36 | Nahoru | #44
Když už se to stočilo na olej tak ten Castrol Power 1 Racing není jeden produkt, ale dva úplně rozdílné - jeden syntetický a druhý ne syntetický. Podle Safety data sheetu je to
1. Castrol Power 1 Racing 2T, Code 468494-IT01, Motorcycle engine oil .
Substance/mixture - Highly refined base oil. Proprietary performance additives.
- Base oil - highly refined ≥25 - ≤50%
- Naphtha (petroleum), hydrotreated heavy ≥10 - ≤25%
- Distillates (petroleum), hydrotreated light naphthenic ≥10 - ≤25%

2. Castrol Power 1 Racing 2T, Code 464618-IT01, Lubricant for two-stroke engines.
Substance/mixture - Synthetic base stock. Proprietary performance additives.
- Naphtha (petroleum), hydrotreated heavy ≥10 - ≤25%
- Base oil - highly refined ≤5%

Naposledy editováno 29.11.2018 15:37:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 15:57 | Nahoru | #45
Beranidlo>
Paráda, konečne niekto k veci.
Ale je to kliatba všetkých dnešných predriedených olejov.
Litrové balenie tým pádom neobsahuje liter oleja, len dajme tomu 8 deci. Zbytok - petrolej.
Nevadilo by to keby nešlo o staršie stroje. Tie (hlavne Jawa-CZ) potrebujú svoju dávku oleja.
Ak teda niekto mieša taký olej v pomere 1:40 reálne dá len 8 deci na 40 litrov benálu, a to veľmi ľahko vypočítať zodpovedá reálnemu pomeru 1:50
A tak ďalej pri ostatných pomeroch.
Všetky doteraz zadreté JawyCZ sú následkami nedostatočného mazania.
Nie kvôli uvoľňovacím alebo čistiacim schopnostiam týchto olejov.

píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 16:11 | Nahoru | #46
A samozrejme majiteľ v snahe si dopriať mašine len to najlepšie spolieha sa na značkovú západnú kvalitu a dá aj menej, lebo kolega vravel, aj 1:60 ako už tu na fóre bolo.
A to v prepočte reálne znamená pomer 1:75!!!!!!!!
Jasné, že zadre.
Potom čipuje na olej, že uvoľňuje staré usadzeniny, pritom hovno. Upečené.
Takže ten olej je kvalitný (okrem pančovaných) len sa musí použiť väčšie množstvo.
Ináč ja ho neobhajujem, nie som ani výrobca, ani dovozca, ani predajca. Nekupujem.

Naposledy editováno 29.11.2018 16:14:35

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

29.11.2018 v 19:18 | Nahoru | #47

Eastrider píše: Beranidlo>

...........Litrové balenie tým pádom neobsahuje liter oleja, len dajme tomu 8 deci. Zbytok - petrolej.
Nevadilo by to keby nešlo o staršie stroje. Tie (hlavne Jawa-CZ) potrebujú svoju dávku oleja................



no a na to jsem dojel já a mám už takovou hypotézu,že tyhle staré motory si s těma moderníma zázrakama moc nerozumí.

osobně jsem zadřel 40let starý dvouválcový dvoutakt,motor v dobrém stavu,směs naladěná správně,režim jízdy normální-a to právě na castrol power.... a předchozí majitel to samé...,ale to je dlouhý příběh.
kámoš má stejný motor už řadu let,ale je šetřílek,tak tam lije obyčejný olej a naprosto v pohodě....,starý motor prostě chce starý,hustý olej v pořádném množství a hotovo.

Naposledy editováno 29.11.2018 19:19:40

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

4.12.2018 v 20:12 | Nahoru | #48
Motul 800 je podstatně hustší než Castrol power 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

5.12.2018 v 00:31 | Nahoru | #49
mito7> 800 2T jsou taky dva druhy, Off Road a Road Racing. Mají i různou viskozitu, která odpovídá širokorozsahovým olejům cca SAE 15W50 až 20W60. Ostatní oleje s minerálním základem pro 2T bývají většinou jednorozsahové SAE40. Kromě složení má tedy Motul 800 výhodu nižší viskozity za studena a naopak vyšší viskozity za tepla, proti SAE40. To by mělo platit pro syntetické oleje obecně.
Oleje pro oddělené mazání jsou předředěné petrolejem, tedy i Motul 710 2T, aby bylo mazací čerpadlo schopné dávkovat v horku i za mrazu. Petrolej se v horkém motoru z větší části odpaří a zbylý olej by měl mít opět viskozitu dle SAE40. Poměřovat viskozitu předředěných olejů s ohledem na mazání je asi nesmysl, protože hodně záleží na obsahu a viskozitě samotného petroleje.
Berme to tak - když Husqvarna řekne, dejte do pily náš řídký olej 1:50, tak Motul 800 by mohl fungovat i v poměru 1:70. Když Kawasaki napíše Motul 800 v poměru 1:33, tak 710 by měl být namíchaný 1:25.

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

5.12.2018 v 06:34 | Nahoru | #50
A jaký je mezi těmi dvěma druhy rozdíl a na co se který více hodí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

5.12.2018 v 21:25 | Nahoru | #51
mito7> Zkus pohledat datasheety v pdf. Červený je levnější, tak jestli to netrápíš jak Franta Šťastný, tak by ti měl stačit.
800 2T Factory Line ROAD RACING
Lubricant of 500cc World Championship, Premix Racing 2 stroke Engines, 100% Synthetic – Double Ester
Formula developed for Road Racing Grand Prix Teams. Suitable with standard and unleaded gasolines up to 124 octane.
All racing premix 2 stroke engines of Racing bikes operating at high revs and under high load
For moto-cross, use MOTUL 800 2T OFF ROAD. For oil injector systems, use MOTUL 710 2T.
PERFORMANCES, STANDARD : API TC
Lubricant used for Road Racing Grand Prix by the major Teams. Improved and reinforced formula based on 2 different Esters in order to provide outstanding lubrication
under highly stringent conditions : acceleration after a curve or at the end of the straight line high revs, full throttle, full load or during braking high revs, closed throttle. Provides also a perfect lubrication under wet conditions. Very high lubricating properties which decrease friction and wear. Keeps engines and exhaust power valves always well lubricated. Prevents piston rings and exhaust power valves from sticking.
Orange coloured : can be easily detected in fuel.
RECOMMENDATIONS Mixing ratio : ROAD RACING GRAND PRIX from 3% to 4% (from 33:1 to 25:1). In normal conditions decrease the percentage by 0.5%. Adjust according to your own use.

800 2T Factory Line OFF ROAD
Lubricant of MX 250cc World Championship. Premix Racing 2 stroke Engines. 100% Synthetic - Ester
Formula developed for Motocross Grand Prix Teams. Suitable with standard and unleaded gasoline up to 124 octane
All racing 2 stroke engines, high performance and using premix : Moto cross, Enduro, Trials, Quads, Watercrafts, Ultra lights...
For road bikes, use MOTUL 800 2T ROAD RACING. For oil injector systems, use MOTUL 710 2T.
PERFORMANCES, STANDARD : API TC
Lubricant used for Motocross Grand Prix by the major Teams. Very high lubricating properties which decrease friction and wear. Improved formulation : reinforced desemulsion properties : prevents carburettor throttle from sticking and provides a perfect lubrication under wet conditions. Keeps engines and exhaust power valves always well lubricated. Prevents piston rings and exhaust power valves from sticking.
Red coloured : can be easily detected in fuel.
RECOMMENDATIONS
Mixing ratio : MOTO CROSS GRAND PRIX : 2% (50:1). In normal conditions decrease the percentage by 0.5%. Tune according to your own use.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 08:22 | Nahoru | #52

Beranidlo píše: mito7> 800 2T jsou taky dva druhy, Off Road a Road Racing. Mají i různou viskozitu, která odpovídá širokorozsahovým olejům cca SAE 15W50 až 20W60. Ostatní oleje s minerálním základem pro 2T bývají většinou jednorozsahové SAE40. Kromě složení má tedy Motul 800 výhodu nižší viskozity za studena a naopak vyšší viskozity za tepla, proti SAE40. To by mělo platit pro syntetické oleje obecně.
Oleje pro oddělené mazání jsou předředěné petrolejem, tedy i Motul 710 2T, aby bylo mazací čerpadlo schopné dávkovat v horku i za mrazu. Petrolej se v horkém motoru z větší části odpaří a zbylý olej by měl mít opět viskozitu dle SAE40. Poměřovat viskozitu předředěných olejů s ohledem na mazání je asi nesmysl, protože hodně záleží na obsahu a viskozitě samotného petroleje.
Berme to tak - když Husqvarna řekne, dejte do pily náš řídký olej 1:50, tak Motul 800 by mohl fungovat i v poměru 1:70. Když Kawasaki napíše Motul 800 v poměru 1:33, tak 710 by měl být namíchaný 1:25.



jen čistě hypoteticky-zajímalo by mně,v čem se liší provozní podmínky motoru/oleje,když je motor v terénní motorce a nebo v silniční..... a jak to výrobce oleje zohledňuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 12:04 | Nahoru | #53
Dolph-cz> tož se zkus něgdy podívat na motokros a třeba tě něco napadne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 12:49 | Nahoru | #54

ramlik píše: Dolph-cz> tož se zkus něgdy podívat na motokros a třeba tě něco napadne



jaký je rozdíl v motoru u závodní motokrosové motorky a závodní silniční motorky?mně ten rozdíl uniká,tak se více rozepiš.

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 14:23 | Nahoru | #55
Beranidlo> A červeným myslíš ten OFF ROAD?
Taky by mě zajímal rozdíl v zatížení těch dvou motorů - silnice a terén. Horší chlazení má určitě ten v terénu.

píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 17:16 | Nahoru | #56
V MX jsou časově mnohem kratší úseky plného zatížení a brždění motorem, prokládané částečným zatížením v zatáčkách. Nebavíme se jen o mazání pístu, ale i o mazání ojničního ložiska. Záleží tedy i na způsobu, jak se směs s olejem dostává do motoru, do klikové skříně, jestli se má olej kde zachytit.. Píst se ohřívá ode dna, takže v MX samozřejmě kratší dobu, než ve výjezdu k cílové rovince na okruhu v Brně. Píst se chladí směsí a přenosem tepla do stěny válce. Jde proto o způsob chlazení válce, ne o to, jestli je to MX nebo silnice. Kdo si udělá píst natěsno, aby měl pěknou kompresi a jelo mu to líp od spodu, ten nedojede daleko, protože píst se pak ohřívá zvýšeným třením. A samozřejmě jde o materiály ve třecí dvojici a tvar a velikost dsností povrchů pístu, kroužku a válce. Když jsou povrchy špatně, nepomůže sebelepší olej.

(reakce na) píst po go nevypadá dobře

6.12.2018 v 23:36 | Nahoru | #57

Dolph-cz píše: jaký je rozdíl v motoru u závodní motokrosové motorky a závodní silniční motorky?mně ten rozdíl uniká,tak se více rozepiš.


...jde o provozní podmínky! Motor stejný.
Jak už psali kluci, jde především o ztížené podmínky chlazení.

píst po go nevypadá dobře

7.12.2018 v 08:54 | Nahoru | #58
takže který je hustší-off,nebo on?

1 reakcí na tento příspěvek píst po go nevypadá dobře

7.12.2018 v 10:29 | Nahoru | #59
Otázkou, který je hustší, se dostáváme k jádru pudla . Pokud hustší znamená větší hustotu, tak hustší je ON, a viskozitu má taky vyšší ON. Když namícháš ON namísto OFF, půjde směs hůř skrze trysky a ztěžkne ti motorka!
ON ještě navíc hůř hoří.

800 2T Factory Line ROAD RACING
Orange coloured.
Density at 20°C 0,927
Viscosity at 40°C 157,4 mm²/s
Viscosity at 100°C 19,2 mm²/s
Viscosity index 140
Flash point 274°C

800 2T Factory Line OFF ROAD
Red coloured.
Density at 20°C 0.911
Viscosity at 40°C 120.2 mm²/s
Viscosity at 100°C 15.5 mm²/s
Viscosity index 135
Flash point 252°C

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) píst po go nevypadá dobře

7.12.2018 v 17:09 | Nahoru | #60
Beranidlo> hmmmm,no dobrá

a teď další špek-olej motorex 10w60-zase jsou 2 verze-off a on. i v značkovém servisu lijou to,co zrovna mají po ruce,můžeš kouknout,jaké mají viskozity?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs
Yamaha dt nejde do otáček [1, 2] Yamaha DT 125 R Kanin 31 30.12.2023 v 23:04 Kanin
Yamaha dt nejde do otáček Yamaha DT 125 R Remzy 11 15.11.2023 v 19:48 Kohlstein


TOPlist