globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XJ600 - jede na 2 válce
23.11.2018 v 08:21
Čau motorodino,

pomáhám zprovoznit XJ600S rv 1999. Motorka stála s plnou nádrží cca od června, v září pokus o startování, na volnoběh jela jen na sytič. Od té doby nechce chytit.

Samozřejmě je blbý to dělat v teplotách kolem nuly, ale tak to prostě je.

Baterka nová, startér točí jak šílenej a nic. Občas se skoro chytne, ale nakonec nic. Bez sytiče jen točí.
Výměna svíček za nové (místo NGK jsem dal DENSO podle manuálu). Svíčky všechny mokré. Takže palivo tam jde.
Vypuštění karburátorů, vypuštění nádrže. S novým benzínem postupně chytla, ale musel jsem zvýšit volnoběh. Moto se drží kolem 2tis otáček, na stáhnutí sytiče nebo přidání plynu ihned chcípne. Zjištěno, že jede jen na dva válce a to na 1. a 2. - z pohledu řidiče. Válce 3 a 4 mají studené svody. Víc jsem zatím nestihl.

Co vím, tak cívky jsou pro 1.+4. a 2.+3. válec, takže těma by to být nemělo. Svíčky nové, palivo tam jde. V neděli proměřím kabely od cívek a fajfky. Nějaký další nápad?
Předchozí
1 2
Následující

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 09:16 | Nahoru | #1
A jiskru to hazi na vsech svickach ?

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 09:46 | Nahoru | #2
Vyčistiť karburátory + filter na prívode paliva (ak tam nejaký je).
S tým starým benzínom si spravil dobre, že si ho vylial.

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 10:34 | Nahoru | #3
Možná svíce jsou v pytli..Zkus brisk.

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 11:46 | Nahoru | #4
Co tam bylo za benzin, rikal jsi ze od cervna s plnou nadrzi a predtim se s ni normalne jezdilo, nebo tam ten benzin byl uz delsi dobu? Dneska je v normalnim benzinu plno ekosracek ktery delaj v nadrzi peknej bordel kdyz to dlouho stoji, dost mozna se ti ten sajrajt dostal nekam do tech karburatoru, muze to znicit i cerpadlo. Zkus tam nalit Vervu 100 s aditivy, treba to trochu procisti.

Naposledy editováno 23.11.2018 11:48:02

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 11:48 | Nahoru | #5
moje XJ byla svině na svíčky a studeny starty vyloženě ráda neměla a svíčky, zejména NGK, byly ulitý jedna dvě.
bejt tebou se na to vyseru a začal bych laborovat až na jaře, až budeš jezdit.
Kup nový svíčky a myslím, že pojede

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 12:01 | Nahoru | #6
Chtelo by to zjistit zda je problem v ceste benzinu nebo elektriky nebo obojiho. Jinak svickam nedela extremne dobre kdyz delas tyhle pokusy a nechas je tam mokry. Zvlast tedy jetejm svickam. Muze se ti klidne stat ze takhle je parkrat namocis a za tyden stani uz ti to nenatoci.
JInak bych byt tebou tedy vyndal karbce, vycistil , a pak elaboroval. Nebo miminalne je odkalit, protoze staci kapka zkondenzovany vody a jsi v pytli.

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 12:07 | Nahoru | #7
Motorka stála od června a benzín předpokládám klasika, takže ekosračka. V září údajně chytla, ale podle popisu v tu dobu už taky jen na dva válce. Prý se dala projet, ale musela se držet v otáčkách. Tomu moc nevěřím, protože jakýkoliv přidání plynu včera, znamenalo ihned zhasnutí moto.

Původní svíčky byly NGK, ale ty ulil už bývalý majitel a NGK jsou po ulití KO i když jiskru dál házej, s tím mám zkušenost. Podle manuálu lze ještě Denso, tak jsem dal ty. Nicméně kontrola, jestli dávají všechny jiskru, ještě neproběhla. S tím počítám, včera už nebyl čas - jak svíce, tak jestli jde šťáva na svíce, tzn. fajka/kabel. Proto jsem psal, že je divný, že to jsou válce 3 a 4, protože zapalovací cívka je společná pro 1+4 a 2+3. Může to samozřejmě být přímo v kabelech nebo fajkách, což by bylo blbý, protože ty jsou jako jeden kus právě s cívkama. To by asi bylo drahý (vzhledem k ceně motorky).

Palivovej filtr je snad průchozí, protože svíce jsou všechny mokré a ze všech karbeců teče při odkalení benzín. Nicméně jestli je průchozí jen částečně, to nevím. Vyměním ho.

A pak samozřejmě varianta, to nechat na jaro, protože při těhle teplotách je to na hoven. Ovšem to by se na evidenčku muselo dodávkou ......

1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 12:39 | Nahoru | #8
Diagnoza od pocitace:

Videl bych to na problem v karburatorech. Rekl bych, ze ti tam jde moc benzinu (pricpane filtr nebo airbox, netesnici o-krouzky jehlovych ventilu, sekly plovaky na 3. a 4. valcu.....).

A proc to jede jen se syticem? Ty dva ulity valce nejedou ani se syticem ani bez sytice. A ty dva valce, ktery funguji, zase bez sytice v techto teplotach nechytnou. Proto sytic.

A nebo tam benzin nejde. Ale spis bych vsazel na tu prvni variantu - jde ho tam moc.

Na XJ jezdim jen NGK a nikdy sem je neulil. I po zime XJcka s el. cerpadlem startuji temer na drc. Pokud ne je tam neco spatne. A kdyz se to neresi, asi pak muze dochazet k tomu uliti. Tim chci jen rict, ze vymena NGK za Denso neni u teto motorky reseni problemu ulivani svicek.

Fajky z kabelu jdou normalne odmontovat. A pak se na nich meri odpor. Mely by mit 10 kiloohmu. Ale i kdyz ma fajka 15 kO, tak to jede. Kdyby si fajfky chtel menit, nahradou jsou NGK LB10EH.

Naposledy editováno 23.11.2018 12:56:53

(reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 13:00 | Nahoru | #9
2x

Naposledy editováno 23.11.2018 13:00:50

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 18:34 | Nahoru | #10
palivovy filter stoji asi 50kc, takze vymenit ho predsa nemoze byt problem
mam NGK iridiovky a dneska to po dvoch tyzdnoch na zime a dazdi nastartovalo na poloviny sytic na prvy krat. benzin obyc BA95
ja osobne by som sa asi zameral na karburatory

1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 20:20 | Nahoru | #11
Máš ucpané volnoběžné trysky na 2 a 3
Na starý xj řeším na začátku skoro každý sezóny, zpuchřelou gumičku nebo bordel v karbecu. Moc děkuji ekoteroristům z EU a jejich businesu.

XJ600 - jede na 2 válce

23.11.2018 v 23:51 | Nahoru | #12
pri výmene sviečok si možno pohol s VN káblami a majú zlý kontakt (s týmto som sa stretol na svokrovej bandaske 600).
Aspoň na bandaske sa VN kábel naskrutkuje na fajku, aj do indukčky. Časom sa spoj vyžužlá.

Bandaska mala zároveň problém s ekobordelom. Po poriadnom rozobratí a vypraní v ultrazvuku, výmene gumičiek, chytala pekne, ale sviňa zasraná, len na 1. a 4. valec.
Pri elaborovaní a večnom ulievaní a neštartovaní, strieľaní do výfuku, skapala cievka ( ako ju mohlo skarať neviem, ale skaralo ju).
prehodil som cievky, šla na 2. a 3. valec, takže oprobované, jednu cievku kúpil na bazoši, poskladali sme bandasku a Boh skaral skrze ekosračky podtlakový ventil nádrže.
Prejavilo sa to až po čase. kým jazdil denne, ihly podržali. ale jak ju odstavil na týždeň, nešla pretočiť. 1. valec zaliatý.
Svieca von, pretočili sme motor, benál striekal všade, chytil motor, chytil rozšpricnutý benál a to bol cirkus...

Bandaska dostala nové črevá ventilu, už jazdí do dnes.

Celá anabáza trvala pol roka a stála cez 400€...

Prajem ti silné nervy...

XJ600 - jede na 2 válce

24.11.2018 v 08:17 | Nahoru | #13
kde jsem psal, ze je problem vymenit palivovy filtr?

Tady je motorka, nestartuje, muzes mi pomoct? A ja rekl jasne. To je vychozi situace. Pak halogen, tma, zima a dve hodiny casu. Pak tema tady. Pokracovat jdem zitra.

Predpokladal jsem, ze problem bude urcite elektricky, protoze svicky jsou mokre vsechny, ale spousta z vas to i tak vidi na karbece. Takze se zamerim i na ne. Kazdopadne to neni tak slozita moto, abychom to postupne nezvladli Casu je dost, zima je dlouha Vsem diky a budu postupne referovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

24.11.2018 v 12:46 | Nahoru | #14

-Ajk-- píše: Máš ucpané volnoběžné trysky na 2 a 3
Na starý xj řeším na začátku skoro každý sezóny, zpuchřelou gumičku nebo bordel v karbecu. Moc děkuji ekoteroristům z EU a jejich businesu.



Ekoteroristi nepochazi "z EU" ale ze Slovenska ;) nebyt Babisova repkovyho bussinessu, tak nam tyhle biomrdky tolik netlaci. Ale on umi zakleknout na spravnych mistech a dodavatele donutit.

(reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

25.11.2018 v 12:59 | Nahoru | #15
Petan4> zajímavá představa. Místo toha abys byl rád, že někdo tohle nařízení EU využil jako bussiness v ČR, zaměstnává plno lidí a přináší peníze do české ekonomiky, aby se ty biosračky nemusely nakupovat venku.

1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce

26.11.2018 v 06:54 | Nahoru | #16
Tak kabely a fajfky ok, jiskru hází taky všechny svíce.
Zjištěn prokapávající kohout od nádrže (99 by měla mít čerpadlo, ale kohout by i tak neměl samovolně na ON a na RES prokapávat, ne?). Okolí karburátorů brutálně zajebané. Karbce demontovány a půjdou na čištění. Tož tak.

XJ600 - jede na 2 válce

26.11.2018 v 08:56 | Nahoru | #17
Kohout by prokapavat nemel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

29.11.2018 v 18:24 | Nahoru | #18
Animals21> cus chlape, co to resis ? ON palivo netece, ale nasava siho. RES palivo tece samo, zalejva karbce. Cerpadlo, myslim ze nema. Pokud das na RES, nesmi tect nekde od karbecu, pak Ti nezacrou plovaky. Pokud ma snahu chytnout, tak je vec na svickach. Ja na masine, nesmim pridat plyn, dokud se nezahreje, ale to je svickama. Chcipne.
jezis pisu jak pako

Naposledy editováno 29.11.2018 18:25:05

XJ600 - jede na 2 válce

29.11.2018 v 19:01 | Nahoru | #19
Stejné problémy mělo i FZR600, co kámoška 3 měsíce zpět koupila. Blbě to startovalo za studena, když se ochladilo víc, bylo to o to horší. Jednou to dokonce nenahodila, utopila svíčky na sytič a vyšťavila baterku. Přes kabely jsme to nějak nahodili, dojeli ke mě, rozebrali jsme to, vyčistili karburátory, seřídili je dle manuálu (hlavně podtlaky), dal jsem jí tam i staré svíčky ze svojí motorky na doježdění sezony (oproti tomu, co tam bylo, byly špicovní) a startuje jak nic. Takže určitě vyndej karburátory, vyčisti je a správně seřiď, pak to musí jezdit.
Jo a čistili jsme i vzduchový filtr, to může taky pomoct, pokud je hodně zajebaný.

Naposledy editováno 29.11.2018 19:08:56

(reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

29.11.2018 v 20:07 | Nahoru | #20

fafo píše: Animals21> cus chlape, co to resis ? ON palivo netece, ale nasava siho. RES palivo tece samo, zalejva karbce. Cerpadlo, myslim ze nema. Pokud das na RES, nesmi tect nekde od karbecu, pak Ti nezacrou plovaky. Pokud ma snahu chytnout, tak je vec na svickach. Ja na masine, nesmim pridat plyn, dokud se nezahreje, ale to je svickama. Chcipne.
jezis pisu jak pako


Takhle to na XJ nefunguje. Kohout je podtlakove. Podtlak je privedene z priruby prvniho valce. Samovolne tece jen na PRI. Vsechny rocniky Xj maji cerpadlo. Prvni podtlakovy, ktery nekdy od roku 96-97 nahrazuje elektricky. Asi tretina nadrze je totiz niz nez karburatory. S nefunkcnim cerpadlem to jede taky, ale z nadrze to vyjede jen asi 10 litru benzinu a pak se musi dotankovat.

Naposledy editováno 29.11.2018 21:50:20

XJ600 - jede na 2 válce

30.11.2018 v 10:56 | Nahoru | #21
čau fafo bydlíme ve stejným městě, párkrát jsme tu pokecali a 1x jsem tě viděl někde projíždět tak co jarní společná vyjídka?

Karbce jsou na čištění + jsou popraskané příruby k nim.
Moto jela na volnoběh bez problémů 15min na zvýšený volnoběh (na ty 2 válce, tak "bez problémů" je asi dost silné slovní spojení ) a v nádrži bylo cca 5 litrů čerstvého benzínu. Má být čerpadlo slyšitelné, než nastartuji, že natlačilo? Jako je tomu u modernějších strojů? Zpětně si ten zvuk totiž vůbec nevybavuju, že by tam byl.
Svíce nové a jiskra kontrolována jak klasicky přes ukostření a prohazováním svíček, tak proměřeno (osobně jsem fakt vsázel na elektriku a asi to bude karbecema, jak psal Koudy007 )
Vzduchový filtr nový.
Olej jsem zatím neřešil, ale ten bude asi letitý.

Počítám, že v příštím týdnu to budu skládat.

Naposledy editováno 30.11.2018 10:57:00

XJ600 - jede na 2 válce

30.11.2018 v 12:14 | Nahoru | #22
Cerpadlo se spousti otocenim motoru. Takze staci kratce stisknout startovaci tlacitko (nebo zaradit kvalt a pocuknout zadnim kolem) a cerpadlo by se melo na cca 5 vterin spustit. Pokud jsou ale karburatory uz plny, tak se cerpadlo vubec nepusti. Nebo maximalne 1-2 klapne. Cerpadlo nevrci, ale klape. Je membranovy.

Potom az to budes mit slozeny a budes to chtit nahodit, doporucuju takovou finticku. Nez zacnes opravdu startovat, nejdriv kratce stiskni tlacitko starteru, aby se spustilo cerpadlo. Az se cerpadlo vypne, kratky stisknuti opakuj. A tak porad dokola dokud se cerpadlo bude poustet. Az se cerpadlo nepusti, jsou nacerpany karburatory a muzes normalne startovat. Motorka by mela temer hned chytit. Pokud tuhle proceduru vynechas, budes dlouuuuho tocit, nez se karburatory nacerpaji.
Misto tohodle zapinani cerpadla jde pro naplneni karburatoru pouzit i kohoutek na PRI. Ale jak uz sem psal vyse, benzin do karburatoru natece jen, kdyz je v nadrzi hodne benzinu. Jinak je PRI k prdu.

Naposledy editováno 30.11.2018 12:18:12

XJ600 - jede na 2 válce

30.11.2018 v 12:25 | Nahoru | #23
Koudy - díky za cenné rady, dám vědět

1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce

17.12.2018 v 18:36 | Nahoru | #24
Po vycisteni karburatoru a vymene prirub (total ko) moto chyta ihned, bezi na sytic a reaguje na stahovani sytice, ovsem bez sytice chcipne i plne zahrata. Pokud je sytice vic a otacky cca 4-5tis, reaguje na plyn ihned, ale otacky padaji pomalu. Pokud ji syticem drzim kolem 3tis, reaguje na plyn se zpozdenim celkem velkym. Pokud je sytice jeste min, pridani plynu ji dusi.

(reakce na) XJ600 - jede na 2 válce

17.12.2018 v 19:10 | Nahoru | #25
Animals21> Sešteluj si hladiny a podtlaky.

XJ600 - jede na 2 válce

17.12.2018 v 21:08 | Nahoru | #26
Kolik máš otáček na směsi? Dej 4 otáčky. 4-5 tis. otáček na sytič je moc. Normálně točí 3 tis. na plné sytič.

Naposledy editováno 17.12.2018 21:08:35

XJ600 - jede na 2 válce

6.1.2019 v 20:21 | Nahoru | #27
Predem diky Koudymu. A ted novinky.

4. valec 100% nepali, svod studeny, svicka lehce cerna a sucha. Nejde tam proste beno. Volnobeh kolisa, moto si sama pridava. Kdyz se uplne prohreje, tak se bez sytice ustali na 1200 otacek a na plyn reaguje hbite (nezahratou plyn dusi, ale nad 4tis pak reaguje jak supersport ). Po preklopeni z centralniho na bocni stojan stoupnou samy od sebe otacky na 3tis!

Vsude na smesi jsem nastavil 4 otacky (mely ruzne 2-3,5 otacky). Motorka chyta hned, uz po minute stahnu sytic, chvilku bojuje a pak se ustali na klidnych 1200. Na bocnim stojanu uz si nepridava. Plyn stejne jak viz vyse.

Otevrel jsem vicko karbecu, vyndal ...dve trysky (jehly?), byly pruchozi, zadny bordel. Plovak se zda ok. Tryska nahore u hrdla k airboxu tak cista a pruchozi.
A do toho dnes na volnobeh se rozsvitila kontrolka mazani. Tak to chcipnu, nastartuju, za chvili opet. Oleje je tam dost - zahrata moto, chvili pockat, na okynku presne v pulce.

XJ600 - jede na 2 válce

6.1.2019 v 21:11 | Nahoru | #28
Mrkni se na hladiny v karkurátorech. Myslím si že je mrtvé nějaké těsnění plovákových ventilků. To svícení hladinového čidla je běžné - dolij pár deci oleje a přestane to.

XJ600 - jede na 2 válce

6.1.2019 v 21:27 | Nahoru | #29
A teda nevím,ale ohledně té směsi,tak v manuálu je napsáno 3 otáčky.

XJ600 - jede na 2 válce

6.1.2019 v 22:11 | Nahoru | #30
Jeste je jedna tryska pod membranou. Ale ta ma diru jak do zadele a asi ji proudi jen vzduch. Nepredpokladam, ze by se mohla ucpat. Ale zkontrolovat ju muzes.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek
Vin motorky z německa z roku 1991 j... Yamaha XJ 600 H1d30k 6 23.6.2023 v 09:41 8314

TOPlist