Kdysi mi kdosi vykládal, že klasickou Honda převodovku (tvrdou, hlučnou...) docela změnil určitý typ-značka oleje...
Jaký máte s tímto zkušenosti? Jsou to kecy\, nebo některej olej funguje na Hondí převodovky líp?
Díky!
3 reakcí na tento příspěvek Olej 10w-40 po kterém vám převodovka chodí líp
uz se ale nikdy nevrati a neposypou si popel na hlavu, ze nadavali zbytecne, protoze meli unavene pruziny a nebo sjete lamely a nebo oboji a se starym olejem se jim to jen nestihlo projevit a novy olej od Motul jim to holt ukazal driv.
ale ze by nejaky olej utisil prevodovku tak to nevim...
EDIt: do 120tek se do vylagrovanejch preodeovek davaly na utiseni drevene piliny s oeljem..tim se vymezily vule a pevodovka byla jako nova.. :D :D
Naposledy editováno 22.11.2018 10:09:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 10w-40 po kterém vám převodovka chodí líp
Jináč částečně vymezit vůle se dají hustším olejem. Olej je za studena většinou dost hustý tak první číselný index bych zachoval originál podle manuálu a druhy index bych navýšil. Např. 10w60 u společné náplně (motor-převodovka). Pokud je převodový olej zvlášť, tak můžeš taky laborovat, ale osobně bych se držel raději servisního manuálu. Jako poslední bych zmínil aditiva, ale pokud ti to má mazat i spojku, tak bych se bál, že to bude klouzat. Aditiva jsem ještě nezkoušel, tak nevím. Existují různé "stop-leak", nebo výtažky z perel co vytvoří ochranný film a převodovka vydrží na věky, ale já na to nevěřím. Piliny dávají větší smysl
cuir píše:
... do 120tek se do vylagrovanejch preodeovek davaly na utiseni drevene piliny s oeljem..tim se vymezily vule a pevodovka byla jako nova.. :D :D
To som nepočul, ale čítal som v nejakej starej knihe o Trabantoch, že tie piliny sa dávali do oleja kvôli "nenaskakujúcej" štvorke (na 4. RS má Trabant voľnobežku), tým sa problém oddialil, ale nakoniec bolo najjednoduchšie voľnobežku zavariť (pretože ND v Mototechne neboli).
Spojka mi neklouže, a ještě ke všemu to mám "pocitově" opačně, přijde mi, že Motul lepí. Abych byl přesný, nastartuju, lehce ohřeju, spojka, 1, a chcíp
Ne pokaždé, jen občas, asi po "delším/14dní" stání.( zas tak dopodrobna jsem to nesledoval).Ted nechám zahřát, spojku před zařazením víckrát vymáčknu a je klid. Honda VFR 750, r 96
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | Včera v 23:12 Ariete |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |