bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor
20.11.2018 v 20:12
Jak je známo u této motorky rád odchází alternátor, dá se tomu nějak předcházet? Samozřejmě nejezdit,ale to není řešení.
Předchozí
1 2
Následující

Alternátor

20.11.2018 v 20:23 | Nahoru | #1
zkontroluj dobíjení, konektory od altíku k reglu a dál na baterku, nic víc nemůžeš dělat.

2 reakcí na tento příspěvek Alternátor

20.11.2018 v 20:54 | Nahoru | #2
Takže jedině čekat až to přijde!?

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor

20.11.2018 v 21:07 | Nahoru | #3
Je tam altik z farose ,takže co nejlehčí, taky mě odešel kolegovy o rok dříve.,jelikož měl vyhrivane gripy....Tak jen čekej a jezdi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 09:22 | Nahoru | #4

malčus77 píše: Je tam altik z farose ,takže co nejlehčí, taky mě odešel kolegovy o rok dříve.,jelikož měl vyhrivane gripy....Tak jen čekej a jezdi...



pro nas nezkusenny jakou maj spojitost vyhrivany gripy a to ze mu odesel alternator ?

(reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 12:58 | Nahoru | #5
gugo> To mě zajímá taky

Alternátor

21.11.2018 v 13:01 | Nahoru | #6
Bych tomu předešel včasným nákupem náhradního...každý čeká od používaného nástroje zábavy věčnou nesmrtelnost všech komponentu snad

3 reakcí na tento příspěvek Alternátor

21.11.2018 v 13:09 | Nahoru | #7
další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...

(reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 13:16 | Nahoru | #8

karavanista píše: další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...



hele a jses si jistej, ze to ma na ten altik vliv? ja bych rekl, ze ten altik jede stale na max vykon....

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor

21.11.2018 v 13:29 | Nahoru | #9
netvrdim to..já dělám spíše do aut. regulaci na moto jsem zatím dikybohu zkoumat nemusel-funguje mi to.Kdyztak mě prosím opravte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 13:50 | Nahoru | #10

karavanista píše: další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...



vlivem otecek v magnetickem poli se na civky altiku naindukuje napeti. Toto napeti je usmerneno. Aby bylo dosazeno v siti staleho napeti v rozmezi 12-14V , je ve zkratovem regulatoru proud , ktery je primo umerny vygenetrovanemu napeti promemen na teplo.

Pokud me tedy moje zanedbatelne vzdelani v elektrotechnice neklame tak na tohle staci ohmuv zakon. A pokud tedy nemas buzenej altik ta je uplne jedno jestli se ten prebytecnej vykon promeni na teplo v heftech nebo na regleru. Asi jinej pripad by byl kdybys tu fazi zkratoval total, tak bych asi veril tomu ze pri 0vem odporu tam potecou vetsi proudy nez pri zatezi reglerem.

vikrs> az ti ten altik odejde tak si ho nech previnout tu ten pan to opravdu umi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 14:19 | Nahoru | #11
gugo> Jak naznačoval kolega, přídavné vybíjení někdy funguje jako prevence. Mechanismus je ten, že se regulátor díky nevhodnému umístění přehřívá a časem se změní jeho charakteristika. Takže včasná preventivní výměna regulátoru funguje také.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 14:39 | Nahoru | #12
8314> to spis preventivni vymena za nejakou nahradu. Treba transalp 600 mel regler pod pravym plastem kde je i vejfuk, navic zebrovani ne po smeru jizdy ale nepric. Stacila vymena za elesys a vyreseno. Ale delat to preventivne , nevim jestli to ma smysl.

(reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 14:42 | Nahoru | #13
gugo> Jasně, chce to změřit hodnoty, ono se to většinou nezblázní najednou. Já jen odpověděl na dotaz, jestli se dá něco dělat.

(reakce na) Alternátor

21.11.2018 v 14:45 | Nahoru | #14

karavanista píše: netvrdim to..já dělám spíše do aut. regulaci na moto jsem zatím dikybohu zkoumat nemusel-funguje mi to.Kdyztak mě prosím opravte



no prave, u motorek je spousta veci jinak...

Alternátor

21.11.2018 v 15:40 | Nahoru | #15
No tak to se mi stalo zrovna před 14ti dny ale vydržel 62000 km naštěstí výměna není problém zkusil jsem to sám a funguje

Alternátor

21.11.2018 v 19:41 | Nahoru | #16
Taky se tím "trápím"...
Bylo mi řečeno, že se dělat nedá nic ...Čekat...A pak nechat převinout...

Alternátor

21.11.2018 v 23:22 | Nahoru | #17
U starších věcí se ještě dal původní regulátor/usměrňovač nahradit modernějším typem, např. Shindengen SH775, který nenahání proud přes vinutí statoru a tím se stator tolik nezahřívá. Ale počítám, že u CBF 1000 už bude tento moderní regulátor na moto z fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor

22.11.2018 v 11:20 | Nahoru | #18
A kudy ten proud honí?

(reakce na) Alternátor

22.11.2018 v 14:05 | Nahoru | #19
Vikrs>

Manželka jezdí též na této motorce a altík již odešel dvakrát, prvně jsem ho vyměnil za originál a podruhé koupil repliku zdejšího výrobce, se kterým jsem mluvil a povídal,že jich prodal spoustu a ještě neměl reklamaci. Zatím dva roky v pořádku
Výměna je snadná, ale je nepříjemný, když se to stane někde v zahraničí, dál od domova a máš zkaženou dovolenou, což se nám naštěstí nestalo.

(reakce na) Alternátor

22.11.2018 v 17:51 | Nahoru | #20

Vikrs píše: Takže jedině čekat až to přijde!?



Vydrž a ono to přijde .
Jen záleží kdy . Někomu ve 30 - 50 - 70 tis.km . Pokud chceš něco udělat pro dobrý pocit , tak můžeš zhodit víko a podívat se v jakém stavu jsou cívky-izolace (lehce tmavé ,napálená část , nebo těsně před smrtí ) a není od věci si na mašinu hodit voltmetr . Když nic ,tak alespoň v počátku víš že se s dobíjením něco děje a můžeš reagovat .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

22.11.2018 v 20:09 | Nahoru | #21
Fugo> Nejsem specialista, o elektrice vím jen že kope a že jí to neumím vrátit.

Ale co je mně známo, tak starý typ regulace (poslední regulátor tohoto typu byla řada FH-012/020 - MOSFET) fungoval tak, že zdroj (alternátor) jel neustále na plný výkon a proud, který nespotřebovala el. soustava motorky se zkratoval proti kostře. Nová řada tzv. sériových regulátorů SH-775 a nejnověji 50A regulátor SH-847 funguje tak, že místo zkratování zdroj odpojuje/připojuje a tím se z vinutí debírá jen tolik proudu, kolik aktuálně spotřebovává el. soustava moto. Tím by mělo být dosaženo nižšího tepelného namáhání vinutí statoru a teoreticky vyšší životnost.

Alternátor

23.11.2018 v 05:12 | Nahoru | #22
Jak píše Mapl, určitě dát voltmetr. Pokud pujde altík do kytek, bude to postupně a mohlo by se to zobrazit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 05:17 | Nahoru | #23

karavanista píše: další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...



Alternator jede pořád na svoje maximum. Protože 95% motorek má jen ztrátový regulátor, kde se přebytečný výkon přeměňuje na teplo. Takže spíše naopak, při větší zátěži se méně zatěžuje regulátor teplem.

(reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 05:22 | Nahoru | #24

bos1127 píše: Fugo> Nejsem specialista, o elektrice vím jen že kope a že jí to neumím vrátit.

Ale co je mně známo, tak starý typ regulace (poslední regulátor tohoto typu byla řada FH-012/020 - MOSFET) fungoval tak, že zdroj (alternátor) jel neustále na plný výkon a proud, který nespotřebovala el. soustava motorky se zkratoval proti kostře. Nová řada tzv. sériových regulátorů SH-775 a nejnověji 50A regulátor SH-847 funguje tak, že místo zkratování zdroj odpojuje/připojuje a tím se z vinutí debírá jen tolik proudu, kolik aktuálně spotřebovává el. soustava moto. Tím by mělo být dosaženo nižšího tepelného namáhání vinutí statoru a teoreticky vyšší životnost.



Ale při odpojení nabuzené fáze dojde k tomu, že se zvyšuje napětí, až se prorazí izolace. Takže tohle řešení u motorek není úplně ideální. Nemáš zde buzení Jako v autě. Zde je magnet, který to budí pořád stejně.

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor

23.11.2018 v 08:39 | Nahoru | #25
kontrolna otazka : na ten alternator trpi len CBF 1000, alebo aj mensia sestra CBF 600 ?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 08:43 | Nahoru | #26
bum64bac> vsechny motorky trpej na alternator. Rekneme si to otevrene, vono vinuti ktery by se melo chladit protoze porad jede na 100%, se misto toho koupe v v horkym oleji. To neni uplne dobrej napad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 09:20 | Nahoru | #27

dakarista píše: Alternator jede pořád na svoje maximum. Protože 95% motorek má jen ztrátový regulátor, kde se přebytečný výkon přeměňuje na teplo. Takže spíše naopak, při větší zátěži se méně zatěžuje regulátor teplem.



Presne tak. A pak tu jsou lidi co davaj vsude ledky i do svetel aby usetrily a regl se z toho muze posrat pak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 09:53 | Nahoru | #28

wáca píše: Presne tak. A pak tu jsou lidi co davaj vsude ledky i do svetel aby usetrily a regl se z toho muze posrat pak



se-se jediný chápe správnu cestu k šetreniu elektroinštalácie

(reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 09:56 | Nahoru | #29
kilix>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor

23.11.2018 v 11:12 | Nahoru | #30

gugo píše: bum64bac> vsechny motorky trpej na alternator. Rekneme si to otevrene, vono vinuti ktery by se melo chladit protoze porad jede na 100%, se misto toho koupe v v horkym oleji. To neni uplne dobrej napad.


na inych znackach moto s tym nie je problem ? zaujimave ze prave Honde sa kazia altiky a regulatory najviac.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 0 Včera v 13:25 Bubo32
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist