globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Magneto-opačný smysl otáčení
 
20.11.2018 v 18:53
V létě mi neznámý člověk dovezl mopeda,který mu už několik let stojí někde ve stodole.Po delším pátrání jsem stroj identifikoval jako Garelli Gary Uno.Závada-nefunkční zapalování.Už jsem to tu řešil Verdikt je takový,že zapalování je nefunkční,díly nejsou.Dotyčný majitel k mopedu přibalil i klasické kladívkové magneto původem z Pucha.Zapalování by rozměrově pasovalo,kužel by snad šel taky upravit,zbývá dořešit fakt,že puchácké zápalko má opačný smysl otáčení.
Vačka by se vyřešila,ale zajímala by mně jestli se nějak opačné otáčení rotoru projeví na indukci.Podle mě s tím neměl být problém,Ale rád bych,kdyby se vyjádřil někdo fundovanější...

Magneto-opačný smysl otáčení

20.11.2018 v 19:29 | Nahoru | #1
kolik do toho chceš investovat? třeba by tam šlo nandat nějaký univerzální vape, ale to počítej tak 4500,-

Magneto-opačný smysl otáčení

20.11.2018 v 19:42 | Nahoru | #2
Čau, s tým zapaľovaním z Pucha Ti neporadím, ale montoval som zapaľovanie z Babety do nejakej talianskej 125 a tiež bol opačný smer otáčania a naskočilo to na prvú šupu čumel som ako mucha Puk. Za mňa doporučujem z Babety. Držím palce.

Magneto-opačný smysl otáčení

20.11.2018 v 19:58 | Nahoru | #3
Nemuselo by vadit, kterým směrem se otáčí, ale kladívka by měla rozepnout v okamžiku, kdy pólový nástavec magnetu začne opouštět cívku
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9634017

Magneto-opačný smysl otáčení

20.11.2018 v 20:23 | Nahoru | #4
Magnetce je jedno na kterou stranu se točí. Pokud použijete magneto s opačným směrem otáčení a vačka je součástí rotoru, pak máte problém s náběhem kontaktu na vačku který je pozvolnější. Dále musíte zkontrolovat správný magnetický odtrh a možnost správného seřízení předstihu. Opačným otáčením při použití stávající vačky riskujete obtížné seřízení těchto hodnot.
Pokud se někdo do takovéto akce pustí, měl by o magnetkách něco vědět a dobře zvážit jestli se to vyplatí.
To, že se někomu podaří nacpat magnetku s opačným otáčením do motoru a ono to nějak funguje, lze to považovat spíše za náhodu než za smysluplnou přestavbu.

2 reakcí na tento příspěvek Magneto-opačný smysl otáčení

21.11.2018 v 07:03 | Nahoru | #5
Kohlstein,Tomáš_S:To je právě ten problém,který jsem tušil.Je to už nějaká doba,kdy jsem zjišťoval teorii tohoto typu zapalování,takže jsem nebyl úplně v obraze.
Ono by bylo nejlepší řešení ponechat původní zapalování,problém je v tom,že zapalovací cívka už je přemotávaná takže nevím s jakou úspěšností a navíc součástí zapalování je "červená krabička" o jejichž funkčnosti taktéž pochybuji.Zapalování z babety mě napadlo,ale to už chce krapet víc přestavby a investice.Nevím nakolik si majitel cení stroje a kolik je ochoten investovat.
kuba350:Vape jsem tento týden nainstaloval do Mustanga.O této možnosti vím,třeba konkrétně to na Pincka umí na obě strany,ale jsou to čtyři litry,pochybuji že bude chtít nasypat takové peníze do stroje který nechal několik let někde hnít.Beztak to chce zprovoznit na ježdění do hospody...

Naposledy editováno 21.11.2018 07:07:16

(reakce na) Magneto-opačný smysl otáčení

21.11.2018 v 07:52 | Nahoru | #6
Anti> Jako kluci jsme dávali zapalování z pincka na "krosku" kývačku. Museli jsme tím půl dne nějak točit dokola, než se našla funkční poloha, ale nakonec to blaflo a jezdilo.

1 reakcí na tento příspěvek Magneto-opačný smysl otáčení

21.11.2018 v 13:57 | Nahoru | #7
A co zapalování nechat převynout?

Magneto-opačný smysl otáčení

21.11.2018 v 14:40 | Nahoru | #8
dal bych na to modelarksej bezkontakt, cinani to delaj za par dolaru... tzn neco jako to vape, jen levnejsi :D

(reakce na) Magneto-opačný smysl otáčení

21.11.2018 v 15:50 | Nahoru | #9

dakarista píše: A co zapalování nechat převynout?


Cívka je převinutá,ale součástí je ona červená krabička s obsahem zalitým do zalévací hmoty a dále indukční cívka neznámých parametrů.I když to zprovozním,může kleknout další komponent a všechno začíná nanovo...
assassin:Už jsem se na Ebay díval po nějakém univerzálním zapalování,zkusím něco pohledat.Protože ta babeta stojí přes litr jen stator...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Magneto-opačný smysl otáčení

23.11.2018 v 20:21 | Nahoru | #10
Anti> Pokud je původní zapalování kompletní, má mechanické kontakty a jediná pochybnost je o funkčnosti VN cívky, pak nejjednodušší řešení je použít externí cívku.
Z původní magnetové zapalovací cívky odmotáte sekundár, primár ponecháte a vytáhnete z něj vývod a napojíte na primár běžné indukční cívky, např. z fichtla nebo ze Š120 s vyřazeným předřadným odporem. Kondenzátor připojíte normálně paralelně s kontakty. Vývod z cívky napojíte na svíčku a jedete. Toto byla běžná úprava v dobách, kdy se cívky magnetek nepřevíjely a náhradní nebyly.
V takovémto případě ale vřele doporučuji použít zapalovací cívku novou, nebo alespoň nejetou. Různé 40 let staré a ojeté "uloženky"co vyhrabete v zásobách nebrat!

(reakce na) Magneto-opačný smysl otáčení

23.11.2018 v 22:19 | Nahoru | #11
Tomáš_S> V úvodním příspěvku je odkaz na jinou diskuzi.Kdo ten odkaz otevřel,zjistil,že původní zapalování je speciální bezkontakt který nemá ani snímací cívku,ani žádné přerušení na rotoru.Rovněž se mluví o červené krabičce která je součástí.To druhé zapalování které přibalil tam zřejmě nepůjde,kužel na rotoru pro kliku je viditelně tenčí a po přetočení na správný rozměr by zůstala jen šlupka,nebo by zmizel celý prostředek.
Jediné smysluplné řešení je předělávka na nějaký běžný dostupný systém jako je třeba zapalování z babety nebo nějakého číňana.Ale to vše jen za předpokladu že majitel bude ochoten investovat alespoň dva tisíce.Psal jsem mu sice sms,ale nereagoval,tak mu budu muset holt napsat...

Magneto-opačný smysl otáčení

23.11.2018 v 22:56 | Nahoru | #12
Anti: myslel jsem neco takovyho - ale nedoslo mi, ze to je bateriove... bys tam musel resit dobijeni... nebo teda spis jezdit na nabijeci baterku...
hobbyking.com/en_us/replacement-complete-ignition-set-for-single-cylinder-gas-engines.html

Magneto-opačný smysl otáčení

30.6.2019 v 21:28 | Nahoru | #13
Malé update:
Před pár dny tu byl majitel,tak jsem slíbil že na tom zapracuju. Zjistil jsem nemilou věc. Původní zapalování je opravdu dost malé,deska má cca 80 mm což je o 10 mm méně než třeba pionýr nebo Babeta.
To vyřazuje tyto zapalování z možných náhrad a samozřejmě i náhrady které vyrábí Vape.
Takže dá se říct že patová situace. Na ebay jsem našel jeden stator,ale cca 3 litry a bez oné červené krabičky. Další možností je kontaktní zapalování od stejné firmy,ale pochybuji že bude nějaký Ital přeměřovat a odhadovat kužel. Asi budu muset kapitulovat.

Naposledy editováno 30.06.2019 21:34:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist