2 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů
Je tam hodně proměnných.Kdo to dělá a kolik si účtuje,jestli je to jen kontrola a nebo se budou muset některé podložky vyměnit nebo přebrousit...U 954 to bude zřejmě hodně podobné jako u 929.Tam je přístup k ventilům jakž takž,ale sundávat a hlavně vracet vačky už je trochu oser.Takže jen za kontrolu bych vzal tak 200-300 kč,ale za výměnu podložek už tak pětikilo navíc plus materiál.Podložka vychází na cca dvě kila...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
Otevřu si motoservis a budu ti vozit motorky na ventily, oka?
2 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů
Sonicek:Vůle v toleranci je vůle v toleranci.V tomto rozmezí nemůže nic "dostávat na prdel".Osobně dávám radši větší,ta je jen slyšet na rozdíl od menší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
A na kterou hranici tolerance - je to jedno, kdekoli v předepsaným pásmu je správně. Spodní hranice (nejmenší vůle) = teoreticky větší výkon, horní hranice tolerance (největší vůle) = teoreticky do nich nebudeš muset dýl šahat.
Osobně se snažím trefit na prostředek tolerance.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
Vůle je odchylka v rozměru dvou částí a je potřeba ke správné funkci!Pokud je někde tolerance od-do není to kvůli "výrobní nepřesnosti" ale jen z toho důvodu že v daném rozmezí nemá vliv na funkci. U ventilového rozvodu je vliv vůle na výkon motoru minimální,víc ti to rozhodí vytahaný řetěz.Na opotřebení vačky mají větší vůle možná nějaký vliv,ale mnohem dřív ji oddělá špatný nebo žádný olej.
Edit:Tolerance vůle z důvodu výrobní nepřesnosti existuje.Ale najdeš ji u válců nebo třeba klikových mechanismů.Nicméně tam se pohybuje minimálně o řád níže,v rámci stovek nebo tisícin...A i tam je povolené rozmezí.
Naposledy editováno 21.11.2018 08:54:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
Anti píše: Hoši,psal jsem že je to hodně individuální.Pokud jen sundám dekl na kontrolu,nejsem drahý...
........
jako, ze ti nekdo doveze motorku odkapotovanou, se sundanou nadrzi, airboxem, karburatorama nebo vstrikama, oddelane fajfky, vyndane svicky, indukcky, pripadne sundanej chladic, zkratka vse co by ti branilo v pohodlnem sundani a hlavne nasazeni ventildeklu?? pokud takto, tak pak chapu, ze si vezmes 300kc a je to ferova cena.
Pokud by jsi mel rozhazovat rozvody, tak 500 uz mi prijde malo.
Z toho mi plyne, ze nebydlis daleko, tak kdyz bude potreba vymenit podlozky, tak motorku nalozim, dovezu ti namerene vule a ty mi to za 500 + material prepodlozkujes? :D to zni jako plan :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
Sonicek píše: FiZzeR> sorry, blbě jsem to napsal. Já to myslel jako čistě hypoteticky , mě je jasný, že vůle budou vždy a všude, jsou to výrobní nepřesnosti apod. Ale ptal jsem se na jaký vliv tyto samotné vůle mají. Jak na opotřebení, tak třeba na samotný výkon.
ciste hypoteticky - nejlepsi je kdyz ses na minimalnich vulich, protoze se ventil otevre nejvic co muze a otevre se i na nejdelsi cas.
ale jak psal Anti... vic ti to ovlivni vytahanej rozvodak :D
Anti píše: cuir> Těch 500 bych připočítal k těm předchozím třem stovkám...Ano,jsem levný,někdy až moc,ale ceny nastavuju individuálně a CBR mi nepřipadala zas tak složitá,což bude ovlivněné tím že předchozí kousek jsem byl nucen rozhodit několikrát...
jo to jsem pochopil, ze celkem by to bylo 700-800, ale ja bych ti to dovezl uz zmerene na setiny :) no zkratka ses fakt levnej... az toho budu mit moc tak se ozvu :D :D
EDIT: ikdyz jak nad tim ted premejslim, tak je vyhodnejsi nechat te to udelat cele, protoze pak za tech 700-800 ti do toho spada i prace jako cisteni od silikonu, cisteni a odmasteni dosedacich ploch, pripadne objednavani tesneni ...
no jak jsem psal...ses proste levnej...delas za predvalecne ceny :D
no nic... v dilne bych uz mel mit teplo..tak jdu delat..zatim cau...
Naposledy editováno 21.11.2018 09:12:23
FiZzeR píše: Anti> Za kontrolu vůlí tři kila? U kapotovaného sporta?
Otevřu si motoservis a budu ti vozit motorky na ventily, oka?
To bude mt dost narvano, ja mu tam klidne motorky zakazniku povezu na vleku Ja na kontrolu davam 1500 min a prej je to malo
1 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů
1 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů
Casovani to zmeni o nula prd a v namahani to taky moc velky rozdil nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
V_i_c_i píše: Jeste k tem hranicim na vule. Pokud se mas trefit do 0,05mm jako mam treba na moto ja tak si moc vybirat nemuzu. Pak uz pomalu hraje roli i teplota pri ktere to delam. Pokud mas 0,1 tak si sice hrat muzes ale podle me je to jedno.
Casovani to zmeni o nula prd a v namahani to taky moc velky rozdil nebude.
u ktere motorky mas tak malou toleranci? i ducati maji vetsi :D Nekdy bejva v manualu uvedena i teplota pri ktere se maji ventily merit. Obvykle 20°C
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
cuir píše: u ktere motorky mas tak malou toleranci? i ducati maji vetsi :D Nekdy bejva v manualu uvedena i teplota pri ktere se maji ventily merit. Obvykle 20°C
Treba u te 14tky co mam v deniku. Ale aby bylo jasno, bavim se o toleranci do ktere se mas trefit, ne o absolutni hodnote vule.
Naposledy editováno 22.11.2018 06:47:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
V_i_c_i píše: Treba u te 14tky co mam v deniku. Ale aby bylo jasno, bavim se o toleranci do ktere se mas trefit, ne o absolutni hodnote vule.
no tak jiste , ze tam nebudes mit vuli 0,05mm
nicmene nedalo mi to a podival jsem se do manualu (coz se mi puvodne nechtelo a hlavne jsem nevedel o jake motorce se bavis) a mas tam klasickou toleranci ..takze zadna specialita se ani u te 14tky nekona...
toleranci jak na In tak Ex mas 0,1mm
Je jasne, ze kdyz se podlozky delaji po hodnotach 0,05, tak moc na vyber nemas, ale je to naprosto klasicka tolerance.
Takze kdyz treba na IN nameris 0,13 tak se muzes rozhodnout , ze to jeste nechas, protoze minimum je 0,10 a nebo das o 0,05mm nizssi podlozku a nova vule tak bude 0,18mm a ses porad v toleranci, protoze ji mas 0,10-0,20mm
Takze bud jsem te nejak nepochopil nebo nevim, protoze ja se prave zdesil toho, ze mas toleranci kuprikladu 0,10-0,15mm a do toho se trefit bez brouseni podlozek proste nemuzes. Musel by jsi jedine vzdy pockat az se dostanes pod dolni hranici a pak tam lupnout o 0,05mm nizssi podlozku a dostal by ses kam potrebujes, ale vzdy by si to musel nechat dojit az pod minimum a prave s timto resenim jsem se jeste nesetkal a proto me zajimalo, ktera motorka to tak ma. A pokud by to nejaka takto mela, tak pak by bylo jeste otazkou jestli se zrovna pro ni nedelaji podlozky ne po pulkach ale treba po 0,025mm
Tak snad me chapes, co jsem mel na mysli a proc jsme se te ptal. Nevim uplne presne jak jsi to myslel ty s tou vuli..ale je to jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
E: Brouseni podlozek pak bohuzel beru jako nutnost i samozrejmost. Protoze i kdyz jsem kupoval nove a bral na ne nasledne mikrometr, tak nektere byly lehce mimo vyznacenou velikost. Tak prehazujes jako kokot a pak zjistis ze na konci stejne jednu nebo dve musis pribrousit...
Naposledy editováno 22.11.2018 11:15:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
V_i_c_i píše: cuir> Ale ja psal u me ctrnactky co mam v deniku. To znamena po osazeni vacek Yoshimura Stage 1. Pak se prestavas ridit manualem od Suzuki a nastupuje to co uvadi vyrobce vacek. A tam uz je to rozmezi zmensene na toleranci 0,05mm. Predpokladam ze to bude kvuli vetsim zdvihum ventilu a vetsimu tepelnemu namahani. Ale zas tak moc jsem nad tim nepremyslel, jen se ridim tim co mam. Az budu na PC tak ti to sem klidne vlozim. Ale treba FZ1 ma tusim 0,05 ve standardu. A pri takove vuli jsem rad ze se nekam ke stredu trefim, protoze i ty jemne merky tam jdou ruzne “volne”.
E: Brouseni podlozek pak bohuzel beru jako nutnost i samozrejmost. Protoze i kdyz jsem kupoval nove a bral na ne nasledne mikrometr, tak nektere byly lehce mimo vyznacenou velikost. Tak prehazujes jako kokot a pak zjistis ze na konci stejne jednu nebo dve musis pribrousit...
jo tak to je jina... to ze mas jine vacky jsem necetl..a logicky tak nevedel. FZ1 je to same jako R1 a delal jsme modelove od 98-05 a tam to nebylo..mozna novejsi...nevim..ale je to jedno. Vkladat to sem nemusis. Na zavodni stroje se podlozky brousi presne na setiny a po zavode se to meri a dela znovu... takze to neni , ze by to neexistovalo a nedelalo se to... u beznejch motorek urcenejch k provozu pro bezne smrtelniky to ale tak nebejva a proto me to prekvapilo.
Nicmene me spis zajima jak brousis podlozky. Planuju si v pristim roce dovybavit dilnu o malou magnetku a tak by se mi hodily osobni zkusenosti. dik.
EDIt: jinak presne jak pises...nova podlozka mnohdy nema deklarovany rozmer a je klidne o dve setiny vetsi nebo mensi. Proto je pak dulezite podlozky merit a idealne si je nepocitat na hranu rozsahu, protoze pak prijde vetsi nebo mensi a je clovek zas mimo toleranci a bud musi brousit nebo objednat novou. NAvic po prepodlozkovani je vhodne to zas projistotu znovu zmerit.
Ve tvem pripade asi ani nema smysl neco objednavat a proste co ti nesedi tak rovnou brousit.
Naposledy editováno 22.11.2018 16:58:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů
Sonicek píše: cuir> pokud máš víc podložek a nechce si Ti investovat nových, případně nechat někde brousit, tak si kup brusnej kamen ( kotouč z magnetky třeba) a normáně tam pár stovek uděláš když to po tom budeš šmudlat
no zkousel jsem to takto udelat na svoji masine kde nevadi, kdyz se neco posere a nasledne to bude cekat na dil.... a s vysledkem jsme nebyl spokojenej.. a to ani kdyz jsem si udelal na soustruhu pripravek aby se mi to lepe drzelo. Zbrousena plocha nebyla zcela rovna, jednak byla tvarem do cocky a druhak byla z uhlu... sice o nula nula prd ,ale proste toto bych nikomu do motorky dat nechtel.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |