barth_duben




Speedy Přidat reklamu

Téma: CBR 954 RR seřízení ventilů
Ahoj všichni. Možná hloupý dotaz, ale v jakém intervalu nechat seřídit vůle ventilů? A kolik to tak může vyjít? Díky
Předchozí
1 2
Následující

CBR 954 RR seřízení ventilů

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2018 v 17:02 | Nahoru | #1
Ideálně v intervalu, který předepisuje manuál.
Vyjít to může od děkuju do "poraďte, je to normální cena nebo mě oškubali?"

2 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2018 v 18:37 | Nahoru | #2
Tak nějak
Je tam hodně proměnných.Kdo to dělá a kolik si účtuje,jestli je to jen kontrola a nebo se budou muset některé podložky vyměnit nebo přebrousit...U 954 to bude zřejmě hodně podobné jako u 929.Tam je přístup k ventilům jakž takž,ale sundávat a hlavně vracet vačky už je trochu oser.Takže jen za kontrolu bych vzal tak 200-300 kč,ale za výměnu podložek už tak pětikilo navíc plus materiál.Podložka vychází na cca dvě kila...

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

20.11.2018 v 18:56 | Nahoru | #3
Anti> Jasný díky :) a kdyby se měnil rozvod?

CBR 954 RR seřízení ventilů

20.11.2018 v 20:28 | Nahoru | #4
Mění se řetěz,a v tom případě to zas není tolik práce navíc.Je na kraji a dobře přístupný.Takže při ventilech když je sundané víko ventilů a vačky,je to jen o tom sundat víko spojky a odšroubovat lišty,cca dvě stovky navrch plus cena rozvodového řetězu,což je cca 2,7 za orig a 1,3 za repliku od Morse..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

20.11.2018 v 21:29 | Nahoru | #5
Anti> Za kontrolu vůlí tři kila? U kapotovaného sporta?

Otevřu si motoservis a budu ti vozit motorky na ventily, oka?

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

20.11.2018 v 21:37 | Nahoru | #6
FiZzeR>

CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 01:20 | Nahoru | #7
Za 3 kila ti to v tom servisu leda tak utrou hadrem...reálne počítej za serizeni ventil. vůli spíš tak 2 tyčky + materiál...podložky většinou není třeba měnit - ventily se zaklepavaji (zmenšují se ventil. vule), tzn. ty podložky jdou zbrousit, ale je to voser - změřit vůle, vytahat vačky, nechat zbrousit podlozky, nastrkat podložky zpatky, nastrkat zpátky vacky, nastavit rozvod atd...k tomu můžeš mít už třeba staré vytvrdle těsnění pod ventil deklem, takže je třeba koupit nové atd. atd...jj, zlaté staré mašiny se šroubky na vahadlech..

CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 06:08 | Nahoru | #8
čau lidi, zeptám se trochu mimo. Pokud dělám ventily, a dávám nové podložky. Vše je v toleranci dle manuálu, ale k jaké hodnotě je to víc optimální? Menší vs. větší vůle? Pokud mám tedy podložku v horní hranici (co největší) pak mám nejmenší vůli, nedostává vačka víc na prdel? Přijde mi, že když jsem to taktot udělal, tak jsou ventily víc slyšet, než když jsem byl mimo povolenou toleranci. Rozvoďák a lišty jsou nové.

2 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 06:48 | Nahoru | #9
Hoši,psal jsem že je to hodně individuální.Pokud jen sundám dekl na kontrolu,nejsem drahý...
Sonicek:Vůle v toleranci je vůle v toleranci.V tomto rozmezí nemůže nic "dostávat na prdel".Osobně dávám radši větší,ta je jen slyšet na rozdíl od menší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 07:03 | Nahoru | #10
Anti> Já mám vše na horní hranici, resp. mám co nejmenší vůle, ono se to postupem času trošku zaklepe a bude to ve středu tolerance Já jen k té hlučnosti, prostě pokud to máš jako já, tak to zvoní víc jako kdybych ty vůle měl v nejmenší toleranci. Taky to určitě bude mít i trošku vlivi na vydření vačky ne?

CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 07:04 | Nahoru | #11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 07:14 | Nahoru | #12
Sonicek> To co píšeš nedává smysl. Pokud máš co nejmenší vůle, tak když se ti to zaklepe, nebudeš na středu tolerance ale pod ní. A ventily cvakají spíš když máš velkou vůli, a tam taky vačka dostává víc na prdel.

A na kterou hranici tolerance - je to jedno, kdekoli v předepsaným pásmu je správně. Spodní hranice (nejmenší vůle) = teoreticky větší výkon, horní hranice tolerance (největší vůle) = teoreticky do nich nebudeš muset dýl šahat.
Osobně se snažím trefit na prostředek tolerance.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 07:20 | Nahoru | #13
FiZzeR> sorry, blbě jsem to napsal. Já to myslel jako čistě hypoteticky , mě je jasný, že vůle budou vždy a všude, jsou to výrobní nepřesnosti apod. Ale ptal jsem se na jaký vliv tyto samotné vůle mají. Jak na opotřebení, tak třeba na samotný výkon.

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 08:51 | Nahoru | #14
[quote=Sonicek]FiZzeR> sorry, blbě jsem to napsal. Já to myslel jako čistě hypoteticky , mě je jasný, že vůle budou vždy a všude, jsou to výrobní nepřesnosti apod. Ale ptal jsem se na jaký vliv tyto samotné vůle mají. Jak na opotřebení, tak třeba na samotný výkon.[/quote

Vůle je odchylka v rozměru dvou částí a je potřeba ke správné funkci!Pokud je někde tolerance od-do není to kvůli "výrobní nepřesnosti" ale jen z toho důvodu že v daném rozmezí nemá vliv na funkci. U ventilového rozvodu je vliv vůle na výkon motoru minimální,víc ti to rozhodí vytahaný řetěz.Na opotřebení vačky mají větší vůle možná nějaký vliv,ale mnohem dřív ji oddělá špatný nebo žádný olej.
Edit:Tolerance vůle z důvodu výrobní nepřesnosti existuje.Ale najdeš ji u válců nebo třeba klikových mechanismů.Nicméně tam se pohybuje minimálně o řád níže,v rámci stovek nebo tisícin...A i tam je povolené rozmezí.

Naposledy editováno 21.11.2018 08:54:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 08:52 | Nahoru | #15

Anti píše: Hoši,psal jsem že je to hodně individuální.Pokud jen sundám dekl na kontrolu,nejsem drahý...
........



jako, ze ti nekdo doveze motorku odkapotovanou, se sundanou nadrzi, airboxem, karburatorama nebo vstrikama, oddelane fajfky, vyndane svicky, indukcky, pripadne sundanej chladic, zkratka vse co by ti branilo v pohodlnem sundani a hlavne nasazeni ventildeklu?? pokud takto, tak pak chapu, ze si vezmes 300kc a je to ferova cena.

Pokud by jsi mel rozhazovat rozvody, tak 500 uz mi prijde malo.

Z toho mi plyne, ze nebydlis daleko, tak kdyz bude potreba vymenit podlozky, tak motorku nalozim, dovezu ti namerene vule a ty mi to za 500 + material prepodlozkujes? :D to zni jako plan :D :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 08:58 | Nahoru | #16
cuir> Těch 500 bych připočítal k těm předchozím třem stovkám...Ano,jsem levný,někdy až moc,ale ceny nastavuju individuálně a CBR mi nepřipadala zas tak složitá,což bude ovlivněné tím že předchozí kousek jsem byl nucen rozhodit několikrát...

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 09:00 | Nahoru | #17

Sonicek píše: FiZzeR> sorry, blbě jsem to napsal. Já to myslel jako čistě hypoteticky , mě je jasný, že vůle budou vždy a všude, jsou to výrobní nepřesnosti apod. Ale ptal jsem se na jaký vliv tyto samotné vůle mají. Jak na opotřebení, tak třeba na samotný výkon.



ciste hypoteticky - nejlepsi je kdyz ses na minimalnich vulich, protoze se ventil otevre nejvic co muze a otevre se i na nejdelsi cas.

ale jak psal Anti... vic ti to ovlivni vytahanej rozvodak :D

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 09:09 | Nahoru | #18

Anti píše: cuir> Těch 500 bych připočítal k těm předchozím třem stovkám...Ano,jsem levný,někdy až moc,ale ceny nastavuju individuálně a CBR mi nepřipadala zas tak složitá,což bude ovlivněné tím že předchozí kousek jsem byl nucen rozhodit několikrát...



jo to jsem pochopil, ze celkem by to bylo 700-800, ale ja bych ti to dovezl uz zmerene na setiny :) no zkratka ses fakt levnej... az toho budu mit moc tak se ozvu :D :D

EDIT: ikdyz jak nad tim ted premejslim, tak je vyhodnejsi nechat te to udelat cele, protoze pak za tech 700-800 ti do toho spada i prace jako cisteni od silikonu, cisteni a odmasteni dosedacich ploch, pripadne objednavani tesneni ...
no jak jsem psal...ses proste levnej...delas za predvalecne ceny :D

no nic... v dilne bych uz mel mit teplo..tak jdu delat..zatim cau...

Naposledy editováno 21.11.2018 09:12:23

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 09:25 | Nahoru | #19

FiZzeR píše: Anti> Za kontrolu vůlí tři kila? U kapotovaného sporta?

Otevřu si motoservis a budu ti vozit motorky na ventily, oka?



To bude mt dost narvano, ja mu tam klidne motorky zakazniku povezu na vleku Ja na kontrolu davam 1500 min a prej je to malo

1 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 09:39 | Nahoru | #20
No nic,od nového roku budu muset muset upozornit zákazníky na nový ceník

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 14:50 | Nahoru | #21
Anti> To bys asi měl (bez ironie). Padáš kvůli zákazníkům na hubu a stejně to nikdo neocení.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 15:01 | Nahoru | #22
Jeste k tem hranicim na vule. Pokud se mas trefit do 0,05mm jako mam treba na moto ja tak si moc vybirat nemuzu. Pak uz pomalu hraje roli i teplota pri ktere to delam. Pokud mas 0,1 tak si sice hrat muzes ale podle me je to jedno.
Casovani to zmeni o nula prd a v namahani to taky moc velky rozdil nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

21.11.2018 v 15:39 | Nahoru | #23

V_i_c_i píše: Jeste k tem hranicim na vule. Pokud se mas trefit do 0,05mm jako mam treba na moto ja tak si moc vybirat nemuzu. Pak uz pomalu hraje roli i teplota pri ktere to delam. Pokud mas 0,1 tak si sice hrat muzes ale podle me je to jedno.
Casovani to zmeni o nula prd a v namahani to taky moc velky rozdil nebude.



u ktere motorky mas tak malou toleranci? i ducati maji vetsi :D Nekdy bejva v manualu uvedena i teplota pri ktere se maji ventily merit. Obvykle 20°C

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

22.11.2018 v 06:46 | Nahoru | #24

cuir píše: u ktere motorky mas tak malou toleranci? i ducati maji vetsi :D Nekdy bejva v manualu uvedena i teplota pri ktere se maji ventily merit. Obvykle 20°C



Treba u te 14tky co mam v deniku. Ale aby bylo jasno, bavim se o toleranci do ktere se mas trefit, ne o absolutni hodnote vule.

Naposledy editováno 22.11.2018 06:47:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

22.11.2018 v 10:05 | Nahoru | #25

V_i_c_i píše: Treba u te 14tky co mam v deniku. Ale aby bylo jasno, bavim se o toleranci do ktere se mas trefit, ne o absolutni hodnote vule.


no tak jiste , ze tam nebudes mit vuli 0,05mm

nicmene nedalo mi to a podival jsem se do manualu (coz se mi puvodne nechtelo a hlavne jsem nevedel o jake motorce se bavis) a mas tam klasickou toleranci ..takze zadna specialita se ani u te 14tky nekona...

toleranci jak na In tak Ex mas 0,1mm

Je jasne, ze kdyz se podlozky delaji po hodnotach 0,05, tak moc na vyber nemas, ale je to naprosto klasicka tolerance.
Takze kdyz treba na IN nameris 0,13 tak se muzes rozhodnout , ze to jeste nechas, protoze minimum je 0,10 a nebo das o 0,05mm nizssi podlozku a nova vule tak bude 0,18mm a ses porad v toleranci, protoze ji mas 0,10-0,20mm

Takze bud jsem te nejak nepochopil nebo nevim, protoze ja se prave zdesil toho, ze mas toleranci kuprikladu 0,10-0,15mm a do toho se trefit bez brouseni podlozek proste nemuzes. Musel by jsi jedine vzdy pockat az se dostanes pod dolni hranici a pak tam lupnout o 0,05mm nizssi podlozku a dostal by ses kam potrebujes, ale vzdy by si to musel nechat dojit az pod minimum a prave s timto resenim jsem se jeste nesetkal a proto me zajimalo, ktera motorka to tak ma. A pokud by to nejaka takto mela, tak pak by bylo jeste otazkou jestli se zrovna pro ni nedelaji podlozky ne po pulkach ale treba po 0,025mm
Tak snad me chapes, co jsem mel na mysli a proc jsme se te ptal. Nevim uplne presne jak jsi to myslel ty s tou vuli..ale je to jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

22.11.2018 v 10:57 | Nahoru | #26
cuir> Ale ja psal u me ctrnactky co mam v deniku. To znamena po osazeni vacek Yoshimura Stage 1. Pak se prestavas ridit manualem od Suzuki a nastupuje to co uvadi vyrobce vacek. A tam uz je to rozmezi zmensene na toleranci 0,05mm. Predpokladam ze to bude kvuli vetsim zdvihum ventilu a vetsimu tepelnemu namahani. Ale zas tak moc jsem nad tim nepremyslel, jen se ridim tim co mam. Az budu na PC tak ti to sem klidne vlozim. Ale treba FZ1 ma tusim 0,05 ve standardu. A pri takove vuli jsem rad ze se nekam ke stredu trefim, protoze i ty jemne merky tam jdou ruzne “volne”.

E: Brouseni podlozek pak bohuzel beru jako nutnost i samozrejmost. Protoze i kdyz jsem kupoval nove a bral na ne nasledne mikrometr, tak nektere byly lehce mimo vyznacenou velikost. Tak prehazujes jako kokot a pak zjistis ze na konci stejne jednu nebo dve musis pribrousit...

Naposledy editováno 22.11.2018 11:15:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

22.11.2018 v 16:54 | Nahoru | #27

V_i_c_i píše: cuir> Ale ja psal u me ctrnactky co mam v deniku. To znamena po osazeni vacek Yoshimura Stage 1. Pak se prestavas ridit manualem od Suzuki a nastupuje to co uvadi vyrobce vacek. A tam uz je to rozmezi zmensene na toleranci 0,05mm. Predpokladam ze to bude kvuli vetsim zdvihum ventilu a vetsimu tepelnemu namahani. Ale zas tak moc jsem nad tim nepremyslel, jen se ridim tim co mam. Az budu na PC tak ti to sem klidne vlozim. Ale treba FZ1 ma tusim 0,05 ve standardu. A pri takove vuli jsem rad ze se nekam ke stredu trefim, protoze i ty jemne merky tam jdou ruzne “volne”.

E: Brouseni podlozek pak bohuzel beru jako nutnost i samozrejmost. Protoze i kdyz jsem kupoval nove a bral na ne nasledne mikrometr, tak nektere byly lehce mimo vyznacenou velikost. Tak prehazujes jako kokot a pak zjistis ze na konci stejne jednu nebo dve musis pribrousit...



jo tak to je jina... to ze mas jine vacky jsem necetl..a logicky tak nevedel. FZ1 je to same jako R1 a delal jsme modelove od 98-05 a tam to nebylo..mozna novejsi...nevim..ale je to jedno. Vkladat to sem nemusis. Na zavodni stroje se podlozky brousi presne na setiny a po zavode se to meri a dela znovu... takze to neni , ze by to neexistovalo a nedelalo se to... u beznejch motorek urcenejch k provozu pro bezne smrtelniky to ale tak nebejva a proto me to prekvapilo.

Nicmene me spis zajima jak brousis podlozky. Planuju si v pristim roce dovybavit dilnu o malou magnetku a tak by se mi hodily osobni zkusenosti. dik.
EDIt: jinak presne jak pises...nova podlozka mnohdy nema deklarovany rozmer a je klidne o dve setiny vetsi nebo mensi. Proto je pak dulezite podlozky merit a idealne si je nepocitat na hranu rozsahu, protoze pak prijde vetsi nebo mensi a je clovek zas mimo toleranci a bud musi brousit nebo objednat novou. NAvic po prepodlozkovani je vhodne to zas projistotu znovu zmerit.
Ve tvem pripade asi ani nema smysl neco objednavat a proste co ti nesedi tak rovnou brousit.

Naposledy editováno 22.11.2018 16:58:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

23.11.2018 v 06:21 | Nahoru | #28
cuir> pokud máš víc podložek a nechce si Ti investovat nových, případně nechat někde brousit, tak si kup brusnej kamen ( kotouč z magnetky třeba) a normáně tam pár stovek uděláš když to po tom budeš šmudlat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

23.11.2018 v 13:14 | Nahoru | #29

Sonicek píše: cuir> pokud máš víc podložek a nechce si Ti investovat nových, případně nechat někde brousit, tak si kup brusnej kamen ( kotouč z magnetky třeba) a normáně tam pár stovek uděláš když to po tom budeš šmudlat



no zkousel jsem to takto udelat na svoji masine kde nevadi, kdyz se neco posere a nasledne to bude cekat na dil.... a s vysledkem jsme nebyl spokojenej.. a to ani kdyz jsem si udelal na soustruhu pripravek aby se mi to lepe drzelo. Zbrousena plocha nebyla zcela rovna, jednak byla tvarem do cocky a druhak byla z uhlu... sice o nula nula prd ,ale proste toto bych nikomu do motorky dat nechtel.

(reakce na) CBR 954 RR seřízení ventilů

23.11.2018 v 13:35 | Nahoru | #30
cuir> treba takovy ducati to ma vylozene v manualu, ze si mas setiny dobrousit podle potreby. Jo ty hranny jako na magnetce prote neudelas.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde se dá sehnat supersport bez pap... Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... SuDi 16 24.2.2019 v 07:48 SuperSic58
Zbláznily se budíky na fárošovi Honda CBR 954RR Fireblade Sicco 1 24.1.2019 v 19:48 Kohlstein
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 21 8.1.2019 v 15:03 FJRPEPA
CBR 954 RR rozvody Honda CBR 954RR Fireblade pitrysek3 16 21.11.2018 v 21:08 Ondrej_psycho_Nexx
Převodovka u 954rr Honda CBR 954RR Fireblade Sofer 24 11.11.2018 v 11:22 dawe.j


TOPlist