barth_duben




chopper shop Přidat reklamu

Téma: motor Jawa 350/638-1
Ahoj. Tak jsem se trošku posunul v pracech na Jawce. Přišel na řadu motor. Všechny gufera a těsnění jsou původní z roku 1992. Po rezebrání přední vidlice jsem zjistil, že zkondenzovaná voda umí udělat paseku. Proto bych rád zaprvé vyměnil gufera, při tom zkontroloval, v jaké kondici jsou střeva v motoru a po poradě s mechanikem i preventivně vyměnil ložiska, když už bude rozpůleno a dobře přetěsnil.
Našel jsem tuto sadu:
http://www.motokrame...awa-350-638-639-640/
No a mě zaráží, proč jsou všechny ložiska v sadě ve volnějším provedení C3, když v katalogu náhradních dílů je psané ložisko C3 jen v rozměru 3205 a to ještě jen jedno ze dvou!?!?! Tak kde je pravda? V ložiskách se až tak nevyznám. Můžou být tedy volnější všechny?

A potom dotaz k VAPE:
Stačí mi tohle:
https://www.motojeli...wa-350-638-d3358.htm
Nebo musím kupovat komplet:
https://www.motojeli...50-638-640-d2482.htm
Případně proč?

1 reakcí na tento příspěvek motor Jawa 350/638-1

20.11.2018 v 09:25 | Nahoru | #1
K ložiskům - ty C3 jsou tam kvůli tepelným změnám, normální ložisko by to dlouho nevydrželo. Co jsem kdy mluvil s lidma co si dělali nebo nechali dělat motory, cé trojky dávali všichni, no a než současný ZKL který jsou horší než bývaly před dvaceti lety je prý rozumnější připlatit si a dát ložiska japonský, aby se to člověku zhruba po 15 až 18 tisících nevysypalo na klice.
K vapetu - klidně stačí jako náhrada kladívek to takzvané "malé vape" - pokud máš v pořádku altík, usměrňovač a regulátor dobíjení. Zbavíš se tím občasného štelování odtrhu na kladívkách a sem tam namazání filce u vačky. Funguje to spolehlivě, nerozštělovává se to. Ono koncekonců když blbne usměrňovač, je to většinou jen uklepaným letovaným spojem u některé ze tří diod a oprava je jednoduchá, tak je zbytečné kupovat celé "velké vape" - on ten třindí altík dává elektriky na běžný provoz bez problémů dost.

(reakce na) motor Jawa 350/638-1

20.11.2018 v 10:17 | Nahoru | #2
Bimbam> Super informace k 'VAPE.
Prosím tě k těm ložiskům. Klidně si připlatím, ale odpověděl jsi mi jen částečně. V katalogu Jawa je C3 ložisko, jen jedno ze čtyřech v motoru. A jako sada náhradních ložisek jsou prodávány C3 všechny čtyři. A já teď prostě nevím zda dodržet katalog náhradních dílů, nebo se postupem doby uživatelé jaw dopracovali k tomu, že volné řady C3 mají být všechny, že to prostě z dlouhodobého ložiska funguje lépe. Nechci nic pokazit.

motor Jawa 350/638-1

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2018 v 11:43 | Nahoru | #3
Když už jsi u toho půlení motoru, tak tady máš počtení pro inspiraci
https://www.motorkar...mp;pgr=3#goto9428919

motor Jawa 350/638-1

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2018 v 10:08 | Nahoru | #4
Boss - nejvíc by ti asi k těm ložiskům aktuálně ze svého vlastního problému mohl sdělit Kafi - chodí mezi nás na vlákno jawablázni anebo mu napiš zprávu - jel na třindě jižní Ameriku, třindu mu "připravovali" na cestu ve fabrice v Brodcích a měl tam na cestě problém s ložisky, naštěstí tam v těch tramtáriích ( Brazílie, Argentina?? nevím) narazil na zapálenýho jawistu, kterej mu motor opravil a předělal a právě když jsem se ho ptal asi před měsícem na naší podzimní jawajízdě co mu na tom motoru dělal , říkal že hlavně mu tam dal podstatně lepší ložiska než montují v Jawě, ještě něco drobně upravil a seřídil a motorka dala třičtvrtě jižní Ameriky a furt motor jde jak druhý den po opravě. Když v sobotu ráno odjížděl na klubovou akci pražskýho Jawaklubu, tak nadlábl třindu, šel jsem si motor poslechnout a fakt, pomalu švýcarský hodinky. Ale co jiní kamoši z jawapokecu dělali motory, tak dávali ty cé trojky opravdu ve větším počtu než v jednom kuse. Já nejsu motorář, tak to nevysvětlím co a kam a proč, dával jsem svoji osmičku na generálku motoru když měl po 25 letech služby bez pár tisíc natočenejch 100 000 kiláků k Matesovi do Lošánek (klika, ložiska, koš spojky, výbrus) od té doby mám najeto asi 25 000 a funguje bez nějakých parazitních zvuků a vibrací.

Naposledy editováno 21.11.2018 10:14:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení podsedlového plastu Jawa 3... Jawa 350/638 tomas21 2 29.3.2019 v 09:33 tomas21
Dobíjení Jawa 350 - 638, 639, 640 Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Jawa 350/6... Raptík 21 23.2.2019 v 13:06 Ivancic
Výbrus a repase kliky Hradecko ČZ 175/477, Jawa 350/634, ČZ 175/487, Jawa 350/638, ... Mi3ka 10 20.2.2019 v 13:12 Mi3ka
Vyztuzeni podsedlovych trubek proti... Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 Doly_cz 12 20.2.2019 v 09:08 Doly_cz
Barva podsedlového plechu Jawa 350/638 Jawa 350/638 tomas21 6 5.2.2019 v 20:42 tomas21


TOPlist