Téma: Mekké přední tlumiče
16.11.2018 v 17:00
Mám 110Kg netto zadní tlumic mám na 5 dílu což celkem vyhovuje ale předek na my gusto jde často na doraz. Pomůže tvrdší pružina....? od výrobce Ohlins, YSS, BI-TUBO, K-TECH...?
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Co zkusit jen hustější olej? Je to levnější než kupovat pružiny...
2 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
tak to vypadá nadějně, wilbers by ani nemusel byt tak drahy olej taky necham dat hustší
progresivní asi bude lepší volba než linearní
Naposledy editováno 16.11.2018 18:28:55
progresivní asi bude lepší volba než linearní
Naposledy editováno 16.11.2018 18:28:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče
PaP57 píše: tak to vypadá nadějně, wilbers by ani nemusel byt tak drahy olej taky necham dat hustší
progresivní asi bude lepší volba než linearní
no jasne, kdyz je neco "husty" tak je to proste vic cool. stejne tak kdyz je neco "progresivni" ....
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
nevim jestli progresivní je cool ale myslim ze progresivní se stlačením zvyšuje tvrdost to je na silnici spatne? Stejne tak může byt cool i linearni, proto jsem zalozil tohle téma.
assassin píše: no jasne, kdyz je neco "husty" tak je to proste vic cool. stejne tak kdyz je neco "progresivni" ....
presne souhlas s Hornyxem vic prouzek, vic adidas
PaP> progres je nejdriv mekci, a postupne dal tuzsi, tzn pri prejizdeni nerovnosti mekoucky a pri brzdeni se nepotopi tolik - na cestovani asi dobra volba
ohledne oleje, je to strasne jednoduchy, veskery olejovy tlumice cehokoliv fungujou tak, ze ten olej uvnitr proteka tam nebo zpet malou dirkou (tak malou jak si ji nastavis ale proste proteka dirkou), hustsi olej bude mit pri protekani vetsi odpor, takze se to bude chovat +- jako kdyby byla u ridkeho oleje ta dirka mensi - jenze kdyz to pretlumis moc, nebude to zase fungovat !! (vracet se dostatecne rychle)... k opravdu vyrazne tvrdsi pruzine by skutecne melo byt i ekvivcalentne vetsi tlumeni, nicmene takovou zmenu delat nejspis nebudes a dal bych tam to co je napsane v manualu
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Nejvíc to honim kolem komína po Praze, samá díra, koleje zpomalovací prahy .... každou chvíli jde vidle na doraz, takhle by byla za chvíli out
zatim nikdo nic nenapsal vyhodu linearni pruziny, kdy ji použít raději než progresivní. Funkce je jasná.
zatim nikdo nic nenapsal vyhodu linearni pruziny, kdy ji použít raději než progresivní. Funkce je jasná.
PaP57 píše: Nejvíc to honim kolem komína po Praze, samá díra, koleje zpomalovací prahy .... každou chvíli jde vidle na doraz, takhle by byla za chvíli out
zatim nikdo nic nenapsal vyhodu linearni pruziny, kdy ji použít raději než progresivní. Funkce je jasná.
hele kdyz ti napisu nejakej postreh ja (treba at das linearni pruzinu podle hmotnosti) a nekdo druhej napise at nalejes hustej olej ... jak si vyberes z nas dvou kdo tomu rozumi? uz jen v tomhle vlakne padlo nekolik rad - linearni pruzinu, progresivni pruzinu, olej, dat to nekomu kdo tomu rozumi.... jak si ted z tech rad budes vybirat?
me to stalo desitky, mozna stovky hodin studia ruznych zdroju na netu. mam nejaky znalosti z mechaniky z VS studia. v praxi jsem naky upravy zkousel ... a ve finale jsem stejne nevedel.... tak jsem si za spoustu penez zaplatil kurz na ladeni odpruzeni v italii ... a myslis, ze v tom mam jasno? vlastne ted stojim na zacatku cesty, jen asi uz asi tusim kudy se vydat :D
dohadovat se s ostatnima odbornikama na netu me bavi tim min, cim vic o tom vim.
takze moje rada je - udelat servis a dat pruziny podle hmotnosti jezdce. na tlumici nema moc smysl neco ladit, protoze tam v podstate tlumic neni...
koukni se na obrazek o prispevek nize, progresivni pruzinu tam mas uz v serii :D
Naposledy editováno 16.11.2018 21:49:06
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
kerut: hele a jakou teorii od prokyska jsi na tu uvahu teda uplatnil? nerikam, ze ne ... jen me zajima jak si to zjednodusis :D
Naposledy editováno 16.11.2018 23:30:50
Naposledy editováno 16.11.2018 23:30:50
assassin> hmotmnost zrychleni plsu tlumeni rychlost plus tuhost vychylka hodne zjednodusene.. kdyz to preslkaladas zjistis ze tvdrdsi pero pri stejne vychylce (od nerovnosti) vytvori vetsi silu, a ta pri stejne hmotnosti udela vetsi zrychleni - resp. selsky receno kolo placne vic zpatky do asfaltu, takze se msi bejt bud tezsi, nebo vic zatlumeny ? priznavam ze moje pedagogicke schopnosti jsou mizerne, ale rekl bych ze tohle je docela jasny i bez Prokyska s kompresi to bude jinak, tam pri tvrdsi pruzine defakto byt nemusi protoze hmota kola tvrdou pruzinu (skoro)nikam setrvacnosti neodpinkne, ale jednak tlumeni komprese tyhle tlumice nemaji (konec koncu to nemaj nakonec ani ty moje, ..jen takovej ten check valve..) navic bych si troufl tvrdit ze rozdil v tlumeni komprese nepozname bez tenzometru nikdo, resp rozdil v odskoku pozname kdyz uz vubec rozhodne lepe
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
kerut: stejna vychylka by mu asi moc nepomohla... to by to dal chodilo po dorazech. terie krasna, ale v praxi to funguje trochu jinak. ten model je strasne zjednodusenej.
ty taky nemas tlumeni komprese? tos to mel asi rovnou vymenit komplet...
ty taky nemas tlumeni komprese? tos to mel asi rovnou vymenit komplet...
assassin> tak vychylka tam bude podle nerovnosti, aby to vyrazneji hrklo s celou motorkou to uz musej bejt sakra tvrdy pruziny, nebo prejeti obrubniku (predpokladam ze se bavime o nerovnosti v radech mm, max cm )
nj, komplet keruti kartridge byly moc complicated, tak zustali jen na monitoru.. to bych u Tebe soustruzil jeste dneska.... jsou tam delsi cartridge (z blackbirda ) s vyssim zdvihem (kvuli moznosti popoustet vysku predpetim = pera samozrejme linearni) + jiny pistky s jinyma portama prepocitany na ridsi olej, a hlavne narozdil od originalu skutecne funkcni lowspeed odskoku(s tema dirkama jak jsem Ti ukazoval..) v komplet prekopanym vrsku k nacpani lowspeed komprese do spodku bohuzel nedoslo, takze se toprepousticheckvalvem, coz tudiz ovlivnuje i hispeed (tlak v kapaline=konst.,tudiz to utece checkvalvem a podlozky na kompresni strane jsou spis jen pojistka proti jakoze fakt velke mrďe,ostatne jakou vsech tech showackyh easy/kinder pseudo cartridgi..)
konec koncu mam to v galerii
Naposledy editováno 17.11.2018 01:22:26
nj, komplet keruti kartridge byly moc complicated, tak zustali jen na monitoru.. to bych u Tebe soustruzil jeste dneska.... jsou tam delsi cartridge (z blackbirda ) s vyssim zdvihem (kvuli moznosti popoustet vysku predpetim = pera samozrejme linearni) + jiny pistky s jinyma portama prepocitany na ridsi olej, a hlavne narozdil od originalu skutecne funkcni lowspeed odskoku(s tema dirkama jak jsem Ti ukazoval..) v komplet prekopanym vrsku k nacpani lowspeed komprese do spodku bohuzel nedoslo, takze se toprepousticheckvalvem, coz tudiz ovlivnuje i hispeed (tlak v kapaline=konst.,tudiz to utece checkvalvem a podlozky na kompresni strane jsou spis jen pojistka proti jakoze fakt velke mrďe,ostatne jakou vsech tech showackyh easy/kinder pseudo cartridgi..)
konec koncu mam to v galerii
Naposledy editováno 17.11.2018 01:22:26
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Kerut: tazatel resi, ze mu to jde stale do dorazu, pokud to na tech samych nerovnostech bude mit stejnou vychylku, jde to stale do dorazu, nebo ne?
Btw, motorka se vyrazne hne i na docela male nerovnosti, ted jsem dva dny koukal na "suspension" dyno ... Kde je pripevnena motorka, dyno simuluje nerovnosti povrchu a snimace sleduji vychylku tlumicu i motorky jako takove + tenzometry v riditkach a v sedacce .. Krasnej grafickej vystup...
Z ty fotky to vypada jako normalni kartridz s kompresnim ventilem... Kdyby tam byl jen rebound tak ten kompresni ventil nema smysl - kdyby na nem byl pouze checkplate
Btw, motorka se vyrazne hne i na docela male nerovnosti, ted jsem dva dny koukal na "suspension" dyno ... Kde je pripevnena motorka, dyno simuluje nerovnosti povrchu a snimace sleduji vychylku tlumicu i motorky jako takove + tenzometry v riditkach a v sedacce .. Krasnej grafickej vystup...
Z ty fotky to vypada jako normalni kartridz s kompresnim ventilem... Kdyby tam byl jen rebound tak ten kompresni ventil nema smysl - kdyby na nem byl pouze checkplate
assassin> pokud mu to jde do dorazu, tak by mezajimalo co to bude delalt kdyz vezme za brzdu to je fuk..
jj to si nerozumime - jsou tam samozrejme oba ventilky odspoda hispeed komprese/checkvalve pro napousteni pri rebound - a nahore je hispeed rebound ááá opet check valve (a toje to) kterej prepousti olej pri kompresi proste nahoru, kde je katridge utesnena.. a v osicce je pak samozrejme lowspeed rebound .. jinak receno pri te kompresi jdou oba pistky proti sobe, a ikdyz dole je sice jako pojistka hispeed s podlozkama, tak nahore ten olej protika nad pistek ventilkem s mnohem mensim odporem (je to takovej pevnej lowspeed kterej nejde pritlumit) uz mi rozumis ? ono to s jednim aktivnim/nastavitelnym lowspeedem moc jinak (jinak nez to showa delala) ani nejde...
kdyby byl i dole regulerni low-speed komprese (stejne tak jako je v osicce pro rebound) mel bych oba hispeedy na tom jednom pistku, zdola rebound, nahore compress a z obou stran kartridge (dole i nahore) by byly ty dva checkvalve (jednocestny ventilky) pro napousteni jednoho nebo druhyho prostoru v te druhe, opacne fazi
systemu je samozrejme mozny vymyslet vic, ty showa jsou proste takovy velky zjednoduseni,...
E:jen abychom si rozumeli - netvrdim ze je potreba low speed komprese zavrit na tvrdo, ale myslim to tak ze tady to ani nejde, tudiz jsou tam projistotu diry jak do prdele (u mych ventilku jak do mensi prdelky) a je to tak mnohembliz na strane "uplne otevrenej lowspeed" nez na strane "tlumeni" - ted snad jasnejsi jak to bylo mysleno
jdu spat, zitra jedu do Ovy... snad tam nezmrznu...
Naposledy editováno 17.11.2018 01:51:07
jj to si nerozumime - jsou tam samozrejme oba ventilky odspoda hispeed komprese/checkvalve pro napousteni pri rebound - a nahore je hispeed rebound ááá opet check valve (a toje to) kterej prepousti olej pri kompresi proste nahoru, kde je katridge utesnena.. a v osicce je pak samozrejme lowspeed rebound .. jinak receno pri te kompresi jdou oba pistky proti sobe, a ikdyz dole je sice jako pojistka hispeed s podlozkama, tak nahore ten olej protika nad pistek ventilkem s mnohem mensim odporem (je to takovej pevnej lowspeed kterej nejde pritlumit) uz mi rozumis ? ono to s jednim aktivnim/nastavitelnym lowspeedem moc jinak (jinak nez to showa delala) ani nejde...
kdyby byl i dole regulerni low-speed komprese (stejne tak jako je v osicce pro rebound) mel bych oba hispeedy na tom jednom pistku, zdola rebound, nahore compress a z obou stran kartridge (dole i nahore) by byly ty dva checkvalve (jednocestny ventilky) pro napousteni jednoho nebo druhyho prostoru v te druhe, opacne fazi
systemu je samozrejme mozny vymyslet vic, ty showa jsou proste takovy velky zjednoduseni,...
E:jen abychom si rozumeli - netvrdim ze je potreba low speed komprese zavrit na tvrdo, ale myslim to tak ze tady to ani nejde, tudiz jsou tam projistotu diry jak do prdele (u mych ventilku jak do mensi prdelky) a je to tak mnohembliz na strane "uplne otevrenej lowspeed" nez na strane "tlumeni" - ted snad jasnejsi jak to bylo mysleno
jdu spat, zitra jedu do Ovy... snad tam nezmrznu...
Naposledy editováno 17.11.2018 01:51:07
Kerut: jo takze je to uplne normalni kartridz. Takhle jak to mas to maji snad vsechny neuzavrene kartridze, vcetne ohlinse a nebo treba te KYB co mam v TL. Na pistu se samozrejme v "kompresnim smeru" pouziva check valve. Kompresni utlum je resen v kompresnim ventilu tam dole pres ktery proudi mnozstvi oleje ktere se rovna objemu pistnice. Jen ti tam chybi low speed kompresni jehla - to je ale detail a byva opet v tom spodnim kompresnim ventilu - uplne stejne konstrukcne resena jako v tom pistu - bypass skrcenej jehlou.
Takze ne zjednodusene reseni, ale zcela standardni.
To co popisujes v druhem odstavci je nesmysl.
Takze ne zjednodusene reseni, ale zcela standardni.
To co popisujes v druhem odstavci je nesmysl.
To assassin: skvěle jsi to shrnul i jsi vystihl podstatu problemu - vidle jde na doraz co s tim
No, Showa má progresivní dám zas progresivní jen tvrdší na mojí váhu teda hmotnost
Olej podle výrobce,
Manipulaci s hustotou oleje doporučovala, a i se to dělalo, JAWA
čím dražší vidle tím má v sobě víc těch píčovin co se píše v diskusi výše, ale kdo by se s tim nastavoval, je to jako se všim nakonec stejně skončíš na nějakym nastavení s kterym uz nehejbeš. Mluvim o běžnym ježdění ne okruhy, to je jinej level. Já jsem rád za SHOWA.
No, Showa má progresivní dám zas progresivní jen tvrdší na mojí váhu teda hmotnost
Olej podle výrobce,
Manipulaci s hustotou oleje doporučovala, a i se to dělalo, JAWA
čím dražší vidle tím má v sobě víc těch píčovin co se píše v diskusi výše, ale kdo by se s tim nastavoval, je to jako se všim nakonec stejně skončíš na nějakym nastavení s kterym uz nehejbeš. Mluvim o běžnym ježdění ne okruhy, to je jinej level. Já jsem rád za SHOWA.
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Jo dik za nazor příští týden to budu řešit dam vědět co budu montovat pokud to nenechám na jaro.
Assassin> ale prdlajs nesmysl, normalni dvoukomorova cartridge, jestli me chachari nesezerou tak ti to pak nakreslim
Pap57> zkus se zeptat v plzni (invelplus), jestli umeji navinout progres(myslim ze umeji).. me vinuli linearni dle prani cca 500/ks
olej presne jak pises, neres... jinac jestli ti to fakt tluce na dorazy tak to bude vic nez jen slaba pruzina, nicmene pri vymene to stejne zrepasujes komplet, a pak uvidis a ucitis rozdil !!
good luck, jdu na vlak..
Pap57> zkus se zeptat v plzni (invelplus), jestli umeji navinout progres(myslim ze umeji).. me vinuli linearni dle prani cca 500/ks
olej presne jak pises, neres... jinac jestli ti to fakt tluce na dorazy tak to bude vic nez jen slaba pruzina, nicmene pri vymene to stejne zrepasujes komplet, a pak uvidis a ucitis rozdil !!
good luck, jdu na vlak..
PaP57> Nenapsal jsi, kdy naposledy jsi dělal řádný servis. Začal bych výměnou oleje a s množstvím na předepsanou hladinu. Následovat může zvýšení hladiny tak, aby v teleskopu stlačovaný vzduch přitvrdil odpružení v oblasti před dolním dorazem. Nakousl to včera Rutan, tak tady máš čerstvý odkaz:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=208232
https://www.motorkari.cz/tema/?t=208232
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cb650F rolny Honda CB 650F | KyBLeR | 0 | 16.5.2023 v 16:23 KyBLeR |
Vánoční vyjížďka Honda CB 650F | KyBLeR | 9 | 26.12.2022 v 18:24 KyBLeR |
Jízda po Praze měření rychlosti [1, 2] Honda CB 650F | PaP57 | 31 | 26.12.2022 v 11:07 CRF1000 |
Zle blikanie smeroviek Honda CB 650F | Balalaja | 2 | 21.11.2022 v 14:22 Valpen |
CB 650 F kryt chladiče Honda CB 650F | Rozina11 | 4 | 7.8.2022 v 21:26 Gazda4 |