Padací rámy Přidat reklamu

Téma: Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km
16.11.2018 v 13:24
Zdravím, zakoupil jsem motocykl Honda Africa 750 RD07 a potřebuji od vás rady a zkušenosti jak motocykl připravit na 3000 km. Motocykl je z roku 94 a má najeto 89000 km, po technické stránce funguje dobře, je potřeba udělat brzdy, oleje a filtry, regulátor dobíjení je nový. Zajímá mě i při kolika by se měl měnit rozvodový řetěz. Do ted jsem jezdil na řadovým 4 válci a jízda na Africe mi příjde dost odlišná. Zajímá mě třeba i zdali jsou normální rázy od motoru v nižších otáčkách, příjde mi že z motoru se občas ozve nějaký kovový zvuk a že běh motoru je hlasitý. Někdy při stejnosměrné jízdě se ozve rána jako od řetězu ale za jízdy to nejsem schopný zjistit.... Díky za názory a rady...

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 13:50 | Nahoru | #1
Afriku jsem neměl, měl jsem Transalpa který má motor skoro stený. Žádný rázy ani pazvuky jsem nikdy neslyšel.
Sundej víka ventilů a uvidíš v jakym stavu jsou rozvoďáky. Kravál může dělat i vytahaný sekundár, ten bych vyměnil určitě.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 15:01 | Nahoru | #2
mám na Africe taky r.v.94 najeto 105tkm a rozvody původní,šponovák v půlce.Možná se ozve,nebo zkus kontaktovat VilémX,je to machr na Africu a je ochotnej,pár věcí mně již taky poradil.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 15:08 | Nahoru | #3
Jo u VilemX jsem měl na servis Transalpa. Mohu jen doporučit.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 17:51 | Nahoru | #4
Na rozvody jsou pod víkama ventilů klinek, který indikují stav opotřebení rozvodů. kovové rázy bude spojka, když jí zmáčkneš na volnoběh tak to přestane. Jinak xrv je taková víc vibrační než třeba transalp, ten je spíš jak řadový motor. A ty rány při nízkých otáčkách můžou být taky tím že jsem zvyklej na 4válce kterýmu netačí byýt pottočený pod 2tis, kdežto afrika chce aspon 3tis.... regl dej bez konektoru a klidně rovnou na baterku a změř dobíjení, to že tam je nový neznamená že to bude dobíjet a hlavně nezapomeň na čerpadlo, bud náhradní sebou nebo dát nový kontakty + pomocné rele a nebo nahradit eletronickým nebo podtlakovým.
Vše najdeš na www.africatwin.cz

Naposledy editováno 16.11.2018 17:57:37

2 reakcí na tento příspěvek Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

16.11.2018 v 23:22 | Nahoru | #5
Az se z tech prispevku cervenam

Pro vetsinu motorek nejsou 3 tisice km zadny problem, vzdyt to jsou tri vikendove srazy ruzne po republice. Takze na to vubec nema cenu motorku nejak extra pripravovat, zvlast, pokud bude po vymene spotrebaku.

1) rozvody
Pokud je najezd kolem 90 tisic realny a lide pred tebou nebyli cunata v jizde nebo servisu, mel bys na klincich napinaku namerit neco kolem baj voko 5 mm. Limit je 6 mm a novy motor ma asi 3 mm. Potom klinky zmackni. Tim uvolnis listy, aby dopnuly retizek a rovnou zkontrolujes, jestli je napinaci pruzina listy v poradku. Retizek je lepsi vymenit driv (a pri tom zkontrolovat vodici listy, jestli nejsou prodrene), protoze spodni ozubena kola jsou soucasti kliky a nejdou vymenit! Rovnou pri tom koukni jak na povrch vacek i vahadel, tak i stavecich sroubku vahadel. Obcas chce sroubek vymenit, pritoze je moc otlaceny nebo mu uz odpadl tvrzeny povrch.

2) karburatory
Koukni na vedeni syticu, jestli nejsou zkorodovana lanka, kolinka, pistky a vratne pruzinky (neulom cerne plastove matice, at ti Waca nemusi prodavat hlinikove jeho vyroby :) Obcas nektery z pistku nedovira, motorka ma rozhozenou bohatost i synchronizaci a v nizkych otackach na lehky plyn poskubava nebo dokonce zakopne a streli do sani. Velice rady vyskakuji priruby od airboxu. Potom take nameris prd synchro a navic si brousis valce prachem. Hlavne se nespolehej na jedno mereni! Obcas takhle s nedovrenym syticem nebo vyskocenou prirubu seridi na “spravne” hodnoty, takze podle budiku sice super, ale v realu ma motor kazdou chvili jiny chod :( Proto je lepsi jeste pred rozborkou synchro zmerit, aby bylo videt, jestli pri slozeni nejsou hodnoty uplne mimo. To znaci, ze neco neni nebo nebylo v poradku

3) spojka
Rachot na neutral a ztiseni pri vymacknuti je “normalni”, holt vymackany tlumic zaberu. Da se to resit, ale pokud to neni vylozene Ducati, tak to jeste vydrzi nesmysl km.

4) drazky vystupni hridele
Sundej pastorek a porovnej opotrebeni pracovni casti zubu hridele i zajistovaci podlozky. Pokud jsou uz fest omlete nebo dokonce do trojuhelniku, pastorek se mele, retez je chvili presponovany, potom zase volny a muze to delat to obcasne loupnuti. Kdyz uz budes na kolenou, zahybej hrideli. Mala axialni vule je bezna, radialni ale byt nesmi. To odchazi vystupni lozisko a diky hrideli sejdrem si znicis dosedaci plochy zubu kol v prevodovce. O moznosti rychle ztraty oleje kolem gufera a zadreni nemluve. Rany take muze delat retez, kdyz hlavne shora probrousi gumove voditko na kyvce a boucha do hliniku.

4) cerpadlo, upravu konektoru kolem dobijeni i hlavni pojistky a opatreni proti vytrzeni predniho blatniku, stejne jako furu dalsich mouder, mas v Techboxu na africatwin.cz.

Naposledy editováno 16.11.2018 23:35:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

17.11.2018 v 09:26 | Nahoru | #6
vilemx> wau predpokladam ze prvni ctyri body plati i pro TA (600), takze mam pres zimu o zabavu postarano

Naposledy editováno 17.11.2018 10:01:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

17.11.2018 v 17:16 | Nahoru | #7
Wenca24> Pro TA plati ve vetsine to same, snad krome vyskakovani prirub (prusvih jen u XRV od 93) a cerpadla. Takze hura do (vytapene) garaze za zabavou.

(reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

17.11.2018 v 17:43 | Nahoru | #8
vilemx> jj, zitra si tam nainstaluju poradny svetla konecne, nakoupim lahvace a zena bude mit ode mne konecne klid

(reakce na) Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

19.11.2018 v 13:22 | Nahoru | #9
vilemx> Moc děkuji za odpověd, hodně to pomohlo. Přes zimu bude času habaděj tak na tom začnu makat. Ještě mám prosbu, kde se dá sehnat číslo barvy? Mám jí v té modrofialovozlaté a vůbec se mi nelíbí, chci jí dát nový kabát. Uvažuji o černošedém provedení viz foto, ale nevím kde sehnat čísla barev. Jinak neni možný že jsem na tebe dostal číslo od mého známého? Dal mi kontakt na někoho z Říčan že Africe dobře rozumí, Jméno radši psát nebudu, asi to neni vhodný....



Naposledy editováno 19.11.2018 13:27:36

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

19.11.2018 v 14:27 | Nahoru | #10
Číslo barvy mají Hondy pod sedačkou na takové malé bílé obdélníkové samolepce.
Dnes ty modrofialové jsou jako výroční edice tak bych to být tebou nechal stejné.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

19.11.2018 v 17:08 | Nahoru | #11
Taky bych to nechal tak jak je, pokud nemáš peněz na rozhazování. Pokud nejsi lakýrník tak celolak i s polepy vyjde 15t a i mnohem víc. Investoval bych spíš do kompletní údržby než vizáže.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

19.11.2018 v 20:52 | Nahoru | #12
Jakmile tuhle AT v origo barvách přelakuješ, tak jdeš automaticky o fůru peněz dolů na ztrátě její hodnoty.

Sundej sedlo a na plastu vedle hlubokého kastlíku bys měl najít bílou samolepku se dvěma řádky kódů. Je to modelový rok a kód barevné kombinace, nikoliv barvy jako takové. Teprve podle kombinace modelového roku a barevné varianty se dají v katalozích některých výrobců barev najít přesné odstíny (např. RAL) jednotlivých barevných ploch použitých na motorce. Pokud už samolepku nenajdeš, tak hledej na webu v katalozích Hondy, kde jsou veškeré barevné kombinace podle roků výroby. Většinou jsou tak tři kombinace na každý modelový rok.

Jestli ten tel. byl 608 280 ...., tak to bylo na mě.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

20.11.2018 v 13:52 | Nahoru | #13
Vůbec by mě nenapadlo že u Afriky může ovlivnovat cenu jení kombinace barev, Chápu to u starých historických motorek... Jde o to že jí stejně budu muset stříkat protože byla lehlá na bok a je promáčklá nádrž, prasklý a sedřený boční plast mezi nádrží a plexi a jiné věci. Otázkou je zdali by jste někdo jezdil na motorce která se vám nelíbí, druhá věc, jestli je to nějaká výroční edice což nevím protože to někde dohledat nemohu tak je blbost jí dávat asi do jiných barev protože takto má asi opravdu větší cenu.

Příprava motocyklu Honda Africa Twin XRV 750 na 3000 km

20.11.2018 v 14:25 | Nahoru | #14
Na fotce motorka nevypadá, že je odřená nebo polámaná. Co mám zkušenost, tak motorka v originálním stavu , resp. fabrikou vyráběné barevné kombinaci má větší hodnotu, než ta samá s vlastním návrhem barev.
Jen ti dávám ke zvážení možnost namísto investice do celého laku sehnat starší nezničené plasty ve stejné barvě a zachovat origo vzhled a promáčklinu na nádrži řešit třeba bagsterem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Progresivní pružiny na Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin Ivca 15 5.2.2019 v 13:34 baloo90210
Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu [1, 2, 3, 4] Honda XRV 750 Africa Twin bonup 116 18.1.2019 v 14:22 vilemx
Sedlo na XRV 750/650 rd04 versus rd07 Honda XRV 750 Africa Twin rd07 5 17.1.2019 v 21:10 rd07
seřízení ventilů xrv 750 africa twin Honda XRV 750 Africa Twin Klimis 4 8.1.2019 v 20:27 mara.k
18” pro XRV 750 AT Honda XRV 750 Africa Twin Maleus 14 31.12.2018 v 21:16 wáca

TOPlist