globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou
Zdarec partyjo,uvažuji o přechodu z choppra na cestovní enduro,chtěl bych občas vyrazit i mimo asfalt víc někam do přírody,ale ne zas hodně drsný off road (drtit to mezi stromy a kořeny někde do hory sem nemyslel) myslel jsem lehči off road (polní a lesní cesty sem tam nějaký ten brod) takže mám dilema kterou byste doporučili
cenově tak do 50-60 Kč (nemám plat Babiše tak se musím krotit) a taky se mi víc líbí starší ročníky
Zajímá mě poruchovost,ovladatelnost a jízdní vlastnosti tudiž pohodlí na delší cestě,uvažoval sem postupně o těchto:

Honda XL 600V Transalp- 650 a 700 se mi už nelíbí
Yamaha XTZ 750 SuperTenere
Suzuki DR 800 Big
Yamaha XTZ 660 Tenere
Kawasaki KLE 500
Suzuki XF 650 Freewind
Aprilia Pegaso 650

Takže kterou by jste doporučili a proč?
Předchozí
1 2
Následující

Jakou

13.11.2018 v 07:24 | Nahoru | #1
TA 650, sazka na jistotou za tu cenu

Jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.11.2018 v 08:49 | Nahoru | #2
TA600 nebo TA650 podle me prast jako uhod ale s 600 se lip jezdi v terenu.
Jednobuchy na to cestovani moc nejsou. supertenerka ma dobrej posez ale je spis na to cestovani nez do terenu, ikdyz samozrejme jsou borci co natom jezdej v terenu divy, ale ty valce v radce me proste do teren moc nejdou a blbe se natom stoji.

Suzuki XF 650 Freewind
Aprilia Pegaso 650
nevim nikdy jsem asi ani neservisoval ani nejezdil.

Jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.11.2018 v 09:04 | Nahoru | #3
Na Pegaso bych se vykašlal rovnou, stejně tak bych nečekal na zázrak, že ještě najdu XTZ 750 v dobrým stavu. Kór za ty prachy. V případě napjatého rozpočtu bych se soustředil na KLE - za ty prachy se najde určitě pěknej kousek 2005+. V případě, že máš nějaký prachy na případný servis apod., zkus si ty motorky někde vyzkoušet, co ti sedne...

Jakou

13.11.2018 v 09:47 | Nahoru | #4
za me kle nebo big

1 reakcí na tento příspěvek Jakou

13.11.2018 v 16:58 | Nahoru | #5
Za mě 650 v strom.

Jakou

13.11.2018 v 18:00 | Nahoru | #6
za tu cenu nebude

Jakou

13.11.2018 v 18:02 | Nahoru | #7
chce nieco aj do terenu.

Jakou

13.11.2018 v 19:04 | Nahoru | #8
Doporučuji TA ale jestli, tak verzi se dvěma brzdovými kotouči vepředu...

(reakce na) Jakou

14.11.2018 v 04:37 | Nahoru | #9
_Michal> v stroma má kámoš a vím do terenu se to nehodí když už bych stroma tak litra a nebo varana

1 reakcí na tento příspěvek Jakou

14.11.2018 v 13:30 | Nahoru | #10
Tak Varan je do terénu jak dělaný...

Jakou

14.11.2018 v 13:41 | Nahoru | #11
Alp nebo Superka

Jakou

14.11.2018 v 13:41 | Nahoru | #12
Varan budí úctu už na stojánku, natož když leží na zemi

Jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2018 v 14:10 | Nahoru | #13
Pro "enduro-začátky" tu, ze který došlápneš na zem. Budeš totiž řešit věci, se kterými jsi se na chopperu nesetkal.
Takové zastavení v traverzu s vyřazeným kvaltem, levá noha opřená o stráň a pod pravou rokle ...

Jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2018 v 14:44 | Nahoru | #14
Jako uplne prvni bys mel mit jasno, jestli jednobuch nebo dvouval. Ono se to nezda, ale rozdil v tom je propastny. Zvlast mimo asfalt, kdy mas plne ruce prace s rizenim a u 2V tolik nemusis resit razeni, pruzne motory te z hodne veci vytahnou. Jednovalce pro tve vyuziti jizdy v lehkem terenu podle me nemaji moc smysl, takze k dvouvalum:
Z tveho vyberu je XTZ nejvetsi “letadlo”, KLE nejmensi “prcek” z 2V a TA 600 asi nejhodnejsi univerzal.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2018 v 15:58 | Nahoru | #15
Nevím jaký máš rozměry ale pokud nemáš aspoň 180/90 kq tak XTZ 750 je už kus motorky a začátky budou krušný. Pokud nemáš off jako hlavní vyžití tak bych se na jednoválce vyprd, takže Transka nebo KLE, Transka je papírově silnější ale motor je dle mích informací nuda, KLE má motor z nindži, sice škrcený ale ten silniční charakter tam je a jak to držíš mezi 6-9 tis ot, tak je to velice zábavná motorka, na dálnici není větší problém držet 150/km (17/44z) motor sice točí 9tis ale neboj on to má rád. KLE seženeš za lepší prachy než alpa a ta cenu si celkem drží. O tenerce 750 jsem jednu dobu dost uvažoval ale odradil mě věk a dostupnost dílů, KLE bych bral nejspíž už tu fejslift verzi má malinko vyztužený rám ale je zas škrcená ale není problém jí překopat, nebo jestli chceš šetřit tak 1995 měli 36.5 kw takže nejsilnější. A počítej že na KLE je minimum doplňků v tom TA bude mít asi navrch. Jo a kle mi před laděním žralo 5,5 až 5,7 i naloženej, dojezd 300 km.

Naposledy editováno 14.11.2018 16:02:36

(reakce na) Jakou

14.11.2018 v 17:03 | Nahoru | #16
kuzmič> Vím že Varan na off road není

Naposledy editováno 14.11.2018 17:19:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou

14.11.2018 v 17:18 | Nahoru | #17
bolux> Měřím 185 cm 75 Kg takže výška motky by neměl být problém jízdy 50% asfalt 50% off road takže zavrhuji jednobuch,zvahy motky taky nemám strach-vlastnil sem CBR 1000 a Kawasaky ZXT 1000,obě z plnou nádrží + - 300 kg,vim že zvedání motky v terénu je něco jiného,ale i 300 kg zvedat z asfaltu je sranda
Takže řadový nebo večko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou

14.11.2018 v 17:37 | Nahoru | #18
Zub47> jo a důležitý argument pro kle je že má 6ku, V vs R to záleží na tobě jestli chceš otáčky nebo krouťák, všichni tvrdí že kle se do terénu nehodí kvůli krouťáku ale mě to právě vyhovuje, navíc tam mam vačku z GPZ a teď se to chová jak 2takt do 5tis je to mirný ale od 6 to dostává koule a v 7 bouchou zase a jede do omezovače za plynem, když jsem jezdil na TT600 tak tohle mi strašně chybělo na začátek hrozný krouťák ale od 5tis už se nedělo vůbec nic. Jestli seš někde ze severu tak se přijeď svést ať víš o čem mluvím. Jedeš si na polní cestě na čtyrku vytočíš na 7 a najednou to začne hrabat jak pitomý, je to hrozně návykový :D

(reakce na) Jakou

14.11.2018 v 17:55 | Nahoru | #19
bolux> Díky za nabídku,ale mám to k tobě trochu zruky sice ze severu jsem,ale severní morava odemě asi 496 Km,jsem z Metylovic okr:Frýdek-Místek přesto dík.

Naposledy editováno 14.11.2018 17:57:08

Jakou

14.11.2018 v 18:20 | Nahoru | #20
Ona ta “chybejici” sestka u TA je spis o pocitu z motoru, protoze jak motor tahne plynule od volnobehu az k omezovaci, tak se zda, ze by snesl jeste dalsi - delsi kvalt. Na cestovani solo nebo na dalky to jde resit upravou poctu zubu retezove sady. Ono drzet TA v sesti sedmi tisicich prijde jako zbytecne moc, ale ty same otacky u KLE tak divne nejsou.
Kdyz presednu z AT, navic s rychlejsim 17z koleckem, na standardni TA, tak mi prevodovka TA prijde strasne kratka, prestoze TA ma petku delsi nez KLE sestku.

Naposledy editováno 14.11.2018 18:26:28

1 reakcí na tento příspěvek Jakou

3.12.2018 v 15:07 | Nahoru | #21
Řešil jsem to na jaře :) Rozhodl se pro KLE hlavně kvůli ceně za kterou se dá sehnat. Co k ní napsat... naprd sedlo, víc jak 3h a nedá se to vydržet. Pak spíše subjektivní pocit, ale je to málo výkonný (ano předtím jsem sedlal cestovní silničky, takže srovnávám nesrovnatelný). Pokud chceš dvou vál tak alpa nebo kle ani s jedním neuděláš chybu, ale osobně bych si už připlatil na v-storm 650 .

(reakce na) Jakou

10.12.2018 v 15:08 | Nahoru | #22
Miškin> sedlo nemá smysl řešit, prdel si zvykne na všechno a úzké sedlo je v terénu k nezaplacení.

Jakou

17.12.2018 v 09:24 | Nahoru | #23
nebyla tady ta šikovná tabulka s porovnáním mašin?

Jakou

3.1.2019 v 18:32 | Nahoru | #24
jestli k tomu ještě něco můžu říct za sebe. Jezdím už 8 let na Xtz 750. Každý ti tu bude samozřejmě chválit svou oblíbenou motorku nebo motorku na které sám jezdí.

Pokud by jsi se rozhodl pro xtz, tak si myslím, že už je celkem problém najít nějakou pěknou, nenapadenou kutilem. já jsem ted dělal velký servis po 8 letech a byl jsem tam za 20 tis. a to jsem ho samozřejmě dělal i v průběhu sezon. Tím chci říct, že tenerka si drží cenu a aby jsi se na ni mohl spolehnout tak do ni vrazit dalších 20 je celkem dost. A to jsem dělal jen brzdy rozvody a spojku. na tenerce se dá udělat i 1000 km za den, dá se s ní jezdit i lehčí off, ale do težšího už se s ní budeš prát.

Transalp určitě dobrá spolehlivá motorka. Na inzerci jich je poměrně dost na výběr a ve slušné výbavě, ale když jsem se na ni svezl přišla mi dost bez emocí a taková sterilní. Když jsme jeli na výlet s kamošem, tak pořád tankoval. Spotřeba se prý dá snížit odstraněním airventilu a dat trysky ze staré afriky. Transalp mi přijde trošku břichoplaz na off.

Klečko mi přijde na off super a na takové ježdění kolem komína. Také jsem o něm uvažoval, že bych ho pořídil k tenerce. jen se mi nelibí mala nádrž

freevinda a aprilii bych úplně vyřadil

Jakou

4.1.2019 v 03:21 | Nahoru | #25
Tak nakonec sem pořídil TDM 850,na lehčí off mi to bude stačit a o to mi právě šlo

Jakou

12.3.2019 v 17:53 | Nahoru | #26
Až to někdo bude řešit příště, viz mou srovnávací tabulku Je tam všechno od výšky sedla po "zákluz" tlumičů přes dojezd až po notoricky známé bolesti. Protože jsem řešil úplně ten samý výběr a z práce mám ve zvyku si na všechno dělat rešerše.







Naposledy editováno 12.03.2019 17:54:48

1 reakcí na tento příspěvek Jakou

6.6.2019 v 09:09 | Nahoru | #27
sory že se k tomu vracím ale měl jsem možnost porovnat kle s alpem 600 a ta Honda je o proti kle v terénu fakt bída, nejen že podvozek je bláto ale i odolnost, kluk s tím jednou spadne a hned mu začal téct chladič, motor sice táhne od spodu ale přeskočit s tím elegantně kládu mi trvalo docela dlouho, přijde mi že se to daleko hůř zvedá z volnoběhu. A to nepočítám ty nafouklý plasty, jednu chvilku jsem uvažoval že bych kle vyměnil za hondu hlavně kvůli rámu ale teď už fakt ne.
bolux> ja jsem tedy alpa volmatil v terenu docela dost a chladic jsem nikdy nebouchnul. To me spis vic sralo ze to je brichoplaz a na kazdym vetsim hrbu si tam mlatil vo spodek a vidle nahovno.

Jakou

6.6.2019 v 10:22 | Nahoru | #29
Nechci se zastávat Transalpa, natož Guga, ale s TA-čkem se dělaly takové kraviny - a nic, že ten tekoucí chladič byla holt jen smůla.

Něco podobného, ale v opačném gardu, se mi stalo s Varanem. Vjel jsem s ním na mýtinku, kde byly v trávě poschovávané tak 10 cm vysoké kmínky, které lesáci fikly těsně nad zemí. Bylo jich tam jako Romů na dávkách, takže jsem na ně najel předním i zadním, krátká noha a motorka šla na bok. Měl jsem z prd*le kliku, jeden kmínek vyšel přesně do otvoru v zadním podsedláku a druhy do vybrání sedla. takže škody nula. Stačilo mít konfiguraci motorky vůči pařízkům jinak a měl bych z toho trsátka s vodotryskem G12.

(reakce na) Jakou

6.6.2019 v 16:01 | Nahoru | #30
gugo> tak smůla to byla určitě ale kle má třeba v základu padáky na chladiči
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer


TOPlist