Téma: Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené starty perfek...
11.11.2018 v 19:14
Ahoj,
po cca 10ti letech odstávky zprovozňuji Jawičku 350/640. Nové svíčky, filtr, náplně. Po 10ti letech nastartovala na 3. šlápnutí, zdálo se, že vše je ok, ale když jí chvíli projedu a motor se zahřeje, začne se při nižších otáčkách jakoby dusit a když ji nedržím trochu víc v otáčkách (2tis, řekněme), tak chcípne a nejde nastartovat, dokud nevychladne. Bude mít rezaté válce a čeká mě výbrus? Nebo čím to může být? Mažu jí 1:40 olejem do dvoutaktních pil od Stihlu, tak tím by to být snad nemělo. Najeto měla asi 32 tisíc, ale všechno na dlouhých trasách kolem tří set km.

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

11.11.2018 v 19:51 | Nahoru | #1
Tak si myslím, že se tomu říká příliš bohatá směs ve volnoběžném okruhu.
A nebo vypni sytič.

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

11.11.2018 v 19:54 | Nahoru | #2
Díky, nevím, proč mě to nenapadlo, čistil jsem důkladně karbec a je možné, že jsem trysku nezašrouboval zpátky naprosto přesně. Vyzkouším, dám vědět. (Sytič vypnutý mám)

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

11.11.2018 v 20:13 | Nahoru | #3
Jestli 10 let stála, tak budou všechna gufera na motoru na sračku a už nejsou schopna udržet tlaky. Za chvíli ti to začne žrát olej z převodovky a chcát kolem řetězového kolečka. Vyměň gufera na celém motoru a hlavně si pořádně podívej, jestli je elektrika v pořádku! Jinak olej Stihl bych do této motorky raději nepoužíval, je určen pro motorové pily, které točí 10-12 tis otáček, s pár gramovou klikovkou. Jawa potřebuje hustější olej, kvůli těžké klikovce a velkým rázům,které klika má. Použij kvalitní minerál, nebo polosintetiku. Vím, že mě tu budou kritizovat, ale neboj se M2T, umaže to také a s přehledem!

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

11.11.2018 v 20:54 | Nahoru | #4
Já si myslím, že Kohlstein má pravdu. Za studena bohatá směs volnoběhu nevadí, ale po zahřátí motoru se to začne uchlastávat. Jakmile přidá plyn, volnoběžná směs už nehraje takovou roli a motor běží v otáčkách normálně. Netěsná gufera by se projevovala přesně naopak, na volnoběh by to ještě šlo a v otáčkách by to přisávalo víc vzduchu, vynechávalo a nemělo výkon.

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

11.11.2018 v 22:18 | Nahoru | #5
Také se přikláním k názoru Kohlstein. Po GO motoru mé ČZ 175 jsem měl stejné peripetie dokud sem nenaučil "pořádně" sešteloval karbec (také rozebrán a čištěn). Tudíž bych se zaměřil na tu bohatost u volnoběžné směsi (ubrat).

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

12.11.2018 v 11:34 | Nahoru | #6
Tak jsem to nevydržel a ještě včera v noci jsem tam vrátil baterku a zkoušel to. Evidentně to bude tou příliš bohatou směsí, rozhodně to na to mělo vliv. Nepodařilo se mi to ještě seštelovat zcela uspokojivě, ale roli hrají evidentně i další věci - občas pohasínaly kontrolky do nižšího jasu, poblikávala kontrolka dobíjení i ve vyšších točkách, občas jsem směs ochudil asi až tak, že docházelo ve vyšších točkách k samovolnému zvyšování otáček (samozápaly?) Prostě ještě nemám vyhráno, ale v základním nastavení šroubků karbecu už startuje i za tepla, to předtím nehrozilo. Ještě si s tím pohraju, projdu celou elektriku a budu štelovat. Děkuju všem !

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

12.11.2018 v 16:44 | Nahoru | #7
Tak se bav a potom napiš jestli se to povedlo! Doufám, že po zimně už to bude v cajku a možná se někde na cestách potkáme

Po zahřátí musím držet pod plynem, jinak chcípne Studené sta...

9.12.2018 v 09:10 | Nahoru | #8
Tak práce pokračuje, podělím se o výsledky. Koupil jsem nový karburátor (ten dražší s logem Jawa), vyměnil jsem obě gumová těsnění jimiž je karburátor spojen s válci a airboxem, nová clonka. Nový benzínový papírový palivový filtr velký, nový kohout, nová nádrž, nové "azbestové" kroužku do výfuků, nová těsnění výfuků, nová baterie, nové některé úseky el. svazku, nový vzduchový filtr. Po prvním napuštění karburátoru benzínem chytla při originálním nastavení karburátoru na třetí šlápnutí, musel jsem trochu přitáhnout šroubek volnoběhu na cca 800 otáček. Od té doby chytá na první šlápnutí, velmi hladce a rychle jde za plynem a má zcela plynulý chod.

Domnívám se, že nový karburátor (překvapila mě kvalita zpracování, je výborná) tomu asi pomohl, ale odhaduju, že největší potíž mohla být v tom gumovém těsnění mezi karburátorem a válci. To se mi původně zdálo dobré, ale když jsem ho nyní měnil za nové (jen "co kdyby"), když jsem viděl, jak to nové těsní, zatímco to staré tam bylo téměř volně, pochopil jsem, že to staré nemohlo těsnit a určitě tudy přisávala falešný vzduch a nešlo to pořádně seřídit.

Neměl jsem ještě možnost ji hodně zahřát a ujistit se, že to staré chování je pryč (venku prší se sněhem a nechci ji mít zasratů), ale rozdíl v hladkosti běhu a reakci na přidání a ubrání plynu je takový, že věřím, že to bude ok.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Novou jawu 350/640? [1, 2] Jawa 350/640 jawa46 45 11.10.2019 v 19:35 jenor
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Tachometr (rychloměr, počítadlo) Jawa 350/640 boš-trener 2 17.4.2019 v 13:05 Deyva
Destičky na 100 km [1, 2, 3] Jawa 350/640 expert217 66 11.4.2019 v 21:57 Deyva

TOPlist