bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký moped
Ahoj

Poohlížím se po nějakém mopedu (klasické skútry mě nelákají) pro dojíždění do práce cca. 15km, z toho asi 10km okreska mimo město. Terén je naprostá rovina asfalt, nejvyšší kopec je železniční násep. Servis si umím udělat prakticky celý sám, ale problém je, že se mi už moc nechce, čas raději investuji do baráku a rodiny... Pročetl jsem celé forum, shlédl x videí na youtube a zvažoval jsem tyto varianty:

A) klasická babetta
+ Je jich hodně, Česká klasika s poměrně dobrou kvalitou
+ Nemusí mít STK a RZ
- Začíná být určitý nedostatek ND a navíc ceny postupně lezou nahoru
- I ty nejmladší stroje už jsou dost staré a je dost pravděpodobné, že po koupi to bude vyžadovat další kopu investic a času
- Nemá manuální převodovku => max. rychlost sotva 50km/h a je to rádo

B) Manet Korado
+ Stále relativně kvalitní jako babetta, navíc s řekl bych lepším motorem Puch
+ Celkově mladší a méně utahanější jak babetty
+ Nemusí mít STK a RZ
- Opět omezení v maximální rychlosti na do 50km/h
? Cena a dostupnost dílů

C) "Jawa" betka / Yuki 50 New Quick / Kentoya twincup 50
+ Jde ještě koupit jako nové
+ 4T motor Monkey s poměrně dost levnou možností upgradu (zvažoval jsem, že by 72 - 80 bylo pro mě ideál), řekl bych o třídu vejš jako dvoutakty u předchozích variant
- Velmi nekvalitní (dle recenzí snad až otřesné) provedení všeho ostatního - podvozek, brzdy, elektrika, sedlo, chromy...
- Špatné brzdy
- Musí to mít STK a RZ

D) Peugeot Vouge 50
+ Jde ještě koupit jako nové
+ Kvalitou skoro jako babetta, rozhodně o třídu lepší jak betka (podvozek OK, brzdy brzdí, světlo svítí a tak)
+ Nemusí mít STK a RZ
? Kvalita a výdrž motoru
- Opět omezení jako u babetty, tj, maximálka někde do 50km/h a je to rádo

E) Yuki Smile 100
+ Podle mě naprosto ideální motor (100ccm) jak z pohledu výkonu, tak provedení tak i poloautomatického řazení
+ Stavba budí lepší dojem kvality než betka
+ Dobrá nabídka ND i celých motorů
+ Maximálka už vyleze někde k 90, cestovka se dá udržet na 70 => pro mě ideál
- Minimální (v současnosti 0) nabídka strojů na inzerci, celkově si myslím, že jich jezdí u nás velmi velmi málo, takže není z čeho vybírat
- Musí to mít STK a RZ

Když to shrnu, moc by se mi líbila lehká motorka, která má manuální převodovku a vytáhne to k těm 90km/h a přitom bude snadno servisovatelná, jenže takovou jsem si asi jen nakreslil ve svých představách (Yuki 100 je tomu hodně blízko, ale nejde koupit). Nebo máte ještě nějaký tip ? A pokud už nic nezbývá, jakou z variant A) - D) by jste volili s ohledem na to, aby Vás motorka co nejméně zatěžovala nějakým bastlením, opravami, bo na ně nemáte čas ani chuť ?
Mě se zpočátku nejvíc líbila betka / twincup 50, hlavně motor, ale prej je vše ostatní opravdu katastrofa a mě moc neláká přeplétat elektroinstalaci, měnit uložení zadní kyvné vidlice, měnit všechny šrouby atd... Potom my vychází jako ideál Peugeot Vogue, ale zase mám obavy, že je to až moc slabé na to k čemu to chci využívat.

Děkuji za případné tipy a názory

2 reakcí na tento příspěvek Jaký moped

30.10.2018 v 14:00 | Nahoru | #1
Tak s těmi romety to asi také nebude tak horké:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=187192
Docela horor majitele Ogaru 125 i přístupu prodejce VPS z Brna.

Takže se opět vracím na začátek - vlastně jsem přišel zhruba na toto: Vypadá to že existují 3 typy majitelů Čínských motorek
1. typ (nejčastější) - "Všechno je v pohodě, motorka spolehlivá, akorát občas nebrzdí, sem tam upadne výfuk, chromy slezly, ale jinak super stroj" - můj názor: Ne je to shit, akorát si to nechceš přiznat, že si stačilo trochu přihodit a mohl jsi mít nepoměrně kvalitnější moto - tito přispěvatelé jsou dost nebezpeční, protože mají tendenci přesvědčit i případného dalšího zájemce o konkrétní čínskou motorku a ten si ji chudák nakonec i koupí (přece kluci na fóru psali...)

2. typ (méně častý) - "Všechno v pohodě, motorka spolehlivá akorát to žere žárovky - nic z výše popsaného se mi neděje" - můj názor: Ano, vypadá to, že někdo občas v Čínské loterii získá jackpot a opravdu mu motorka funguje v podstatě tak jak má. To je určitě dobrá zpráva, ale nějak se mi nechce tuto sportku hrát...

3. typ (velmi zřídka) - "Nic nefunguje, celá motorka je šmejd první kategorie, naletěl jsem a můžu si za to sám, jsem prostě blbej" - můj názor: Opravdu upřímné zhodnocení stavu a jsem za tento názor velmi vděčný. Rozhodně lepší zhodnocení jak u prvního typu majitelů.

Co z toho plyne pro můj problém ? Štve mě, že neexistuje možnost koupit v novotě kvalitní náhradu za fichtla / babettu. Ani 30 000Kč za Romet WS50 (http://www.skutry-romet.cz/mopedy/349-router-ws50) vlastně nic neznamená... Renomovaní výrobci Honda / Yamaha / Suzuki nic podobného nenabízejí, začínají až na 125 s cenovkou přes 55 000 Kč a třeba Honda sice má nově v nabídce Super Cub, ale bezmála za 90 000Kč, jelikož (jak už to bývá zvykem) to nasadili na módní retro vlnu => úplný odklon od původní jednoduchosti a vytvoření stajlové ikony pro vošousty (co ale mají prachy na rozdíl ode mě

Budu tedy muset zalovit v bazaru. Kdysi jsem měl ojetého Horneta CB600 a byla to parádní motorka, která mi celou dobu spolehlivě sloužila bez jediné poruchy a když jsem na ni dělal údržbu, vždycky jsem se podivoval krásné mechanické preciznosti, jakou do toho Japonci dali. Takovým letmým průzkumem trhu mi vyšlo:
- Yamaha YBR 125 (je z čeho vybírat za přijatelné ceny)
- Honda XL125 "Varan" (také je z čeho vybírat)
- Jawa 125 Dandy/Dakar (snad z nostalgie
Blbý je, že jsem se z původního zamýšleného mopedu/mokiku posunul do kategorie "skoro polotučná motorka", což jsem nechtěl. Nejlepší by asi byla Hodna wave/ANF innova, což se nejvíc blíží tomu co jsem chtěl na začátku, ale výběr je dost mizerný (0).

A to jsem si na začátku říkal, jak to bude snadné

(reakce na) Jaký moped

30.10.2018 v 14:03 | Nahoru | #2
Johny_Servis> a proto ti říkám , kup sifóna

(reakce na) Jaký moped

30.10.2018 v 14:53 | Nahoru | #3
Johny_Servis> no, pěkný téma o Rometu...to je hnus

sám jsem typ majitele, co když kupuje lacinou motorku, tak dopředu nemá iluze, že na to nemákne. Nemám problém si dělat komplet servis sám a nenapadlo by mě jezdit do servisu uplatňovat záruku na věci, který se dají udělat snadno a bez nákladů.

čínskejch smraďochů pár mám a nikdy to nebyla tragédie. Osobně můžu ze zkušenosti porovnávat třeba s Jawama a kvalitativně mají číňani navrch (jj, jediný motorky, co jsem kdy tlačil, bo zdechly, byly Jawy :D ). Obzvlášť fichtl nesnese srovnání ani s touhle levnou asijskou produkcí. Nostalgii navzdory.

Dandy a její klony jsou na úrovni low cost číny, tam si nepomůžeš, snad jen, že díly na ně mizí (jen motor je Taiwan nebo čína, na něj seženeš všechno).

YBR je fajn. Pokud nenarazíš na problematický palivový čerpadlo - po stání na slunci nemusíš nastartovat. Origo vyjde na 8 litrů, druhovýroba naštěstí jen cca 1900,-.

CB od Hondy, XR125L - to jo dobrá volba, pokud z druhý ruky nekápneš na vybydlenej pelech po teenagerovi, co neměl prachy na servis...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik
Betka - seřízení volnoběhu Motoscoot Jawa Betka dědek56 2 31.3.2024 v 19:55 dědek56


TOPlist