globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zápis PAV 40
25.10.2018 v 18:56
Mám v dokladech u Čz 175 ( originál knížka TP z roku 75) zapsaný již ze Strakonic v kolonce spojovací zařízení "návěsný vozík pav 40". Ne rukou, ale stejne strojově jako ostatní údaje. Dle info z STK to tedy znamená, že mám pávíka zapsaného v dokladech a platí to stejně, jako kdyby údaj o něm byl zapsaný od technika. Má to někdo také takto zapsané a tedy i platné ve svém TP?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40

28.10.2018 v 23:22 | Nahoru | #1
CRF1000> ono jde asi o toto. PAV dle typového listu lze připojit za jakýkoli motocykl o objemu vyšším, než 120ccm. Avšak je povinnost evidovat vozidla.............což se dělá dost blbě, když vozidlo připuštěné na základě platných předpisů v roce jeho vzniku nemá přidělenu RZ. Takže nikdo neví, kolik je vozíků mezi lidmi a za čím je tahají. Objevil-li se někde vozík v soupravě s motorkou, byl vozík zapsán (tj. jeho výrobní číslo) do TP motocyklu jako jeho příslušenství. Takže na STK motorka+pávík. Tím dochází k naplnění požadavku evidovat vozidla pohybující se na území EU ...........neboť je to její nařízení.
A úředník je zmaten. Naučil se měnit staré RZ psané ručně na pionýrech za nové dle EU, umí vystavit i nový TP na babetu a přidělit jí značku o rozměrech 80 x 110, ale neví co s pávíkem. On to není přívěs, ale návěs...........a na to mu nepasuje žádná kolonka v prováděcích předpisech EU. Tak to zkouší různě..........požadují souhlasné vyjádření výrobce se spojením s tvým motocyklem, neboť v době schvalování do provozu to bylo příslušenství motocyklů Jawa a Cz. (Toto jsem ale nikde jako podmínku schválení do provozu nenašel) Jinde to zkoušejí i tak, že se snaží pávíka nacpat do kolonky O1 .........přívěs. Vystaví nový TP a přidělí značku.
Vyjádření výrobce neseženeš, protože neexistuje. Nacpat pávíka do kolonky kategorie vozidla O1 je již z rozdílné konstrukce přívěs/návěs úřední blbost. Další výmysl úředníka je mít schválené tažné..........což asi na motorku vůbec neexistuje..........neboť se stále snaží o stejný postup jako při zápisu TZ automobilu. Stále nechápe, že pávík není přívěs, ale příslušenství k motocyklu.
V podstatě když vlastníš pávíka s typovým listem, mohl by jsi si jej připojit za jakoukoli motorku................ale jak? Kdo ti dá požehnání k tažnému - byť to spadá do stejné kategorie jako nosič zavazadel..........takže podminky- bezpečné upevnění nákladu a žádné ostré hrany. Na STK tě vyhodí...........pro technika to není nosič, ale tažné. Uředník to neumí do TP motorky zapsat, protože se nemá o co opřít a bojí se o svojí židli. Já to nakonec protlačil přes dobrozdání výrobce motorky, který mě za poplatek vystavil souhlasné stanovisko pro možnost spojení motocykl + pávík jako alternativní provedení vozidla. Je to asi jako ochranný rám na offroadu, nebo různé rozměry pneu. Když s tím souhlasí výrobce, můžeš to tam mít, ale nemusíš. Takže já mohu jezdit v soupravě s pávíkem, ale protože nemám svého pávíka nikde evidovaného ( jeho výrobní číslo si zkontroluje maximálně příslušník při kontrole na silnici a to jen jestli štítek je shodný s typovým listem), tak zatím na STK jezdím se solo motorkou.

Jinak jestli si myslíš, že zapsání pávíka je jednoduchý legislativní krok, tak jsi asi po úřadech toho za posledních pár let moc nechtěl. Snad za Jawku nebo Zetku to půjde lépe, ale jinak potřebuješ dost silné nervy.

(reakce na) Zápis PAV 40

29.10.2018 v 11:07 | Nahoru | #2
Brůča.> úředník není zmaten, kdysi vedla evidenci vozidel Policie ČR, předtím dopravní inspektorát VB....Policista v montérkách s baterkou fyzicky zkontroloval každé vozidlo...u vozíku PAV mi napsal na zadní stranu žádosti formátu A5...schváleno připojení odnímatelného vozíku PAV 40 v.č. 123456

Když jsem tam šel zapsat tažné zařízení k autu, s baterkou vlezl pod auto pak připojil k zásuvce pomůcku ke kontrole funkčnosti elektroinstalace ..a na zadní stranu žádosti a do TP napsal...schváleno použití koule ISO 50...

Pak to zákonodárce z policie hodil na okresní úřady, které následně zrušil a hodil to na obecné úřady a dal jim nový zákon a starou policejní vyhlášku zrušil...

Ten nový zákon to neřeší a je to možná nějaká policejní setrvačnost nebo rakouskouherská tradice , docházet na úřady a něco pořád dopisovat a zapisovat...dnešní úřednice žádné připojení pávíku NESCHVALUJE, samotné připojení je schváleno výrobcem PAV a je přesně uvedeno v tom typovém listu, k jakému motocyklu lze PAV připojit.......

Já bych řekl, že je to nesystémový bordel, trvající 18 let, když technik STK pošle někoho něco zapsat, nikdo neví proč by a na základě jaké právní úpravy by to mělo být ZAPSÁNO...

Takže zmatený je technik STK který se má věnovat skutečnému technickému stavu vozidel a bezpečnému připojení, místo toho řeší administrativní nesmysly, které nedokáže vysvětlit...

A co má asi ta úřednice dělat, když ten člověk přijde na úřad s tím že je vyhozen z STK protože něco není zapsáno...???? Ptejte se především toho technika STK, kým a jak byl vyškolen a podle jaké právní úpravy se má něco někam zapisovat

Ještě jednou opakuji, že tím zapisováním NIKDO NIC NESCHVALUJE ANI NEPOVOLUJE, protože takto je to už schváleno a povoleno Ministerstvem...je to jen informace, k čemu by měla ve skutečnosti sloužit, to si neumím vysvětlit...technický stav kontroluje vždy jen technik STK, se záznamem v TP nebo bez tohoto záznamu

Naposledy editováno 29.10.2018 11:20:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40

30.11.2018 v 13:00 | Nahoru | #3
Brůča.> Čau. Máš recht, zlegalizovat PAVa není žádná sranda. Teď jsem se vrátil z DI a jsem z toho, co jsem se tam dozvěděl, úplně "štajf". Mám Jawu 640, prohlášení od Krafta o možnosti připojení vozíku PAV41, PAVa i s typovým průkazem a tažným. Naivně jsem si představoval, že mi dopišou do velkého TP a malého TP na základě prohlášení výrobce motorky a typového průkazu vozíku údaje, na koupenou tabulku plechu namaluju SPZ mašiny a hotovo. Ale kdeže! Ani omylem! Podle platných předpisů je to jak píšeš: vozík samostatně zaregistrovat - tj. evidenčka, STK a následně přidělí samostatnou značku pro vozík. S tím samozřejmě souvisí i jeho pojištění a nutnost pravidelných návštěv na STK. Značka bude mít rozměry jako na moto. To bude ozdoba pro PAV! Snad jedinou výhodou tohoto krkolomného řešení je možnost výjezdu za hranice bez obav, že mne Rakušáci nebo Germáni napálkujou pokutu za, kdybych to měl po staru, pro ně neznámou věc. Tím ale veškeré výhody končí a zbývá jenom přebujelá buzerace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist