globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "závodní" babetta tuning
23.10.2018 v 23:09
Zdravím,
chtěl bych se zeptat na nějaké rady ohledně zvyšováni výkonu babetty. Vím že už se to tady a na jiných fórech řešilo několikrát, ale vždy jen tak "obecně". Např. jsem nikde pořádně nevyčetl přenou úpravu válce. Co už tak pár dní pročítám internet, mám nějakou představu co bych měl udělat.
Vím že koupím karbec Dellorto, že buďto posvářím svůj nebo koupím výfuk hikone a že chci upravit válec a snížit hlavu. To je asi tak jedinný co se dá dělat a co se pořád všude opakuje dokola.

K tomu válci:
jak bych měl zvětšit výfukový a sací kanál? Jedinný plánek co jsem našel je tento.
Někde jsem četl že je to jenom malá začátečnická změna, dá se to vybrousit ještě víc.
Někdo psal že sací zvětšit o 5-6mm do šířky a 2mm dolu ke klice, výfukový taky 5-6mm do šířky a o 2mm nahoru k hlavě. (týkalo se to 210)
Dále jsem četl že leštit kanály nemám, protože se na nich lépe usazuje benzín a tvoří se do velkých kapek.
Do dělání nějakého více kanálu se asi radši pouštět nebudu.

A má někdo představu o kolik bych měl snížit hlavu? Vím že čím víc, tím víc to možná poletí ale taky tím dřív se to rozsype, takže nějak bezpečně.

Jo a mimochodem babettu ještě nemám, tak rovnou můžete doporučit jestli mám na tyhle účely koupit 207 nebo 210,vlastně nevím ani jak přesně se liší ty motory, kromě toho že 210 má 2-rych. automat co se prej sere.

Díky.

Naposledy editováno 23.10.2018 23:12:16

"závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 10:23 | Nahoru | #1
Já ti nevím draku, o kolik si myslíš že na tom motoru dokážeš zvednout výkon? Vždyť to má něco kolem 1,5 kW.
Jinak 210 bych se nebál, přeci jen dvě rychlosti nejsou k zahození a že by se to něják výrazně sralo to nevím... Já s tím v životě problém neměl...
Co se týče toho leštění a tvorby kapek, tak je to podle mě blbost. Kanály se leští "běžně". Navíc vezmeš-li v úvahu to, že tam jde směs, kde je ten benzín fakt v malém množství a motor je horký, tak nevím, jak by to mohlo kondenzovat na stěnách kanálu. Ale třeba se pletu, zkušenost s tím nemám, jen mi to neštymuje....
Staďáky a jiné kozí dechy se na závody převrtávaly na co nejvíc. Samozřejmě životnost motoru šla do kytek, protože z těch vložek už nezbývalo skoro nic, ale zase podle hesla "objem ničím nenahradíš" dokázaly získat z toho motoru hodně. Nevím jaké jsou v tomto směru možnosti u Babetty, ale jestli chceš fakt "závodní" speciál, tak se podívej i na toto.

"závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 11:13 | Nahoru | #2
Čau, ja by som poradil len toto: kúpiť babetu, keď bývaš v kopcoch tak dvojrýchlostnú. Záleží aj od tvojej váhy. Čím si ľahší tak to pôjde lepšie. Tie dvojkvaltovky majú určité straty v tom prevode aj viac porúch. Kde prevod nie je tam sa nič nepokazí. Keď si kúpiš babetu, tak v prvom rade sa pokús ju dať do prevádzkyschopného stavu. Keď sa Ti to vôbec podarí, tak sa voz a popri vození nazbieraš skúsenosti a potom, ale fakt až potom môžeš začať riešiť nejaké úpravy. Na zvýšenie výkonu je tiež vhodné aj Korado je to jednorýchlostné ale keď si ľahký a bývaš na rovine tak OK. Korádo má totiž umelo znížený výkon stači ho dať do poriadku a poletí. Držím palce pri kúpe a spojazdňovaní, ja som začal ako dvanásť ročný s kozím dechom a mojím prvým technickým počinom bolo, že som pootočil piest a potom polámalo krúžky a rozdrbalo celý valec . To po roku jazdenia, nasamprvší tuning bolo odrezanie výfuku, nech majú susedia radosť, hahahahaha. výkon to malo jedného polozdochlého koňa a jedného somára, čo šlapal do pedálov. Držím palce.

"závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 11:51 | Nahoru | #3
Kamarad jezdi zavody s fichtlama. Dnes uz si dela vybrusy, kanaly a dalsi veci doma aby s tim nuka nemusel a nikdo to nekopiroval.
Dnes je nekde kolem 12PS a zivotnost motoru pocita v podstate na motohodiny aby to vydrzelo trenink a zavod.
Tim chci rict ze nejde dohromady zavod i special a zivotnost. Tak si nejdriv prpmysli co od toho cekas a kolik jsi do toho ochoten nasypat pravidelne penez a casu.
Jinak nejjednodussi tuning babety je zkratit kolinko vyfuku a dofouknout kola.

1 reakcí na tento příspěvek "závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 13:20 | Nahoru | #4
http://www.twostroke...cz/index.php?pc=evo3
Ma profil i tady na motorkarich, nick nevim, babetta 207 (pisu z mobilu, proto ten skaredej odkaz)

"závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 13:21 | Nahoru | #5
Jo jo kluci mají pravdu. Jinak máš ještě možnost snižovat hmotnost (což u Babetty zas tak výrazně nepůjde) nebo to zkusit zpřevodovat do rychla (v kopcích to ale bude na pytel). Navíc nevím, jestli jde sehnat jiné rozety a kolečka.
Jinak samozřejmě "tuning" Babetty má smysl jen pokud jsi zvídavý a chceš si to zkusit, pak vyloženě na závody nebo jen tak pro srandu a zabití nudy o dlouhých zimních večerech.
Pokud to děláš jen kvůli tomu, že se ti zdá slabá a chceš něco silnějšího, kup si něco silnějšího. Do toho vrazíš mrak času a peněz s nejistým výsledkem a když se ti to povede vždycky tím ten motor bude trpět a spíše dřív než později odejde a můžeš tunit znovu...
Tím ti to nerozmlouvám, jen poukazuji na druhou stánku věci, kterou už načal V_i_c_i.

(reakce na) "závodní" babetta tuning

24.10.2018 v 14:15 | Nahoru | #6

Maikl píše: http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=evo3
Ma profil i tady na motorkarich, nick nevim, babetta 207 (pisu z mobilu, proto ten skaredej odkaz)


fajn-tom

"závodní" babetta tuning

25.10.2018 v 07:27 | Nahoru | #7
Nejjednodušší tuning údajně je dát výfuk Hikone, Dellorto, sací přírubu z fichtla a dobře to poladit. Pokud si troufáš tak dodělat 3. kanál a snížíš hlavu. Tím získáš na běžné ješdění živější babettu s ještě slušnou životností motoru, ale na závody s tím zapomeň.

Pokud by si chtěl jezdit závodně, tak si připrav hodně času a peněz, protože pak musíš těch kanálů dělat mnohem více než 3 a víceméně pokus omyl, protože to je draze zaplacené know how každého kdo si to sám dělá a pochybuji, že ti to někdo jen tak řekne. A navíc kompletně překopad rám a podvozek

"závodní" babetta tuning

27.10.2018 v 13:39 | Nahoru | #8
To "závodní" jsem dal schválně do uvozovek. Nebudu s tím jezdit žádný závody, spíš jsem chtěl mít takovejhle zajímavej projekt, a mít tu babettu trochu svižnější. Vzhledem k tomu že na to stačí papíry od auta tak jsme s kámošema koupili jen tak pro prdel babetty.

"závodní" babetta tuning

27.10.2018 v 18:28 | Nahoru | #9

"závodní" babetta tuning

14.12.2018 v 18:16 | Nahoru | #10
já jsem babettu měl, stačila GO aby to jelo cca 55, ale už to nechci asi ani videt, brzdy total blato, soustava tří odstředivých spojek ještě vetší hrůza, přední vidlice a zadní plastove tlumiče škoda mluvit... babetta je celá jenom "naoko"
mam maleho skutera s poctivou minarellkou (ne ta činska kopia), jina liga

btw s papirama na auto můžeš jezdit skutra 125
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 Včera v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik


TOPlist