bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často
21.10.2018 v 23:14
Přátelé,
mám dotaz na Vás co jste to zažili nebo znáte z doslechu - podle uživatelského manuálu se má na mé motorce Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V kontrolovat vůle ventilů každých 10.000 km a seřídit. Má někdo zkušenost jak by se motor choval kdybych si ten interval prodloužil na 20.000 km? Přijde mi to děsně často s tím jezdit pořád do servisu. Jinak nejezdím kudlu, jezdím do 160 km/h, spíš na pohodu. Byla by třeba větší spotřeba paliva nebo čím se to pak projevuje když bych nešel v předepsaných 10.000 km na seřízení....? Něco se v motoru kousne a bude třeba vyměnit polovičku motoru např.?
Díky za názory.
Petr.

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

21.10.2018 v 23:27 | Nahoru | #1
interval pre vzduch-olej chladene motory (ani DOHC s podlozkami !!!) nikdy neskracovat! Kontrola, ak je OK len kontrolovat a ak nie tak nastavit. Pre vodniky je mozne s nim manipulovat ale nie pravidelne odsuvat! Honda sa poucila a povodny interval 80-tych rokov 30t km pre vodniky s podlozkami nasledne pre nove motorky skratili na polovicu. preco asi? Nespekuluj a ak si netrufas ventile nastavit sam tak to do servisu nos poctivo kazdych 10 000 km.

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

21.10.2018 v 23:53 | Nahoru | #2
Když koukám v inzerci na 10 až 20 let starý motorky co mají většinou 30k tak to zase tak často nebude 😂 Já je musím kontrolovat každý rok

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 02:24 | Nahoru | #3
To máte dobrý, ja mám v manuálu každých 3.000 km, což je i interval výměny oleje

Vůle se z nájezdem zmenšuje a pokud se na to vykašleš dostatečně dlouho, tak nebudou dovírat ventily a podpálej se. Nauc se to kontrolovat sam, nic na tom neni a budes to mit zadarmo.

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 05:46 | Nahoru | #4
Je to různý,podle toho jak se zadaří.Hodně záleží na konstrukci,na tom jak se podařilo dodržet technologii a výrobní tolerance,na stylu jízdy i na kvalitě paliva.Ten interval je daný nejdelší možnou dobou kdyz bude ještě vše cajk za jakýchkoliv podmínek.Takže zatímco u některých strojů jen kontroluješ a upravuješ po druhé nebo třetí kontrole,jiný potřebuje korekci už při první prohlídce.Osobně bych si to nelajzl.Tak jak píše kolega nede mnou.Pokud se vůle zvětšují,není to zas takový problém,jen se z motoru začnou ozývat zvuky jak z šicího stroje.Pokud se ale vůle zmenšují,hrozí nebezpečí podpálení ventilů.V tom případě ztráta komprese,zhoršení parametrů až jednou nenatočíš tak jako ta stopětadváca které jsem zabrušoval ventily tento víkend...

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 06:54 | Nahoru | #5
Kdyz mas na opici, MUSIS mit na banany . Nauc se to kontrolovat sam, ale interval svevolne neprodluzuj nebo pri trose smuly podpalis ventily a vzhledem k laxnosti Talianu s dilama zustanes viset treba pul sezony!

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 10:00 | Nahoru | #6
A to tam máme takový krásný přístup 15 minut a není co dělat.

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 15:04 | Nahoru | #7
Presne. Zrovna u guzzi to mas behem kafe. Pod vika grisa sem stejne chodil kazdy 3000

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 15:51 | Nahoru | #8
S dalšími mnoha položkami servisního plánu problém nemáš nebo jsi už je vyeliminoval bez ptaní na fóru?

(reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

22.10.2018 v 20:02 | Nahoru | #9
geloš> ono mu to mozna dojde az zaklepe nejen ventily ale pretrhne nebo kousne kardan!

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 11:02 | Nahoru | #10
Takhle nejak si predstavuju cloveka, co pak nadava, jaky jsou italsky motorky mrdky

(reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 11:21 | Nahoru | #11
Redguy> dyt sou

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 12:42 | Nahoru | #12
A to je přitom taková krása si ta víka sundat a podívat se na vahadla a pružiny... Kdyby tak šlo jezdit bez nich.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 12:53 | Nahoru | #13

Tom-K píše: A to je přitom taková krása si ta víka sundat a podívat se na vahadla a pružiny... Kdyby tak šlo jezdit bez nich.



Tak mohli tam dát fungující hydroštely, ale to bys potom neměl důvod si z nudy ty víka sundávat a leštit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 13:18 | Nahoru | #14
kubacech> To není z nudy, ale z lásky. No a když se ti té lásky nedostává, musíš špekulovat, kde tu krasavici ojebat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 13:25 | Nahoru | #15
Tom-K> jako že někomu stojí za to věnovat desítky hodin tomu, aby si nějak vylepšíl svůj stroj? ...nechápu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 13:49 | Nahoru | #16

kubacech píše: Tom-K> jako že někomu stojí za to věnovat desítky hodin tomu, aby si nějak vylepšíl svůj stroj? ...nechápu



Třeba laminováním...???

(reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 20:38 | Nahoru | #17

kuzmič píše: Třeba laminováním...???



Tak to už je úplná pakárna

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

23.10.2018 v 20:57 | Nahoru | #18
Na Dněprech a Uralech je potřeba seřídit nějakej ventil každých 1000km. Je to snadná práce na 5 minut. Potřebu seřídit pozná každý dlouhodobý majitel už po sluchu. Kvůli takové prkotině se motorka do servisu nedává, vždyť je to snadnější než vyměnit brzdové destičky.

To není rejže, kde člověk musí rozebrat kapotáž, odpojit a sundat nádrž, zapalovací cívky a kdovíco ještě aby mohl sundat víko hlavy. Navíc když se tam seřizuje vůle výměnou podložek, kvůli které musí sundat rozvoďák a vačkovou hřídel aby vyndal hrníček a příslušnou podložku pak objednat, protože značkový dealer/servis nemá sadu podložek skladem ani na dílně (případ upadající Hondy Chalupník v Praze).

Naposledy editováno 23.10.2018 20:58:42

Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

24.10.2018 v 08:49 | Nahoru | #19
Kontrola u Guzzi zabere opravdu jen chvíli a postup je pro zručného člověka, který ví co děla snadný. Navíc se vůle šteluje jen šroubky, což je pro mě plus a nemusíš mít sadu podložek.

Jinak velkou vůli poznáš už po sluchu, protože se provozem zvětšuje. Navíc jak někdo psal, je dobré dodržovat servisní plán a motorku obejít a vše dotáhnout, promazat a podobně

Co bysme pro ty naše mrchy neudělali, že

1 reakcí na tento příspěvek Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

24.10.2018 v 10:15 | Nahoru | #20
jiri.kapsi - to ze sa v niektorych pripadoch ventilova vola zvacsuje neznamena ze je to pravidlo. Prave naopak, ventilova vola sa vplyvom opotrebenia sedla ventilu a stycnej plochy zmensuje. Redukuje sa kontaktny tlak vzhladom na konstantnu silu pruziny rozlozenu na vacsiu plochu. Ventilova vola sa zmensuje a zohriatim sa vymedzi v pripade ak nieje dostatocna tak sa ventil nedotvara, vtedy ho zacne podpalovat pri expanzii - a to je nebezpecne pre motor.

(reakce na) Seřizování vůle ventilů při každých 10000 kmproč tak často...

24.10.2018 v 10:44 | Nahoru | #21
Destroyer> to ze sa v niektorych pripadoch ventilova vola zvacsuje neznamena ze je to pravidlo - Souhlasím, nehádám se Oba případy jsou možné, ale na svém Stelviu jsem zatím jen lehounce přitahoval a nebo nechal, protože to bylo v pořádku. Každopádně po 10 000 není tak často, aby se to nedalo zkontrolovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Guzzi přes ECU zástrčku - Gu... Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V Redguy 9 25.10.2023 v 14:39 Redguy
Demontáž hlaního světlometu Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V Píny 3 18.9.2023 v 13:35 bossko
Ochrana Norge Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V alespilot 3 18.9.2023 v 13:14 bossko
Co je to za držáky Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V Redguy 0 25.4.2023 v 09:17 Redguy
Moto Guzzi Norge 1200 Sport 8v - bo... Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V Zdenal72 2 22.8.2020 v 18:49 JK175


TOPlist