bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: RE Himalayan
21.10.2018 v 19:40
Zdravím, chtěl bych poprosit, zda někdo z majitelů RE Himalayan z Jihomoravského kraje nebo poblíž by mohl být ochotný, abych si motorku prohlédnout na vlastní oči. Mám o moto zájem, ale ještě jsem ji neviděl naživo a do Prahy se zatím nechystám. Kontaktoval jsem oba registrované majitele na fóru, ale po několika dnech jsou SZ nepřečtené. Předem děkuji Tomáš.

(reakce na) RE Himalayan

18.6.2019 v 19:59 | Nahoru | #31
puffybodie> Copak jsou hranice pořád zavřené? Je to možnost každého jít z ČR někam jinam. Auta a motorky jsou v jiných státech o hodně levnější než u nás, ale jiné životně důležité věci jako bydlení, školné apod. jsou několikanásobně dražší než tady.

(reakce na) RE Himalayan

22.6.2019 v 23:17 | Nahoru | #32
mildafleck> Motor Himalayanu ale není ten klasický z Bulleta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

6.9.2019 v 14:01 | Nahoru | #33
Wenca24> Ano, jel jsem touto rychlostí z Baltu a místy zrychloval na 110 a úplně ok. Více už je trápení. Z kopce dá i s kufry 135 km/h.

(reakce na) RE Himalayan

6.9.2019 v 14:22 | Nahoru | #34
Geonova> K vlastní se člověk asi chová trošku jinak než k půjčené ale podle mě Himalayan dlouhodobě a bez trápení udrží i víc než těch 100km/h. Sice se mu nechce zrychlovat ale když už rychlost nabere tak ani při 120 km/h mi nepřišlo že by nějak trpěl.

Naposledy editováno 06.09.2019 14:22:47

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

6.9.2019 v 21:40 | Nahoru | #35
Díky za odpovědi... Reálný kilo mi celkem stačí...
Když už se to tu oživilo-jak vám to všem šlape po skorosezone?
Strata:tys to měl pujceny v Indii? Kolik to mělo nalitany a jak fungovala motorka s půjčovny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

6.9.2019 v 21:52 | Nahoru | #36
Wenca24> Ano. Moje měla skoro 40 tisíc a fungovala víceméně bezchybně a to sem měl problémovej první model BS3. Z 11 motorek jedné stříkačce zlobilo čerpadlo a jedné karburátorové volnoběžka startéru jinak celkem jely.

Motorky v půjčovnách dostávaj dobře zabrat všude, indové servisu asi moc nedaj a třeba to na profilovce není offroad ale kousek "National highway" takže v těch podmínkách podle mě od motorek docela slušnej výkon.

Naposledy editováno 06.09.2019 21:57:51

(reakce na) RE Himalayan

6.9.2019 v 21:59 | Nahoru | #37
stráťa> tak to asi fakt docela drží ty motorky... Až pojedu příště přes Prahu, chci ji zkusit. zatím ji mám jenom osahanou a až na to, že je na místě malinko těžší, na mne působí dobrým dojmem....

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

15.9.2019 v 09:40 | Nahoru | #38
Může mi někdo potvrdit servisní intervaly? Tady v článku se píše:

Vzduchem chlazenému jednoválci o objemu 411 cm3 byly naordinovány servisní intervaly po každých deseti tisících kilometrech a je usazen v ocelovém rámu.


Ale často vídám že servis je po 5000 kilometrech nebo 3000 mílích. Jsou to rozdíly mezi různými státy nebo je v článku chyba?

5000km by u cestovní motorky bylo dost málo, hlavně v záruce kdy není možný si to odservisovat sám "na parkovišti u cesty" ale je potřeba razítko do servisky by to byl docela problém.

Naposledy editováno 15.09.2019 09:40:30

(reakce na) RE Himalayan

3.10.2019 v 19:22 | Nahoru | #39
Himalayana jsem měl nedávno půjčeného od oficiálního dealera Vintage garage. Servisní interval je podle prodejce 1 000 km, 5 000 km a potom po 11 000 km. Za dvě hodiny se nedá zjistit moc, ale malé shrnutí: motorka je pocitově lehčí, než ve skutečnosti váží, na šotolině docela hravá, v lese snadno ovladatelná, dovolil jsem si s ním věci, které bych se Stromkem nedal. Vlastně je to ovladatelné, jak kolo. Výkon v terénu dostačující, ale předjet s tím na silnici 1. třídy kamion je tragédie, ale dá se na to zvyknout. Podle mě je to motorka pro začátečníky, nebo padesátiletého chlapíka, který se nechce tahat se čtvrttunovým hovadem, nebo někoho, kdo jezdí hodně offroad. Jinak motorka je dělaná tak, že když se nevysere elektrika, tak všechno ostatní si i úplně blbej chlap vymění, nebo opraví sám. Ke všemu je parádní přístup. Cestovní rychlost 100 v pohodě, po dálnici jsem jel 120 a v pohodě to držel. Podmínkou půjčení bylo dotankování do plna. Dal jsem to po víčko a spotřeba byla 3,36 l, což mě docela překvapilo vzhledem k tomu, jak jsem jí nakládal.

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

7.10.2019 v 19:30 | Nahoru | #40
Ahoj!
Mám Himalayan od května, najeto lehce přes 3000 km. Za mě je to skvělej univerzální stroj, limitovanej na jakýmkoliv povrchu jen obutím, nízko umístěným stojanem a odvahou jezdce.
120 po dálnici dává v pohodě i ve dvou a s plnejma kuframa. Na okreskách i ve městě je hbitej a ty 2 metráky necejtíš. Polňačky a lesní cesty nejsou žádnej problém, když se omylem ocitneš na turistický stezce, proplete se po ní lehce jako kolo. Motokrosovou trať dal taky v pohodě, při skocích šel sice zadek na doraz, ale byl nastavenej dost na měkko, takže to se dá lehce řešit.
Takže: doveze tě kamkoliv po jakýkoliv cestě. Nepoletíš se supersportama 200 po dálnici, ale dojedeš je na odpočívadle a na jakýkoliv horší cestě jim zmizíš. Nebudeš držet krok při offroadu s kroskama, ale zvládneš většinu toho, co oni a domů pojedeš po ose, zatímco krosky na vleku.
MT60, obutý z výroby, jsou za hezkýho počasí výborný. Dobře držej na silnici i mimo ni, ale jak se začnou podmínky zhoršovat, je třeba mít se hodně na pozoru. Takže stačí vědět, jakej povrch budeš navštěvovat častějc a podle toho přezout, výběr je velikej. Docela živě si dokážu představit Himoše na motárdovejch gumách, to by myslím bylo dost zábavný!
Velkej limit zábavy je nízko umístěnej centrál. Gumy by se určitě daly vodit po hraně, ale tam se prostě nedostaneš, pokud ho nesundáš. Sem tam s ním drbnu o zem i na polňačce, ale to by vyřešilo přitvrzení na zadku.
Jediný, co mi skutečně vadí, je ABS. Nejsem na něj zvyklej, takže nemůžu hodnotit, jestli funguje dobře, ale podle mě nastupuje příliš brzo a v terénu je to absolutní průser...
S touhle motorkou při věku 40+ už asi spokojeně dožiju...

Naposledy editováno 07.10.2019 19:33:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.11.2019 v 21:27 | Nahoru | #41
Fejk> Díky za recenzi. Zní pohodově, důvěryhodně a objektivně. Jdu do toho :)

BTW - ABS před jízdou v terénu vypneš prostým vytažením pojistky (viz youtube recenze jednoustopou.cz). Tady je např. thread, jak to řešit na vypínač...
https://advrider.com...ead.1253460/page-151

(reakce na) RE Himalayan

5.12.2019 v 12:54 | Nahoru | #42
rooomish> Jojo, vyndání pojistky už mám vyzkoušený, fun factor šel dost nahoru! A rozhodně se na něm nejdřív projeď, než koupíš, osobní zkušenost je nad všechny rady a recenze...

Naposledy editováno 05.12.2019 12:55:37

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

7.1.2020 v 07:15 | Nahoru | #43
Ahoj. Motorku jsem koupil v březnu 2019 - v ČR je jediný dodavatel Vintage Garage - takže všichni znají.

Servisní interval dohodnutý na místě: 500km (1. olej) a dále bude každých 10.000km s dodatkem "nejpozději". Samozřejmě je i pravidlo olej max. 1 sezóna.

Servisní knížka obsahuje sice i kolonky v mezidobí na 5, 15, 25 tkm..., ale jsou tam psány jen kontroly (I - Inspection), žádné výměny.

Na řádné servisy v 10, 20, 30 tkm jsou vypsány preventivní výměny dílů, které v žádném případě nebudou ani na 1/3 životnosti, tak beru, že servisní knížka je tzv. "přeurčená" tzn. obsahuje informace chránící výrobce, kdyby se něco zlého vysypalo. Měnit hned po roce na 10 tkm například gumovou hadici sání, bnowden plynu a spojky, palivovou hadici, brzdovou kapalinu, destičky, řetězovou sadu a další mi přijde plýtvání. Ještě snad ten vzduchový filtr, ale i to je po roce brzy.

Na místě jsem se bavil, že se to takto nedělá, samozřejmě se vyměňují věci, až když hrozí, že doslouží.

Majitel v podstatě dolívá benzín a maže řetěz, (5+5 minut práce petrolej a hadr + sprej s mazivem) každých cca 1 tkm.

Zdarec

(reakce na) RE Himalayan

20.6.2022 v 13:00 | Nahoru | #44
Geonova> Ahoj, koukám že Himla prodáváš. Za co ho budeš měnit?Já jsem velice spokojený a měnit budu jedině až bude 450 ka

Naposledy editováno 20.06.2022 13:09:24

RE Himalayan

20.6.2022 v 13:08 | Nahoru | #45
Ahoj, prosím majitele Himalayanu,jestli by tady mohli psát zkušenosti.Díky. Mám rok 2019 a to plexi žene vítr přímo do přilby(mám 173cm).Koukám že to někdo uřezával,Nebo nejde tam dát to z nového modelu jestli není vyšší? Nebo nějaké jiné?Díky!

Naposledy editováno 20.06.2022 13:08:35

RE Himalayan

31.7.2022 v 18:46 | Nahoru | #46
zdar chlapi,Někdo nějakou zkušenost s tím štítkem?Já musím jezdit bohužel bez štítku, dělal strašný bordel…

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

1.8.2022 v 20:37 | Nahoru | #47
Byl jsem se projet –Je to neskutečný, jakej je ta motorka Univerzál,město,110 po státovce,polňačka,trojka, lesní cesta-akdyž se ztratí není probĺém se vymotat někudy ven – neskutečný kudy to všude projede,nicji nezastaví-Je to skvělá mašina Umí fungovat ve všech prostředích To je na ní asi nejvíc pozoruhodný A zábavný Je super si namotat na vyjížďku právě různý silničky ,terény,při cestě se stavit ve městě na poště...Příjemný zvuk jako když jede nějaký veterán, takže to nikoho nesere hlukem,Prostě dobrý no.A jako bonus to nic nežere ,v dnešní době velká výhoda

Naposledy editováno 01.08.2022 20:46:55

(reakce na) RE Himalayan

1.8.2022 v 20:54 | Nahoru | #48
Fyro> udělej si anonymní účet na fb a najdi skupinu Himalayan riders (spravuje importér), tam to žije víc. Našel jsem třeba příspěvek:

Zdar! nabízím vyšší plexi - zatmavené - kouřové. Koupené od Vintage Garage, žádná čína. Použité cca půl roku, bez poškození. Vyšší o cca 6cm proti původnímu plexi. Určené pro model EU4 modely do r.v. 2020, NE EU5 modely. Prodej z důvodů nevyhovující výšky - pro člověka do 165cm nebo nad 175cm je to OK, mých 170cm vede k vibrování helmy.

RE Himalayan

2.8.2022 v 17:16 | Nahoru | #49
díky za tip

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

3.8.2022 v 08:06 | Nahoru | #50
Výsledek hurá akce - novej Scram :)



Má to bejt primárně pro ženu (až dodělá papíry). Jak mi tahle motorka na papíře nikdy nedávala absolutně smysl (dvoumetrákovej jednovál s 25k je ještě větší blbost než moje Tenerka, která je stejně těžkej krumpl, ale aspoň je to šestikilo), tak po 3km na Scramu mě bylo jasný, že se to musí koupit :D

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

3.8.2022 v 09:15 | Nahoru | #51
Motorka pro ženu...jasně.

(reakce na) RE Himalayan

3.8.2022 v 09:37 | Nahoru | #52
lukas.s> kurva, to vypadá dobře

RE Himalayan

3.8.2022 v 16:50 | Nahoru | #53
pěkný bajk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

5.8.2022 v 13:49 | Nahoru | #54

stráťa píše: Motorka pro ženu...jasně.


Fakt v tom původně žádný postranní úmysly nebyly! :) Ale zajíždím to na první garančku a začínám mít neodbytnej pocit, že nutně potřebuju jednoho i pro sebe :)

(reakce na) RE Himalayan

5.8.2022 v 14:10 | Nahoru | #55
lukas.s> Co tě na tom tak chytlo - po přesednutí s tenerky? Dokážeš to definovat?

RE Himalayan

5.8.2022 v 14:35 | Nahoru | #56
Já bych řekl že ten stabilák

2 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

5.8.2022 v 15:05 | Nahoru | #57
Asi to neumím úplně popsat, zatím doufám, že mě to zase přejde a ušetřím:)

Nejspíš je to kombinace motoru (kterej je sice slabej, ale pro rychlosti, kterejma se pohybuju nejradši dostatečně tahavej, zábavnej a "sametovej") s pocitově nízkou hmotností (vím, že to zní jako blbost, ale prostě je většina váhy asi hodně dole, takže to fakt působí jak o 30kg lehčí), ovladatelností (tady asi pomáhá i ta 19" vepředu), vzhledu a možná tím, že je to pro mě zase po dlouhý době nahatá motorka.

10 let zpátky jsem jezdil velký naháče (B12, GSX 1400) a skončil jsem s nima víceméně kvůli tomu, že mě na tom nebavilo jezdit pomalu a chtěl jsem občas i do lehkýho terénu...takže jsem se postupně dostal přes Dakara a V-Stroma k Tenerce, ale na všech jsem furt laboroval s kapotáží, plexi apod., protože mě sraly všelijaký turbulence, mlácení do helmy a tak.

RE Himalayan

5.8.2022 v 17:47 | Nahoru | #58
No já jsem kdysi hymalaiana zkoušel a moc mě nenadchl...ale je fakt, že to bylo jenom chvilku, byla zima a fest pršelo, takže to mohlo mít taky vliv...
Ten scram vypadá ale dobře...možná tomu zkusím dát ještě šanci a půjdu si to někam půjčit...

(reakce na) RE Himalayan

6.8.2022 v 12:44 | Nahoru | #59
@lukaspřesně tak ,A já za sebe bych ještě přidal tu skvělou univerzálnost,zvuk a výšku(nížku)sedla ,Naprosto skvělá ergonomie pro jízdu ve stupačkách – teda pro mě 173 cm..celý to má takový zvláštní těžko popsatelný kouzlo Je potřeba to vyzkoušet jak na malých silničkách tak i v terénu a i po městě-Člověka nejvíc nadchne ta báječná Univerzálnost. Za mě chyby – v malých rychlostech v terénu,Při manipulaci – na mě ta váha je až dost, Motor by měl mít větší výkon– To mi vadí když se dostanu na nějakou jedničku třídu a potřeboval bych předjet.Podvozek kdyby byl taky trochu progresivnější – hlavně zadek na rozbitý silnici. To by asi spravil nějaký lepší tlumič. Jestli udělají tu 450 kuS větším výkonem tak bych to hned za to vyměnil, Protože jinak velká spokojenost – hlavně s tou super univerzálností.Člověk na tom prostě rád jezdí a není línej to vytahovat z garáže, i když mu na ulici stojí služební auto a potřebuje někam zajet 4 km, Většinou to pak ale musím vzít ještě oklikou a je z toho 20 km- to bych vlastně mel zařadit do nevýhod Celej život takovýhle motorky tohodle typu hledám a tohle je jedna z nich která se povedla. Jinak nemám v podstatě důvod jezdit na motorce. Hledám tam tu univerzálnost a zábavu.A vůbec mě nezajímají nějaké high tech technologie nebo nějaká papírová top čísla.

Naposledy editováno 06.08.2022 13:28:46

RE Himalayan

10.8.2022 v 13:05 | Nahoru | #60
Čau chlapi, neřešili jste někdo ten deflektor na plexi? Jakou značku? Rád bych se vyvaroval omylu. Všem s kým jsem mluvil a má mezi 170 a 177 cm, Tak to se standardním štít kem fičí přímo do přilby. Teď jsem to odmontoval a jezdím bez štítku, ale brzo budou chladnější dny tak chci být připravený
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Royal Enfield Himalayan - co na něj... [1, 2] Royal Enfield Himalayan Miškin 46 27.1.2024 v 16:20 puffybodie
Royal Enfield Himalayan Royal Enfield Himalayan eman65 7 11.10.2023 v 12:14 Wenca24
výrobce KRYT motoru royal enfield h... Royal Enfield Himalayan drake1961 8 20.7.2023 v 23:23 Netopyr
výrobce NA KRYT motoru royal enfiel... Royal Enfield Himalayan drake1961 0 12.7.2023 v 17:42 drake1961
BMW G310GS vs RE Himalayan Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS cizek007 10 4.7.2023 v 13:49 david1


TOPlist