V servise (zatím nejmenovaném) mi měnili rozvodové řetízky a řetízek k olejovému čerpadlu. Mechanik doporučil i výměnu spojkových lamel a meziplechů. Souhlasil jsem. Při vyzvednutí po opravě moje Honda vydávala hned při nastartování zvuky jako kdyby se v motoru točila malá kladívka a při tom kovově klapala. Mechanik řekl: asi spojkový koš. Vážení, myslíte, že je možné aby výměnou spojkových lamel a meziplechů šel jen tak do kopru spojkový koš?
(Spojkové lamely a meziplechy byly vyměněny a usazeny správně - zkontrolováno).
Díky za názor.
R999
Pokud ano,tak jenom lehce cestují mezi zajištěním. "Na funkci to nemá vliv"
Na Africe bylo najeto 130 tis Km,spojka původní a v pohodě,ale teto zvuk se též ozýval.Proto (abych to nemusel poslouchat) se pod zajištění daly podložky.
Je tam nekolik veci, na ktere si dat pozor:
1) casovani valcu, abys otocenim jedne z vacek z toho neudelal Harleye,
2) kos musi zapadnout do vyčnělků kola k cerpadlum,
3) pulene primarni kolecko musi byt spravne napruzene vuci zubum spojkoveho kose,
4) prvni lamela je pootocena,
5) velky plechovy krouzek u prvni lamely se montuje jen jednou stranou, neotacet.
1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
Naposledy editováno 21.10.2018 20:22:10
Protože se s tím už nějakou dobu "patlám" popíšu momentální stav:
V jiném servisu rozborka a kontrola složení.
Vše OK až na přesazení poslední lamely jak píše Kohlstein (díky), ale hodně mě překvapily torzní pružiny spojkového koše, které lítaly jak v "řechtačce".
Nicméně, znovu složeno, mechanik nebyl začátečník, lamelu přesadil a dále postup Velimexe vidím jako přes kopírák. (Velimexi díky za reakci). Bohužel výsledek bez efektu.
Znovu rozborka a abych nedával zbytečně "raketu" za nový spojkový koš, dočasně přenýtován (snýtován) spojkový koš. Do podkládání torzních pružin se nám nechtělo.
Efekt se dostavil, sice jen dočasnou opravou, ale spojka je tichoučká.
Dotaz.........Nevím, jestli se mohli totálně vymačkaný pružiny zbláznit a začít mlátit až po kompletní výměně spojky nebo si ze mně opravna udělala "půjčovnu" drahého náhradního dílu. (koše). Hodně mě to trápí.
Vím, že to je jen spekulace, ale co vy na to?
R999
Holt u starych veci obcas neco, co pred rozebranim problem nedelalo, po slozeni zacne zlobit.
Naposledy editováno 22.10.2018 22:21:58
1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
Vidím, že jste technicky hodně znalí a já si Vaše dva poslední příspěvky musím nechat dovysvětlit, ale zaujal mně postřeh Kohlsteina "jak to, že že ten první mechoš hned věděl, která bije, a vůbec neměl obavu o rozvody".
Dobrá připomínka.
Oba Vás zdravím
1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...
karf píše: K tomu povolování a utahování koše - na DL1000 je v manuálu přípravek, kterým se koš podrží, aby bylo možné povolit matku.
Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...
Na XRV přípravek není, musíš to podržet za sekundár. Spojka je totiž uspořádaná obráceně, snad to z toho obrázku půjde poznat. Přítlačná deska 9, která stlačuje lamely, je uvnitř spojky. V sestavě následují směrem od vnitřku k vnějšku lamely a pak středový unašeč 4, který kryje lamely. Pružiny (jsou mezi 10 a 4) tlačí přítlačnou desku 9 zevnitř k vnějšku a při vypínání spojky se zatlačí na tlačnou desku 10 a tím se deska 9 posune dovnitř. Když povoluješ nebo utahuješ matici 16, tak jsou lamely naskládané ve spojce.
A ještě video toho hrčáku:
Naposledy editováno 24.10.2018 08:14:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |