paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů
20.10.2018 v 23:04
Prosím o Váš názor.
V servise (zatím nejmenovaném) mi měnili rozvodové řetízky a řetízek k olejovému čerpadlu. Mechanik doporučil i výměnu spojkových lamel a meziplechů. Souhlasil jsem. Při vyzvednutí po opravě moje Honda vydávala hned při nastartování zvuky jako kdyby se v motoru točila malá kladívka a při tom kovově klapala. Mechanik řekl: asi spojkový koš. Vážení, myslíte, že je možné aby výměnou spojkových lamel a meziplechů šel jen tak do kopru spojkový koš?
(Spojkové lamely a meziplechy byly vyměněny a usazeny správně - zkontrolováno).
Díky za názor.
R999

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

21.10.2018 v 01:37 | Nahoru | #1
Měnili ti lamely a plechy. A pružiny měnily taky? Ztichne ten zvuk když lehce zmáčkneš spojku?
Pokud ano,tak jenom lehce cestují mezi zajištěním. "Na funkci to nemá vliv"
Na Africe bylo najeto 130 tis Km,spojka původní a v pohodě,ale teto zvuk se též ozýval.Proto (abych to nemusel poslouchat) se pod zajištění daly podložky.

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

21.10.2018 v 08:41 | Nahoru | #2
Jednou se mi u XRV pri vymene spojky (celeho kose) stalo, ze vsechno fungovalo, ale motorka kovove mlatila a nesedlo si to ani po cca 50 m jizdy. Tak jsem sundal kos , vsechno prekontroloval (nic jsem nenasel spatne slozeneho ani omlaceneho) a po opetovnem slozeni vse OK.
Je tam nekolik veci, na ktere si dat pozor:
1) casovani valcu, abys otocenim jedne z vacek z toho neudelal Harleye,
2) kos musi zapadnout do vyčnělků kola k cerpadlum,
3) pulene primarni kolecko musi byt spravne napruzene vuci zubum spojkoveho kose,
4) prvni lamela je pootocena,
5) velky plechovy krouzek u prvni lamely se montuje jen jednou stranou, neotacet.

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

21.10.2018 v 13:32 | Nahoru | #3
Holt Honďácký spojkový koše.Před nedávnem ode mě odcestovala jedna CBR.Před opravou jsem nic neslyšel,po výměně celého bloku a opětovném smontování nechutné rachocení od spojky.Při vymáčknutí klid.Rozhodil jsem koš a podložil "torzní" pružiny,bez vlivu.Prostě,jak se do toho šáhne...

1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

21.10.2018 v 20:19 | Nahoru | #4
Zkontroluj bod 4 co píše vilemx. První lamela je v koši téměř bez vůle v jiných drážkách, ostatní jsou s vůlí. Pokud jsou všechny lamely v hlavních drážkách koše, můžou klepat, jak demonstruje video bez pružin:


Naposledy editováno 21.10.2018 20:22:10

(reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

22.10.2018 v 22:00 | Nahoru | #5
Chlapi, díky za Vaše reakce.
Protože se s tím už nějakou dobu "patlám" popíšu momentální stav:
V jiném servisu rozborka a kontrola složení.
Vše OK až na přesazení poslední lamely jak píše Kohlstein (díky), ale hodně mě překvapily torzní pružiny spojkového koše, které lítaly jak v "řechtačce".
Nicméně, znovu složeno, mechanik nebyl začátečník, lamelu přesadil a dále postup Velimexe vidím jako přes kopírák. (Velimexi díky za reakci). Bohužel výsledek bez efektu.
Znovu rozborka a abych nedával zbytečně "raketu" za nový spojkový koš, dočasně přenýtován (snýtován) spojkový koš. Do podkládání torzních pružin se nám nechtělo.
Efekt se dostavil, sice jen dočasnou opravou, ale spojka je tichoučká.
Dotaz.........Nevím, jestli se mohli totálně vymačkaný pružiny zbláznit a začít mlátit až po kompletní výměně spojky nebo si ze mně opravna udělala "půjčovnu" drahého náhradního dílu. (koše). Hodně mě to trápí.
Vím, že to je jen spekulace, ale co vy na to?
R999

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

22.10.2018 v 22:14 | Nahoru | #6
Protoze se kos povoluje/utahuje vcelku velkym momentem (navic se musi prekonat rozklepnury zavit, tak to pri fixaci kose proti protoceni muze mit neblahy vliv na ty pruziny tlumice zaberu, resp. jejich nacnute dosedaci plochy.
Holt u starych veci obcas neco, co pred rozebranim problem nedelalo, po slozeni zacne zlobit.

Naposledy editováno 22.10.2018 22:21:58

1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

23.10.2018 v 10:13 | Nahoru | #7
Já sázím na půjčovnu. Při povolování nebo utahování matice musí být sundaná tlačná deska a lamely už nejsou sevřené. Jediná možnost, jak zajistit střed spojky proti pootočení, je přes převodovku a sekundární převod. Koš spojky je od toho odpojený. Zajímavé, jak ten první mechoš hned věděl, která bije, a vůbec neměl obavu o rozvody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

23.10.2018 v 10:30 | Nahoru | #8
Kohlstein> Jenze nez resit fixaci vystupni hridele na nejakych 150Nm, tak je jednodussi namisto tlacne desky dat velke podlozky, pomoci nich opet stahnout pruziny a do ozubeni primaru dat mekky klinek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

23.10.2018 v 10:58 | Nahoru | #9
vilemx> Taky varianta. Aby to ty pružiny udržely, je dobré je stáhnout o něco víc (sarkasmus). Ale co, k lamelám si přece máš koupit nové! A vrazit něco do ozubení, i když tam není velká síla, to se taky nemusí vyplatit.

(reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

23.10.2018 v 21:28 | Nahoru | #10
Hezký, chlapi.
Vidím, že jste technicky hodně znalí a já si Vaše dva poslední příspěvky musím nechat dovysvětlit, ale zaujal mně postřeh Kohlsteina "jak to, že že ten první mechoš hned věděl, která bije, a vůbec neměl obavu o rozvody".
Dobrá připomínka.

Oba Vás zdravím

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 06:02 | Nahoru | #11
Já sem nedával desku ani klínek,koš jsem neměnil,a přesto řehtačka.Mě nepomohlo ani přenýtování ani podložení.Navíc ten koš má omezenou možnost pohybu a neopírá při maximální výchylce o pružiny ale o zarážky.Jak to servisák věděl?Protože Hondy na spojkové koše trpí.

1 reakcí na tento příspěvek Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 06:49 | Nahoru | #12
K tomu povolování a utahování koše - na DL1000 je v manuálu přípravek, kterým se koš podrží, aby bylo možné povolit matku.

Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...

(reakce na) Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 08:11 | Nahoru | #13

karf píše: K tomu povolování a utahování koše - na DL1000 je v manuálu přípravek, kterým se koš podrží, aby bylo možné povolit matku.
Předpokládám, že tady je to také. "mechnicí" mají většinou jiný přípravek - rázovou utahovačku. Ta sice má výhodu v tom, že to prostě urve, ale urve i třeba něco kolem. Já třeba loni řešil utržené magnety na rotoru altíku. Na DL1000 je to populární závada, jsou tam jen přilepené lepidlem a nejsou nijak fixované mechanicky. Mam dojem, že výměna spojkového koše proběhla právě bez přípravku...


Na XRV přípravek není, musíš to podržet za sekundár. Spojka je totiž uspořádaná obráceně, snad to z toho obrázku půjde poznat. Přítlačná deska 9, která stlačuje lamely, je uvnitř spojky. V sestavě následují směrem od vnitřku k vnějšku lamely a pak středový unašeč 4, který kryje lamely. Pružiny (jsou mezi 10 a 4) tlačí přítlačnou desku 9 zevnitř k vnějšku a při vypínání spojky se zatlačí na tlačnou desku 10 a tím se deska 9 posune dovnitř. Když povoluješ nebo utahuješ matici 16, tak jsou lamely naskládané ve spojce.

A ještě video toho hrčáku:


Naposledy editováno 24.10.2018 08:14:20

Hluk z motoru po výměně spojkových lamel a meziplechů

24.10.2018 v 08:18 | Nahoru | #14
A ještě utahování matice s pomocníkem na zadní brzdě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Progresivní pružiny na Africa Twin Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin Ivca 15 5.2.2019 v 13:34 baloo90210
Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu [1, 2, 3, 4] Honda XRV 750 Africa Twin bonup 116 18.1.2019 v 14:22 vilemx
Sedlo na XRV 750/650 rd04 versus rd07 Honda XRV 750 Africa Twin rd07 5 17.1.2019 v 21:10 rd07
seřízení ventilů xrv 750 africa twin Honda XRV 750 Africa Twin Klimis 4 8.1.2019 v 20:27 mara.k
18” pro XRV 750 AT Honda XRV 750 Africa Twin Maleus 14 31.12.2018 v 21:16 wáca

TOPlist