bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 660 a 650 jednovál
19.10.2018 v 12:45
Čauko, co je na tom pravdy že Yamaha XT 660 X a Honda FMX 650 vubec nejedou. Nebo spis co to znamená tento pojem u těchto notorek. Někdo tvrdí že je to dost silná dváca a někdo zase řekne ze to jede dost pěkně. Děkuju za upřesnění

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 13:20 | Nahoru | #1
Mám 660 v Pegasu Trail a příjde mi, že to jede slušně. Samozřejmě tak do 130 km/h, pak už to zrychluje pomaleji. Ale ta 660 prý jede ze všech 35 kW motorek nejlíp - já to neposoudím, na jiný jsem nejel.

Jo ve sprintu to jede úplně stejně jako Africa Twin 750. Pégo má silnější spodek, Afra zase vršek. Jo a WR 250 se na silnici nechytá. Jinak nevím jak bych ti to popsal :D

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 14:17 | Nahoru | #2
Znamena to, ze oproti jinym podobne velkym jednobuchum jede hur. Treba FMX je motard, ale v seriovem provedeni to je oproti treba HQ, KTM apod. motardum proste slaba, resp. tezka.

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 15:01 | Nahoru | #3
Jo oproti KTM a HQ to určitě jede hůř. Ale zase jsou nižší servisní náklady. Spoustu lidí jezdí na tenerkach okolo světa. Na Huskach a KTM moc ne

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 15:11 | Nahoru | #4
Záleží na co to chceš.Jestli s tím(konkrétně mohu mluvit o Dominátorovi)chceš tahat dlouhý tůry,nedej bože naložený,tak to neporučuji.Ale pokud chceš na takový to normální ježdění do 500 km za den,tak se to dá.Pokud na to přesedneš z nějaké silnější mašiny,tak ti to stačit nebude.Ale zase v zatáčkách se vyblbneš.I les to zvládne.

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 15:20 | Nahoru | #5
Casem se ten jednobuch ojede, bude chybet vykon, kor na SM kolech. Na enduru k tomu musis pristupovat jako k enduru, kde ten nizkej vykon je vyvazenej lehkou motorkou coz je v terenu k nezaplaceni.

660 a 650 jednovál

19.10.2018 v 16:51 | Nahoru | #6
Na xt660x som niečo pojazdil. Ide to v pohode tak na prvé 4 kvalty. 5tka už je tak od 80 km/h, ale dá sa. Je to ľahká moto s dobrou prednou brzdou /dozadu treba dať pancier/. Časom jasne bude výkon chýbať, dostaneš sa aj na koniec pootočenej plynovej rukoväte /napr. na bandite600 sa mi to nikdy nestalo, tam bolo výkonu dosť na moju turistiku/.

660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 12:07 | Nahoru | #7
XT 660 je lehká moto? To bych Teda netvrdil. Špatně to nejede, no normální ježdění plně dostačuje, pokud Teda jezdíš sám, silně nedoporucuju sedat na 690 nebo 701 to pak zjistíš že to fakt nejde

3 reakcí na tento příspěvek 660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 13:09 | Nahoru | #8
Mám BMW F650 GS Dakar a třeba před 14-ti dny jsem vedl skupinku: 2x Varadero 1000, Supertenere 750 a Triumph 1100 a XT660Z po vedlejších silnicích asi 260 km a myslím, že kluci za mnou se moc nenudili.
Každá motorka je k něčemu určena!
A pokud někdo tvrdí, že XT660 a FMX nejede, tak já zase tvrdím, že Yamaha R1 a Kawasaki Z1000 jsou mrdky, protože nic neujedou na motokrosové dráze!


Naposledy editováno 20.10.2018 14:00:03

(reakce na) 660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 13:27 | Nahoru | #9
storeman> máš pravdu, každá motorka má nějaké určení.
Pokud bereš FMX nebo XT X jako motárda, tak fakt nejede - s porovnáním s jinými motárdy, které mají skoro dvojnásobný výkon a nějaké ty desítky kg dole. Pokud to bereš jako jednoválcovou 600 ccm motorku pro běžné cestování, tak jede tak nějak normálně.

660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 13:57 | Nahoru | #10
Jak píše kolega nade mnou.Oproti ostrým motárdům jsou to lenoší,v porovnání s třídou jednoválcových 650 průměr.
Jinak na vkusu každého z nás.Pro majitele KTM 1290 je zdechlina i stokoňová afrika,při přechodu ze stopětadvácy nebo jawičky má člověk oči jak tenisáky,Někomu to stačí doživotně,jiný po nějaké době přesedlává na silnější...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 16:08 | Nahoru | #11
storeman> Navíc to, že jsi dokázal na malém Dakárkovi držet krok s litry při celodenním ježdění po vedlejších okreskách zase tak moc o dynamice motorky neříká. Máš jistotu, že jeli se stejným nasazením a rizikem jako ty? Že museli motorky ždímat jako ty? Na těchto silničkách vyhrává ten, kdo to buďto má hodně v ruce nebo nebo naopak málo v hlavě, případně kombinace obojího

(reakce na) 660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 18:15 | Nahoru | #12

vilemx píše: storeman> Navíc to, že jsi dokázal na malém Dakárkovi držet krok s litry při celodenním ježdění po vedlejších okreskách zase tak moc o dynamice motorky neříká. Máš jistotu, že jeli se stejným nasazením a rizikem jako ty? Že museli motorky ždímat jako ty? Na těchto silničkách vyhrává ten, kdo to buďto má hodně v ruce nebo nebo naopak málo v hlavě, případně kombinace obojího


Tak to teď napsals hodně pěkně

660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 19:58 | Nahoru | #13
Pri sólo jazde a prázdnej ceste, je každá motorka nadpriemerne výkonná. Ide čo potrebujem. Ale stačí si dať v týždni napr. cestu Starý Hrozenkov - Slavkov u Brna a zistí, že to neťahá a výkon mu chýba. No tak to býva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 660 a 650 jednovál

20.10.2018 v 20:54 | Nahoru | #14

vilemx píše: storeman> Navíc to, že jsi dokázal na malém Dakárkovi držet krok s litry při celodenním ježdění.....


Musím to tedy objasnit:
1. Jel jsem první, oni neznali cestu!
2. Byla po pohodová sobotní vyjížďka z cílem podívat se na jedno konkrétní místo. Nebyl to závod!
3. Mám v nádrži Vervu100 = prokazatelně vyšší výkon!
4. V obcích jsme jeli max. 50 km, mimo obec 90 km/hod!
Stačí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 660 a 650 jednovál

21.10.2018 v 14:01 | Nahoru | #15
storeman> Hlavně ten 3tí bod je dúležitej ,

(reakce na) 660 a 650 jednovál

22.10.2018 v 20:53 | Nahoru | #16

VlaHa píše: storeman> Hlavně ten 3tí bod je dúležitej ,


Myslím, že zakladateli tématu jsme odpověděli, tak mohu trochu odbočit:

Tak mohu potvrdit, že ten bod 3 je pravdivý!
Vervu100 jsme měl v garáži, protože ji leji do Freeride350 a na té nyní nejezdím, tak jsem ji nalil do Dakara.
A změnu jsem pocítil ihned!
A to především při akceleraci. Třeba když vyjíždím ze zatáčky a mám asi 2500 otáček a přidám plyn, tak motorka jde znatelně do otáček.
Motorku mám rok a půl a je 14 let stará. Možná měla už nějak zasrané vstřikování, protože i první start byl až na třetí pokus a i toto se zlepšilo.
Možná právě u takto slabé motorky (50 koní) se vlastnost Vervy100 projeví nejlépe.
A tak jsem ji dotankoval znovu. Při spotřebě 4 L a moc toho nenajezdím, tak mě ani ta cena nebolí.

A ještě dodám: A cit pro motorku myslím mám dobrý, protože Dakar je za posledních 15 let již 11-ctá motorka na které jezdím (společně se synem.)

Naposledy editováno 22.10.2018 20:56:30

(reakce na) 660 a 650 jednovál

28.11.2018 v 20:29 | Nahoru | #17
Storeman, co tedy znamená toto:

storeman píše: po vedlejších silnicích asi 260 km a myslím, že kluci za mnou se moc nenudili.


když jsi doplnil toto:

storeman píše:
1. Jel jsem první, oni neznali cestu!
2. Byla po pohodová sobotní vyjížďka z cílem podívat se na jedno konkrétní místo. Nebyl to závod!
3. Mám v nádrži Vervu100 = prokazatelně vyšší výkon!
4. V obcích jsme jeli max. 50 km, mimo obec 90 km/hod!



A co se tématu týče, tak už to tu bylo řečeno. Záleží, co od toho očekáváš, ale jako motard jsou obě dvě težké. Taky hodně záleží, z čeho na ni přejdeš. Pamatuju si, jak mě FMX uchvátilo, když jsem se na něm prvně projel, ale taky si pamatuju, jak mi potom přišlo slabé, když jsem zkusil KTM. U FMX jsi holt bez problémů schopný se dostat na hranici možností motorky

1 reakcí na tento příspěvek 660 a 650 jednovál

29.11.2018 v 12:11 | Nahoru | #18
FMXko jsem měl a vážně divná motorka. dobrej předek (vidle a brzda), posez jak na ostrým motardu a k tomu houpanej zadní tlumič a motor ideální do tupýho endura, navíc obestavěnej restrikcema kvůli emisím. Střední otáčky docela jede, ale nahoře není nic, ve srovnání s ním je i XT našlapaný (a že to sakra není ostrej motor). A třeba i čtyřkilo KTM Duke proti tomu působí jako silná motorka.
Leccos se dá doladit, ale jsi na ilegální půdě a stojí to prachy navíc.

takže výkonovej ohňostroj není a přitom to žere přes šest litrů i při klidný jízdě. Ok, nejsem lakomej, ale nádrž na 11litrů má v sobě rezervu 4l, Takže ujedeš sto kiláků a musíš přepnout kohout na rezervu. Samozřejmě to poznáš, až když to začne škytat, bo není ani palivoměr, ani hladový oko.

k tomu olej po 3tis, rozměr zadní gumy nedává moc širokej výběr...
když jsem jí dovezl do bazaru, chlapík jen říká: Jo, FMXo, na to musí mít člověk speciální náturu :D

(reakce na) 660 a 650 jednovál

29.11.2018 v 13:15 | Nahoru | #19
callowsick> No a protože jsou zkušenosti povětšinou nepřenosné, tak se k tomu poznání musí každý prokousat sám

1 reakcí na tento příspěvek 660 a 650 jednovál

29.11.2018 v 20:59 | Nahoru | #20
Jelikož už hodně pamatuji, tak si vzpomínám jak FMXo vzniklo.

To prostě Honda někdy po roce 2000 rozhodla, že už bude vyrábět jen moderní vodou chlazené motory, dvou a čtyřválce pro řady CB, CBR... a...najednou zjistili, že jim ve skladech leží ještě mnoho starších vzduchem chlazených jednoválců a tak co s tím?
Udělali inventuru jaké komponenty jsou již vyrobeny a leží ve skladech a postavili z toho "novou" motorku: FMX !
A ono se to celkem chytlo a tak těchto strojů ještě dosud dost a dost jezdí!

A to si nedělám srandu! Opravdu se to tenkrát psalo, že takto FMXo vzniklo!

Naposledy editováno 30.11.2018 09:02:17

(reakce na) 660 a 650 jednovál

29.11.2018 v 22:46 | Nahoru | #21
storeman> Jo, to by odpovidalo. FMX - SRL - Vigor jsou takové výběhové rozpočtovky "co sklad dal"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Pneumatiky Yamaha XT 660 X Vilo1979 9 15.9.2023 v 22:15 context
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 Matess727x 959 12.7.2023 v 08:35 Kakibra
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr


TOPlist